Het nog niet gespeelde spellen topic

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Het nog niet gespeelde spellen topic

Bericht door michiel »

Wie heeft er nog niet gespeelde spellen in de kast?

Lijkt me een mooie aanleiding om ze eens te proberen, kunnen er misschien een poll aan vast hangen.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Om maar eens zelf te beginnen:

1830, the game of railroads and robber barons
Amyitis
Burgers' Zoo
Capitol
Charlemagne
Dixit
Elfengold (van Elfenland)
Eufraat & Tigris
Kaiser
Land in zicht
Macao
Morgenland
Stenen Tijdperk

http://boardgamegeek.com/collection/user/michielrutte
Laatst gewijzigd door michiel op zaterdag 1 maart 2014, 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Woa! Dat zijn er best wat Michiel! Ik neem mezelf altijd voor om geen nieuwe spellen te kopen totdat ik de oude gespeeld heb. Om koopdriften in te perken zegmaar. Laatst Piraten en Kooplui gekocht, en nog niet gespeeld. Voor m'n verjaardag heb ik een bon gehad om een spel te kopen, maar ik zou in de eerste plaats nog niet echt weten welk spel, en ik moet eerst ook nog een keer piraten en kooplui spelen!

First world problems... :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Wooden Ships and Iron Men
Starship Captain
Submarine
Third Reich
Titanic
Freedom in the Galaxy
Grote Winkler Prins Spel
Alexander de Grote
Rise of Empires
Phase 10
Axis & Allies D-Day

en dan zijn er nog wat spellen die ik lang geleden gespeeld heb, maar nooit sinds het bestaan van het forum:
Dark Emperor
Curse of the Mummys Tomb
Imperium Romanum II
Machiavelli
Magic Realm
Dungeon
Pax Britannica
The Mystic Wood
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik zie dat ik verslagen ben door Fandath. Nodig tijd voor een spelletje :P

Ik heb me een beetje schuldig gemaakt aan koopdrift, wat ik liever ruildrift noem. Ik heb wat spellen weggedaan die ik niet meer veel speelde; ben voor verjaardag op de spellenbeurs geweest (amyitis, Macao, senator) en met gedeelte van geld van magic verkopen heb ik toffe 2e hands spellen gekocht.

Voor koopinspiratie pak ik vaak boardgame geek erbij, browse wat in top van beste spellen, soms per ontwerper (1830 heb ik vanwege Tresham van civ gekocht), soms via marktplaats aanbod dat ik dan via boardgame geek opzoek. Ik kijk ook wel vaak op youtube voor speluitleg om te kijken of een spel iets is.

Fresco, Ticket to Ride of Prinsen van Florence lijken me leuke spellen, maar ik ben maar even opgehouden met nieuwe aankopen.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Zag hier in Dordrecht een leuke aanbieding en heb Burgers' Zoo (leuk familiespel) en Charlemagne (strategisch) toegevoegd.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

michiel schreef:Zag hier in Dordrecht een leuke aanbieding en heb Burgers' Zoo (leuk familiespel) en Charlemagne (strategisch) toegevoegd.
Goed zo. We kunnen nooit genoeg niet-gespeelde spellen hebben.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

:D juist!

Nu verwacht ik dat Burgers Zoo heel snel van die niet gespeelde lijst afgaat, maar Charlemagne zal moeten wachten.

Moeten maar eens wat afspreken Fandath, kunnen we er nog meer afstrepen. Welke wil je nog wel eens uitproberen van jouw spellen?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb al mijn spellen kunnen proberen, maar Brass verdient nog een poging denk ik.


Dulce et decorum est pro alea mori.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik zou Brass best ook eens willen spelen.

Fandath, ik heb jouw nog niet gespeelde spellen eens opgezocht in boardgame geek.

Rise of empires lijkt me een leuk spel om te spelen. Opbouwen van een rijk door de eeuwen heen.

Verder zie ik een aantal 2 personen spellen, misschien ook leuk om een 2 vs 2 spellen dag te houden. In kleine groepjes van 2 deze spellen eens te proberen. Wooden ships & Iron Men; Freedom in the Galaxy; Axis & Allies D - day.

Star ship captain lijkt me ook best grappig. Vecht spel met ruimte schepen.
Phase 10, weet ik niet zo, Rummicub achtig spel met opdrachtjes.

Submarine, Third Reich en Titanic heb ik jouw versie niet kunnen vinden, er zijn teveel viarant spellen met deze naam.


Over mijn nog niet gespeelde spellen:

1830, the game of railroads and robber barons, treinen spel over begin van treinen en investeerders. Lekker competitief spel waarbij je ook - soort van- moet samenwerken. Mijn langste spel duur hier met zo'n 4 uur. Maker van Civilization, n.a.v. dit spel is er een hele reeks 18xx spellen gekomen die fanatiek beoefend worden, dit schijnt dan ook het meest bekende spel van Tresham te zijn.
Amyitis (2007), het maken van de hangende tuinen van babylon. Worker placement op gebieden van: werkers(tuin), planten, karavanen, tempels.
Burgers' Zoo Bouw je eigen dierentuin, gemakkelijker familie spel waarbij iedereen vrachtwagens met dieren tegels vult en op een punt kun je die overzetten naar je eigen dierentuin. Genoeg dieren is mooi, teveel krijg je minpunten.
Capitol (2001) bied en bouwspel om rome op te bouwen. tempels, auqducten en woningen.
Charlemagne (1999) je speelt de raadsleden van de keizer Karel de Grote na. Inzet van het lot bepaalt de waarde van kaarten, originele score systeem was niet gebalanceerd, maar is verbeterd met 'Dagger;'systeem.
Dixit (2008) zgn filler. Een kort en leuk spel, waarbij je moet raden wat de originele kaart was. Iedere speler probeert met eigen kaarten, de anderen van de wijs te brengen.
Elfengold (van Elfenland) Uitbreiding van Elfenland, dit is een racespel waar je jouw elf laat reizen mbv betoverde wolken, trollenwagens, draken of eenhoorns. Elfenland heb ik wel gespeeld en heeft een snelle flow.
Eufraat & Tigris (heb ik eigenlijk wel eens bij mijn broer gespeeld) spel staat in top 25 van bbg.Je bouwt een eigen rijk op en scoort punten in 4 gebieden. Het laagste aantal punten is criteria voor winnen.
Kaiser (2004) je speelt de raadsleden van de keizer Karel de Grote na. Nu de hele familie, die per beurt veroudert (draaien van fiche met leeftijd), nieuwe adel maakt en uiteindelijk dood gaat. Origineel spel met simpele regels, maar diepere strategie.
Land in zicht (2000) Van maker van kolonisten van catan. Ontdekken (via tegels) van nieuwe landen en scoren van afgemaakte eilanden via verkenners, nederzettingen en vestingen. Eén van de drie verzameling spellen rondom eilanden van Klaus Teuber.
Macao (2009) handelaars in Macao, uniek spelsysteem met draaiend wiel die grondstoffen levert. Bouwen in Macao, reizen naar Europa en inzet van score kaarten.
Morgenland (2000) bied en bluf spel in de sfeer van 1000 en een nacht.
Stenen Tijdperk (2008) Ik omschrijf dit spel Agricola light. Je heb je eigen stenen tijdperk stam en bouwt beschaving op in de vorm van landbouw, werktuigen, hutten en beschavingkaarten, dat allemaal mbv 3 grondstoffen. Daarnaast moet je iedereen nog wel kunnen voeden.

Is er iets bij voor jullie?
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Burgers Zoo is gespeeld en leuk bevonden, lekker familie spel. Ook best leuk met zijn twee en voor (bijna) 8 jarige.
En omdat Charlemagne nog in folie zat, heb ik eens als echte game freak een filmpje van het uitpakken gemaakt. Dit is een mooi spel, met stevige houten stukken en sfeervolle middeleeuwse uitvoering en een rond bord.
Plaats reactie