Spelgroep Oog des Meesters 's-Hertogenbosch

Overzicht van verschillende spelgroepen in Rotterdam en omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Spelgroep Oog des Meesters 's-Hertogenbosch

Bericht door Rogier »

Naam spelgroep: SOM'sHer
GM: Rogier
Leden: Macros the Black, Freek, Ronald, Johan, Ben-Jan.

speelfrequentie: 1x per 2 weken
speeldag: zondagmiddag van 13:00 uur - 18:00 uur bij Imperium in 's-Hertogenbosch
systeem: Oog des Meesters, editie 4.2 met gebruikmaking van alle standaardregels inclusief enkele optionele regels; er is dus veel technisch spel.
speellocatie: Postelstraat 15 in 's-Hertogenbosch
speelt sinds: mei 2010
omschrijving speelgroep/speelstijl/overig: Oog des Meesters is een kleurrijk en sfeervol klassiek fantasy rollenspel met elfen, dwergen, mensen, orken, trollen, ogers, tovenaars, draken, schurken en er zijn zelfs vriendelijke burgers!
De wereld Avonturië bevindt zich op een van de continenten op de planeet Dere (Erde). Avonturië kent verschillende regio's met specifieke / karakteristieke klimaten, landschappen en culturen.
Elke speler speelt een held (karakter) met een bepaalde herkomst, beroep en eventueel een doel om op avontuur te gaan.
Er zijn gewone helden en helden die ook magie kunnen toepassen door bijvoorbeeld geleerde toverspreuken.
De held is een individu en onderscheidt zich door zijn sociale status, zijn vaardigheden en in bepaalde talenten waar hij/zij in uitblinkt.
Het begrip alignment bestaat niet als zodanig in het spel. Veelal kan dit door een specifieke manier van roleplaying zelf tot stand worden gebracht.
Laatst gewijzigd door Rogier op dinsdag 30 november 2010, 9:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

flinke club heb je daar bij elkaar Rogier! Wie van de bovenstaande spelers komen er ook op het forum? Lukt het een beetje de zondagen te spelen, en spelen jullie echt iedere zondag?!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Rogier
Supreme Grandmaster
Berichten: 2452
Lid geworden op: vrijdag 23 februari 2007, 19:06

Bericht door Rogier »

Thekkur, ja er zijn sowieso vijf à zes vaste spelers, laatst had ik nog iemand er bij, maar de groep wil eigenlijk vasthouden aan vijf spelers anders wordt de groep te groot om redelijk makkelijk en snel nog te kunnen spelen.

Wel ben ik bezig nog een derde maar kleinere groep op te zetten in de randstad, maar dat lukt nog niet zo erg goed, krijg van een aantal gastspelers nog geen antwoord. De bedoeling was om ergens in Dordrecht, Rotterdam of Gouda nog iets op te zetten.

Bij de club in Den Bosch spelen we in principe eens in de twee weken. Dat is frequent maar best goed te doen. Helaas dat afgelopen keer veel spelers verhinderd waren dus dat was dan even iets anders spelen die middag: Warhammer Quest; tof spel trouwens!

De spelers in Den Bosch heb ik al geprobeerd om ze naar het forum te krijgen, alleen Macros the Black heeft zich aangemeld.
De meeste anderen lezen wel mijn samenvattingen op het forum maar melden zich niet aan jammer genoeg.
Plaats reactie