Ethannion

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

speelinitiatief ofzoiets

Bericht door dragonraper »

misschien is er een mogelijkheid om alle spelleiders en hun spelsystemen,en de dagen waarop zij kunnen spelen eens op een rij te zetten......is wat makkelijker voor spelers om een keuze te maken...ofzo...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Als ik weer begin, ga ik toch eerst proberen de Morgenster te reanimeren.

Maar ik moet wel zeggen: petje af voor dragonraper. Iemand die al heel lang bezig is en iedere week in zijn huis gastvrijheid biedt aan meerdere groepen RPG-ers. Dat mag best eens gezegd worden.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
richard leeuw
Leenheer
Berichten: 83
Lid geworden op: maandag 31 mei 2004, 12:05

Bericht door richard leeuw »

dit is de tweede keer in een jaar tijd dat ik een eberron campaign probeer op te zetten en er is gereageerd: door 1 persoon. het stukje is wel door veel mensen gelezen maar daar blijft het bij.
ik heb een paar keer met dragonraper en met grimly-nog-wat en hun speelstijlen lagen mij iets te ver naar het hack-and-slash. daarom reageer ik niet op hun oproepen. niets persoonlijk hoor verder was het wel gezelig.
ik denk ook dat het ligt aan dat iedereen een beetje huiverig is voor om in een groep te zitten waar ze niet hun ei in kwijt kunnen.
misschien moeten er meer dagen of avonden zijn waar mensen bij elkaar komen. the american bookstore hield wel eens lezingen. en in amsterdam houden ze meer open dagen.
ik ben maar 1 keer naar een spellendag geweest in offcorso toen. dat vond ik wel leuk om daar mensen te ontmoeten. weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
waarom gebeurt dat niet meer?
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

v1nce schreef:Als ik me even in dit draadje mag mengen (dat immers veel overlap met andere draadjes en besproken topics op het forum)... ik krijg de indruk dat lamlendigheid, het een beetje zat zijn, en gebrek aan spelers met gelijke wensen en locatie bijna iedere RPG er op dit forum parten speelt.

Lijkt erop alsof bijna iedereen (behalve dan storyteller en nog 1 of 2) is gestopt met geregeld spelen. Geloof dat de meeste wel soortgelijke dingen zat zijn.
Ik vind dat dit soort niet bijdragen en niet motiveren voor het doel van dit subforum, het vinden/starten van een spelergroep. Ook je conclusies zijn niet echt gefundeerd en kunnen onnodig negatief overkomen op nieuwe mensen die enthiousiast zijn om een nieuwe groep te vinden. Als iedereen zo een insteek heeft dan zal geen enkele groep ooit een succeskans hebben, echter er zijn vele groepen gestart en hebben stand gehouden voor langere of kortere perioden.

@ Richard , Ja dat is een goed idee. Maar er zijn nog steeds plannen voor zo een bijeenkomst dag, (al een jaar of langer inmiddels)

Misschien dat een andere opzet van het forum kan helpen, de actieve groepenlijst op dit forum kan daarbij een belangrijk deel vormen. Misschine dat mensen die een groep willen starten zo een opzet kunnen gebruiken. Ook mensen die een groep willen vinden kunnen dan een PM mail sturen naar de host van zo een groep.
dragonraper
Ridder
Berichten: 236
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 12:02

eberroncampaign

Bericht door dragonraper »

mijn age of worms campaign (dungeon),is dit jaar wel afgelopen...en misschien vindt eenDM het wel leuk om op zaterdagavond alhier wat te organiseren...kan ik ook eens lekker spelen ! 5 a 6 spelers verzekert op zaterdagavond....wie zich daartoe geroepen voelt,mag natuurlijk ook een gil geven....ikke sta voor alles open...groenten van carlo
v1nce

Bericht door v1nce »

Karma schreef:
v1nce schreef:Als ik me even in dit draadje mag mengen (dat immers veel overlap met andere draadjes en besproken topics op het forum)... ik krijg de indruk dat lamlendigheid, het een beetje zat zijn, en gebrek aan spelers met gelijke wensen en locatie bijna iedere RPG er op dit forum parten speelt.

Lijkt erop alsof bijna iedereen (behalve dan storyteller en nog 1 of 2) is gestopt met geregeld spelen. Geloof dat de meeste wel soortgelijke dingen zat zijn.
Ik vind dat dit soort niet bijdragen en niet motiveren voor het doel van dit subforum, het vinden/starten van een spelergroep. Ook je conclusies zijn niet echt gefundeerd en kunnen onnodig negatief overkomen op nieuwe mensen die enthiousiast zijn om een nieuwe groep te vinden. Als iedereen zo een insteek heeft dan zal geen enkele groep ooit een succeskans hebben, echter er zijn vele groepen gestart en hebben stand gehouden voor langere of kortere perioden.
.
Hmm nou ik geloof dat we dan een verschil van mening hebben op de meeste punten, vind dat ik zeker wel gefundeerde conclusies heb en eerder realistisch dan negatief. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat mijn bijdrage niet meer mensen doet spelen maar als ik eerlijk ben vermoed ik dat de meeste andere bijdrages (zoals blijkt..) ook niet het gewenste effect sorteren. Het ligt niet aan de bijdrages dunkt me.

Maar alla, wel zullen zien of mijn ongelijk bewezen word door deze thread en wat er wel en niet uit voorvloeit, als ik de andere respons en ervaring bekijk (zie post Richard Leeuw) betwijfel ik de succes kans maar nogmaals, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Mensen jullie kunnen gewoon PM schrijven naar groepen in de groepen afdeling ( http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewforum.php?f=18 ) , het kan hier nogal wat rustig zijn af en toe (waar v1nce ook op doelt).
Ik ben echter van mening dat als je echt een groep wil vinden moet dat altijd wel lukken lijkt me, probeer anders ook eens het d20 forum (zie link onder mijn bericht), dat is landelijk vooral gericht op D20, maar je kan over alles een berichtje plaatsen.
Het is wat levendiger omdat het landelijk is en er veel actieve online spellen worden gehost.
Succes!
Plaats reactie