Flash Point & Carcasonne, 27 september 2013

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Flash Point & Carcasonne, 27 september 2013

Bericht door michiel »

Bij Flashpoint speel je samen een brandweer, je speelt tegen het vuur. Na een aantal actiepunten (waarbij je kunt lopen, vuur kunt blussen en/of slachtoffers weg kunt slepen) dobbel je voor waar er in het huis weer brand uit breekt. Het huis is dus nooit helemaal geblust, het gaat erom 7 slachtoffers te redden voordat er 4 slachtoffers verloren zijn in brand of het huis omver valt.
We waren lekker bezig en Floris (7) deed ook leuk mee als brandweer commandant. Helaas deed het vuur nog beter zijn best en uiteindelijk voor het 7e slachtoffer gered kon worden viel het huis in elkaar.
Eduardito speelde brandspuitkapitein, Michiel eerste hulper, Ed bijlenman en Vincere verkenner. Vincere (misschien kwam het door zijn verkennerrol?) werd twee keer overmand door het vuur. Eduardito had misschien een wat saaie rol, omdat hij alleen moest dobbelen of de brandspuit raakte, maar als die raakte blust die ook veel.
Dit is tot nu toe (buiten rpg) het beste cooperatieve spel dat ik ken.

Carcasonne is een leuke oude, we speelde het basisspel. Je bouwt zelf het bord met losse tegels en kunt punten verzamelen door je 'horige' in te zetten als: wethouders (inde stad), rovers (op de weg), boeren (op land) of monniken (in klooster). De truuk is daadwerkelijk uitbreidende steden, wegen en kloosters af te bouwen. Vincere (ervaren in het spel) gaf tips aan de nieuwelingen, die toen ook gelijk ruim wonnen , voornamelijk doordat ze beiden een reusachtige stad wisten af te bouwen. De boeren waren gelijk verdeeld. Een leuk spel met enige gelukfactor.
Eduardito 1e , Ed 2e, Michiel 3e , Vincere 4e.
Foto's en scores volgen nog?
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Flashpoint is blijkbaar best lastig met vier spelers, want vorige keer met Vincere, Arumin, Thekkur en mijzelf was het ook al niet gelukt.

Carcasonne heb ik een paar keer gespeeld, maar nooit met veel succes. Blijkbaar hebben Eduardito en Ed er meer talent voor.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Flash Point was weer krap aan. We hadden veel pech in het begin, met in de eerste beurten al een paar explosies (ook door gevaarlijke stoffen). We waren denk ik teveel bezig met mensen redden en te weinig met blussen. Misschien moeten we de volgende keer twee man op de spuitwagen zetten? Wel leuke en goede samenwerking, waarbij Floris als brandweercommandant vooral Eduard en Michiel liet rondrennen.

Bij Carcassonne had ik pech met tegels (veel wegen, weinig steden), dus schikte ik me maar in de rol van tipgever en adviseur. Ik speel het regelmatig met mijn vriendin dus een keer minder mijn best doen was niet erg. ;) De scores waren uiteindelijk ongeveer als volgt:
1. Eduardito - 80.
2. Eduard - 77.
3. Michiel - 67.
4. Vincere - 56.

Nou ja, dan verlies ik ook nog af en toe, dat kan vast geen kwaad... Ik heb de foto's hier online staan.

Michiel wil graag nog eens wat nieuwe spellen proberen (Le Havre, Brass, Village) en ik heb wel zin in Agricola, dus een nieuwe avond moet maar gepland worden.

Voor Eduard nog de volgende tips, zoals besproken aan het eind van de avond:
- Spellen die ik graag met twee personen speel zijn Agricola All Creatures Great and Small, Ticket to Ride Nordic Countries, Carcassonne en Het Dorp/Village.
- Ik heb de meeste van mijn spellen gekocht bij The Game Freak; niet online, maar bij hun kraam op de spellenbeurzen.
- Je kunt spellen online spelen op Boite a Jeux. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie