Axis&Allies en Macchiavelli, 5 april 2008

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Axis&Allies en Macchiavelli, 5 april 2008

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Axis and Allies verliep volgens een patroon dat je wel vaker ziet. De Duitsers (Vincere) zetten de Russen (Killerbee) onder druk, maar ze wisten er niet echt doorheen te komen. De Japanners (Thekkur) breidden snel uit in het zuidelijk deel van Azië, mede omdat de Britten (Fandath) er van af zagen om India te verdedigen. De Amerikanen (Lairnaedon) begonnen materiaal naar Engeland te verschepen.
Al vrij snel wisten de Britten een stevige vloot neer te leggen en daarmee een invasie in Noorwegen uit te voeren. Een voordeel voor de Allies in de strijd tegen Duitsland is altijd, dat zo'n Britse invasie versterkt kan worden door de Amerikanen, zonder dat de Duitsers de gelegenheid hebben gekregen om terug te slaan.
Japan veroverde intussen steeds meer gebied en kwam zelfs tot Egypte, maar kreeg wel logistieke problemen door de grote afstand tot het industrieel complex in Japan zelf, al werd dat enigszins opgevangen door een extra complex te bouwen in India. Een sterke Japanse vloot begaf zich naar de Middellandse Zee, maar de Allies hadden voldoende materieel om die tegen te houden. Maar waarschijnlijk had Japan meer aandacht moeten besteden aan het Russische front.
Het begon mis te lopen met de Axis toen de Britten in Frankrijk en de Amerikanen in Italië binnenvielen. Deze beide invasiemachten werden nog verdreven, maar met een volgende Britse inval in Frankrijk lukte dat niet meer. Rusland was intussen wel in het defensief geraakt, maar toen de Japanse aanval eenmaal arriveerde, was Duitsland intussen te zwak geworden om nog veel druk te kunnen uitoefenen. Kort daarna viel Berlijn, waarna verder spelen geen zin meer had.

Daarmee waren we rond etenstijd klaar, wel wat sneller dan verwacht. Na lang aarzelen of we nog iets zouden doen en wat dan wel en wie daar dan aan mee zou doen, werd het Macchiavelli, waarbij het gezelschap was uitgebreid met Pascal. Het liep heel aardig: wisselende kansen met verschillende mogelijke winnaars – op zeker moment had zelfs iedereen precies vier gebouwen. Uiteindelijk won Thekkur met (dacht ik) 30 punten, gevolgd door Vincere 27, Killerbee en Lairnaedon 26, Fandath 25 en Pascal 15.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Fotoverslag komt nog!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dank voor het verslag! Het was weer een leuke avond! Zeker voor herhaling vatbaar dacht ik zo. Met dank Killerbee voor het hosten van de event!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Was weer een prima dagje, ja.

Een interessante optie om de geluksfactor bij A&A te reduceren, zijn de "lowluck" regels: http://aamc.net/bunker/forumsql/forum/f ... asp?TID=74. Misschien eens uitproberen?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Had je nog foto's, Vincent?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Jazeker. Ik heb alleen geen tijd gehad om ze van mijn camera af te halen, laat staan om ze te uploaden. Hopelijk vanavond.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ha, ze zijn weer mooi. Alleen die laatste van mij.....hmmmm.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wijlen Fandath Ryne schreef:Ha, ze zijn weer mooi. Alleen die laatste van mij.....hmmmm.....
Vrolijke Fandath? Het zijn weer leuke plaatjes! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie