Uniek bordspel door zeer zeer creatieve dude

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Uniek bordspel door zeer zeer creatieve dude

Bericht door v1nce »

https://www.kickstarter.com/projects/se ... n=0d1e4874

Sean Goblin volg ik beetje, een jaar of 20 nu, onwijs goede illustrator en interresant figuure. Spel ziet er patent uit!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ziet er cool uit maar de kleuren lijken me zo vermoeiend...


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Tja, dat is juist de bedoeling/de OSR/eind jaren 70 look, ook wel handig denk ik omdat het spel er uit als geen enkel ander bordspel.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

De jaren '70 waren best kleurrijk. Pas later moest alles zo nodig zwart/grijs/wit worden. Die orks doen me wel een beetje aan Chaos Marauders denken trouwens.

Maar het scoort prima op Boardgamegeek, ook al zijn er pas 12 reviews.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Cool! Lijkt me toch wel echt iets voor jullie boardgame group, fantasy, bordspel, niet te simpel... :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klinkt awesome! Echt een spel waar ik zonder blikken of blozen 50 piek voor neer zou tellen. Origineel artwork en een rock 'n roll attitude. Ik kan alleen nergens vinden of het ook echt te koop is? Wel 75,000 dollar opgehaald ipv de beoogde 35,000...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Zie kickstarter, vooralsnog kan je enkel daar een pre-order doen en spel word in in aug 2017 verzonden. Goed mogelijk dat het nooit in de winkel zal liggen. Gewoon pre-orderen! Word ooit nog een verzamelstuk denk ik. :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Heb jij een pre-order gedaan?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Naaah ik niet, want zoals bekend ben ik beetje boardgame atheist haha, kan nog veranderen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Haha jammer hoor maar wellicht wordt je ooit nog bekeerd door deze dudes. Als je geen boardgames meer speelt waarvoor hou je dan nog wel nieuwe uitgaves in de gaten als ik vragen mag?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ik kwam min of meer door toeval bij die kickstarter, was niet echt op zoek naar bordspellen, maar door reddit, kickstarter etc checken in algemene zin kwam ik deze toevallig op het spoor. Daarbij, ik denk dat ik echt ooit nog wel weer een poging waag om me wat bordspellen te spelen en dan weet ik tzt ook wat me misschien echt aanspreek als ik beetje op hoogte blijf. Is beetje zoals PC of console games, ik speel niet veel of vaak maar blijf graag op de hoogte en kijk ook youtube vids en zo er over. Heb ook wel hetzelfde met films, comics en series, ik weet wel wat over veeeel meer van die dingen dan ik daadwerkelijk ook compleet lees of kijk.

Laatste jaren is het ook vooral dat ik niet per se veel extra tijd heb voor bordspellen spelen, noch veel mensen om mij heen die vaak of graag spelen en ik vooralsnog D&D toch nog iets leuker vind en het me ook lukt om dat met enige regelmaat te spelen. Ik spendeer net iets liever vrije social time aan RPG. Is natuurlijk niet hetzelfde & zeer genoten van die paar keer Cards against humanity! :) Dus wie weet wat de toekomst brengt. Misschien speel ik over een maand een bordspel of over 10 jaar, geen idee. Laaaaang verhaal haha.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Goed verhaal wel! 😊 Als iemand het hier koopt kom je dan naar NL voor een game? Zou tof zijn als er een soort boardgame bibliotheek zou bestaan, waar je lid van kan worden zonder dat je een spel echt hoeft te hebben.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hmm, als jij het koop Thekkur dan kom ik het wel een keer spelen ja! :D Ik zat er over te denken om de aankomende 3 a 5 maanden mogelijk weer eens voor wat dagen naar Adam te gaan. Twijfel nog klein beetje, ook omdat ik binnenkort naar Thessaloniki ga en daar na ook het plan bestaat om naar Israel kibbutz te gaan voor week om eens eindelijk bij mijn ouwe Mattie Ruby op bezoek te gaan. Mocht het zover komen, woon jij nog altijd op zelfde plek in Adam Thijn? Nog steeds gastenkamertje over? :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Helaas heb ik op dit moment geen huis, een briefadres bij m'n ouders en een beetje aan het rondzwerven tot ik in mei maar de va ga. Ik overwoog nog ff in Berlijn langs te komen voor die tijd 😄
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hehe, kom langs! Maareh, die tijdelijk verhuur lui, boden die geen vervangende/nw. locatie?
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Thekkur schreef:Helaas heb ik op dit moment geen huis, een briefadres bij m'n ouders en een beetje aan het rondzwerven tot ik in mei maar de va ga. Ik overwoog nog ff in Berlijn langs te komen voor die tijd 😄
Maar wat krijgen we nu?! Verontrustend nieuws in de 4000e post van ons geliefd forum-opperhoofd! Is er dan zelfs niets te kraken? Amsterdam nog wel! Of woon je nu onder een brug?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ja idd, nou je het zegt Fandath... Maar ik ga er min of meer van uit dat Thekkur "bewust huisloos" en niet thuisloos is...? En tijdelijk? Eventueel om meer vrij te zijn en geld te besparen.

Over dat kraken, van wat ik begrijp/hoor gebeurt het zeker nog wel in Adam en elders maar wat langer op zelfde plek wonen is geloof ik nogal lastig in hoofdstad.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ga je naar de VA of naar de VS? :?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Haha naar de VS! 4000 posts holy moly dat is wel een hoop zeg! Waarschijnlijk 3990 in de eerste 2 jaar en daarna nog 1 per jaar :)
Is bewust 'dakloos' niet thuisloos. Anti kraak organisatie had wel een alternatief in het verre noorden of verre westen van amsterdam maar dat zijn niet de beste buurten.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie