Het Spel der Tronen/A Game of Thrones - spelers gezocht

The name says it all!

Moderator: Vincere

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Het Spel der Tronen/A Game of Thrones - spelers gezocht

Bericht door Vincere »

Lang geleden, toen ik eens met Patrick in Yendor stond om een verjaardagscadeau voor Tim te kopen (Macchiavelli, Foute Vrienden & Vette Feesten ;)) zag ik dit spel al eens staan. Het leek me toen al erg interessant om te doen, maar omdat ik destijds nog niet zo met bordspellen bezig was, en het 40-50 euro kostte, heb ik het laten staan. Sindsdien hebben we natuurlijk een vaste kern bordspelers ontwikkeld en toen ik vandaag op Bol.com aan het rondkijken was, kwam ik dit bordspel weer tegen (het werd mij zelfs aangeraden). Hoewel ik liever de Engelse versie had aangeschaft, heb ik de Nederlandse versie besteld voor slechts 15 euro. Ik ben nu dus op zoek naar 3 of 4 andere spelers die met mij dit spel willen uitproberen!

Enkele recensies:

http://www.anderspel.nl/speldertronen.html

http://www.spellenclub13.be/recensies/H ... Tronen.htm

http://www.boardgamegeek.com/game/6472


Zoals de meesten weten ben ik nog een kleine maand in Australië, dus misschien kunnen we in september eens een dagje prikken. De speelduur staat op 180 minuten, maar aangezien waarschijnlijk niemand het gespeeld heeft moeten we er wat langer voor uittrekken. Een avond is dus misschien niet genoeg, maar we kunnen er dus wel een (halve) dag van maken en het combineren met andere spellen (War on Terror of Britannia bijvoorbeeld). Wie heeft er interesse?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klinkt interessant! Ik ben voor :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

En ik natuurlijk.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Gelukkig maar! Ik vermoed dat we dan ook nog wel Patrick en/of Martin kunnen interesseren, of anders één der Moggester-spelers. Als september naderbij komt zullen we wel een datum prikken.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb zowel Patrick als Martin een email gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Ik heb ze doorverwezen naar dit topic.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb van Patrick inmiddels te horen gekregen dat hij ook wil meedoen. Dan hebben we dus vier spelers, wat genoeg is. Eventueel kan er ook nog een vijfde meedoen. Zodra ik weer terug ben in Nederland kunnen we een datum prikken - voorlopig is mijn bestelling toch vertraagd...


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het spel is eindelijk binnen! Ik heb nog niet gekeken of het enorm moeilijk en uitgebreid is, maar sowieso lijkt me een dag in het weekend het beste. Morgen zie ik Patrick en Tijn, en ik zal er met hen eens over praten. Paul (en Tijn natuurlijk), kun jij ook eens naar jouw opties kijken?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Das mooi! Ik heb het de komende weken nog ff heftig druk, maar voor een bordspel moet wel een avondje te vinden zijn! Komend weekend wordt hem echter niet, en het weekend daarna ook niet. :(
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik kan meestal wel - maar niet op 21 september en liever niet op 4/5 oktober.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Aangezien ik studeer en Patrick onregelmatig werkt, kunnen wij evt. ook nog op doordeweekse dagen, maar ik weet niet hoe dat voor jullie zit.

De dagen waarop Patrick en ik voorlopig kunnen:

Sept - 22, 27, 28
Okt - 4, 5, 6, 7, 8, 15, 21, 27, 28, 29, 30
Nov - 1

NB: de laatste week van oktober moet ik wel meewerken aan de TU voorlichtingsdagen, maar daarvan weet ik de exacte datum nog niet.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Op dagen dat ik werk (wat meestal zo is doordeweeks) ben ik wel laat thuis, we zouden dan niet eerder dan ongeveer 20.00 kunnen beginnen. Heb je een idee hoe lang het duurt?

Daarmee rekening houdend kan ik van de door jullie genoemde dagen op:

Sept - 22 (ma), 27 (za), 28 (zo)
Okt - 6 (ma), 15 (wo), 21 (di), 27 (ma), 28 (di), 29 (wo), 30 (do)
Nov - 1 (za)
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb nog niet gekeken, maar volgens mij staat er drie uur voor. Daar kunnen we dus minstens een uur bij optellen, dus ik weet niet of een avond zo geschikt is (tenzij we rond een uur of 17, 18 beginnen). Op de doordeweekse dagen die jij hebt opgegeven, kan je dus als ik het goed begrijp pas vanaf 20u?

Het zou overigens mooi zijn als Tijn eens hier reageert in plaats van zijn gevoelens uit te storten op het forum ;). Overigens heb ik Martin zaterdag ook nog gesproken, en hij had ook interesse, dus als Tijn niet kan, zal ik sowieso contact opnemen met Martin om te vragen of hij mee wil doen. We zijn dan met z'n vieren maar dat moet ook prima zijn.

Inmiddels heeft Patrick al weer het weekend van de 27e/28e moeten wijzigen:

Sept - 22 (ma), 27 (za Patrick pas na 19u), 28 (zo, Patrick pas na 17u)
Okt - 6 (ma), 15 (wo), 21 (di), 27 (ma), 28 (di), 29 (wo), 30 (do)
Nov - 1 (za)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nou ja, 20.00 is de standaardtijd, dan ben ik meestal thuis. Ik kan natuurlijk eerder van m'n werk weggaan, dat is geen probleem.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

heheh, sorry mates :)

hierbij dan:
22: avond
27: niet
28: niet
6: niet
15: waarschijnlijk alleen avond
16: waarschijnlijk alleen avond
21: kan
27: kan
28: kan
29: kan
30: kan
1: kan
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Als we nou maandag de 22e de begintijd richting 19.00u kunnen schuiven, dan hebben we vier á vijf uur de tijd. Aangezien we het allemaal moeten leren, lijkt me dit enigszins krap maar wel te doen.

Is deze tijd voor iedereen acceptabel?


EDIT: En nog een tweede punt, waar Patrick mij terecht op wees: waar spelen we? Patrick heeft de voorkeur om bij hem thuis te spelen, aangezien hij op maandag bij zijn ouders eet. Hij heeft ook aangeboden om mij (en naar ik aanneem ook anderen) 's avonds op Rotterdam CS af te zetten. Ik wil dus ook graag even weten of dit voor de anderen haalbaar is, of dat het met werk etc. misschien makkelijker is om in Schiedam te spelen?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

A.s. maandag kan wel, en bij Patrick lukt dan ook wel wat mij betreft. Ik ben inderdaad wat sneller in Schiedam dan in Rotterdam-zuid, maar daar staat tegenover dat ik ook eerder weg zou moeten als er bij mij gespeeld zou worden, want dan zou ik op tijd thuis moeten zijn voor het geval er mensen te vroeg zijn. Dus wat mij betreft kan het bij Patrick.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Nou, dat is mooi, dan hebben we dus al drie spelers. Patrick zou ook Martin nog proberen en we wachten nog even de reactie van Tijn af.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

potver, ik kan a.s. maandagavond niet! :( maar goed, als jullie genoeg spelers hebben laat je niet door mij tegenhouden!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Mooi ben jij; doe ik nog zo mijn best om jou te accommoderen, verander je in een halve dag alweer je opties.. :(

Nou ja, niet getreurd. We kunnen binnenkort nog wel eens spelen. Dit betekent wel dat we nu van Martin afhankelijk zijn. Ik houd jullie op de hoogte.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb Martin aan de lijn gehad en hij had er erg veel zin in. It giet oan! We spelen dus maandag 22 september om 19.00 bij Patrick. Deelnemers zijn Martin, Patrick, Paul en Vincent.

Ik zal vandaag het spel eens door gaan nemen zodat we niet al te veel tijd kwijt zijn aan dingen uitzoeken. Hier nog alvast een teaser van de achterkant van de doos:



George R.R. Martins "Het Spel der Tronen"

Eis de IJzeren Troon en het land van Westeros op!

Koning Robert Baratheon is dood en de koninkrijken van Westeros bereiden zich voor op de komende oorlog. Cersei Lannister, dochter uit het huis Lannister en Roberts koningin, eist de troon op voor haar jonge zoon Joffrey. Stannis Baratheon, die weet dat Robert niet de echte vader van Joffrey is, staat in zijn recht wanneer hij de troon voor zichzelf opeist. Op de IJzereilanden staat het huis Grauwvreugd gereed om zijn tweede opstand te beginnen, deze keer met een meer ambitieus doel. In het noorden verzamelt het huis Stark zijn kracht om te verdedigen wat goed is en in het zuiden koestert het rijke huis Tyrel nog steeds zijn oude ambitie om op de ijzeren troon te zitten.

Terwijl de legers zich verzamelen en de raven boodschappen heen en weer vliegen lijkt een strijd der koningen onvermijdelijk.

Het bordspel HET SPEL DER TRONEN is gebaseerd op de bestsellers van George R.R. Martin uit de boekenserie "A SONG OF ICE AND FIRE". De spelers nemen daarin de leiding over de grote huizen van Westeros en starten een heldhaftig gevecht om de IJzeren troon. Dompel jezelf onder in een spel van slimme planning, zorgvuldig gebruik van macht en diplomatie en de prachtige sfeer uit "EEN LIED VAN IJS EN VUUR".

Als je het spel der tronen speelt, dan win je of je sterft. Er is geen tussenweg. - Cersei Lannister


Leeftijd: vanaf 12 jaar.
Spelers: 3 tot 5.
Speeltijd: 2 tot 3 uur.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

aangezien Tijn na herhaaldelijk vragen nog steeds het password resetten niet heeft gefixed heb ik maar een nieuwe account aangemaakt.
Patrick hier dus dan weet je dat ^^

Anyway voor degene die willen, de deur gaat vanaf half 7 open. Niet vroeger want dan ben ik nog niet thuis.
Na afloop kan ik mensen naar Cs brengen als dat nodig is.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Joh, interessant.

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewto ... 4930#14903

Moet ik dit zaterdag nog meenemen? Ik weet niet of dit geschikt is voor Danilo en Pim.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie