D&D 3.5 campaign, party gezocht!

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

D&D 3.5 campaign, party gezocht!

Bericht door Lairnaedon »

Beste RRPG leden,

Ik wil binnenkort een campaign gaan draaien waar ik mee bezig ben. Er kunnen 5 spelers meedoen, maar dat hoeft niet perse. Het wordt een avontuurlijk verhaal met een hoop actie, en een sprankeltje noodlot. De vijf characters hebben namelijk... IETS met elkaar gemeen :)

De vijf spelers zijn:
Een warrior (fighter of barbarian)
Een natuurliefhebber (druid of ranger)
Een priester (cleric of paladin)
Een arcane magier (sorcerer of wizard)
En een schaduwdanser (rogue)

De campaign
...zal bestaan uit een redelijk aantal sessies, genoeg om in te levelen en vooruitgang te boeken met je character. En ook om je char te ontplooien. Er worden steden bezocht, dungeons gecrawled, landschappen verkend, etc etc... vergeet natuurlijk niet dat er ook vijanden worden vernietigd waar nodig. Als er wekelijks gespeeld kan worden zou dat fijn zijn. Het kan ook wel een klein aantal maanden duren in totaal.

De stijl
Geen powerplaying en hack & slash, maar actie en avontuur. Niet moeilijk en gecompliceerd, maar gewoon lekker doorspelen en genieten. Er komen wel items en wapens van macht, maar je kunt ze niet in ieder dorp kopen, zelfs niet in de steden.

De DM
ben ik. dat lijkt me logisch....

De plek
Ik kan het hier houden, bij mij thuis. Het kan zelfs in mijn kamer. Ik gooi het matras van mijn bed omhoog en de lattenbodems, dan moet ik alleen nog een makkelijk tafeltje hebben om de spullen op te doen. Anders wordt het in de huiskamer, maar daar is altijd wel een ouder te vinden die TV kijkt... Andere suggesties zijn ten zeerste welkom.

Hoe?
Je kan me bellen 0626030984
Je kan me emailen lairnaedon@hotmail.com (msn werkt ook)
Je kan me PMen
of wees creatief....

hopelijk wil het een beetje vlotten met zieltjes winnen voor mijn campaign. Ik wil er echt wat van maken.
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Dibs on rogue!
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ok, dat maakt 2... ik heb ook al een mailtje gehad van ene Michiel Rutte.

De rogue plek is dus al gereserveerd. Wat Michiel gaat spelen is nog onbekend.

verdere info: we beginnen op level 4. uit ervaring blijkt dat noobie zijn gewoon niet leuk genoeg is, je kan gewoon te weinig om er van te kunnen genieten.
Afbeelding
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

doe er ook nog maar een druid bij voor mij :)
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Druid en Rogue ingenomen

Ok, Luvidiel, tof dat je ook hebt gereageerd! Ben benieuwd hoe het gaat. Toch jammer dat tot noch toe niemand van mijn vaste maandag clubje heeft gereageerd (had ik eigenlijk wel verwacht, maar ja...)

Michiel gaf aan dat hij best een magiersklasse zou willen spelen, maar een warrior zou hem ook leuk lijken. Hij heeft zich ook aangemeld ondertussen.

Technisch gezien heb ik nu al een speelbaar team. Ik wil nog eventjes doorzoeken naar een 4e en als het kan ook de 5e speler... anders moet er weer een NPC mee. Kan ook leuk zijn!

goed...

toedeloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Hallo,
eindelijk een bericht van mij zelf (Michiel).
Ja warrior of priest lijkt me wel wat, ik ben nog niet zo bekend met 3.5, maar zal te zijner tijd wel een boek aanschaffen, heb er zin in!
groet

op dinsdag kan ik meestal niet, laat ik dat even zeggen alvast.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Ik heb nog 2 mensen uit Leiden gevonden die misschien mee willen doen, ik mail ze deze site en dit topic, dan kunnen ze zelf beslissen.

Je hoort er nog van.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Hmm... Leiden wordt wel tricky, maar het kan.

Iig, mrDutch, wat ik dus heb gedaan is alle classes uit D&D, op een enkeling na, gescheiden.

Je hebt dus de warrior classes Fighter en Barbarian... Fighter is denk ik wel het handigste al je 3.5 niet kent. Barbarian kan ook wel hoor, tis alleen wat minder sjiek.

De priester achtige classes zijn de Cleric en de Paladin. De Cleric werkt dmv. de macht van de goden en de Paladin uit eigen perspectief. Let wel, een Paladin spelen is een beetje lastig, want je bent erg gebonden aan regels. Met een rogue in de groep kan dat erg vervelend uitpakken. Daarom raad ik aan om de Cleric te spelen, mocht je kiezen voor de Priester klasse...

Maar wel kiezen :D anders ben je strax ineens de arcane magier ^_^
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Een rogue kan best heel lief zijn hoor. Is het goed als ik een char history schrijf waarin ik gelijk mijn prestigeclass verantwoord?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Is goed... we spelen in een gewone fantasy wereld, westerse wereld stijl. Mijn RPG wereld is nog niet zo uitgebreid, en staat open voor nog vele toevoegingen. Wees creatief!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Dan ga ik voor de Cleric, een healer the healer in een gezelschap kan nooit kwaad denk ik en ik heb er al een leuk id voor invulling over.

Paladin, heb je ook bij met 2, maar ik erken de nadelen.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Rogue: Murdoc
Druid: Luvidiel
Cleric: mrDutch

2 plekken vrij nog
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Spelen we in het Engels of Nederlands?

Edit: mijn voorlopige character: http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=321
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Nederlands

voor reactie op het character zie desbetreffende pagina :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

He Murdoc nette achtergrond. :)
Ik zal ook eens kijken of ik binnekort tijd heb om er een te maken, is wel een leuke introductie.

Jullie spelen denk vaker met elkaar?

Ps. Enige wat ik dan vraagteken bij zet is een bril die je helpt vallen te ontcijferen, klinkt mij dan een beetje futuristisch in de oren.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Nee we spelen niet vaker, ik denk dat we een beetje op één lijn zitten. Sterker nog, ik heb maar 1 keer Murdoc als speler gehad :D

En dat van die bril... dat is gewoon een beschermkap voor zijn ogen. Niks vernuftigs, gewoon goggles, hoort bij de kleding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ok, dacht van wel, maar geloof wel dat we allemaal ongeveer hetzelfde id over roleplaying hebben ja.

Je wilt er nog twee bij hebben en dan kunnen we eens wat af gaan spreken?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

ja precies... ik denk dat het de meeste mensen aan tijd ontbreekt.

Murdoc wilde de charactersheet samen met mij maken een keer binennkort. Misschien ook niet zo'n gek idee voor jou, mr Dutch ? Zowiezo om elkaar even te leren kennen, zodat we niet strax meteen gaan RPGen en ik je eigenlijk niet eens ken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

sheet

Bericht door Karma »

Lijkt me een goed plan, je hebt mijn mailadres, mij komt het beste donderdag, vrijdag of in het weekend uit, maar komende week ben ik tot vrijdag weg.[/b]
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Dames ende Heeren...

Ik wil als het kan de eerste sessie doen op zondag 2 oktober. Ik wil wekelijks spelen op zondagavond vanaf 19.00/19.30 tot een uur of 22/23... Laat even weten allemaal of dat jullie schikt. Michiel kan dan al.

Murdoc, bel jij mij ff voor een afspraak voor je character.

Luvidiel, laat je gezicht wat vaker zien op het forum, joh! :D Ik weet nog helemaal niks van je

Jullie kunnen je characters verhalend uitwerken, maar ook wel meteen statistiekelijk (is dat een echt woord?). Hoe sneller jullie dat doen, hoe meer ik er rekening mee kan houden in mijn sessies. Wees vrij, en maak een character wat je zelf leuk vind om te spelen, maar doe niks wat te gek is.

waar let ik op:
- achtergrond
- kwaliteiten
- minpunten
- reden om op avontuur te gaan

ff heel kort en koud opgeschreven... ben ff druk bezig :D
Afbeelding
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

ik laat men gezicht bat op het forum zien hoor ik post alleen niet zo veel, maar goed ik geloof dat ik wel kan op 2okt

verder zal ik ff een caracter in elkaar draaien, welke boeken gebruik je allemaal met het oog op feats?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Op zich gebruik ik het 3.5 PHB, maar als je een aanvullend boek hebt is dat ook geen probleem. Liefst dan wel even vermelden dat je uit dat boek een character maakt, en wat die eventuele class inhoudt. Murdoc werkt naar een rogue prestige class toe namelijk, dus ik vind het niet erg :)
Afbeelding
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

De Leidense mensen kunnen niet, te druk met werk en studie en bla enzo.

Misschien dat ons nieuwste lid kan?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik heb iemand voor het vierde slot, om het zo maar te zeggen. De bassist uit mijn band. Ik heb hem opgedragen om zich ook in te schrijven op het rrpg forum, maar goed.. afspraken maken kan soms wat lastig zijn met die jongen :) hehe

Sil, als je het leest, zit maar te geinen hoor :D
Afbeelding
Black_Wolf_Felina
Horige
Berichten: 7
Lid geworden op: zondag 18 september 2005, 18:02

Bericht door Black_Wolf_Felina »

Hey jongens bedankt voor de uitnodiging maar ik kan niet op zondag avond en ik pas zoizo ik kan niet d&d en maar ik doe een andere keer wel mee doei
Felina Black. The wolf cry's in the night. It calls to me. The full moon apears, I become a wolf once more and cry back. The hunt is on!
Plaats reactie