Ethannion

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Ethannion

Bericht door DrCaligari »


Ethannion
, het oude rijk. Het land van het oude woud. Veilig van de noorderlijke barbarijen en de oostelijke krijgsstaten, beschermd door de bergketens van de grimbergen en het naucanor gebergte.
hertoggen heersen over welvarende handelssteden of in kastelen op hoge rotspartijen. Door de handel van hout en erts is de staat welvarend.
Maar, de plaag waart door het land van de Kriss, de aanbidders van de leidende god. De dood dwaalt door dit land, waar bijna alle erts mijnen zijn. En de Shando, het woud volk dat met de wolven slaapt, steken steeds vaker de Strobe over en overvallen nietsvermoedende reizigers.

De hertoggen jagen geld over de balk aan grote nieuwe tempels en festivals in ere van de goden, om de priesters tevreden te stellen, want zij stellen de douphain aan en beslissen over de huwelijken van de nobelen.
er zijn niet genoeg soldaten om het hele land te beschermen maar de meeste inwoners zijn nog veilig.

In principe wil ik volgende week woensdag beginnen met 3 of 4 spelers. Waarschijnlijk bij mij thuis (kralingen).
spelers moeten serieus zijn. personages beginnen op level en moeten door een ballotage commisie. (mensen hebben betere kansen)
stats moet ik nog even over nadenken.

Je mag ze ook zelf bedenken als je dat serieus kan doen (max, een 16, gemiddeld niet boven de 11-12)
(bv 16, 14, 12, 8 ,10, 11)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

sehr intressant jah! Ik ga geen hele campaign meespelen, maar als ik door de ballotage commissie heen kom speel ik wel een keer een bijfiguur ;)

Overigens.... kun je nog meer vertellen over wat de rol van de spelers zal zijn? Of is dat nog een verassing? Goeie teaser iig!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

De rol van de spelers blijft nog een verassing.
een geschiedenis hoeft niet te worden geschreven, een goede beschrijving kan wel. De voorkeur gaat uit naar mensen tussen de 20 en 25.
Wel wil ik eigenlijk gewoon vaste spelers. Geen aan/uit gehannes of bijfiguren.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ay dan val ik met 29 herfsten af?!

Woensdag zou me ook wel wat rottig uitkomen, ivm werk, vroeg weer op zo. Wel heb ik nog interresse maar speel dan niet langer door dan 11 uur.

Character denk ik nog over na...
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

20-25 is een richtlijn voor de characters niet voor de spelers.
woensdag was een willekeurig genoemde dag, andere dgen kan ik waarschijnlijk ook wel.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Dan zou donderdag mij echt heel goed uitkomen!
v1nce

Bericht door v1nce »

Zoals je weet Cali, heb ik altijd wel interesse om met jou te spelen, onder de gebruikelijke voorbehouden waar we al zo vaak over spraken. Zie het wel zitten om met Mr Dutch en enkele andere nieuwe (voor ons) spelers en wellicht Tijn (als die kan) nog eens een poging te wagen. Ik mis het gamen soms wel.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bearnach

Bericht door Karma »

Bearnach Roosgeschoten

Is een menselijke ranger; Level ? ; Eigenschappen str 10 dex 16 con 10 int 8 wis 10 cha 14.

Bearnach of Barnag heeft duidelijk in de roos geschoten met zijn schoonheid en met zijn precisie met de korte boog. Iets minder zijn z'n eigenschappen in het denken. De slanke ranger gekleed in bruin en paars, heeft duidelijk adelijk bloed in aderen en laat dit ook graag zien met kleding en uiterlijk. Zijn lange stijle haar draagt hij graag los en zelden zitten er klitten in, zelfs na een aantal overnachtingen in het bos. Als verre neef van een belangrijke edelman heeft hij een betrekking als verkenner, jager aan het hof. Rijvaardigheden, sporen en havikjacht behoren o.a. tot zijn vaardigheden.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Zijn naam is Bearnach (spreek uit Barnag) achter naam of bijnaam Roosgeschoten.

Ja, ik denk dat zijn functie beheer en jager van de plaastelijke vorstelijke jachtgronden/bossen. Hij is idd geen hippie natuurliefhebber elf, zelf jaagt ie dus, zijn vaardigheden liggen puur in zijn jager functie, welke denk ik veel weg hebben van de 'doorsnee' ranger.

Ik heb een playerhandbook en monstermanual van 3.5, maar heb ook een tijdje 2e editie gespeeld dus dat maakt me ook niet zo uit.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik heb zijn eigenschappen gekozen op zijn character zo vind Bearnach het belangrijker er goed uit te zien dan hard te studeren (int), wisdom is iets hoger, maar haalt het nog niet bij zij charisma.

Ik heb zin om in de landen van Ethannion op zoek naar avondtuur, mooie jonkvrouwen en niet te vergeten rijkdommen.
Gaat het as. donderdag nog door?
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

nee, nog niet ik heb de voorbereidingen nog niet af en pas twee spelers. Vince en jij. Als thekkur of iemand anders wil meedoen kunnen we beginnen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

he wie van deze groep wil meedoen aan een aantal kortere sessies; ik wil ze wel DM'en.

enkele mogelijkheden zijn wat mij betreft, ethannion en DarkSun, andere ideeen eventueel in overleg. zie ook post van vinze bij cthullu
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

Yes ik wil wel meedoen waarschijnlijk, maar aankomende week is wel wat lastig. Plus eigenlijk zou ik graag ook wat aan RPG Gildehuis doen als ik wat tijd heb. Wellicht kunnen we een (wat vroeger beginnende) "Klus en dan Game" sessie houden? :)
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik geloof dat er niemand anders wil meedoen dan jullie twee.

misschien ligt het aan mijn oproepje hier is een aangepaste versie;
OMG Ethnnon het oude rijk Het lnd vn t oude wout Vlg van de nrderlke barbrn en de oostelke krgssttn, beschrmd door de bergktns van de gimbrgn en het ncnr gebrgte lol
hrtggn hrsen over wlvarende handelssteden In princpe wil ik volhnde week wsdg bgnnn met 3 of 4 spelers. Wrscnlk bij mij thuis krlingen
splrs mtenvan LOL zijn personages beginnen op level 24 powerplaying veel feats and prstge classes lol
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

J4! 1k w1l m33d03n! LOLOL!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vind het best leuk om mee te doen hoor Tim, ik vind Avorum een leuke en inmiddelse bekende setting. Maar ik heb het razenddruk de komende tijd, en sowieso is het naar jouw huis al een aardig eindje weg (laat staan het kraakhol).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ja ik ben van de partij, door de weeks komt mij het beste donderdag uit(sávonds)
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Maareh welke sessie gaan we nou prioriteit geven? 'Ethanion' of 'Name of the Rose',.. ik zou graag willen geloven dat beidde op korte termijn haalbaar zijn maar,.. op dit vlak waar 'in verleden behaalde resultaten' nogal troosteloos en kansloos.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ja welk gaan we doen, ik denk dat caligari eerst was, maar mij maakt het niet zo heel veel uit.
2 dm die vechten om de eer is luxe, niet?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

mij is het om het even! Zolang het maar 'kortlopende' sessies zijn. zie ook de andere post.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok ik het vind het best. :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Maandag op de Vlaggemanstraat? AD&D of 3E? Tijden? Waar wil je heen met je verhaal (city vs. outdoor enz.)? Ik heb nu wat meer tijd, dus iig totdat we met Tijn weer verder gaan wil ik best wel een paar sessies draaien.


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Sorry Cali, maar zoals je weet komt maandagavond voor mij erg slecht uit...
v1nce

Bericht door v1nce »

Een keertje meespelen lijkt me best leuk. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar do & vrij,... di is eigenlijk niet echt haalbaar voor mij. Maar kunnen de anderen ook?
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Donderdag dan?!!
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Plaats reactie