Bordspellen clubs / verenigingen / avonden

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bordspellen clubs / verenigingen / avonden

Bericht door michiel »

Dit is misschien best tof om eens te bezoeken:
http://www.cineacnoord.tv/7042

Ook zit er nabij Alexander een bordspelvereniging.

Maar ja, moet wel tijd voor hebben :(
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hier de spelgroep nabij Rotterdam Lombardijen:

http://www.spelgroepolympus.nl

Ben er nooit geweest, maar Arjan (met wie we ooit Piraten & Kooplui speelden) gaat daar tegenwoordig heen. Hij tipte ons hierover op het Spellenspektakel in Eindhoven.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Yasmeenah
Secreetknecht
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 29 september 2015, 15:05

Bericht door Yasmeenah »

Een paar maanden geleden heb ik een bord & kaart spel groepje opgezet voor (mensen die zich identificeren als) dames. We spelen 2x per maand (een woensdagavond en zaterdagmiddag) in spellenwinkel Gamers of the West in Rotterdam. Alle dames zijn welkom, of ze nu ervaren spelers of beginnelingen zijn. We willen met alle plezier spellen uitleggen als mensen ze niet kennen!

Iedereen kan spellen meenemen, maar ik heb zelf bijvoorbeeld Magic kaarten, Ticket to Ride, Munchkin, Fluxx, Weerwolven, Resistance, SmallWorld en Love Letter. Bij voldoende animo willen we ook themadagen gaan invoeren, zoals een (informeel) Magic toernooi, Wii/Playstation spelen, anime/manga kaartspellen, zeer korte (paar uur) RPG campagnes enzovoorts.

De taal van onze Facebook groep is bewust Engels, zodat ook eventuele expats/uitwisselingsstudenten etc. er mee kunnen praten. Tijdens de events zelf kijken we naar de aanwezigen; spreekt iedereen Nederlands, doen we dat en zijn er anderstaligen bij, dan spreken we Engels. Als je zelf een dame bent met interesse, meld je dan aan bij onderstaande groep voor info over de aankomende events en alle overigen wil ik vragen om deze info door te geven aan eventuele geïnteresseerde dames in je omgeving. "The more, the merrier", immers!

Onze Facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/522270321256871/
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Welkom op het forum!

De bordspelafdeling is niet meer zo actief als een tijdje geleden, maar dat geldt voor de rest van het forum ook. Dames zijn al helemaal zeldzaam onder de bordspelers op dit forum.

Misschien biedt de Spelgroep Phoenix wat aanknopingspunten. Daar doen beslist meer dames aan mee, het is een erg gemengd gezelschap. Ik ben er in het verleden een enkele keer geweest in Leiden en in Capelle.
Ze hebben ook een forum, maar voor de zekerheid wijs ik er wel op dat het, anders dan hier, een echte groep is met vaste speeltijden. Ik kan niet beoordelen of ze het op prijs zouden stellen als je op hun forum zou posten - misschien wel, misschien niet. Maar je zou eens kunnen informeren bij een van hun contactpersonen.

In ieder geval: succes!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Plaats reactie