Relaxte en laagdrempelige D&D5 groep zoekt 1 speler

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Relaxte en laagdrempelige D&D5 groep zoekt 1 speler

Bericht door Mike74 »

Hoi!

Na een vierjarige campaign in de toch wat teleurstellende vierde editie zijn wij onlangs begonnen met een proefcampagne van de nieuwste editie van Dungeons and Dragons. En wat een verademing bleek deze verfrissende upgrade!

D&D5 is snel, overzichtelijk en gestript van alle logge powers en gevechten die uren duurden. Het doet mij (een DM met inmiddels bijna 30 jaar speelervaring) terugwanen in the good old days van 1st edition en AD&D!

Nu hebben we een leuke groep van op dit moment vijf spelers (vier enthousiaste spelers + 1 DM) maar we hebben nog ruimte voor een zesde avonturier!

Onze groep bestaat uit twee vrouwen en drie mannen. Leeftijden varieren van 25 tot 44. We spelen voornamelijk op de zondagmiddag of zondagavond maar wijken ook af en toe uit naar andere momenten. We spelen sessies van gemiddeld 4-5 uur. We beginnen de sessie vaak met een gezamenlijke maaltijd.

Ervaring is leuk maar beslist niet nodig. Een enthousiaste beginneling ontvangen we dus ook met open armen. :)

Onze speelstijl is erg vrij. Als DM betrek ik spelers heel graag actief bij het verzinnen van en schrijven aan de campaignwereld. Een proces waar we op dit moment samen mee zijn begonnen. Het plan is om na de proefcampaign uit de startersset te beginnen met een nieuw verhaal in een nieuwe wereld. Een prima setting voor creatievelingen dus!

Als DM betrek ik spelers ook regelmatig direct bij het DM-en door spelers NPC's te laten spelen, of ook mee te improviseren met leuke quests of plotlijntjes. Zo wordt een campaign meer dan het alleen maar braaf naspelen van de door DM uitgezette verhalen en blijft het voor iedereen leuk en verrassend.

We houden van actie, humor en een leuk verhaal maar schuwen ook het roleplayen zeker niet. Balans is hierbij het magische sleutelwoord. We zijn geen numbercrunchers of spelers die koste wat kost het uiterste uit hun karakter halen. Als er discussie over een regel is gooien we een dobbelsteen en volgen we het resultaat.

Een van onze spelers maakt mooie verslagen van onze sessies, die we op Facebook posten, waar we graag nog eens nakletsen over onze laatste avonturen.

We spelen in Capelle aan den IJssel, op de rand van Rotterdam, nabij metrostation Schenkel. Er rennen twee katten rond in het appartement die in een brutale bui wel eens op tafel springen. :)

Geinteresseerd? Stuur me een PM of beter nog een mailtje op mikevanschijndel@gmail.com

Groet,

Mike van Schijndel
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey Mike goed om te zien dat je ook nog steeds op het forum rondhangt! Ik heb zelf nog geen 5E gespeeld, maar hoor overal goede verhalen.
Succes met het zoeken van nieuwe spelers!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Haha! :) Thanks, Tijn!

Een aanzienlijk deel van mijn huidige (bord en rpg) spelersgroepen heb ik hier gevonden. Dus het is elke keer weer een mooie plek om even aan te kloppen! Leuk om elkaar elke keer weer even digitaal te ontmoeten!

Hoe is het verder met jou?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Met mij is het prima, inmiddels woon ik in Haarlem, en heb ik al een behoorlijke tijd geen fatsoenlijke RPG gespeeld. Wat dat betreft is zo'n nieuwe release een mooie gelegenheid om weer eens wat nieuwe mensen hier in de buurt op te gaan zoeken. Moet zeggen dat die nieuwe regels me niet tegenvallen.
Het leuke is dat RPG-ers toch wel redelijk blijven vast te houden aan hun hobby. Sommigen zie je jaren niet op het forum, waarna het toch weer begint te kriebelen. :) Overigens zie ik dat ook terug in de marketing strategie van wizards; een aantal jaar geleden waren er toch voornamelijk tieners in alle reclames te zien, nu hebben ze die wijselijk vervangen door hun echte doelgroep; dertigers met een hang naar vroeger. :) Ook in de artwork lijken ze terug te keren naar hun roots.
Heb je al 5E boeken gekocht?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Boelbok
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:43

Bericht door Boelbok »

Hallo Mike,

ik wist niet dat DnD 5 al uit was. Fijn dat het zo bevalt. Is er nog een plekje over ? Ik heb wel interesse om weer op zondagmiddag te spelen.

Groet,

Lennaert
Met vriendelijke groeten,

Lennaert Wong
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

D&D 5

Bericht door dragonraper »

Leuk zeg,dat jullie ook het nieuwe systeem gaan spelen,de PHB is trouwens binnen.groenten van carlo...
dungeons& dragons club schiedam
brtprins
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 30 oktober 2014, 10:07

Bericht door brtprins »

Beetje late reactie maar ik zou wel heel graag aanschuiven, zondagavond komt mij perfect uit en ik wil ook graag van start met 5th edition. Nog niet zo heel veel ervaring maar wel enthousiasme.

Ik hoor graag van jullie

groetjes Bart
Het leven van een orchideeëntuinder gaat niet over rozen.....
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Wij zijn weer op zoek naar een extra speler!

Wellicht leuk om te weten: tegenwoordig spelen we met een beamer op tafel waar wij battlemaps en dungeonkaarten op projecteren. Met behulp van RealmWorks kan ik die kaarten beetje bij beetje blootgeven waardoor dungeoneering echt niet meer hetzelfde is! Heel tof! :)

De extra speler zoeken we omdat een van onze spelers erg vaak ziek is en we daardoor regelmatig een of soms dus zelfs twee spelers te weinig hebben voor een goede groep..
Gebruikersavatar
Boelbok
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:43

Bericht door Boelbok »

Mike,

het lijkt me leuk om DnD5 te proberen. Ik las dat jullie op zoek waren naar een extra speler ? Zondag komt trouwens prima uit (kinderen zijn dan lekker bij hun moeder).

Groeten,

Lennaert
Met vriendelijke groeten,

Lennaert Wong
Rogero
Horige
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 24 december 2015, 15:39

Nieuwe D&D speler

Bericht door Rogero »

Hoi,

Ik weet dat het een beetje laat is maar is er nog plek?

Ik heb de regels doorgenomen, en heb een abjuration mage gemaakt.

Ik ben 35 en kom uit omgeving brielle, het lijkt me gezellig om mee te kunnen doen.

ik hoor graag van jullie.
groetjes Rogier
Eric O Vic
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 8 februari 2016, 20:58

Bericht door Eric O Vic »

Hi Mike,

Het is al een tijd geleden sinds er voor het laatst is gepost, maar ik vroeg me af of er wellicht nog een plekje beschikbaar is in jullie groep.

Ben zelf een nieuwe speler, maar je verhaal sprak me erg aan en het lijkt me leuk om als beginner van meer ervaren spelers te kunnen leren. :)

Groetjes,
Eric
Plaats reactie