diplomacy

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Als het een gewoon bordspel is (ken het dus niet), ben ik best bereid er een (mid)dagje voor uit te trekken - met de bordpsel/forummeetings die we tot nu toe gehad hebben, heb ik me altijd prima vermaakt.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Diplomacy....spel van geheime afspraken, valse beloften, bedrog en verraad. Strategie speelt een rol, maar is ondergeschikt aan de vraag wie je vertrouwt en wie niet. Er bestaan zelfs Nederlandse kampioenschappen in. Ik heb het een paar keer gespeeld - de laatste keer is een paar jaar gelden, toen ik vreselijk werd afgedroogd door een stel oude rotten in het spel.

Diplomacy staat als spelsoort tamelijk op zich, het lijkt niet echt op andere bordspelen (wel bestaan er een paar spellen die juist weer van het idee van Diplomacy zjn afgeleid).
Vergeleken met Diplomacy is Axis&Allies een heel vriendelijk spel: daarbij weet je tenminste wie de vijand is. Voor de zekerheid waarschuw ik even dat niet iedereen in staat is om gezellig een biertje te drinken met degene die zojuist binnen het spel glashard tegen je heeft staan liegen. Het vereist een bepaald karakter.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eduard
Leenheer
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 27 oktober 2004, 14:21

Bericht door Eduard »

Als er liefhebbers zijn.....
Ik heb het spel. Je moet er overigens wel behoorlijk wat tijd voor uit trekken. Zeker als alle landen meedoen. Het onderhandelen kan nogal tijd rovend zijn.
orcinus lucas
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 2 oktober 2006, 9:18

diplomacy

Bericht door orcinus lucas »

In mn Studententijd enkele keren diplomacy gespeeld, maar dat is al weer even geleden. Met een speluitleg erbij lijkt het me erg leuk om weer eens een potje diplomacy te spelen!

mvg,

Luuk
Plaats reactie