Yishdor is op zoek naar nieuwe avonturiers

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Yishdor is op zoek naar nieuwe avonturiers

Bericht door Mike74 »

Hallo!

Wij spelen maandelijks (1e zaterdag van de maand) vierde editie Dungeons and Dragons. Omdat een van onze spelers voor onbekende tijd onbeschikbaar is en een andere speler af en toe op zaterdag moet werken blijven er op dit moment jammer genoeg twee vaste spelers (plus DM) over. Wij zijn dus op zoek naar een extra speler.

Op dit moment bestaat de groep uit drie mannen en twee vrouwen. Leeftijden varieren van 20 tot 42.

Het is een erg laagdrempelig gezelschap. Humor, persoonlijke klik en sfeer staan bij ons voorop. Spelervaring is dus niet vereist. We spelen van 13:00 tot 21:00 en koken/eten tussendoor gezamenlijk.

Ik ben Dungeon Master en heb ruim 20 jaar ervaring met allerlei RPG's (vrijwel altijd als DM/GM/Spelleider). Mijn persoonlijke speelstijl kenmerkt zich vooral door een voorliefde voor improvisatie, karakter-gedreven verhaallijnen en het actief betrekken van spelers bij het maken van de campaign wereld en uitzetten van verhaallijnen. Ervaren spelers die dat leuk lijkt betrek ik ook regelmatig bij het DM'en door hen NPC's te laten spelen.

Naast het delen van de vertelstijl heb ik een grote voorliefde voor alternatieve narritieven. Ik vind het erg leuk dmv flashbacks/flashforwards of vanuit een onverwachts perspectief een verhaal te vertellen. Dit levert leuke en spannende experimenten op.

Ik houd van elke sessie een uitgebreid verslag bij. Deze spelverslagen zijn te lezen op: http://yishdor.weblog.nl/

Doordat weblog.nl er bijna een half jaar heeft uitgelegen heb ik de laatste paar sessies nog niet verwerkt. Sterker nog, ik ontdekte zojuist pas dat het weblog blijkbaar weer online is. :) De opmaak en layout is ook wat gehavend na de crash maar ik ga er binnenkort weer mee aan de slag. Inmiddels is de groep gemiddeld level 8.

Geinteresseerd? Stuur me een mailtje op mikevanschijndel at gmail of laat hier een bericht achter!

Mike
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey mike, long time no see! De laatste tijd zijn er meer mensen op zoek naar spelers/een groep, dus check ook ff de laatste paar berichten in het party gezocht.

Goed om te horen dat jullie nog steeds spelen. Neem aan dat je inmiddels niet meer zo fanatiek bent met eh... hoe heet dat spel ookalweer???
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hey Tijn!

Inderdaad. Leuk om hier weer even digitaal aan te kloppen.. Hoe is het met jou? Nog veel aan het spelen?

Geen idee wat ik destijds speelde? Mijn bevliegingen komen en gaan nogal.. Was het een bordspel? Ben toevallig deze maand weer wat met boardgames begonnen.. Vorige week Small World van Days of Wonder ontdekt. Luchtig maar toch erg leuk! Verder eigenlijk vooral veel digitale games.. Ben vorige maand aangenomen voor de Nederlandse tak van www.eurogamer.net waar ik (video) reviews en nieuwsberichten ga verzorgen.

Ik speel inderdaad nog steeds D&D4. Min of meer dezelfde groep maar wat versterking kan geen kwaad. Heb al wat mensen van wie ik op het forum een oproep zag gemaild. Hopelijk levert het iets op! :)

Later!

Mike
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Bedoel je trouwens geocachen? Dat doe ik nog steeds ja. Niet altijd even regelmatig maar zo af en toe een leuke cache blijft cool. :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Bedoelde dat online spel waar een aantal forumbezoekers ook in meededen in een clan.

Computergames, die speel ik nauwlijks, kende de site eurogamer.net dus ook niet. Wel tof dat je daar bent aangenomen! betaald?
Rpg games ligt ook op z'n gat, maar wil binnenkort wel weer eens gaan spelen. Het kriebelt. :)

Voor het vinden van bordspelers ben je hier trouwens ook aan het goeie adres; vorige week hebben we met een groepje 'merchants & marauders' (piraten en kooplui) gespeeld, morgen gaan we opnieuw de slag aan. Small world en days of wonder lijken me leuk om een keer te proberen.

Hoop dat je nieuwe spelers vindt!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Verosjaak
Secreetknecht
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 18 juli 2012, 16:44

Bericht door Verosjaak »

Ondanks dat we alweer een half jaar verder zijn heb ik je toch even een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

VOlgens mij komt Mike74 niet zo heel vaak op het forum meer, maar misschien lurkt hij nog rond en ziet hij je bericht :)
Of heb je hem ge-emailed?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Gelezen! ;)

Bedankt voor je bericht, Verosjaak!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat is vlot! :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Janek
Leenheer
Berichten: 79
Lid geworden op: dinsdag 25 september 2012, 23:08

Bericht door Janek »

Beste mike,

Ik zou graag een keer als gast aansluiten. In de welkomstpagina stel ik mij enigzins voor. Aanvullend ik ben 37, heb in delft en wageningen gestudeerd en heb meer dan 10 jaar geleden voor het laatst gerpgd. Systemen en settingen maken me niet zo veel uit. Wel klik tussen elkaar.

Groet, Janek uit rdam prinsenland
Plaats reactie