Beginnende storyteller zoekt Cthulhu-proefkonijnen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

We kunnen het vrijdagavond laat doen, helpt wel voor de atmosfeer. ;)

Goed, ik bereid dus in elk geval voor de 17e of 18e een scenario voor.

Ik heb de 7 mensen die wilden meedoen ingedeeld in 2 'groepjes', wat vinden jullie van deze samenstelling?

Cali, V1nce, Thekkur en mrDutch (als Cali het tenminste geen bezwaar vindt met dezelfde mensen te spelen). (Deze mensen hebben met uitzondering van V1nce nl. al een voorkeur aangegeven voor een datum): vrijdagavond na 21:00?

Vincere (iemand anders dan V1nce neem ik aan?), Luvidiel en Murdoc? Wanneer willen of kunnen jullie?

Laat me vooral weten als ik hier een vergissing heb gemaakt of als je het ergens niet mee eens bent. Als mr. Dutch me voor de 17e 's avonds zijn woonkamer zou willen lenen (als hij kan natuurlijk) zou dat erg op prijs worden gesteld.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vrees dat ik voorlopig even moet passen Maartje, mijn collegerooster is wat drukker uitgevallen dan verwacht (practica, verslagen etc.). Bedankt voor het aanbod in ieder geval, en ik wens je veel succes.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik vind het een plan, mijn huis staat tot je beschikking om 21:00 op vrijdag 17e februari.
Ik stuur van het weekend iedereen die komt wel een persoonlijk berichtje met mijn adres en routeplan.
Ik zorg wel dat ik wat in huis heb aan drinken en eten, maar misschien is het wat als iedereen ook zelf wat meeneemt.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Waar woon jij MrDutch? Toch wel een beetje in de buurt he? Ik vond het juist zo ideaal dat maartje in lombardijen woont :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

10 minuten lopen van station lombarijen
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

klinkt wel als een goede samenstelling. Ik neem niet aan dat het vanavond is maar volgende week?
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Zeventiende ja.

Jammer dat je niet kunt Vincere, volgende keer beter :)

Ja, Thekkur, ik heb aan je gedacht hoor, en zelf reis ik liever ook niet te ver. Straks blijkt Mr.Dutch bij me in de flat te wonen, hahaha! :) Spelers, nemen jullie even contact met me op? msn: maartjeswart@hotmail.com. Dan bespreken we characters...
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

welke setting wil je gaan doen? Ik ben voor de meest oorspronkelijke - amerika jaren '30 - of in de jungle.
als je je bij de oorspronkelijke keuzes laat ben ik voor jaren 60 nederland - meisje verdwijnt in sekte.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

De jaren '20-'30 in Amerika was voor Lovecraft het meest bekend. Hoewel ik best wat studie wil doen ben ik enigszins een voorstander van een Nederlands scenario, en geloof mij, Nederland heeft een aardige occulte geschiedenis en Cthulhu-potentie: wat dacht je van donkere kerkjes, kleine plaatsen vol zwijgzame inwoners, boerderijen waar het spookt, witte wieven en dwaallichten? Nederland doet niets onder voor Amerika in dat opzicht. So wie so kun je steden-Cthulhu doen, of je reist een paar kilometer en je verhaal kan zich afspelen in Drenthe in een plaats op de heide waar de bus hooguit eens per 2 uur komt.
Bovendien probeer ik een beetje origineel te zijn...

Mijn favoriet om uit te proberen zou Duindal zijn, dat is een van de beter uitgewerkte verhalen, maar ik hoor al dat 60'er jaren meer op prijs wordt gesteld...? Een jungle-avontuur zou ik nu moeten bedenken, dat lukt niet binnen een week ben ik bang. Ik kan een avontuur proberen om te zetten naar 1920-1930 (Duindal is ws. het meest geschikt daarvoor)? Vanwaar die voorkeur eigenlijk? Als het om een element gaat dat ik in een verhaal kan incorporeren kunnen we misschien een middenweg zoeken?

Edit:

OK, ik heb een klein ideetje voor een klassiek jungle scenario. De spelers krijgen opdracht een bestelling voor een museum op te halen in een klein plaatsje in midden-Amerika. De opdrachtgever is de curator die de spelers ook even buiten kantooruren wil spreken...
Laatst gewijzigd door Maartje op vrijdag 10 februari 2006, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik ben vóór Nederland! Lang leve de nederhorror! Misschien geen tempels in de jungle, maar wie weet wat je aantreft in een verlaten mijnschacht in limburg... om maar te zwijgen van uitgestrekte moerassige veengronden waar in de prehistorie meisjes werden geofferd.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

je ideeen klinken wel erg goed, Ik ben wel overtuigt. Laat modern alleen rond 1996 ofzo zijn. Voor de tijd dat internet en mobiels nog een gewoon goed waren.
wat voor personages moeten we spelen? medeleerlingen-plaatselijke bewoners (zoals een geleerde/leraar of dominee) of onderzoekers. (doet me een beetje denkan an die tv show van Ton.)
plaatselijke dominee lijkt mij wel vet.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ik heb slechte ervaringen met mobieltjes in game, dus het bereik van die dingen (als er al spelers zijn die er een hebben) wordt gewoon reteslecht waar jullie zullen zitten; slecht als in rollen om te kijken hoeveel je verstaat van wat er wordt gezegd en constant lege batterijen omdat het ding moeite heeft een zender te vinden.

Eigenlijk is er in elk geval in het Duindal-verhaal een rolletje voor de plaatselijke geestelijk verzorgers; dat sluit niet uit dat je als dominee uit een andere plaats bij een ambtsgenoot op bezoek kunt zijn.
In vorige sessies heb ik gemerkt dat het belangrijk is dat de karakters zo snel mogelijk een reden hebben om met elkaar mee te gaan; ik stel een aantal dingen voor voor de verschillende scenario's:

-Duindal: een familie of een groepje vrienden op vakantie, mensen van de ANWB of hotelgids die hotel 'Etoile de Mer' komen beoordelen, in elk geval mensen die nieuw zijn; als je graag de lokale dominee speelt, mag dat bij nader inzien wel, als je het niet erg vindt dat je een beetje een jonkie bent dat in dit kleine plaatsje zijn eerste post heeft en hier pas sinds kort woont.

-Sekte: het makkelijkst is een groepje (hippie-)vrienden van het meisje dat verdwenen is, of familieleden.

-Weddenschap: een groepje min-of-meer bekende Nederlanders.

Notitie: ik heb mijn MSN-adres vermeld in een vorig antwoord, maak er gerust gebruik van, of stuur een PM.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

een groep jonge gelovigen op een spiritueel weekend, die natuurlijk flink op de test worden gesteld.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Goeie, want dan is er een heel goede reden dat ze geen mobieltjes enz. bij zich kunnen hebben, in welke periode we dan ook spelen. Jezuiten hebben dergelijke initiatierituelen nog wel eens als ik me niet vergis.

Ik ben er wel voor dat het een soort retraite-weekend voor jongeren wordt, waarbij jullie de deelnemers (en eventueel een groepsleider) kunnen spelen... Doen? Want dan ga ik nadenken over character sheets. Die kan ik voor de spelers voorbereiden (gebaseerd op de voorkeuren van de spelers, met erin een aantal karaktereigenschappen, een korte achtergrond enz.) of ik geef een aantal regels zodat jullie het kunnen doen. Mij lijkt het het makkelijkst als ik ze maak, dat is zo gebeurd.

Ik heb een paar concepten bedacht, maar die hou ik even een beetje geheim (moet voor iedereen een beetje een verrassing zijn wie wat is). Doe vooral zelf voorstellen.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik laat het helemaal aan jou over Maartje, een character(/onderzoeker) maken vind ik ook altijd wel leuk maar zo maar in mijn schoot geworpen te krijgen en improviseren lijkt me ook wel wat.
Vind dat groepje religieuze jongeren idd wel een goed idee. Als je duindal het betste lijkt stel ik ook voor die te gaan doen.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik heb een routeplan/adres verstuurd aan v1nce, maartje, thekkur en dr caligari
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ha, tof, dit lijkt me helemaal ok. Een character spelen dat iemand anders voor me heeft gemaakt en daar zelf invulling aan geven lijkt me ook sehr intressant. Moet ik wel even een bijbel opzoeken.

We kunnen natuurlijk ook een groepje mohamedanen spelen ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Goed, dan nog een laatste dingetje, hoe doen we dat met hapjes/drankjes enz? Neemt iedereen gewoon iets te drinken en iets te snacken mee, of doe ik de boodschappen en verdelen we de kosten?

Voor hen die nog naar huis moeten als er geen gewone bussen meer gaan: de BOB-bus (voorheen gewoon de nachtbus) rijdt om 2:16. Als je nog buiten durft te komen in het donker ;)
Laatst gewijzigd door Maartje op zondag 12 februari 2006, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

wat mij betreft nemen we allemaal iets te snacken mee...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Denk wel dat dat het makkelijkst is, als iedereen iets meeneemt. Moeten we alleen wel zorgen dat er verschillende dingen zijn, en ook drankjes. Zal ik wat flessen fris meenemen? Hoeveel zouden we voor 4 mensen nodig hebben?
Spannend hoor, ik zie het helemaal zitten. Ik ga zo vast even het scenario nog eens doornemen met iemand.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey ik zie het ook erg zitten, ga wel mijn best doen om te komen maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen (omstandigheden).

Ik hoop tot dan!

V.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik ben er wel bij, en ben erg benieuwd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ok, zie jullie allemaal vrijdag dan!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ja, ik ben ook wel erg benieuwd!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Ik heb een beetje de laatste puntjes op de i gezet, het is nu een heel ander scenario dan de eerste keer hoewel het idee nog ongeveer hetzelfde is. Ik hoop dat het jullie zal kunnen vermaken. Ik ben een beetje zenuwachtig, maar ook in een vrolijk-sadistische bui. Het scenario is te winnen, meer zeg ik er maar niet over ;)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Plaats reactie