Serieuze! Rolespelers gezocht!

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ja goed ben het dus wel eens met een en ander hier boven gezegd en uitschreven. Bedoel wat een lekkere roleplaying groep/speler/dm maakt en wat niet.
Hoop omstandigheden etcect.

Eigenlijk probeer ik me gewoon in te leven in mijn character en het verhaal en een leuke avond te hebben.

Klinkt van jullie allemaal een beetje serieus, maar is misschien niet bedoelt.

Nu zit ik in een groep met lairdeneon (zal vast weer fout typen), en vrijdag ga ik meestal klimmen, dus mischien een andere dag dan zondag avond en vrijdag,
mss donderdag avond?

Wil best wel eens meedoen en kijken hoe het gaat, lijkt me wel leuk (jullie leggen de verwachtingslat van je zlef natuurlijk ook wel een stukje hoger met voorgaande uitwijdingen, maar dat terzijde) :wink:
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik ben best voor een wat 'diepgaandere' game, waar je door de lat hoog te leggen ook nog iets door kunt leren, maar toch denk ik dat rpg bij voorkeur gaat om het hebben van een leuke avond.
In tegenstelling tot bordspellen (waarbij je vooral wordt getest op tactisch inzicht, of -in sommige gevallen- op hoe goed je wel niet met de dobbelstenen kunt gooien) is een avondje RPG-en voor mij ook wel een middel om de creatieve geest wakker te houden. Maar om nou bij voorbaat mensen uit te sluiten van een game vind ik te ver gaan.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat je geen zin hebt om met een groep te spelen die helemaal niet aansluit bij je eigen beeld van hoe een game in elkaar zou moeten zitten. Uiteindelijk is het doel van dit forum dan ook om spelers bij elkaar te brengen die op een zelfde manier spelen, omdat dat het plezier dat je aan een avond kunt beleven alleen maar omhoog haalt!

Overigens mogen er wel eens wat aangekondigde games verzilverd gaan worden! (Ik maak me daar zelf ook schuldig aan ;)

btw: dragonraper (of reaper ;) welkom terug!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dusss donderdag komt niet goed uit?
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Bericht door dragonraper »

ben niet weggeweest...alleen er werdt niks zinnigs gezegd ,en dan houdt ik meestal mijn smoelwerk maar dicht....en het is wel degelijk <<dragonraper>>groetjes van uw aller carlo :)
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Mr Dutch. Ziet er niet naar uit dat ons groepje deze Donderdag (morgen) gaat spelen. Hopelijk wel volg. week. Voor die sessie hebben we (hopelijk/in principe) wel voldoende mensen. Als er nog plek is op een aankomende sessie dan zullen we het melden. Overigens gaan we ook proberen om de sessies wat ruimer vtv vast te leggen zodat hop. mensen tijd kunnen maken. Neen, tis niet makkelijk om ook daadwerkelijk te gaan spelen,.. tja.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

goed weledele heer V1nce,
ik hoor gaarne van u of u nog plaats heeft, misschien kort dag maar morgen 21 okt kan ik wel mijn email michiel_rutte@hotmail.com
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

..
Laatst gewijzigd door Karma op donderdag 20 oktober 2005, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

goed weledele heer V1nce,
ik hoor gaarne van u of u nog plaats heeft, misschien kort dag maar morgen 21 okt kan ik wel mijn email michiel_rutte@hotmail.com
pfhoenix
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 21 oktober 2005, 16:25

geintreseert

Bericht door pfhoenix »

hey ik ben roy ik ben 15 jaar en wou graag beginnen met d+d ik heb nog nix van d+d in huis ik ken wel de basisregels en heb al bijna een character af ik gedraag me best wel volwassen met genoeg humor in huis. dus ik dacht voordat ik al mijn geld eraan ga uitgeven zou ik graag een paar keer proberen om te kijken of ik het wat vind en iemand moet het me tog leren dus ik dacht wrom niet vlakbij mijn huis.
ik hoop op een reactie vooral als ik een keer mee mag doen
greetz Roy a.k.a the phoenix
hey ik ben roy ik ben 15 jaar jong en ik hou van nieuwe dingen en toen kwam ik erachter dat er vlakbij d+ders.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey beste Roy, welkom op het forum! Tof om er weer een lid bij te hebben. Even terzijde, spelling, grammatica en zo worden best wel op prijs gesteld door sommige van de leden van dit forum ha ha.

Ik vroeg me af: Heb je post en links die in deze thread voorkomen helemaal gelezen? En zo ja, wat denk je er van? Zou jij "passen" binnen wat we zoeken? En ook: kan je je een beetje inleven, ben je niet bang om je mond open te trekken/je character echt te spelen?

We horen het graag!

V.
pfhoenix
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 21 oktober 2005, 16:25

Bericht door pfhoenix »

ik heb het gelzen ja sorry van me grammatica ik heb soms de neiging om te snel te gaan typen.
ik heb een karakter gemaakt met hulp van wat engelse mensen op een site ik ben een half elf ranger chaotic neutral genaamd pfhoenix (btw ik weet dat het phoenix moet zijn maar ik ben iets orgineler)
ik zou heeeel erg graag ene keer proberen te spelen met jullie ik heb geen bord ofzoeiets wel een karakter sheet maar dat is het wel ongeveer voor de rest heb ik niets
hey ik ben roy ik ben 15 jaar jong en ik hou van nieuwe dingen en toen kwam ik erachter dat er vlakbij d+ders.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey wat betreft spullen daar hoef je echt totaal geen zorgen om te maken. We hebben als groep echt een hele zooi boeken en hoe meer je in D & D gaat verdiepen hoe meer meestal blijkt dat veel regels en boeken tijdens het speel nogal overbodig zijn. We spelen overigens meestal 2nd edition wat enigzins anders is dan 3rd edition. Groot voordeel (naast de andere voordelen zoals wij ze dan zien en op dit forum omschrijven, maar dat zijn meningen) is dat de (basis) boeken 2de hands echt spotgoedkoop zijn, en ze zijn minstens even mooi als nieuwe boeken van 3rd. Hoe dan ook: mocht je met ons gaan spelen hebben we een leenexemplaar voor je.

Het was me niet 100% duidelijk maar ik ga er dus maar van uit dat je onze stukken/ideeen over rpg en hebt gelezen en die ook ziet zitten. Als dat zo is: erg tof!! En al helemaal voor een beginner/iemand van jou leeftijd. Stuur ajb je mailadres en Telefoon nummer naar mijn mail:

En dan zullen we kijken of samen spelen mogelijk is. Lijkt me in ieder geval leuk om het een keer te proberen.

MVG,

V.
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Aaah ik heb haast een secetaresse nodig om een sessie op te zetten. Al die dagen waarop mensen wel/niet/eventueel kunnen. Willen Yme, V1nce en Roy snel(!) hier de dagen waarop ze meekunnen doen posten.

dit zijn mijn eventuele speeldagen

-dinsdag
-woensdag
-vrijdag
-zaterdag
-zondag
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Ma, liever niet echt alleen bij hoge uitzondering vanaf 19:00
Di, meeste weken hele dag & avond.
Wo, moet ik voor 14:30 klaar zijn met gamen of anders na 18:oo beginnen.
Do, meeste weken hele dag.
Vrij, liever niet maar eventueel overdag maar dan moet de sessie af lopen/ stoppen voor 21:00 en liever zelfs iets vroeger.
Za, komende weken helemaal niet behalve bij hoge uitzondering s'avonds
Zo, Idem

Het zou goed kunnen dat over een tijdje ook Vrijdag Hele dag kan.

Yup het is complex mijn schema maar er blijft toch aardig wat dagen en tijden over....
v1nce

Bericht door v1nce »

Was even deze ouwe thread aan het lezen, moet er ergens wel om lachen. Nou ja bij deze is die ook ge'bumped'. Wie weet komen nieuwe spelers hem op een gegeven moment tegen.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hmmz... hoe staat het eigenlijk met het 'serious roleplayers home'? En ik begreep van DrCaligari dat je toch liever zelf een game leidt dan er aan een deel te nemen als speler. Ga je nu een groep starten?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op vrijdag 30 april 2010, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

genoeg spelers die zich aanmelden hier lijkt me... maar er wordt relatief weinig actie ondernomen volgens mij. Ik heb daar zelf weinig kijk op, omdat ik niet op zoek ben naar spelers of naar een GM. Maar er zijn volgens mij (te zien aan de hoeveelheid berichten in 'party gezocht' toch best een hoop mensen die willen spelen.

Er staat nog steeds een mooie jagermeister poster van mij in het gildehuis als het goed is... :) kan ik die een keer op komen halen? ik heb nu wel ruimte aan m'n muur voor alcoholische advertenties.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:57, 1 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

:D Wellicht gloort er nu toch hoop met de twee nieuwe aanmeldingen, laten we hopen dat ze niet 'eendagsposters' zijn.
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Ik had begrepen dat de lokatie, tijd of frequentie van deze "groep op zoek" zou zijn aangepast. Als dat zo is laat maar horen mischien pas ik dan wel. Ik hou er zelf namelijk ook niet van als mensen vaak niet kunnen. En dat van die gein op tafel als je goed speelt kun je nog veel meer lol hebben als met onderonsjes dacht ik. Ik bedoel de essentie van het rpg-systeem in zijn algemeen is dat je je rol uit speelt. En dit is, als je nog mensen hebt die geloven dat je een rpg kan winnen, de enige manier om tye winnen als ieder een goede avond heeft gehad en zijn karakter maximaal heeft uitgespeeld. Je kan natuurlijk als speler je rol teveel overdrijven. Maar daar heb je een DM voor die ze dan corrigeert(voor, na of, in uiterste nood, tijdens een sesssie). Dus ja als het om de twee weken zou kunnen, lijkt het mij zeker wat om me aan te sluiten en te kijken of het klikt.
v1nce

Bericht door v1nce »

Tof man! Volgens mij hebben we nu mail contact en gaat het wel lukken. :)
Gebruikersavatar
jwfd1976
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 3 oktober 2006, 21:41

Bericht door jwfd1976 »

Ben benieuwd lijkt me gaaf.
Een ware avonturier heeft ogen in z'n achterwerk of doet overtuigd alsof!!
v1nce

Bericht door v1nce »

@ JWD, je kan dus evt. hier je PC posten. Als de campaign gaat lopen maken we wel weer een aparte thread aan elders op dit forum.

@ Cali, als jij nog zin hebt en we vragen die gozer die bij jou in de buurt woont (of wellicht iemand anders) hebben we dus een party met 3 ervaren mensen en een die onervaren maar relaxt is.

Het zou wel een campaign worden waarin we eens in de twee weken (JWD vroeg daarom) spelen maar hey lijkt mij ok. Zolang we ook maar echt vast spelen (uitzonderingen moeten af en toe kunnen) voorzie ik een mogelijk leuke campaign.
Plaats reactie