Suggesties voor bordspel

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Suggesties voor bordspel

Bericht door klaasel »

Met mijn beroep als muzikant ben ik veel avonden weg, dus de avonden die ik thuis ben willen we graag leuk en zinvol invullen en dan niet voor x factor of voor de voice of holland hangen (no offense voor fans).

Jullie voelen hem aankomen: met een bordspel dus! We hebben hier al Macchiavelli, Carcassonne, Dominion staan en het kaartspel van Kolonisten van Katan. Dominion kunnen we nog wel wat vaker doen, maar de rest hebben we wel zo'n beetje gezien.

Hebben jullie nog suggesties voor mijn vriendin en ik qua bordspellen? Mooiste is dat het spel met zijn 2en spelen ook leuk is (bij macchiavelli is dat bijvoorbeeld toch een beetje geforceerd).

Ik ben natuurlijk van de fantasy, mijn vriendin is meer van detectiveachtige dingen (ik zag al een spel over Jack the ripper), maar ook wel is ze van de Monaldi&sorti boeken dus Tempeliers en dat soort schimmige zaken.

of misschien wel iets zoals Agricola (is dat leuk met zijn 2en?). Iets zoals civilization ziet er ook gaaf uit, maar dat zal misschien iets te uitgebreid zijn.
iets wat lijkt op Risk is ook wel een optie lijkt me.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hmm, twee personen, dat speel ik niet vaak. Wellicht is Puerto Rico een optie, of Seven Wonders? Dat zijn best leuke spellen die je in een avond kunt doen. Agricola staat in ieder geval hoog op deze lijst, waarvan misschien ook Le Havre wel leuk is? Daarop staat ook onze recente favoriet Piraten & Kooplui; als je interesse hebt zou je ook eens een avond bij ons kunnen aansluiten.


Dulce et decorum est pro alea mori.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

iemand op reddit met dezelfde vraag;
http://www.reddit.com/r/boardgames/comm ... play_with/
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Spelletjes om met je vriendin samen te spelen... :roll:
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Thekkur schreef:Spelletjes om met je vriendin samen te spelen... :roll:
Tsja eehm :oops: :wink:

Ja Thekkur, ze houd niet zo van rollenspellen, dus dat hele dokter en assistent spelletje wordt niks. In Japan heb je daar trouwens speciale hotels voor.

Maar goed, we dwalen af! Heel erg bedankt voor de tips heren, ik zal er even naar kijken :D . Ik laat wel weten wat het geworden is voor toekomstige stellen die hun avonden niet meer weten te vullen. Of gewoon de tv zat zijn.
Vincere schreef:als je interesse hebt zou je ook eens een avond bij ons kunnen aansluiten.
ja, waarom niet, lijkt me wel leuk, is dat in de buurt van Rotterdam dan?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Meestal wel ja; de vaste lokaties zijn normaal gesproken Schiedam Centrum (Fandath), Rotterdam Noord (Thekkur) of Rotterdam Zuid (Vincere). Zoals altijd kun je het beste dit topic in de gaten houden.


Dulce et decorum est pro alea mori.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Er zijn ook speciale kleinere spellen (ook qua grote van de doos) die leuk voor 2 personen zijn.
Zo bijvoorbeeld "de beer is los". Ietsje ouder maar heb ik me erg goed mee vermaakt.

Agricola kan ook wel, maar is leuker met meer.. dus wellicht eens een avondje plannen.

Ouderwetse klassiekers als dammen, schaken, stratego, zeeslag of vier op een rij... ;)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Een bordspel spelen in mijn oude toko Rotterdam lijkt me sowieso leuk eens te doen, heb 10 jaar in West gewoond. Ik zal het topic in de gaten houden, wie weet komt het eens uit. Hebben jullie niet teveel spelers?

Ik was in een winkel in Zoetermeer en daar hebben we Daimyo gekocht, een vrij onbekend spel, maar gaat over feudal Japan. Aangezien we allebei iets met dat land hebben, leek ons dat sowieso een goede keus, afgezien van het feit of het voor 2 spelers leuk zou zijn.

Verder heb ik wel Agricola in mijn handen gehad, die stond toch ook wel hoog op die lijsten die jullie postten. Eerst maar weer eens een zwarte schnabbel doen hahaha.
Plaats reactie