Koopjeshoek Bordspellen

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Koopjeshoek Bordspellen

Bericht door michiel »

Ik zie nu toch regelmatig leuke koopjes.

Bij the game freak is Piraten en Kooplui nu 24,50.

Ik bood bij marktplaats op een aantal spellen waarvan eentje Shogun (soort geavanceerd Risk in oude Japan) voor 15,-

En zelf ben ik geslaagd met een aantal spellen goedkoop te kopen(Morgenland, Kaiser, Stenen Tijdperk) op Marktplaats.


Misschien leuk om hier bij te houden als er nog leuke aanbiedingen zijn.
(Overigens staan mijn magic kaarten ook te koop op markplaats nu)
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hey maybe iets voor Caligari die MTG kaarten? Hij speelt nog altijd. :)
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

o ja, ik zal eens wat meenemen.
Een aantal mag hij er gewoon hebben, misschien kunnen we zelfs een potje doen ... :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Zeker tijdens het civ spelen michiel? :)
Piraten en kooplui is zeker de moeite waard voor die 25 piek!
DrCaligari is er zondag, en zat gisteren nog z'n magicdeck te bouwen dus die heeft vast wel interesse.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik wil er wel poen voor natuurlijk ;)


bijv: http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... -king.html

Maarre wel leuk zal eens een deckje maken.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

who... het was op te schrijven wat je aan magic kaarten had? Ik verwacht niet dat je er veel voor gaat krijgen overigens, als ik de foto's enzo bekijk zou ik zeggen dat enkel de goblin king en lord of atlantis wel aardig zijn. En zijn die foto's wel van de kaarten zelf? Ik zie die lord of atlantis er niet eens bijstaan.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Nee ik heb inmiddels al verkocht.
Sommige deals zijn daardoor wat uitgedund. Ik denk dat de restjes overblijven om zelf mee te spelen, of in een keer weg dealtje.

Ik moet zeggen dat het aardig verkoopt hoor. Alleen Mirage nog niet echt.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

de mooiste dingen zijn er al uitgepikt maar ik heb wel wat aardige er nog tussen gezien
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik wil misschien nog

Diplomacy en Eufraat & Tigris kopen binnenkort.
Beiden staan vrij hoog in de ranking.

Iemand deze spellen gespeeld? Of zin om in nabije toekomst te doen? ;)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ja, ik heb Tigris & Euphrates op de iPad. Het is een spel waarbij je tegels legt naast leiders om zo punten te pakken op vier gebieden (kleuren; stad, landbouw, rivier, tempel). Dit gebeurt op een rechthoekig bord met beperkte ruimte. Als een groep tegels van jouw leider in contact komt met de tegels van een andere leider van dezelfde soort/kleur, ontstaat er een conflict waarbij de sterkste leider wint en de tegels van de ander overneemt. Opvallend is dat je op alle gebieden punten moet pakken; de laagste van de vier is namelijk je eindscore. Ik heb een paar potjes gespeeld, en op het laagste niveau win ik wel, maar ik heb geen flauw benul van de strategie. Het rekenwerk wordt je bij zo'n digitale variant makkelijk gemaakt, en dat helpt. Het is een aardig spel met een goede balans en een leuk mechanisme, maar het heeft bij mij nog niet de waardering die ik voor een Agricola of Puerto Rico op kan brengen.

Hier een oude review: http://boardgamegeek.com/blogpost/5974/ ... -euphrates


Dulce et decorum est pro alea mori.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ah, thanks.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Diplomacy is een klassieker en wijkt behoorlijk af van andere bordspellen: er komt wel strategie bij kijken, maar onderhandelingen zijn belangrijker. Het bord geeft de situatie in Europa voor de Eerste Wereldoorlog weer. Er zijn zeven grootmachten: Engeland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Rusland en Turkije.
Die landen beginnen allemaal met een paar legers en vloten, en de bewegingsregels zijn vrij simpel. Maar in plaats van dat iedereen om de beurt speelt, worden alle zetten op papiertjes geschreven en gelijktijdig uitgevoerd, waarbij er regels zijn om te bepalen wat wel en niet lukt. Het belangrijkste deel van het spel zijn de onderhandelingen: de spelers bespreken hun plannen met elkaar, en dat doen ze zonder dat de rest het hoort. Je ziet dan overal in huis groepjes spelers met elkaar overleggen - waarbij het natuurlijk de vraag is of het waar is wat ze elkaar vertellen. De kunst is om niet te veel vijanden te maken en een goede reputatie te behouden terwijl je door slim onderhandelen je positie weet te versterken.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eduard
Leenheer
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 27 oktober 2004, 14:21

Bericht door Eduard »

Ik heb diplomacy en heb zeker zin het te doen! Als je wilt neem ik het zondag mee. Kun je het in ieder geval bekijken.
"HALT!" riep de wacht alert. "Komt u in vrede, of met goede bedoelingen?!"
Gebruikersavatar
Eduard
Leenheer
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 27 oktober 2004, 14:21

Bericht door Eduard »

Hm.... mijn sessie hing een beetje.... volgende keer zal ik wat minder op OK drukken. Maar ik denk dat het nu wel duidelijk is dat ik Diplomacy heb.
"HALT!" riep de wacht alert. "Komt u in vrede, of met goede bedoelingen?!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

en je hebt zin om het te spelen volgens mij. :)
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

In plaats van Diplomacy is het 1830 Railways & Robber Barons geworden.

Diplomacy beviel me goed, maar is lastig om 7 personen aan tafel te krijgen en Ed heeft dit spel al.

1830 is van maker van Civilization Tresham.
Je kruipt in de huid van een treininvesteerder en managers, die opgebouwd worden en onder vooruitgang failiet raken. De aandelen spelen ook een grote rol.
Moet iets zijn zoals railroad tycoons.
Plaats reactie