Runewars

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Runewars

Bericht door klaasel »

Afgelopen weekend heb ik met 3 vrienden Runewars van uitgever Fantasy Flight gespeeld.
Je bestuurt een leger van Elven, Humans, Undead of Barbarians/Chaos en het doel is 6 dragonrunes te veroveren die je op verschillende manieren kunt bemachtigen. Je legt het bord neer in stukken, die elke keer dus anders kunnen liggen. Daarop zijn ook neutrale legers zoals dragons en giants die je kan verslaan (of recruiten!).
Je speelt 7 jaren en 4 seizoenen, waarin je keuzes moet maken wat je gaat doen met je legers en resources. Je bent wel zo"n 4 uurtjes zoet, voor gevorderden. Wij waren na 5 uur in jaar 6.

Het spel is een geslaagde combi van Risk, Macchiavelli, Kolonisten en met een fantasysausje.
Dat wil zeggen, normaal vind ik bordspellen een grappig tijdverdrijf, maar het niet halen bij Warhammer, D&D/PF of Magic the Gathering. Dit bordspel komt dichterbij dan elk ander bordspel, naar mijn mening.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Klinkt leuk Klaassel. Bedankt voor je verslag, ik hou het spel in de gaten.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dat lijkt best een aardig spel, en het staat ook vrij hoog op Boardgamegeek. Bordspel of rollenspel, daar denk ik wat anders over - het is wel eens eerder besproken hier: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=855
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Cool, ziet er goed uit op Boardgamegeek. :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Dat lijkt best een aardig spel, en het staat ook vrij hoog op Boardgamegeek. Bordspel of rollenspel, daar denk ik wat anders over - het is wel eens eerder besproken hier: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=855
2007 al :) Is puur persoonlijke voorkeur en verleden hoor, dat ik het warmst loop voor RPG's of Warhammer. Maar blijft interessant over na te denken, waarom dat zo is bij mij en bij een ander niet. Ik ben misschien wat coöperatiever in gesteld en wat minder van de competitie. Nav je eerste post daar: het is inderdaad zo dat een RPG-avond ontzettend tegen kan vallen of juist memorabel fantastisch is en hier tussenin weinig zit. Maar goed, dat is hier off topic ;)
Plaats reactie