GEZOCHT: AD&D spelers omgeving Delft

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

GEZOCHT: AD&D spelers omgeving Delft

Bericht door Aradia »

Hoi allemaal!

Ik heb vroeger heel veel AD&D 2nd edition gespeeld (zowel speler als DM ervaring) en ben van plan dit binnenkort weer op te gaan pakken. Ik heb wat mensen die graag mee zouden willen doen met weinig tot geen ervaring (3of4 mensen)
Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die met ons mee zou willen spelen! We zijn nog niet begonnen maar de voorbereidingen zijn al wel in gang. Als je intresse hebt, en bereid bent ervoor naar mijn huis (in Delft) te komen, hoor ik het graag. Nog even wat extra info:

naam: Mirjam
leeftijd: 25
woonplaats: Delft
games: AD&D 2nd edition
dagen: nog niets vastgelegd, handig om dat te doen als alle spelers een keer bij elkaar zijn, zodat we een dag kunnen prikken dat iedereen kan. In principe lijkt het me wel erg leuk om 1x in de week de AD&D avond te houden op een vaste avond/dag
overige info:
ehm.. als je nog vragen hebt ofzo dan hoor ik het wel! :)

Groetjes!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Mijn hemel, ineens bergen mensen die in Delft wat willen doen. Het heeft even geduurd maar nu komen de good old nerds toch boven water! (Ben er zelf ook een hoor) ;)

Ik heb maar een klein beetje AD&D ervaring, want ik heb vooral 3E en Oog des Meesters gespeeld. Toch zou ik wel een keer mee willen spelen, voor de lol en om nieuwe mensen leren te kennen. Ik ben wel terughoudend om een vaste groep erbij te nemen, in verband met afstuderen. Eén van mijn studiegenoten heeft misschien ook nog wel interesse - ik zal hem hierop wijzen als hij terug is van vakantie.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

Bericht door Aradia »

Hoi hoi!
Het lijkt me leuk om met jou - en eventueel je studiegenoot erbij - te gaan AD&Den. Zoals je al las hebben we al een (klein) groepje nieuwelingen dus je weinige AD&D ervaring maakt niet uit. Ik zelf heb vind ik toch genoeg ervaring om het aan mensen te 'leren'.
Een vaste avond in de week wilde ik afspreken, gewoon omdat dat eigenlijk het handigst is, want heen en weer blijven mailen tussen alle deelnemers over wanneer de volgende keer is leek mij erg onhandig. Natuurlijk gaat je studie voor, dat is belangrijker, dus als je een keer niet zou kunnen daardoor is dat natuurlijk geen probleem, tegen de tijd dat alles geregeld is en we inderdaad de vaste avonden hebben om te spelen kun je altijd even een belletje of mailtje sturen dat je die dag niet kunt, dan slaan we bijvoorbeeld gewoon een weekje over of verzetten we het een keer, dat is natuurlijk geen probleem, het moet natuurlijk wel leuk en ook haalbaar blijven voor iedereen!
Mocht je zover zijn mee te willen spelen hoor ik dat wel, lijkt me leuk!

Groetjes, Mirjam
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Op zich lijkt het mij ook wel cool. Delft is niet ver weg.

Helaas geld voor mij kwa ervaring hetzelfde als Vincere. meestal 3e, of 3.5e, allerlei vervoegingen van d20, een enkele keer een experimenteel systeem, of zelfontwikkeld... maar 1 keer AD&D gespeeld, en dat is alweer een lange tijd geleden
Afbeelding
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

Bericht door Aradia »

Nouja, nogmaals ervaring is wat mij betreft geen probleem.
Degene van mijn vrienden die mee willen doen hebben ook geen tot weinig ervaring. het is makkelijk te leren, zeker als je andere role playing games hebt gespeeld!
Als je intresse hebt om mee te spelen stuur even een PMetje, dan kunnen we misschien een 'eerste' datum gaan prikken om elkaar een beetje te leren kennen ect. :wink:
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Bericht door bmdelange »

Hoi Aradia,

Dat is een aardige verassing; bijna niemand speelt/dm'ed meer AD&D 2nd edition.

Gebruik jij heel toevallig ook het Player's option systeem (Skills & powers ect.) ?

Ik ben zelf al jaren AD&D DM (icl player's option systeem) en zoek eigenlijk een groep waar ik eens zelf AD&D kan spelen (ivp dm'en) .... en waar wie weet misschien ook nog player's option systeem wordt gebruikt :)

Ken de regels en heb zelf behoorlijk wat roleplay ervaring.

Naar Delft komen is voor mij geen probleem.

Ik hoor wel hoe of wat je verdere idee is.

groete
bob

Ps: had zelf vorig jaar een post geplaatst omtrent een AD&D groep :)
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

Bericht door Aradia »

Hoi Bob!

Leuk dat je ook intresse hebt!
Ik heb in mijn verleden met AD&D wel eens met skills e.d. gewerkt ja.
Op dit moment in deze groep was niet het plan om dat al gelijk te doen, aangezien we met meerdere nieuwelingen zitten, wilden we eerst op de 'gewone' manier beginnen zodat iedereen het een beetje kan leren en zich gemakkelijk kan maken met AD&D.
Natuurlijk kunnen we daarna altijd een campaign starten waar we dat wel in gaan gebruiken. Mijn vriend had het idee om een 'starters campaign' (hoe hij dat dan noemt) te beginnen, waar hij al wel wat leuke ideetjes voor had, om de mensen met weinig of geen ervaring gewend te laten raken aan AD&D, wat mij ook wel een goed idee lijkt.
Dat zijn we dus van plan eerst te doen (als de nieuwelingen dat uiteraard ook zo willen), en daarna gewoon 'normale' campaigns met eventueel dus ook skills en dergelijke.

Ik hoor wel of je het leuk vind ook mee te doen!
Groetjes Mirjam
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Bericht door bmdelange »

Hoi Mirjam,

Kan ik volledig begrijpen en heb ik geen probleem mee, zeker als er mensen meedoen die het systeem nog niet kennen.

Het lijkt me sowieso wel leuk om dit te proberen ... eerst even kijken of we elkaar liggen (ben zelf niet erg moeilijk, maar altijd handig om elkaar even te peilen..... aangezien de groep elkaar "nog" niet kent :) )

Laat maar weten wanneer je zou willen beginnen en natuurlijk of ik zelf een character van te voren in elkaar moet draaien of dat we 't bij jullie doen?

Groetjes
bob
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

Bericht door Aradia »

V1nce, lijkt me leuk om ook eens met een ervaren groep mee te doen!
Ik wil wel eerst even deze groep opzetten en dat regelen e.d. maar wie weet dat ik als dat eenmaal loopt enzo wel eens met jullie mee willen doen. Ik zal je uitnodiging zeker in gedachten houden :)

Bob, ben momenteel aan het regelen welke dag iedereen zou kunnen. vandaar ook gelijk de vraag wat jou het beste uit komt? Volgens mij heeft het weekend de voorkeur momenteel. Vanavond komen de
'nieuweling' vrienden op bezoek hier en zal ook vragen of hun in het weekend kunnen zodat het eea ook in praktijk komt. (dit geld natuurlijk ook voor de rest die had gereageerd en mee wil doen :wink: )
Verder over je karakter, het maakt mij niet uit of je die van te voren maakt of hier doet, ikzelf en de 'nieuwelingen' gaan het hier doen omdat hun natuurlijk nog hulp nodig hebben een karakter inelkaar te zetten.
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Bericht door bmdelange »

Hi Mirjam,

het weekend is wel mogelijk, alleen in dat geval het liefst op zaterdag.
Ik DM mijn eigen groep namelijk om de week op zondagmiddag.
In geval dat het toch doordeweeks wordt; kan ik Ma-Di-Wo wel.

Hoe vaak zou je willen spelen ? om de week ... of anders. (meer wegens het feit dat indien je elke week wilt spelen dat wat moeilijk haalbaar gaat zijn voor mij om er dan ook elke sessie bij te zijn. Mijn vriendin gaat het namelijk niet erg waarderen indien ik elke zaterdag bv aan 't roleplayen ben. (nee; zij vindt roleplay helaas niet leuk) :(

Ik kan zelf makkelijk thuis een character maken en deze emailen naar je icl. een history als je dat wilt.

(hoef dan alleen maar even te weten welk level en of bepaalde dingen wel of niet zijn gewenst.) Zat zelf te denken aan een caster. (wizard of cleric of psionic.... al hoewel een psionic in het aangepaste systeem van skills & powers of revised verion darksun wat makkelijker zijn)

Spelen we in een zelf verzonnen setting of een bestaande ?

groeten
bob
Aradia
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 9 juni 2010, 11:33

Bericht door Aradia »

hey Bob,

Het was eigenlijk het idee om het 1x in de week te doen maar als dat gewoon lastig is kunnen we inderdaad ook prima om de week afspreken op zaterdag.
Je kan opzich alvast een karakter maken, history is niet vereist, maar is wel altijd leuk vind ik (vooral ook voor roleplay enzo :) )
Ik denk dat je als je caster wilt inderdaad beter voor wizard of priest e.d. kunt gaan want psionic is misschien wat lastig voor de nieuwelingen, en dat is idd ook makkelijker als je met skills en powers speelt. We spelen in een zelf verzonnen setting. Ik heb al een leuk idee voor een korte campaign om iedereen het spel te leren, en als iedereen het door heeft kunnen we natuurlijk altijd met skills enzo gaan werken en kun je alsnog je psionic maken (alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik met psionics weinig ervaring heb :P maar dat is opzich niet zo heel erg)

Ik stuur je nog even een PM met mijn emailadres, dan kun je het karakter binnenkort mailen, ook zal ik jou en de andere even PMen zodat we wat af kunnen gaan spreken binnenkort!
Heb er wel al zin in ;)
Plaats reactie