Dixit, Flash Point, Ticket to Ride, 5 april 2014

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Dixit, Flash Point, Ticket to Ride, 5 april 2014

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Een prima geslaagde spellenavond in het nieuwe huis van Vincere en Roxanne. Enigszins onverwacht waren we met z'n zessen, maar des te beter. Er waren flink wat spellen beschikbaar die we met zes personen konden spelen, maar omdat we niet de hele dag hadden, besloten we ons te beperken to enkele wat kortere spellen.

We begonnen met Dixit. Bij dit vlot te spelen kaartspel krijgt iedereen een set kaarten met diverse afbeeldingen. Per ronde is een van de spelers de "verteller" en geeft een summiere aanwijzing over de kaart die hij (gesloten) neerlegt. De anderen leggen dan een kaart neer die daar qua thema een beetje bij aansluit, en daarna moet geraden worden welke kaart van de verteller is.
Afbeelding
Eindstand: Vincere 33, Fandath 31, Thekkur en Michiel 24, Arumin 21, Eduar 20.

Daarna probeerden we opnieuw gezamelijk de vlammen te doven en de bewoners te redden in het coöperatieve brandweerspel Flash Point, waar we bij eerdere pogingen jammerlijk gefaald hadden. Deze keer ging het een stuk beter, en zelfs de kat en de hond werden levend uit het huis gehaald. Uiteindelijk wisten we alle bewoners te redden, maar daarbij kwamen helaas wel enkele dappere reddingswerkers om het leven.
Afbeelding
De geluksfactor is vrij groot bij dit spel. Deze keer zat het mee: bewoners zaten op bereikbare plaatsen en het vuur bleef lange tijd goed onder controle. Pas toen we iedereen gered hadden begonnen de vlammen echt om zich heen te slaan. Als dat eerder geberurd was (zo ging het de vorige keren), waren we opnieuw in flinke problemen gekomen.

Vincere, Eduard en Fandath zetten de avond hierna nog voort met Ticket to Ride: Nordic Countries. Hierbij kunnen punten behaald worden door het aanleggen van spoorlijnen in het hoge noorden van Europa. In het spel bleken daarbij Zweden en Finland erg populair, terwijl de Noorse spoorwegen nogal achter bleven. Voor lange lijnen en voor uitgevoerde contracten om een lijn tussen twee steden te bouwen, krijg je punten.
Afbeelding
Eduard, die het spel nog nooit gespeeld had, toonde zijn talent als spoorwegbaron en liet met 130 punten Fandath (105) en Vincere (103) ruim achter zich.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ziet er gezellig uit. :) @ Vincere, wat is er gebeurt, laatste plaats?! Ongehoord. :wink:
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ach, ik had Dixit en Flash Point al gewonnen...

Extra foto's staan hier; alle bezoekers bedankt voor de gezellige avond!


Dulce et decorum est pro alea mori.
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Goed verslag. Grappig dat jullie nog een spelletje erachter aan gespeeld hebben.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Haha, spoorwegbaron Ed ;) Leuk verslagje Fandath!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Dat doet me denken dat ik graag 1830 Railroads and Robberbarons wil proberen met jullie. (Van maker van Civ).
Speel je investeerders en managers van treinbedrijven na.
Het is duidelijk een semi cooperatief spel, je hebt elkaar nodig voor het geld, maar daarna ...

Overigens ook een erg mooi huis Vincere!
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Idd erg mooi huis op de fotos! Maar mist wel een man cave met zwaarden aan de muur, gametafel etc. Zit dat er in Vincere? :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Misschien in de toekomst op mijn ruime zolder... M'n häckel hangt er al aan de muur; geen zwaard maar wel net zo goed een teken van gezag en respect. ;)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie