Vaste Groep is Moeilijk, Urban Adventuring, etc

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
v1nce

Vaste Groep is Moeilijk, Urban Adventuring, etc

Bericht door v1nce »

Disclaimer: Dit is voor een deel een frust post!!! Vergeef dus mijn zonde.

Wat ik kwijt wou is dat ik het zo jammer vind/frusterend dat het de
nachtbrakers/serieuze roleplayers groepje blijkbaar maar niet lukt om een harde kern spelersgroepje te krijgen die 1 per week op een vrij vaste dag speelt! Damnit! Screw you guys! I am going home! ;-)

Het is juist zo zonde omdat vele van de keren dat we speelden het errug de moeite waard was!

Tot nu toe heeft ons groepje bestaan uit 7 verschillende mensen terwijl we
eigenlijk gewoon 1 dm en 3 vaste spelers willen.. Blijkbaar is dit erg
moeilijk.

Dat bovenstaande niet lukt heeft natuurlijk ook voor een groot deel te maken met de hoge eisen die Cali, ik (en wellicht ook sommige anderen) stellen en het feit dat we niet met zo maar iedereen willen spelen in vast verband. Dat is nix persoonlijks maar heeft te maken met smaak en speelstijl.

De mensen waar we het liefst vast mee willen spelen die hebben jammer genoeg vaak beperkt tijd & energie.. en soms ook andere prioriteiten. Er lijkt een soort correlatie te zijn... Jammer dat Cali en ik schijnbaar de tijd kunnen en willen maken en anderen niet.. sniff... :cry:

Dit is een constatering, geen kritiek!

Dat we vaak s'nachts speelden is overigens niet de reden dat we de groep niet bij elkaar konden krijgen.. zoals we al vaker besproken hebben zou ik & alsook Cali graag (liefst misschien zelfs wel) gewoon op een doordeweekse avond spelen en bij uitzondering/als extra wel eens s'nachts

Wat het overigens nog meer zonde maakt is dat ik en Cali vol met Ideeen zitten om de RPG experience nog veel vetter te maken (maar die we met een vaste groep willen uitvoeren omdat het anders niet echt de moeite is) o.a.:

1. RPG combineren met Urban Adventuring (type maar eens in in Google). Dit zou niet echt Larpen (je hoeft geen Mime make up of Pansy Faerie oren op te doen) zijn maar zou wel ongekende mogelijkheden kunnen biedden zoals bijv. in een leegstaand fabriekspand te spelen... je zegt niet "je loopt een stoffige kamer van 5 bij 8 binnen", nee je doet het echt gezamenlijk! Of zelfs nog verder.. de deur is op slot.. "Ik sloopt hem met mijn breekijzer.."... maar dan echt! Ok zo ver hoeft het niet te gaan maar jullie snappen vast wat ik bedoel.

Laatst was ik ook nabij het Witte Dorp en daar is volop veel groen, een verlaten stuk enigzins overgroeide spoorweg, zanderige plekken met veel beschutting door de vele afgeschreven betonnen bouwsels etc. Een soort mad max achtige wasteland (maar dan wat minder heftig).. Er rennen daar overal konijen rond en heel soms zijn er ook enigzins creepy daklozen die daar een soort huisje bouwen. ('A foul smelling peasant approaches your campsite'... 'I offer him a brew and carry on with our conversation...')

Lijkt mij nix toffer dan op een mooie zomeravond daar met een paar goede roleplayers een kampvuur te bouwen en een vette sessie te houden waarbij je misschien soms ook fysiek iets kan pakken, zien of zoeken..

Ik heb overigens contacten met de Urban Adventuring mensen en ik vermoed dat het niet super moelijk zou zijn om bovenstaande dingen te regelen. Maar ja, om deze plannen goed uit te voeren kost het wel wat moeite, energie en voorbereiding, dan pas zijn ze lonend voor mijn gevoel. Ik weet niet of ik hier zin in heb als de groep zo'n beetje elke sessie anders is samengesteld, maakt het er niet makkelijker op!

2. Het aanleggen van een soort schatkist van vele goedkope "props" om het spel meer visueel te maken en toffer. Alles van Tim's "Gold Pieces" tot mooie stenen, oude boeken, vage kledingstukken whatever.

3. 4. 5. etc etc.

Adventure,.. excitement..., This Jedi (RPG dork) craves these things!

Nou je we zien wel, hoop dat het goed komt. Maar het moest er even uit...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Wat een immens grote post zeg! En niet eens terwijl je nachdienst hebt... :) Ik hou het iets korter. Wat betreft die nachtbrakers-sessies; ik vind ze erg tof -de ene keer beter dan de andere- juist omdat ik de mogenlijkheid heb meer uit te proberen dan met een long term character. Wel zou er, om dit aspect uit te diepen, gewoon echt iets moeten worden voorbereid. Maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog de tijd om een sessie strak voor te bereiden?
De reden dat ik niet iedere week naar de nachtbrakers sessies kom, is simpelweg omdat er meer in het leven is dan rpg-en :D
Ik zou iedere dag van de week kunnen spelen, maar dan is de lol er ook snel af. Bovendien vind ik van 2:30 tot 6:30 spelen niet echt relaxed, m'n concentratie neemt dan gewoon af.

Na de zomer zou ik best wat meer willen afwisselen met RPG groepen, maar dan wel op dezelfde dag in de week, met af en toe een sessie op een andere dag. Maar goed, ik weet sowieso nog niet hoe het allemaal loopt volgend jaar.

Urban adventuring lijkt me wel erg tof, al dan niet in combinatie met RPG-en. Het aspect an sich spreekt me al erg aan, het is niet echt zo dat ik dan al gelijk een behoefte voel om dat direct te combineren. Overigens spreekt het me wel aan om op zo'n locatie te rpg-en. Maar bovenal zou ik het gewoon een keer willen meemaken, urban adventuring!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Voor de komende tijd is een nieuwe groep opzetten waarschijnlijk nog moeilijker als normaal omdat de vakantie er aan komt. Tijn gaat naar America, ik ga waarschijnljk een aantal weken fietsen en probeer waarschijnlijk nog meer dingen.
Na de vakantie ga ik waarschijnlijk naar school in Den Bosch/breda en word het ook niet makkelijker. Ik zou graag voor de komende weken wat willen opzetten, aangezien ik tot half jullie nog niet weg ga. Daarnaast wil ik natuurlijk ook gaan wrken maar dat moet wel te combineren zijn.

ps tijn, er is meer in het leven dan rpg-en maar ga me nou niet vertellen dat elke dag in je week vol zit. En rpgen is een stuk beter als op je kamer te zitten te bedenken hoe cool je wel niet bent (geintje)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Tja jammer, ziet er idd naar uit dat meer er niet in zit, en wellicht zelfs alleen maar minder..

Wat het voor mij persoonlijk ook moeilijker (ha ha, dat klinkt alsof ik bij Roleplayers Anonymous moet of zo) is het feit dat ik dit groepje/idee juist wel de enige (RPG) prioriteit geef. Ik ben uit Cali's groep gestapt omdat dat niet de RPG experience was die ik zocht. Ben ook niet op de genereuze aanbod van Thekkur ingegaan om met zijn groep mee te spelen omdat dat het waarschijnlijk ook niet voor mij zou zijn (van wat ik gelezen heb alhier alsook gehoord).

Ik zelf wil dus ook niet meer dan 1 of hooguit en bij uitzondering 2 keer per week spelen. Maar dan wel in kleine groep, "serieus", doordeweeks s'avonds! enz.

Ach ja, such is life, moet ik me toch maar wat meer gaan richtten op mijn ander hobbies. :lol:
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Hey hey, ik ga me er ook maar eens mee bemoeien... Ook ik houd het kort, want er is meer in het leven dan RPG'en, of zelfs RRPG'en ;)

Ik vind dat Thekkur gelijk heeft, en Caligari ook. Ik vind het juist iets om de sleur van de ongoing sessions te doorbreken. Iedere maandag speel ik hetzelfde character, maar het is ook leuk om een keer wat anders te doen/ Ik merk gewoon dat dit daardoor niet helemaal werkt. Ik wil er best nog wel een sessie bij doen per week, maar dan kan ik waarschijnlijk niet iedere week... ik zal dan sommige sessies over moeten slaan.

Enniewee, de sessies zijn wel hartstikke tof, zo midden in de nacht...

Goed, dus.. Na de vakantie wordt het allemaal heel anders denk ik. Ik heb het idee dat aanstaande maandag onze characters voor het laatst in deze opstelling zullen zien. Als Caligari naar Breda/Den Bosch gaat, en Thekkur naar Amerika voor de zomer, en misschien zelfs daarna voor werk een paar maanden naar het buitenland, moet er een andere oplossing komen.

Dat idee van Urban adventuring spreekt mij wel aan! Lijkt me best tof om bijvoorbeeld snachts zo'n verlaten gebouw binnen te dringen met een breekijzer, cola en chips!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Voor DrCaligari:

http://lyrical.nl/song/8549

Tja, 't is even wennen.


Voor Thekkur:

http://www.usa-flag-site.org/song-lyric ... nner.shtml

Tja, 't is even wennen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

hahah

USA here I come!
"O'er the land of the free and the home of the brave?"
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Bedankt, hij is mooi! Kijk, die mensen begrijpen hoeveel goeds een magiër doet.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
zwart
Schandknaap
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 17 juli 2006, 14:53

Bericht door zwart »

dat urban adventuring klinkt echt enorm gaaf

1 avond van zondagavond (nacht?) tot donderdag zou ik daar wel voor in zijn
moet doordeweeks wel gewoon werken maarja 1 nachtje in de week kan toch geen kwaad?

Overigens ben ik nieuw op dit bord, 24 jaar, woonachtig in zwijndrecht
wel enige ervaring met D&D en Warhammer, nog niet met "LRP"
zwart
Schandknaap
Berichten: 10
Lid geworden op: maandag 17 juli 2006, 14:53

Bericht door zwart »

dat urban adventuring klinkt echt enorm gaaf

1 avond van zondagavond (nacht?) tot donderdag zou ik daar wel voor in zijn
moet doordeweeks wel gewoon werken maarja 1 nachtje in de week kan toch geen kwaad?

Overigens ben ik nieuw op dit bord, 24 jaar, woonachtig in zwijndrecht
wel enige ervaring met D&D en Warhammer, nog niet met "LRP"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Wat voor props heb je nodig? Ik heb hier nog een ouwe kapotte koffer liggen waar ik niks meer mee kan, die mag je hebben als je hem meekrijgt (niet zwaar, wel groot, er is een wieltje afgebroken.) En stapels kleine zooi, wat voor dingen kun je gebruiken?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Plaats reactie