Ervaren DM zoekt spelers voor 4th Edition D&D Campaign

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Ervaren DM zoekt spelers voor 4th Edition D&D Campaign

Bericht door Mike74 »

Hallo,

Ik ben Mike, 35 jaar en ik woon in Capelle aan den IJssel en ik ben op zoek naar spelers voor een 4th edition Dungeons & Dragons Campaign!

Heb erg veel ervaring met DM'en. Ruim 20 jaar D&D, AD&D en nog veel meer gespeeld, eigenlijk altijd als spelleider.. De laatste 6 jaar heeft mijn pen and paper RP intake totaal stilgestaan en heb ik vooral boardgames en computer RPG's gespeeld.. Onlangs via via toch weer in aanraking gekomen met D&D en voordat ik het wist was ik weer helemaal verslingerd! :)

Ik heb een complete 4th edition set aangeschaft en had me na het lezen van de veelal negatieve kritiek op de nieuwe update voorbereid op een hele hoop getinker en geknutsel met de regels maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg positief ben over wat ik gelezen heb.. Snel, simpel en gestroomlijnd.. Niet heel veel aandacht voor diepgang en achtergrond, maar het is mijn overtuiging dat dit vooral door spelers en DM moet worden ingevuld.. :)

Er staat een campaign in de planning met 3-4 spelers maar die werken allemaal onregelmatig dus ik zou er graag nog wat spelers bij vinden zodat we een goede campaign op poten kunnen zetten..

Zoals gezegd heb ik veel ervaring als DM.. Mijn persoonlijke speelstijl is spelers zoveel mogelijk vrij te laten en zelf invulling te laten geven aan karakters en campaigns.. Ik ben een bevlogen en enthousiaste verhalen verteller die veel aandacht besteedt aan roleplaying al vind ik het wel belangrijk dat er ook altijd wat te lachen is.. Episch en ludiek kunnen altijd prima hand in hand gaan.. :)

Speelstijl: Een mix van alles vind ik altijd het leukste! Dus knokken, lachen, roleplayen, raadselen, avonturieren.. Ik heb niet zo heel veel met 'ultimate power gaming' (jaja, en dan enthousiast zijn over 4th! het kan!)..

Verdere sleutelwoorden: Improvisatie, humor, ontspannen, enthousiast!

Doelstelling is om wekelijks af te spreken, op de zondagnamiddag/avond.. Uiteraad kan daar ook vanaf geweken worden! :) Ook mensen die minder regelmatig langs zouden willen komen zijn zeker welkom!

Oh: De spelersgroep bestaat op dit moment uit 4 spelers, 2 vrouwen, 2 mannen.. Allemaal tussen de 27 en 37 jaar!

Geinteresseerd? PM me hier of stuur een mail naar regenkoning@hotmail.com!

Mike
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Klinkt leuk. Ik weet niet zeker of ik genoeg tijd/motivatie heb om mee te doen. Ik DM namelijk zelf voor een groep. Ik heb zelf maar 2 keer de kans gehad om me in 4de editie te verdiepen en ik zou het wel nog een keer willen proberen.

Ik woon zelf in Vlaardingen, ben 24 jaar en speel bijna 3 jaar 3.5. Zondagmiddag kan ik meestal wel, vanaf een uur of 2. Ik ben geen hardcore gamer die tot 2 uur 's nachts door wil gaan, en ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer/mijn fiets.

Ik vroeg me verder nog af wat voor soort campaign je wilt DMen, en of er nog bepaalde rollen moeten worden opgevuld in het team (Striker, defender, controller of leader)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hey Toejam,

Je bent welkom on eens aan te schuiven.. Wel fijn om er iemand bij te hebben die ook wat meer ervaren is, want de rest van de groep zijn D&D rookies.. 2 ervan spelen WoW, de 3e heeft hiervoor zelfs nog nooit iets anders dan Kolonisten ed gespeeld.. Ze zijn wel allemaal erg enthousiast.. :)

Wat betreft de campaign: ik heb een Forgotten Realms sourcebook aangeschaft om een achtergrond te hebben maar ik plak vaak van alles bij elkaar om zo een eigen wereld te maken.. Wat ik aan Forgotten Realms wel fijn vind (ik heb vroeger altijd FR gespeeld) is dat het vrij generic is, en dus op veel verschillende manieren ingevuld kan worden..

Wat betreft teamopbouw: je kunt spelen wat je wilt.. We zijn niet zozeer op zoek naar de meest fantastische karaktercombinaties als wel gewoon lekker relaxt D&D spelen.. :) Tot nu toe is er een bard, een cleric en een druid plus wat NPC aanhang..

Alhoewel smiddags beginnen altijd wel relaxt is zullen we niet tot laat in de nacht doorgaan op zondag.. We hebben allemaal een baan, en sommigen van ons een gezin.. Die dagen zijn denk ik een beetje over.. Al zou ik het op zich wel zien zitten om bv ook incidentele sessies op andere dagen te doen als de groep opsplitst ofzo..

Mike
Plaats reactie