Yishdor spelersgroep - Capelle aan den IJssel

Overzicht van verschillende spelgroepen in Rotterdam en omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Yishdor spelersgroep - Capelle aan den IJssel

Bericht door Mike74 »

In mei 2009 zijn we begonnen met een nieuwe 4th edition Dungeons & Dragons campaign in de door DM Mike en spelers ontworpen wereld Yishdor..

Speelstijl: Laagdrempelig, toegankelijk, humor, immersie, roleplaying, enthousiast! Ik (Mike, DM) heb ruim 20 jaar ervaring met talloze spelsystemen zowel pen and paper, live action roleplaying, boardgames en computer RPG's. Na een pauze van 6 jaar heb ik nu D&D 4th edition opgepakt en een nieuwe campaign gelanceerd.

Lokatie: Capelle aan den IJssel met uitwijkmogelijkheden naar Rotterdam Zuid en Rotterdam Noord..

Vaste speeldag: Zondagmiddag & avond (maar wordt af en toe verplaatst omdat een groot gedeelte van de spelers in de zorg/hulpverlening en dus onregelmatig werkt)..

Groepssamenstelling: Op dit moment hebben we ongeveer 4 vaste spelers en nog een groepje mensen daaromheen die hebben aangegeven wel af en toe mee te willen spelen. Opvallend genoeg bestaat de helft van de groep uit vrouwen! :) Leeftijd varieert van 25-39. De meeste spelers zijn dus ietsjes ouder. Ervaringsniveau verschilt ook nogal: we hebben enkele spelers die net begonnen zijn met D&D maar ook enkele oude rotten.

Campaign: Meer informatie over Yishdor is te vinden op: www.yishdor.hyves.nl

DM stijl: Ik ben enthousiasmerend, een verhalenverteller, daadkrachtig, fantasierijk en kan een groep goed vermaken. Ik geloof dat een succesvolle campaign ontstaat door samenspel tussen DM en spelers en laat mijn spelers dus ook graag vrij om zelf aan te geven welke kant zij op willen gaan met een campaign. Ik ben dol op improviseren en wordt graag verrast door onverwachte acties van spelers. Ik sta erom bekend om regels niet al te serieus te nemen. Regels zijn een richtlijn maar moeten nooit een beperking worden voor het spelplezier..

We hebben altijd plek voor extra spelers dus als bovenstaande je aanspreekt: schroom niet om contact op te nemen of lid te worden van de Yishdor Hyve! :)
Laatst gewijzigd door Mike74 op zaterdag 6 juni 2009, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

Klinkt enthousiast/goed! :)

,.. en klinkt ook een beetje als een contactadvertentie voor jezelf he he,.. ;)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

klinkt goed! je link werkt alleen niet :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hehe.. sorry, ben een tijdje weggeweest.. Link werkt nu inmiddels wel, al is het een gesloten hyve.. Voel je vrij om lid te worden trouwens..

En ja, het is ook wel een beetje een advertentie! Ik heb via via inmiddels wel een klein en erg leuk groepje weten op te snorren, maar de continuiteit zit er nog niet helemaal in..

4th edition bevalt tot nu toe wel enorm.. Ik ben overtuigd fan! :)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Weer een tijd lang weggeweest maar terug met een update!

Inmiddels via Hyves en RRPG een fijn clubje spelers kunnen opsnorren waar we aan een campaign mee begonnen zijn.. Leeftijd varieert op dit moment van 27 tot 42 jaar met evenveel vrouwen als mannen.. Sfeer is erg relaxt en vaak spelen we op zaterdag.. Niet elke week maar om de twee weken dus.. Wel zijn de sessies vaak erg lang.. De laatste keer hebben we van 14:00 tot 5:00 sochtends gespeeld.. :)

Ik vind het heerlijk om zulke lange sessies te hebben.. Natuurlijk spelen we niet aan een stuk door.. We eten/koken ook met zijn allen en hebben om de zoveel tijd een pauze.. :) D&D is voor mij altijd meer geweest dan zitten en spelen, het is vaak ook het sociale gebeuren er omheen wat het voor mij extra leuk maakt.. Wat dat betreft ben ik wel erg blij dat we erin geslaagd zijn in relatief weinig tijd zo'n leuk clubje bij elkaar verzameld te hebben..

In principe hebben we genoeg spelers (laatste sessie zaten we met zijn zevenen) maar als er mensen zijn die heel graag eens mee willen spelen: stuur maar een PM of laat hier wat achter..
Plaats reactie