Middle Earth C.C.G.

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Middle Earth C.C.G.

Bericht door Tarmba »

Na wat speurwerk heb ik in ieder geval gevonden
Alle regels betreffende de series ME - The Wizards, ME - The Lidless Eye en de derde serie ME - The Balrog.
Verder heb ik ook de expantions : ME - The Dragons, ME - Dark Minions, ME - Against The Shadow en ME - The White Hand.... korter gezegd alle regels (in het Engels maar dat lijk me geen probleem, ik zal proberen deze op me site (Facebook/Morgenster) te zetten als er belangstelling voor is, :)

MVG Sjon
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ja, lijkt me een mooie game.
Maar als ik het goed begrijp moet je dan zelf uitprinten en plakken? Of is het een digitaal spel?
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Laat ik beginnen met te zeggen dat dit voor mij één van de leukste spellen wat ik in het genre Fantasy gespeeld heb is.

Ik heb de meeste kaarten liggen om uit te printen, een lastig karwei, maar als je tot je speeldeck zou beperken te doen.

Verders ondanks I.C.E. het niet meer maakt is er nog veel te koop (alleen en dat was sowieso al het nadeel van dit type spel) duur (165 euro zag ik het staan bij webshops) ....

In het spel heb je een aantal keuzes, je bent een van de 5 istari, 1 van de negen (en zelfs als je wil, maar da's vrij lastig) Sauron of Durin's Bane (Balrog).... als Istari is je opdracht verzamel de vrije volken (het vernietige van de ene is dus het grote doel, je kan ook bv op schattenjacht met dwergen, , als Nazgul moet je de ring opsporen, en daarmee zoveel mogelijke 'slechte' verzamelen.... The Balrog heeft zijn eigen ding (was ook een complete set en was nooit een starter of booster maar gelijk compleet)

door MP te verzamelen (die je bij creatures, items, event en soms ook site vind) kan je het spel winnen....
zeer korte intro, ... ik zal de regel op mijn site gaan zetten ;-)
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Ik heb alle regels van de 3 series + 4 expansions sets on line gezet

https://www.facebook.com/groups/Morgenster/#
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Middle Earth Collectible Card Game kent inmiddels een compleet nieuwe opzet, het is naar voorbeeld gemaakt van de wereldberoemde (oké best bekende mag ook) MERP (ook wel Middle Earth Role Playing, wat ook origineel van I.C.E. was/is) variant The Arda Games.

Waar de 'klassieke' MECCG voor twee spelers is, zijn The Arda rules voor multi playing gemaakt, en kent inmiddels vele sets, waar niet alleen de Istari en de Negen/Balrog maar ook de grote Elven-lords een grotere rol hebben.
Zelfs een aantal Dwergen en Draken zijn 'gepromoveerd' tot leading....

Ik heb de set compleet in een rar bestand, inclusief alle Rewrites en Dream Cards van de twee spelers sets..... ik lees wel of er interesse is....

Sjon
Meeste kan je al op mijn FB groep vinden ... https://www.facebook.com/groups/361240904222807/
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Middle Earth C.C.G.

Bericht door Tuor »

Blijf een mooi spel....
Er is best [als je de cash erin wil steken] nog veel te koop... enige vreemde is dat bv een Nederlandse versie [meer zeldzaam dan een Engelse] 2/3 in waarde lager is... ik heb 16 boosters Nederlandse editie weten te scoren... voor kleine 50 euro.. omgerekend niet veel meer dan toen.. zelf had ik weinig met de Ned versie toen, leuk verzamelwerk, maar niet meer dan dat toen.
Gezien dat de Engelse scheer duur zijn en als je toch fysieke kaarten wil, is de Duitse editie een goedkoop alternatief.... alle series uitgebracht, en zeker 1/3 goedkoper.... ik zelf kies voor printebles, waarde zijn soms idioot (zeker de Balrog omdat die als set verkocht werd en dus geen mega stocks gaven) ....

Jammer dat Peter Jacksons films beetje dit geweldige spel uit de markt drukte [ook een aardig ccg maar beetje te veel van het zelfde aan kaarten ... een 39x Aragorn.... of ee 50x Legolas systeem] .... heb ook Magic The Gathering gespeeld... MECCG was totaal anders dan meeste... vooral in tactiek
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Middle Earth C.C.G.

Bericht door Tuor »

Nu een beetje alles geordend is
En een [verders niet interessant voor mij] de waarde omgezet heb (goed met dank aan Assassin, tweede duurste kaart uit deze serie) kleine 40 euro 'verdiend' als ik ze zou verkopen... met alle common en uncommon values zit ik al op 200 € (als je er een koper voor zou vinden, wat met de fixed en rare kaarten wel is) waarde... en zit nog niet halfweg .... met 17 eurocent gemiddeld zal het geen 250 worden... wel grappig... voor 48 euro aanschaf... al blijf het natte vinger werk...

Heb nu ook op twee delen na History Of Middle Earth compleet, hoewel nu nog drie [deel 8 moet uit Engeland komen] deel 6 [op moment van bestelling uitverkocht)] en 13 (minst interessante) staan ze in mijn kast....
Had ze begin 2000 allemaal, maar stom geweest ze uitlenen aan mijn ex... maar goed... heb ze weer...
Ook een verzamelmap gekocht voor mijn kaarten, blijven near mind/mind zo, nu nog systeem uitdenken om de Engelse kaarten [core sets voor mij] uit te printen en te plastificeren om te spelen....
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Middle Earth C.C.G.

Bericht door v1nce »

Dit CCG nooit in levende lijve gezien maar lijkt me erg ok! :) Heb de Tolkien art en lore altijd zeer kunnen waarderen, dus op kaarten ook tof. Krijg je ook af en toe de kans om het spel met andere liefhebber te spelen?
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Middle Earth C.C.G.

Bericht door Tuor »

@v!nce

Helaas buiten dat ik alles wel op mijn laptop heb, zijn er fysiek geen mogelijkheden om het te spelen.
Wel (maar vind het best lastig systeem) kan het online via Cardnum... ik 'verzamel' het eigenlijk alleen nog maar, en mocht ik een keer idd 'iemand' tegen komen die wil, printen en spelen maar..... over de art moet ik het eens wezen, maar goed [al hoorde ik pas dat zij nooit betaald werden door I.C.E.] alle welbekende artiesten/tekenaars van de Tolkien lore zijn gebruikt op de kaarten...
Gebruikersavatar
Tuor
Leenheer
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 23 december 2020, 17:02

Re: Middle Earth C.C.G.

Bericht door Tuor »

FB_IMG_1667452971456.jpg
FB_IMG_1667452971456.jpg (79.56 KiB) 5102 keer bekeken
@V!nce dit is wat de die hards van MECCG maken, ziet er vrij goed uit. Ze zijn er wel goed mee bezig.
Zal persoonlijk er weer echt in moeten duiken (als ik maar eens tijd had) hoe de solo regels werken....
FB_IMG_1639379615116.jpg
FB_IMG_1639379615116.jpg (83.55 KiB) 5102 keer bekeken
deze is uit de officiële ice [wel een speciale toernooi versie, had geen andere voorhanden, maar kon wel omdat het om de art/lay-out en niet om de tekst ging]
Plaats reactie