Online bordspellen het afgelopen jaar

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Online bordspellen het afgelopen jaar

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ja, we doen nog wel eens wat, al zou je het niet zeggen..... en dat laatste ligt een beetje aan mij, want ik heb er niet echt ijverig verslag van gedaan. Vroeger, toen we nog fysiek bij elkaar kwamen om bordspellen te spelen, ging dat wel wat beter - ooit schreef ik mijn verslag zelfs in de metro op weg naar huis omdat ik toch m'n laptop bij me had. Nu spelen we op Boardgame Arena. Daar is van alles te vinden, je kunt er zelfs schaken en dammen, wat Michiel en ik de laatste tijd nogal gedaan hebben.

Gelukkig heb ik wel wat plaatjes geschoten, bij verschillende gelegenheden. Hier dus een asynchrone impressie van een paar spellen:


1. Stenen Tijdperk. Dit is wel een favoriet van ons gebleken. Het is een worker-placement spel waarin je als leider van een stam oermensen je stamleden verstandige dingen moet laten doen om zo de meeste punten bij elkaar te krijgen. Er zijn allerlei verschillende directe en indirecte manieren om dat te doen, zoals hutten bouwen, beschavingskaarten verzamelen, voedsel verbouwen, enzovoorts.

Afbeelding
20 december vorig jaar: Fandath, Michiel, Thekkur

Afbeelding
13 maart: Fandath, Michiel, Vincere, Thekkur

Afbeelding
10 april: Fandath, Eric, Michiel

Afbeelding
27 mei: Fandath, Eduard, Michiel

De eindstanden weet ik niet meer, tenzij die toevallig op de foto staan, laat staan dat ik iets verstandigs kan zeggen over het spelverloop. Wat dat betreft is Stenen Tijdperk overigens toch een beetje vaag: je kunt elkaar wel enigszins dwars zitten maar er is geen directe confrontatie. Vaak is het pas bij het opmaken van de eindstand duidelijk wie er blijkbaar het beste voorstond - je ziet echt niet altijd aankomen wie er gaat winnen.



2. Take 5. Dit is eigenlijk een kaartspel waarbij je met een bepaald aantal punten begint en die geleidelijk kwijtraakt als je een 'dure' kaart moet neerleggen op een van de rode koeiekoppen. Het duurt niet lang, dus we spelen het wel eens na afloop van een ander spel. Ik ben er niet zo goed in.....

Afbeelding
13 maart: Fandath, Michiel, Vincere

Afbeelding
10 april: Fandath, Eric, Michiel


3. Marco Polo. Zoals de naam al doet vermoeden, reis je in dit spel door de Oude Wereld. Michiel en ik hebben het een keer gespeeld, vooral om het aan mij uit te leggen, want ik kende dit spel nog niet. Best aardig trouwens, en volgens Michiel deed ik het lang niet slecht.

Afbeelding
10 april: "Migvie" (dat is Michiel op Boardgame Arena) wint!



Wel weer even geleden allemaal, maar morgenavond spelen we weer!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Re: Online bordspellen het afgelopen jaar

Bericht door v1nce »

Ah supertof! Ik vroeg me idd al af of de harde kern en bordspelers de laatste paar jaar idd niet meer speelden (online),.. leek me onwaarschijnlijk. Echt leuk om weer fotos van jullie te zien! :) Blijf ajb verslagen en fotos posten!

Echt leuk om te zien dat de club nog steeds contact houd ondanks Rona en familie etc. :D
Plaats reactie