Spelers gezocht voor AD&D 2nd edition

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Spelers gezocht voor AD&D 2nd edition

Bericht door bmdelange »

Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe groep opzetten en zoek nog een aantal spelers.
Heb even wat info op een rijtje gezet met wat je kan verwachten.

Systeem: AD&D 2nd edition (incl Player's Option systeem)
Setting: Dark Sun
Aantal spelers: het zal een nieuwe groep worden van totaal 3-5 spelers
Ervaring: DM zelf zo’n 12+ jaar, maar ben er even tussenuit geweest en heb nu weer erg veel zin om iets te doen.
Stijl: Veel roleplay (character interactie en ontwikkeling), flexibel verhaal (spelers hebben behoorlijk wat invloed op het verloop van het verhaal).
'Vrije' combat (met weinig regels als dat het verhaal/de situatie bevorderd) en tactische combat (waarbij meer regels gelden vanuit het Player’s Option systeem / voor de echt belangrijke gevechten)
De nadruk zal liggen op roleplay onderling en met NPC’s en wat minder op combat. De setting is vrij hard/serieus maar dat zal ons niet weerhouden om gekke siuaties te creëren en tevens flink te lachen.
Roleplay zal voornamelijk in het Engels zijn.
Waar: Capelle aan den IJssel
Hoe vaak: verwachting is 1x per maand in het weekend waarschijnlijk van 12:00 uur tot 18:00 uur. (dag nader te bepalen / staat nog niet vast)

Ik zoek een aantal enthousiaste spelers (ervaring met 2nd edition is niet noodzakelijk) die behoefde hebben aan wat high adventure under the burning sun ;)

Heb je interesse, laat wat achter op het forum of stuur me een PM.
Als er voldoende spelers zijn (min 3) dan zullen we eerst gezamenlijk een character maken en erna de eerste datum prikken om te spelen.

Groeten
Bob
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Hey Bob, hebben wij in een ver verleden niet een of twee keer geRPGed? :)

Hoe dan ook, tof dat je groep begint met 2nd, word toch steeds zeldzamer maar de liefhebbers zijn in mijn ervaring meestal erg leuke spelers.

Ik ben helaas niet meer in zelfde land dus kan niet meedoen maar wellicht dat anderen zich melden. Veel plezier!
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

Ad&d 2

Bericht door dragonraper »

Wauw ,dat er nog spelers zijn die dat oude systeem spelen,ben allang vergeten hoe dat werkte zo lang geleden is het,yep,ik ben old school player.nu ik ben benieuwd of er nog spelers voor te vinden zijn ,veel geluk daarmee....groenten van carlo.
dungeons& dragons club schiedam
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Bericht door bmdelange »

Hi V1nce,

dat zou kunnen maar weet ik ook niet meer zeker. Ben ook al een paar grijze haren verder :wink:
Klopt 2nd Ed wordt niet meer vaak gespeeld maar heb het zelf wel Jaren lang met veel plezier ge-DM'ed en altijd samen met allemaal ouwe rotten in 't "vak".

Hi Carlo,

Bedankt - hoop dat ik een aantal mensen zover kan krijgen het weer te proberen. Zit een bepaalde flair aan de editie die ik enorm erg gaaf vind. Nu anderen nog overtuigen...!!
:D

Groeten Bob
bmdelange
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 21:37

Extra speler gezocht

Bericht door bmdelange »

Hallo roleplayers!

Onze groep is een tijdje bezig met een AD&D 2nd edition Darksun campaign en momenteel bestaat de groep uit 5 spelers + DM. Ondanks dat er een erg leuke dynamiek in de groep aanwezig is heb ik gemerkt dat er zeker nog roleplay-ruitme over is en dat een extra nieuwe speler juist daardoor een goede toevoeging zou kunnen zijn.

Dus vandaar deze quest naar vers bloed van iemand die zich wil mengen in de strijd op de dorre vlaktes onder de brandende zon. :)

In deze campaign is er meer aandacht voor verhaal en roleplay maar combat komt ook zeker met enige regelmaat aan bod.

Spelers zijn allemaal 30+ jaar en we spelen 1x per maand op zondag van 11:30 tot 18:00 uur in Capelle aan den IJssel

Heb je interesse, laat wat achter op het forum of stuur me een PM. (ervaring met 2nd edition is zeker geen noodzaak!)

In overleg kan ik voor de 1e keer even een NPC maken om mee te spelen.

Groeten
Bob
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Tof dat 2nd gewoon doorgaat/nog altijd leeft! :) Zelfs ik ben geswitched maar sluit niet uit dat ik een keer een 2nd campaign run, kwa sfeer en aantal modules/boeken/uitbreidingen is 2nd natuurlijk nog altijd ongeslagen.
Plaats reactie