Beginnende storyteller zoekt Cthulhu-proefkonijnen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Beginnende storyteller zoekt Cthulhu-proefkonijnen

Bericht door Maartje »

Beste allemaal,

Als beginnende storyteller voor Call of Cthulhu (Chaosium systeem) ben ik op zoek naar mensen die in ieder geval binnenkort een keer en wellicht in de toekomst vaker mee willen spelen met mijn (meestal zelf geschreven) scenario's.

Behalve om de scenario's te testen is het ook om mijn storyteller niveau op peil te krijgen. Ik ben nog niet erg ervaren en hoop op enigszins geduldige spelers die bereid zijn me te vertellen wat ik goed of fout doe.

Voorlopig zoek ik dus voornamelijk een niet te grote groep van hoogstens 5 spelers die een one-off'je willen spelen; als het erg goed gaat kan dat uiteindelijk uitmonden in een campaign (hoewel men bij Cthulhu niet te hard aan characters moet gaan hechten, over het algemeen *grijns*).

Mijn Cthulhu is vaak meer speuren dan bloeden, altijd te winnen (al kan de oplossing soms moeilijk te bedenken zijn) en voor de eenmalige sessies is het misschien beter om door mij voorbereide characters te gebruiken. Dit in verband met snel kunnen starten met spelen; als je echt liever je eigen character bouwt zal ik je er aanwijzingen voor geven.

Locatie, datum en tijd zijn nog niet bepaald, zelf woon ik in Rotterdam Lombardijen (zuid-oost als ik me niet vergis), goed te bereiken met trein, tram en bus. Voor wie de Baroeg kent, daar woon ik vlakbij. Datum zal waarschijnlijk tussen midden februari en midden maart worden. Als iemand een geweldige locatie weet, laat het hem/haar dan gerust zeggen.

Zeg je sanity vaarwel en omarm het plezier van een homicidal rage zonder dat je daarvoor je kleren hoeft vies te maken of je cola-verslaving hoeft op te geven! Kom Cthulhu spelen! :)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

INSANE! Lombardijen... das letterlijk op steenworp afstand. Ik woon in vreewijk. Lijkt me best tof een keer zo'n 'waanzinnige' setting te spelen.
Ik voel niets voor direct een vaste campaign, maar aangezien personages het toch niet heel lang uithouden lijkt me dat geen punt :)

Ik speel zelf sinds een paar jaar DnD, maar ik hecht niet zo aan regeltjes. Ik schuw dus ook niet te experimenteren met andere settings (zie mijn thread daarover in het 'spelers' subforum).
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=391

Zeg maar wanneer je wilt spelen!


oh, enne... Ph-nlgui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

*hap*

http://www.macguff.fr/goomi/unspeakable/home.html

:D

Zoals ik al zei, voorlopig wil ik eerst eens een avontuur spelen dat in een of hooguit 2 sessies af te ronden is, echt een single'tje. Ik zal dan een van mijn eigen werkjes nemen (ik heb wat dingen die pas 1 keer eerder gespeeld zijn en die ik nog wil herzien en wat ideetjes die ik nog helemaal niet getest heb).

De locatie heb ik nog niet, mijn eigen huis is wat aan de krappe kant, maar we kunnen allicht eens kijken of er een buurthuis of iets dergelijks is waar dit kan plaatsvinden. Ik zou het erg leuk vinden als je mee zou willen doen.

(Ik speel zelf trouwens in een Vampire-campaign die zich afspeelt in het Caraibisch gebied in de zeventiende eeuw, en dat is erg leuk :) )
Laatst gewijzigd door Maartje op dinsdag 24 januari 2006, 0:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Aangezien het toch vlakbij is wil ik dit ook wel eens proberen. Ik ken het systeem verder niet trouwens.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Het is een erg makkelijk systeem, de meeste rolls zijn percentage-rolls. Alleen damage werkt anders voor zover ik weet. Ik ben nog niet zo goed in combat regels maar ik zal mijn kennis zoveel mogelijk bijschaven.

Om je een idee te geven, dit is een link naar een character generation programma dat je kunt downloaden om in pdf snel investigators te maken. Bijna alles wordt voor je uitgerekend. Als er specifieke vragen over het systeem zijn zal ik ze graag beantwoorden, mijn boek is ter inzage voor wie dat wil.
Laatst gewijzigd door Maartje op dinsdag 24 januari 2006, 0:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

ik heb geen idee wat het systeem inhoud maar als ik kan wil ik het zeker een keer komen uitproberen
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Call of Cthulhu is een horror-roleplay. Er bestaat ook een d20 variant maar de Chaosium variant is de versie die ik zal gebruiken.

http://www.chaosium.com/index.php?section_id=13

Misschien beantwoordt de informatie bij deze link je vragen?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Mij heb je!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik wil wel een keer meedoen, maar niet met *weer* de zelfde spelers. Schrijf mij maar in voor de volgende ronde.

Ik heb altijd wel een keer call of the cthullu willen spelen. Ik vond het boek echt vet.

Wat voor soort setting/Era wil je gaan spelen?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

sja dat heb je nou eenmaal op deze sit DR, zoveel mensen zijn er hier niet dus je hebt vaak dezelfde spelers :)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Nooit gedacht dat machtige Chthulhu zo makkelijk aan proefkonijnen kon komen...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hij is dan ook 'a bit stroppy'!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Crikey! :lol:
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey, zoals wel vaker ben ik het eens met Cali, ik wil ook graag meespelen met een evt. volgende ronde dan wel andere groeps samenstelling. Ik en Cali zijn zeker wel van de opbouwende (maar ook wel eens heftige) kritiek en willen graag in een groep waar we voor uit kunnen gaan/wat leren. Wat mij betreft gaat de Combo Cali, Thekkur, Moi en evt. nog een vierde speler meestal erg goed, dus als dat mogelijk is,. graag!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

I’m just a dreamer, I dream my life away, oh yeah
I’m just a dreamer, who dreams of better days
-ozzy "Trying to be prince of darkness-Sell out-" osbourne
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Strong men cry too, and sometimes pigs do fly! Of zoiets. :)
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

Het lijkt er op dat er 2 parties komen....
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Hmm, blijkbaar heb je genoeg gegaderde Maartje, maar ik woon ook in Lombardijen en heb een redelijk ruime woonkamer. Nou goed ben wel de laatste die zich aanmeld maar een horror roleplaying lijkt me wel erg stoer. Ben wel een redelijke horror fan, kijk maar hoeveel mensen je hebt en of ik nog pas, misschien anders een volgende keer als er zwakhartige uitvallers mogen zijn (hehehehe) :twisted:
Groeten Michiel
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Sorry dat het zo lang duurde.

Ik begrijp dat mensen graag in verschillende groepen willen spelen? Op zich heb ik twee verschillende scenario's die getest moeten, of ik kan iets nieuws bedenken.

Data: ik kan op:
aanstaande vrijdagavond (10 februari), 17 februari 's avonds (vrijdag) of 18 februari (zaterdag) 's ochtends en 's middags. Ook buiten de weekends kan ik, doe een voorstel.

Avonturen:
-Duindal: een aantal avonturiers zijn op vakantie in een klein vissersdorp. Er gebeurt een tragisch ongeval met een aantal schoolkinderen en de dorpswoede richt zich tegen een van hun klasgenoten. (Modern, Nederland)

-De weddenschap: ter gelegenheid van de eerste verjaardag van het new-age glossyblad Mystique zullen een aantal VIPs een nacht op zoek gaan naar het paranormale in een evenementenhal. (Modern, onbepaald)

-Eventueel: Sekte. Een jong meisje raakt in de ban van een sekte en verdwijnt. De onderzoekers krijgen de opdracht haar terug te zoeken. (60'er jaren, Nederland)

Ik ben bereid op verzoek een avontuur in een ander tijdperk of een ander land te schrijven en voor te bereiden. De verhalen hierboven zijn al eens gespeeld door andere groepen met wisselend resultaat.

Noem een datum, voorkeur voor avontuur en eventuele voorkeur voor locatie.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik zou op vrijdag de 17e of zaterdag de 18e kunnen.

De setting, eigenlijk hebben ze allemaal wel potentieel denk ik. Van mij mag je er zelf eentje uitkiezen, zelfs de jaren 60 is misschien wel cool, speel ik wel een hippie! (Hmm een hippie onderzoeker?)

Ik ken het systeem trouwens ook nog niet, maar zo je zei is dat redelijk eenvoudig niet? Het gaat toch om het rollenspel.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Vrijdag de 17e zou ik (zoals ik het nu kan bezien) denk ik 's avonds wel kunnen. Zaterdag 18 kan ik niet. Wat mij betreft maakt de adventure ook niet zo veel uit, hoewel 60iger jaren me boeiender lijkt dan in het heden.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ik kan waarschijnlijk vijf spelers per sessie kwijt, maar hou er rekening mee dat ik een beginner ben. Het systeem is betrekkelijk simpel, het is niet nodig om alle regels direct te leren.
Wie kan er nog meer op vrijdag 17 feb?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

vrijdag moet wel lukken ik wil het wel proberen. Alleen is 5 spelers naar mijn mening veels teveel. Zeker als je pas nieuw bent als GM.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ja dat ben ik eens, waarschijnlijk dat je het jezelf gemakkelijker maakt als je max 4 mensen neemt.
Dan blijft het voor jezelf overzichtelijker en heb je minder kans op dat mensen jou uit het oog verliezen. Maar heb call of culthu nog niet gespeeld dus je moet zelf maar zeggen hoe of wat. Het kan trouwens bij mij als je om ruimte verlegen zit.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ach hel en verdoemenis, ik kan de 17e feb tocxh pas om 9 uur op zijn vroegste, 18e heb ik nog vrij staan.
Plaats reactie