Beginnende storyteller zoekt Cthulhu-proefkonijnen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ben het helemaal met je ideeen eens Tijn. Behalve dat banken ding!

WTF? 4 uur lang met een houten reet en pijnlijke rug (hey ik ben oud man ha ha) en veels te hoog op een klapstoeltje van nix zitten. No F in way!

VETO!

Vorige keer ging toch ook goed met bank? En bij mij thuis toch ook met Feautuils? Kan je het bezwaar misschien toespitsen of uitleggen?

Enne, waneer kom je klussen? ;)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Met een houten reet? Al mijn sessies vinden plaats met klapstoeltjes, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Reden voor klapstoelen ipv banken:

Klapstoelen (al dan niet met kussentjes voor homosexuelen en mensen met aambeien) kunnen opgeklapt worden waardoor een ruimte veel flexibeler wordt.
Natuurlijk hoeven het niet perse klapstoelen te zijn. Wat relaxetere stoelen kunnen ook. Maar als voorstander van 'high quality roleplaying' moet je me toch gelijk geven als ik zeg dat stoelen waarin spelers rechtop zitten aan een tafel waar ze hun spullen normaal op kwijt kunnen de speelkwaliteit bevorderen.
Bovendien helpen stoelen waarin je rechtop zit de concentratie te bewaren. Ze voorkomen dat spelers stilletjes kunnen gaan zitten wegdommelen.
De facto: spelers die bij mijn sessies aan de 'bank kant' zitten zijn veel vaker luidruchtig, onoplettend of afwezig.

Bovendien heeft het veel meer iets van een 'knights of the round table' dan als iedereen in smerige banken om een ronde salontafel hangt. Alle spelers krijgen dezelfde aandacht van de gm en iedereen kan elkaar, kaartjes, dicerolls en handouts goed zien. Wat is er nou mooier dan rpg-en aan een ronde tafel!

Maar goed, you're the housemaster. Wanneer ik kom klussen; dat zal wel ff duren... komende weken zit ik errug krap in m'n tijd. Ik laat het wel weten. Wie weet kan ik wel een leuk ontwerpje maken voor een tafel/muurschildering.

Nog een idee: plak een stuk doek tegen de buitenkant van het raam en projecteer er van binnenuit een logo op. Makkelijk overschilderen en voila; een mooie ruit-opschildering.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ah, nee geloof dat we het eens zijn. Kan me erg goed vinden in wat je schreef en je ideeen zijn erg ok. Maar, alles wat je zegt is waar als je het hebt over 'slechte' banken en tafels, die wou ik sowieso niet gaan gebruiken. Goede varianten ervan alsook een paar goede (niet klap, wel comfortabele) stoelen.

Wat betreft keten/wegdommelen/luidruchtig zijn, Cali heeft (zoals ons allen hier) heel goed weten) zich wel eens beklaagt daarover ivm jou sessies.

Maar ik denk dat dit soort stupide (ja sorry maar is mijn mening) gedrag veel meer te maken heeft met sommige spelers en hun instelling dan met welke inrichting dan ook. Al gaf je sommige een spijkerbed/stoel of een waterbed, er zullen altijd lieden zijn 'that are taking the piss'. Dit soort grappen zijn dus precies waarom ik niet met zomaar iedereen wil spelen.

Een goede/strenge DM kan dit soms voorkomen, maar zou eigenlijk hier maar erg weinig mee bezig moeten zijn. Daarnaast geld ook zoals altijd:

'You can't polish a turd'

Maar beste lezertjes, mocht iemand deze opinie stom vinden bedenk dan ook:

'Opinions are like assholes,.. everybody has got one'

:)
Laatst gewijzigd door v1nce op woensdag 22 februari 2006, 2:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Iedereen: Bedankt voor de tips en de (over het algemeen) goede recensies. Het verhaal komt wat minder makkelijk op gang als de spelers geen echte 'investigators' zijn, maar mensen die per ongeluk ergens in verzeild raken; wat dat betreft had ik jullie misschien beter een clubje politiemensen kunnen laten spelen die een vreemde moord moeten onderzoeken en zelf op de korrel genomen worden, of mensen die denken dat ze die 'bespookte vuurtoren' wel eens eventjes zullen exorceren.

In een vaste campaign worden daarom meestal mensen gespeeld die zelf op zoek gaan naar de mythos en pas te laat erachter komen hoe erg het ze boven de pet gaat. Dat zal ik voortaan ook maar doen.

@V1nce: Dat het spelen met een toch erg onervaren DM je, als je het elke week zou moeten doen, de keel uit zou hangen kan ik heel goed begrijpen. Ik ben heel blij dat jullie in elk geval een ronde met me wilden oefenen, het was een van mijn betere sessies en ik heb er veel van geleerd.

@Thekkur: Western. Eigenlijk een heel goed idee! Kan ik iets mee, gaat mijn fantasie van werken, en geeft voor hen die dat leuk vinden een kans om met geweren en pistolen te werken. Het lastige van een moderne setting in Nederland is dat het lastig is zomaar een vuurwapen aan je riem te hangen, in een Wild West setting is dat natuurlijk heel anders. Bovendien zijn met spookstadjes, bounty hunters en de goldrush een heleboel spannende verhalen te bedenken. Ja, daar ga ik eens iets bij verzinnen.
Meer 'filmische' beschrijving van de smerige taferelen zal misschien de spanning goed doen. Horrorfilms hebben het handigheidje dat ze kunnen fast forwarden, dat is bij RPG een stukje lastiger.
Ik merkte wel dat bijvoorbeeld Michiel (MrDutch) in het begin wat moeite had in zijn rol te komen, later op de avond nadat Pieternel hem officieus tot leider had benoemd ging het opeens een stuk beter.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat van die 'investigators' is wel waar. Het waren niet echt avontuurlijke personages, en daardoor vrij lastig om te spelen. Die western was natuurlijk maar een grap, maar nu je het zo enthousiast oppikt lijkt het mij eigenlijk ook wel wat! Alleen; komt cthulu niet uit zee?
Ik zie wel uit naar een adventure waarbij ik idd pas de neiging krijg insane te worden als het niet anders kan, en niet omdat ik het gevoel heb dat mijn character het allemaal niet zo aankan.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

sorry van late reactie, ik vond het erg tof afgelopen vrijdag!
Netjes gedaan van Maartje. Ik kon me eerst idd niet zp inleven in de leidersrol, maar daar was eigenlijk het character van Vonce aanvankelijk ook voor bedoeld, dat was totdat die zijn hoofd verloor!

Toffe groep (duidleijk dat jullie ieder vaker een rollenspel hebben gespeeld) en leuk verhaal. Hedendaagse setting spreekt mij dan ook wel weer eens aan, is (vind ik) gemakkelijker inleven dan fantasy, waardoor je meer inleeft in je charcter/investigator.

Naast de opmerkingen van Thekkur wil ik nog even zeggen dat je heus wel wat meer met ons had kunnen 'fucken' , ik bedoel lag er een voor 10 minuten bewusteloos op het strand, had die even bont en blauw laten slaan. Ook toen die 12 jarige man/vis ging slaan met dat wrakhout vond ik heteen beetje tegen vallen dat die telkens missloeg. Kortom het ging ons redelijk van een leien dakje, daardoor miste je net wat extra spanning.

Maar zoals al gezegd is vond ik het tof,, erg goed voor bereid en goed ge'story'telled!
(ps ik heb een nieuwe naam met dank aan Thekkur)
pps zie ook wel wat om vaker met dit groepje te roleplayen
ppps helaas heb ik weinig tijd om te helpen, maar zal mijn ogen open houden voor meubels e.d. (heb nu al een salontafel (40cm hoog 50*100 met 1 kant rond), kan hem mss eens langs brengen met een bus van mijn werk
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Karma (ik ben zeer verheugd) en ik denk Cali ook wel dat jij zin hebt om vaker met ons/anderen te spelen... Laten we maar eens redelijk snel werk van maken, die eerste sessie DM ik wel. Heb er zin in.

Chk mijn nieuw thread en sessie voorstel en laat wat horen.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

@ Maartje
ik ga een binnekort weer de fantasy wereld in, maar als je nog eens een keer een horror scenario wil proberen ben ik daar ook nog wel voor in. Je deed het goed.
Ook heb ik gehoord dat nog de andere mensen die aanvankelijk mee wilde doen maar niet met onze vorige Duindal hebben meegedaan, nog wel interesse hebben.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Same here! Die wild-west chtuhlu spreekt me nog steeds wel aan ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ben even op hiaat geweest vanwege werkstukken en andere bezigheden, sorry.

Cthulhu slaapt zelf onder de zee, maar Cthulhu kan communiceren per telepathie; zelf komt hij nauwelijks boven (hij zit gevangen in R'lyeh), daar heeft hij mannetjes voor, sterker, daar hebben zijn mannetjes mannetjes voor. Gestoorde cultisten en het soort afgezanten waarmee jullie hebben kennisgemaakt zijn waar de meeste avonturiers zich zorgen over moeten maken, tenzij ze zelf zo gestoord zijn hem op te zoeken ;)

De naam Cthulhu-mythos is een beetje misleidend. Het is een brede term voor de hele setting waarin HP Lovecraft en met hem bevriende schrijvers hun horror- en mysterieverhalen plaatsten. Het is een uitgebreide cosmologie waarin plaats is voor verschillende typen goden en halfgoden, hun dienaars en vijanden, en soms speelt een gruwel van een mens de hoofdrol, zoals in "Herbert West, Reanimator" of "Dreams of the Witch-house".

De investigators krijgen vaak per ongeluk te maken krijgen met deze angstaanjagende cosmologie waarin Goed het lang niet altijd wint, waarin je beter bepaalde dingen niet kunt weten en waar magie gevaarlijk is voor degene die zich ermee inlaat.

Het wilde Westen is een prima setting hiervoor. Ik heb wel een ideetje waarbij ik een beetje op een bestaand avontuur van iemand anders kan steunen.

Ik heb even weinig tijd binnenkort, maar ik zal nadenken over een nieuwe datum als men dat leuk vindt.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Plaats reactie