Spelers gezocht voor Arkham Horror, Talisman, MageKnight etc

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Spelers gezocht voor Arkham Horror, Talisman, MageKnight etc

Bericht door Mike74 »

Hey allemaal,

Onze D&D groep loopt lekker maar de laatste tijd begint de bordspellenbug weer te kriebelen. Omdat mijn D&D groep weinig tijd heeft voor bordspellen ben ik dus op zoek voor mensen die eens aan willen schuiven bij een van onze bordspellenavonden.

We spelen voornamelijk bordspellen uit de Fantasy Flight Games lijn. Een aantal voorbeelden:

Arkham Horror: Co-op horrorspel in het Lovecraft universum waarin spelers moeten samenwerken om de komst van kwade machten te keren. Redelijk complex (al blijft alles relatief) en soms onvergefelijk oneerlijk maar een fantastisch spel!

Talisman: Ik ben fan van het eerste uur en heb onlangs de hand gelegd op de 4e editie plus ongeveer de helft van de uitbreidingen (de rest volgt). Cynici zouden de game kunnen omschrijven als een versimpelde versie van compleet willekeurig ganzenborden in een fantasy stijltje en misschien hebben ze gelijk maar de avonturen in Talisman zijn hilarisch!

Civilization: De nieuwe FFG versie van de klassieker van Sid Meyer. Nog niet gespeeld, maar de componenten zien er geweldig uit!

Fury of Dracula: spannend detective spel waarin 4 spelers jagen op Dracula (gespeeld door de vijfde speler) die probeert een koninkrijk van ondoden in oud Europa te stichten.

Verder heb ik onlangs aangeschaft:

Mage Knight (van WizKids). Enorm uitgebalanceerde fantasy strategy game waarin de spelers legers en krachtige spreuken verzamelen en landerijen verkennen. Het spel is deels strategiespel en deels een deck building game.. Erg vernuftig ontworpen.. Inmiddels vier potjes achter de rug en het is het beste spel wat ik in jaren heb gespeeld!!

Ik ben binnenkort van plan om ook Battles of Westeros te kopen (tactische gevechten in het Game of Thrones universum)..

Onze bordspellenavonden zijn altijd erg gezellig. Het gaat niet zozeer om winnen of verliezen, vooral om de lol en het avontuur.. Ik zie de FFG games altijd als een prima gelegenheid om een RPGachtige ervaring op te doen binnen het tijdsbestek van een aantal uur..

Zie voor meer info de sites van Fantasy Flight Games: http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... asp?eidc=1

en Wizkids: http://wizkidsgames.com/mageknight/

Geinteresseerd? Stuur me een PB of mail me op mikevanschijndel@gmail.com!

Groet,

Mike[/url]
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ja, ik heb uiteraard interesse! De komende twee weken heb ik geen tijd (o.a. op zakenreis) maar daarna schuif ik graag een keer aan. Ik wilde al langer Arkham Horror, Mage Knight of Talisman proberen, maar ben verder voor alles in.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hoi Vincere,

Cool! We hebben de komende weken een aantal sessies gepland staan dus geef maar een keer een gil als jij tijd en zin hebt!

Veel plezier op zakenreis!

Mike
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Zal ik zeker doen. Als er interesse is, staat mijn eigen collectie hier.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Cool! Heb zelf 100 jaar niets op BGG gedaan dus moet er weer even inkomen.. Leuke verzameling.. Ik moet die van mij ook eens updaten!!!
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Mijn collectie is geupdated!

http://boardgamegeek.com/user/FreakFire74
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik wil ook best meedoen. Arkham Horror ken ik niet, maar wil ik wel eens proberen - op de recencies afgaand moet het de moeite waard zijn.

Talisman, dat is lang geleden! Hoog tijd dat ik weer eens in de Horrible Black Void verdwijn.

Civilization is een van onze favorieten, maar dan wel de échte klassieker, van Francis Tresham. Ik heb wel eens gelezen dat het eerste Civ-computerspel daarvan is afgeleid, en het bordspel van Sid Meier weer van dat computerspel. Dat neemt niet weg dat ik die versie natuurlijk ook wel eens wil leren kennen.

Verder hebben we zo wel het een en ander gespeeld de laatst jaren - zie het bordpspellen-subforum.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hoi Fandath!

Leuk! Wil je vanavond meedoen bedoel je? We hebben nu drie spelers dus een kan er nog makkelijk bij!

Ik kan je een PB sturen met het adres enzo!

Mike
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Sorry voor de verwarring! Ik dacht dat dit het topic van KaOs was waar we voor vanavond hadden afgesproken voor Arkham Horror! :)

Maar dan ben je nog steeds welkom hoor.. :) En anders een andere keer..

Ik meen op een ander topic gelezen te hebben dat jij ook Magic Realm hebt.. heb ik ook in de kast staan, maar ben nog nooit door het regelboek heengekomen.. wat me wel heel erg aan het spel doet denken is de nieuwe Mage Knight.. echt een geweldige game!

Verder geen ervaring met de oude (of de nieuwe!) Civ boardgame..
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vanavond was me toch niet meteen gelukt.

Ja, Magic Realm.... we hebben het lang geleden een keer geprobeerd, en vonden het zo ingewikkeld dat dat ook meteen de laatste keer was. Maar wie weet, misschien doe ik ooit nog een poging. Het moet namelijk wel een goed spel zijn, heb ik gehoord.

Civ, daar zijn in RRPG-land wel wat enthousiastelingen voor. Kunnen we zeker weer eens doen. Maar neem wel de tijd, het kan zo tien uur duren.

Veel plezier vanavond. Voor een volgende keer houd ik me aanbevolen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

I'll continue in English so Christian (Kaos) can read this if he happens to drop by!

We had a great evening! Played a game of Arkham Horror. Christian surprised us by having read the entirity of the (massive) ruleset so he came prepared! :)

We drew one of the easier Ancient Ones so we thought we were in for a relatively easy game.. However, the first Mythos card we drew caused an event that required us to sacrifice unique/exposition items or cause two terror points per turn.. I was the only one who had a unique item (we just started the game!) so after five turns the terror track was full and the monster limit was removed.. Meaning that Arkham and Dunwhich were completely overrun by monsters in the following turns!!! It didnt help that we drew a lot of gate surges, which caused 5-6 monsters to appear every turn.. the streets (and skies) of Arkham were rampant with unholy monsters.. nowhere was safe!!

We were struck down by injuries and madness multiple times.. My own investigator got a paranoia and schyzofrenia affliction which caused two sanity loss every single turn.. by then I knew I was doomed..

We tried valiantly to combat the threat and managed to seal three gates before we realized that we were fighting an impossible battle and had to call it quits.. The world ends and the Ancient One devoured us all..

Drawing a card like this at the very beginning of the game is very unfortunate but thats what makes this game so much fun!!! In hindsight, I realized we could have just spent all our money on unique items and sacrificed them, which would have negated the terror points.. but we totally forgot about that!

It was a great night! :)
Ka0s
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: maandag 8 april 2013, 16:51

Bericht door Ka0s »

Great fun indeed Mr. Paranoid-Claustrophobic haha :D

Looking forward for our next run!
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Just a small update: we were lucky enough to find three new players since last week. We have since played two games of Arkham Horror (see our session report elsewhere on the forums) and we've been having a ball.. If anyone wants to join us for a game let us know.. :)
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

We've played a game of Fury of Dracula yesterday night. Present were Michael, Christian, Herman and myself.. Wow, what a great game! It's part of the Fantasy Flight Games Lineup (out of print now) but it's a perfectly balanced and incredibly tension-filled game.. I recommend anyone to go check it out! Especially if you like coop, horror, messing with your opponent's head and scheming!

Unfortunately we didn't finish because of the time so we'll finish the rest of the game on sunday so a session report will have to wait..

Meanwhile we were short one player so if there's anyone who wants to join us one day, let us know! :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Mike, spelen jullie ergens de komende twee weken nog?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hey Vincere! Sorry, ik had je berichtje niet gezien!

We spelen de laatste paar weken twee keer per week! Vaak op woensdag en zondag.. Vanavond staat er Battle for Planet Earth en King of Tokyo op het programma.. ik ken ze niet, maar je bent welkom!

De sessie daarna (misschien zondag, anders volgende week) gaan we weer Arkham Horror spelen (nu met Kingsport expansion).. Verder staat een potje Civilizaton in de planning en wil ik zelf graag nog Mage Knight spelen (die laatste is vooral geschikt voor 2/3 spelers)..

Ik heb zelf vandaag Mage Wars aangeschaft.. Heb veel lets plays gezien de laatste tijd en ik verwacht erg veel van die game..

Als je me je email adres stuurt kan ik je de volgende datum/uitnodiging sturen!
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Mailtje gestuurd, ik zou waarschijnlijk vanavond al kunnen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het was gezellig Mike, bedankt voor de gastvrijheid!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie