-------------------------------------------------------------
DE SETTING
-------------------------------------------------------------
Rotten Port. Met gemak één van de meest lelijke, gevaarlijke, smerige, beruchte en wetteloze havens ten zuiden van de zee van Pontos. Hier verbrassen zeeschuimers dagelijkst hun buit en zwalken dronken hoeren door de straten, buiten de heerschappij van de grote landen en beschermd door de heerschers van Vish. In Rotten Port maar is één plaats voor de zwakken en hulpbehoevenden; het kerkhof.
En uitgerekend in Rotten Port was het dat zeekapitein Sabel samen met zijn bemanning belandde nadat hij was beroofd van zijn schip. Mooi was was ze niet, ‘de Jonge Maagd’, en nieuw was ze ook al lang niet meer. Maar het was een goede schuit… en snel! Vele keren had de tweemaster logge koopvaarders uit Gil Hamil en Thellosis Major de loef afgestoken om te enteren, en tot nog toe was ze altijd buiten schot van de jagers van beide landen gebleven.
Maar deze keer zat het getij niet mee. Niemand minder dan Charles Ghoule, de roemruchte boekanier-zeeschuimer uit Braetonia kruiste de koers van de Jonge Maagd. Wat Ghoule wil, dat krijgt hij. Zijn reputatie is er een van medogenloze wreedheid als zijn tegenstanders niet doen wat hij zegt. De Jonge Maagd, zwaar beladen met een lading buitgemaakte kostbaarheden, was een makkelijke prooi voor het schip van Ghoul.
En zo kwam het dat kapitein Sabel en zijn bemanning hun geliefde schip aan de horizon zagen verdwijnen vanuit een reddingssloep.
Na dagen roeien bereikten ze Rotten Port, de dichtstbijzijnde haven. In Rotten Port is niemand eerlijk, iedereen dronken, en het merendeel werkeloos. Afhankelijk van wat je onder werk verstaat natuurlijk. De ex-opvarenden van de Jonge Maagd verdoen hun tijd met dobbelen en drinken. En dobbelen.
Sinds een paar uur is de anders altijd al zo rumoerige stad echter een ware heksenketel.
Prefect Amounia, de vadsige, zelfzuchtige en schatrijke heerser van Rotten Port is ten einde raad. Zijn dochtertje blijkt besmet met Brokhoest, een dodelijke en schijnbaar ongeneselijke ziekte. Er is echter hoop; geleerde dokters uit het verre Xarabis beweren dat de enige remedie tegen de Brokhoes een lauwwarm soepje van de bladeren van de Satiricon bloem is.
Nadeel: de enige plaats waar de Satiricon groeit is het legendarische eiland Muthikos, waarvan niemand weet of het daadwerkelijk bestaat. Normaal zou daar geen kip van wakker liggen. Maar deze keer is er goud in het spel. VEEL goud. Prefect Amounia heeft overal in de stad affiches laten ophangen met daarop de enige bekende zeekaart naar Muthikos en daaronder de boodschap; “Diegene die als eerste het blad van de bloem Satiricon bij Prefect Amounia bezorgt zal 100.000 gouden dukaten beloning ontvangen.” Nog dezelfde dag lichtten een aantal schepen het anker en zijn uitgevaren. De affiches waren sneller verdwenen dan appelen van een onbewaakte marktkraam, en het gerucht verspreidde zich als een vloedgolf over de stad. Ook kapitein Sabel heeft ternouwernood een kaart weten te bamachtigen… maar nu nog een schip...
----------------------------------------------------------------
HET AVONTUUR!
----------------------------------------------------------------
De zee! De snelste weg naar avontuur, roem en rijkdom, en als het even tegen zit een wisse dood. Dat laatste weerhoudt ruige lieden er niet van te kiezen voor een leven op de woelige baren. Eilanden vol geheimen, woeste zeemonsters, onontdekte culturen, zeeslagen, stormen, roem en rijkdom en natuurlijk een hele bende zeeschuimers die ook de beloning van Amounia najaagd! Geen last van zeeziekte? Op zoek naar het échte avontuur? Grijp je papegaai en je plunjezak en monster aan! Arr!
De opzet van deze RPG mag duidelijk zijn. Alle deelnemers zijn ex-bemanning van ‘de Jonge Maagd’ onder kapitein Sabel. Avontuur in de eerste plaats, een goed kloppende verhaallijn op de tweede. En nog een hele zooi andere dingen daarna.
--------------------------------------------------------
EN NU?
--------------------------------------------------------
Er zijn maar een paar regels van belang bij deze rpg; maak een personage volgens de onderstaande regels. Geen 3rd edition, second edition, of 4th edition. Zelfs geen DSA
Maak TWEE personages met de volgende inhoud. Ik wil geen charactersheets zien maar kleurrijke karakters. Hecht je niet te veel aan je personage, op zee is een leven net zoveel waard als de broek die je nu aanhebt. Uiteraard vinden 'silly' characters buitengewoon snel een laatste rustplaats op de bodem van de oceaan.
Een zeewaardig personage:
Code: Selecteer alles
1. kies twee KWALITEITEN. - 1 hoofdkwaliteit en 1 mindere
2. kies twee ZWAKHEDEN - 1 hoofdvalkuil en 1 mindere
3. kies uit de volgende redenen om te gaan varen
- geronseld
- niks beters te doen
- ontvlucht verleden
- op zoek naar avontuur
- op zoek naar rijkdom
4. Maak een fysieke beschrijving van je personage (inclusief attributen)
5. kies een functie uit de volgende lijst:
a. scheepsmaat (koksmaat, leerling etc)
b. matroos
c. specialist (kok, touwmaker, zeilmaker, uitkijk, etc)
d. stuurman
e. bootsman
6. kies een personage dat je als eerste wilt spelen. Tot hij of zij komt te overlijden is de andere een NPC.