RRPG meeting!

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.

Wanneer moet de RRPG meeting gehouden worden?!

vrijdag 10 maart van 18:00 tot 22:00
5
83%
zondag 12 maart van 18:00 tot 22:00
1
17%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

RRPG meeting!

Bericht door Thekkur »

Stem voor welke dag! dan kan ik de mailing gaan maken.




Lang in de planning, nu gaat het er toch echt van komen...
Hieronder de brainstorm over hoe de meeting eruit zou moeten zien.
Eerste opzet is voortgevloeid uit de 'dnd marathon'.
Laatst gewijzigd door Thekkur op woensdag 15 februari 2006, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ja zeker wel een tof idee voor een bijeenkomst.

Ook een leuke manier om verschillende soorten rollenspellen te proberen.
Het doet me eigenlijk denken aan soort korte films die er gespeeld gaan worden, of een paar scene's spelen van een verhaal. Moeilijkheid is dan de diepgang erin te kunnen brengen denk ik.

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht, zal er voor iedere sessie waarschijnlijk nieuwe characters nodig zijn, gemaakt voor die sessie door de gastheer. In ieder geval iets kant en klaar, het maken van characters kost tijd eveneens het aanpassen van characters wat misschien nog meer tijd kost.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat was ook mijn idee. Er zou dan een soort 'roulatieschema' moeten komen vantevoren waarin de games staan. voor gm's is het volgens mij ook best leuk, een aantal keer met verschillende mensen dezelfde game spelen...

Vince; weet jij geen leuke lokatie toevallig? Iets van een oud kantoorpand ofzo, waar verschillende ruimtes in zijn?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

*aarde aan V1nce?*
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Jawel ik kan wel een pand regelen... ODER!!! :

Sommige van de dingen die hierboven voorgesteld worden enthousiasmeren mij ten zeerste.. andere doen mij:

Luidkeels NEIN!! 'Das ist Scheisse' Roepen. Iedereen weet inmiddels wel hoe ik over dingen denk dus hoef ik niet weer uit een te zetten denk ik.

Maar wat ik wil zeggen en wat echt belangrijker is: Ja, ik wil graag zoiets proberen en daaraan meehelpen en een pand regelen. Maar dan wel als het een vrij serieuze, degelijk geregelde bedoening word waarin iedereen wat verantwoordelijkheid neemt.

Of dat er minimaal een beetje word geschift, wat ik daarmee bedoel is dat als er nou toch wat mensen zijn die per se Manga, Western, Lolplaying en andere dingen willen doen dat die dat dan van te voren aangeven en dus tezamen een eigen groepje vormen om dat ook te doen zonder dat weer een ander groepje daar last van heeft en Vica Versa. Is makkelijk te regelen lijkt me...?

Ik kom maar weer eens met een radicaal idee, checkit:

Niet ver van mijn huis staat een klein pand al lang leeg, het pand is in erg goede staat en compleet uitgezocht en kan zo gekraakt worden. Het is niet zo groot maar groot genoeg, ik hou het al maanden in de gaten maar heb er nix mee gedaan om dat een goede bestemming/gebruiker vinden blijkbaar moeilijk is. Tot nu.

Ik denk dat het een eitje word en dat de kans dat het mis zou gaan (wat overigens ook helemaal geen rampzalige gevolgen zou hebben) erg klein zou zijn.

Wat nou als ik die boel met jullie hulp kraak...? Ik heb al het voorwerk er voor gedaan en zal al mijn ervaring aanwenden (tezamen met mijn matties) om de boel goed te laten verlopen. Vervolgens wil ik dan wel graag dat het "mijn" pand word/ik er zeggenschap over hou maar dat het dan wel het ultieme RPG speelhol (die we allemaal kunnen gebruiken )word!

Lolplayers op maandag bijv. wat mij betreft (zolang buren er maar geen last van hebben), 'Serieuze sarcasten club' op gehaktdag en bijvoorbeeld elke vrijdagavond een RPG Cafe om te zorgen dat we bij elkaar komen en ook echt wat doen ipv eeuwig ideeen lanceren (zoals deze) op dit forum.

Sommige van jullie zijn bij mij thuis of bij andere panden waar ik bij betrokken ben geweest, jullie weten hoe goed het uit kan pakken en dat ik niet maar wat loop te lullen.

Misschien is niet eens het aanvankelijke idee achter deze thread niet haalbaar en wat ik wil nog minder, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. Kwestie van doen ipv blijven lullen lijkt me.

Willen jullie nou een adventure (echt en RPG) of niet?

Nou ja, ik heb in ieder geval weer eens wat geprobeerd/een voorzet gegeven.

Nu jullie.
v1nce

Bericht door v1nce »

Wat de characters maken betreft, ik ben voor deze aanpak:

Mensen mogen voor de meeting evt. eigen pc maken maar dan wel bondig en vtv posten hier voor 'dm approval'. Misschien kunnen we eng doen en zelfs een soort format/formulier er voor maken. DM zal dan wel even moeten aangeven wat voor PC wel kunnen in zijn setting en wat voor niet.

Een beetje zoals bij de pirates adventure maar dan nog veel basaler,

Voor diegenen die geen PCs kunnen of willen maken maakt de DM ze een dan ook geen gezeur of veel veranderen achteraf. bijv.:

72 punten verdeeld over de 6 stats, max 1 18 en 1 16.
(of geen harde droge stats maar info, pc is erg sterk, wel slim, niet slim etc)

Verder, naam, leeftijd, class, humpiedumpie etc, achtergrond van hooguit 40 steekwoorden.

Motivatie van character, hooguit regel of 7

Quirks, weaknesses, strenghts, allies and enemies (steekwoorden)

Wapens en equipment, zeker niet te veel maar ook niet zo weinig dat DM lange tijd aan 'shopexpedities' moet besteden.

Dit soort pc moeten in principe binnen 5 tot echt hooguit 30 minuten gemaakt kunnen worden.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik denk dat bij het opzetten van sessie locaties nooit het probleem is geweest. Alhoewel ik meer dan bereid ben om te helpen kraken en ook wel in ben om in de komende tijd een gehaktdag sessie te hosten. (wat ook bij mij kan)

mocht je met je plan door willen gaan, wil ik best in dat pand gaan zitten als beheerder/bewoner totdat ik iets in breda heb.

Woensdag avond sessie;
ethannion, low magic, middeleeuwse style rpg. Langere campaign, level 1. geen elven/dwergen en andere onmenselijk tuig. verhalend roleplayen.

ik denk dat het plan twee voorwaarden heeft om te slagen;
1) genoeg enthousiatelingen voor cafe en twee vaste sessies en inzet om er iets aan te doen
2) een duidelijke "leider" die mensen motiveert en stuurt om dingen geregeld te krijgen. Al onze plannen lopen vast op overleg & de kat uit de boom kijken.
dus; post als je wil meedoen en laat het weten als je de leider wil zijn.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

To dat je wel interesse hebt Cali, een beheerder/bewoner zou zeker nooit weg zijn! Stel voor dat wij het gewoon samen doen (goede krkervaring) maar ik wil best graag hulp v d andere mensen hier en hun er bij betrekken.. Dus laat wat horen!
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Clubhuis

Bericht door Karma »

nou ik wist niet dat we ween heuzew kraker op dit forum aanwezig was.

Maar je idee klinkt erg tof, ik ken ook wat mensen die in dordrecht een exkraakpand hebben en daar een vereniging in gesticht hebben. Weet niet zo van wettelijkheden enzo, maar dit klinkt als potentie! Een eigen clubhuis...

Ik doe dus wel mee, wat is worst case, nachtje cel (nog geeneens zeker?)

Ok, idee voor characters vind ik wel wat, moeten we eerst weten wie er allemaal en wat voor soort rollenspellen gehost zullen worden. Misschien met een beschrijving van wat voor soort spel er gespeeld gaat worden:
wat voor soort setting,
voor welke spelcharacters,
voor wat vioor soort spelers, (serieus, lol, manga en whatever, hack and slash)
plus mischien inleidend verhaaltje

Mijn voorkeur gaat uit naar een beschrijvende insturing van de character, zoals v1nce dus al zei de eigenschappen, sterk, handig/lenig, mooi/charismatisch, slim, wereldkennis. Plus iets van achtergrond (beetje) en je vaardigheden, bekwaamheden (skills).

Maar voor puur Dungeons and dragons is punten systeem misschien makkelijker. Het is wel leuker om van te voren je al in te schrijven en te weten wie er komt kan je daar als DM/storyteller op richten met het voorbereiden. Andere kant is dat het ook wel leuk is dat iedereen die nog even zin heeft om mee te doen zou kunnen aanschuiven.

Na al dit gezegd te hebben ben ik bijna wel verplicht om een spel zelf voor te bereiden, dus wil ik dat ook wel doen als dat gewenst is en dan een Oog des Meesters (basis) spel (waarschijnlijk dat ADD wel genoeg gegegadigde heeft).
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Klinkt wel ietwat voorbarig om gelijk een rpg-cafe/rock'n'roll cafe opzetten en daar voor een pand te kraken :) Mijn idee was eerst maar eens een avondje opzetten om te kijken of er uberhaubt gegadigden zijn voor dergelijke acties. Ik ben best in voor ein avontuhr, (dus als je het pand wilt gaan bezetten wil ik er best bijzijn) maar het moet wel een doel hebben. haha, er zij nu 25 ingeschreven leden (waarvan sommigen niet op het forum) als er daar zeven van komen ben ik al blij haha. Maar dan is er iig een basis.

Tof dat je evt een gehaktdag sessie wilt hosten cali, tenslotte was de eerste onofficele rrpg meeting ook bij jou thuis. En je bent natuurlijk de unter-supreme-grandmaster... Ik heb misschien ook nog een andere locatie.

En V1nce: zoals ik het nu begrijp heb je aversie tegen een avond waarop meerdere game-masters een game hosten en de spelers rouleren? (niet te verwarren met rulerern)


Mijn idee: ( bij 9 tot 15 leden)
Een drietal GM's bereid vooraf een game voor tot in de puntjes. Wisselende games, verschillende settings. De sessie kan een uur of 4 duren. Bij intekenen voor de avond kan een lid aangeven welke game hij of zij wil spelen.

Iedere GM bereid een viertal personages voor, maar zelfbedachte personages zijn ook welkom, de GM kan ze aanpassen.

Tijdens de games is er een gezamenlijke pauze en na de games een gezamenlijke borrel.


Eenvoudig qua opzet, maar daardoor wel zo sterk. De gm's krijgen een internetpagina waarop ze hun game kunnen aankondigen, ik zet een formuliertje op voor het inschrijven en stuur een mail uit naar alle leden.
Bij dit systeem weet iedereen waar hij aan toe is.

Het roulatiesysteem met verschillende games is ook leuk, maar wat complexer qua opzet, en daarom denk ik meer iets voor de toekomst.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

drie sessies tegelijk vergt nogal wat ruimte, wil je elkaar niet storen. en voorlopig zijn er pas 4 mensen die mee willen doen...
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Murdoc
Koning
Berichten: 352
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 23:29

Bericht door Murdoc »

/wave

Ik doe ook wel mee, daar waar mijn aanwezigheid gewenst is.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik heb dan ook geen mailing uit doen gaan. Dus eigenlijk zou de locatie daar een beetje van afhangen. Als er nou gelijk 25 man zijn die mee doen... ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

geen mailing of wel eem mailing, misschien als je veel mensen wil hebben kan het handig zijn een mail rond te sturen, niet iedereen kijkt iedere dag op dit forum
v1nce

Bericht door v1nce »

Over pand:

Cali & Mr Dutch
Wat denken jullie van aanstaande Dinsdag overdag, uur of 1 voorverzamelen...?

Wat betreft info over hoe het precies gaat:

http://www.rhizomes.nl/short%20squatting%20guide.html

Is overigens niet de bedoeling dat het alleen een RPG/R N R cafe word, het is niet groot maar er zijn meerdere groepen/mensjes die daar af en toe een keer een dagje wat zouden kunnen of willen doen.

De risico's zijn idd minimaal.

Wat betreft de meeting, ik heb zeker geen aversie tegen een meeting of roulerende RPG sessie, maar wel als het ontaard in een onginspireerd zooitje of als mensen last hebben van elkaar.

Dus voor mij zal het nogal afhangen wat we doen en waar..

Maar in theorie is er veel mogelijk/sluit het ene het andere niet uit.

Ik ben benieuwd iig.

Blij dat je fietst weer ok is Tijn! :)
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Over bijeenkomst: vind het idee van Thekkur wel goed, 3 sessies tegelijkertijd. Dan zijn er dus 3 GM nodig, 3 speeltafels en genoeg interresse van spelers.
Maar idd met 3 sessies tegelijkertijd in een kamer wordt niemand blij.
Het evt nieuwe pand is maar klein, maar zijn er daar 3 kamers?

Zouden er echt 25 man komen, wat natuurlijk dan pas echt een bijeenkomst wordt, tja dan zou een pand, of een zaaltje afhuren bij de buurtcafe of iets dergelijks misschien een uitkomst zijn (zat er niet iemand op scouting?..).

Wat voor een grotere bijeenkomst ook kan zijn hele kleine voorbereiding stukjes van een aantal mensen in de vorm van een workshop: muziek, gevechten levendig maken, sfeer makers, verhalend vertellen, inleven in je personage, verschillende soorten spelsystemen etc. etc . Maar goed nu ben ik gewoon maar aan het breinstormen.

Dinsdag komt me niet goed uit, ik kan geen vrij van mijn werk krijgen volgende week, behalve vrijdag, maar ik lees net dat dat geen goede dag is voor squatting.

Voor die week daarna zal ik even moeten kijken in mijn werkrooster of ik door de week vrij kan vragen. Misschine moeten we hier even persoonlijk contact over hebben. (ps zijn 3 man genoeg?)
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

Ik doe wel mee, zijn er nog dingen die moeten gebeuren. (onderzoek, gereedschap of huisraad?)

heeft iemand een idee om aan spullen voor de sessies te komen. (meubilair, licht, evt geluids afspeel mogelijkheid) etc...

zijn er al aanmeldingen voor sessies. Ik wil er zowiezo een runnen. (zie party gezocht)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Goed, ik ga een eerste mailing opstellen waarin ik de dag aankondig en vraag GM's een verhaaltje te laten schrijven. Wat zeggen jullie van
1.) vrijdag 10 maart van 18:00 tot 22:00
2.) zondag 12 maart van 18:00 tot 22:00
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

klinkt oke
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Warom kraken we geeen zwembad en houden we een "Pirates" LARP?

Of nog beter! :shock: we kraken seaword in scheveningen! kunnen we "Pirates" LARPen met echte haaien enzo!

Anders kunnen we altijd nog Ahoy kraken voor een RRPG meeting?
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

*bump*
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

vrijdag lijkt mij het beste, kan het nog wat uitlopen!
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

in het rpg gildehuis kunnen niet eens twee sessie tegelijk worden gehouden. wat nog wel zou kunnen (als v1nce dat wil) 1 bij v1nce, 1 bij mij en 1 in het gildehuis, aanvolgend het rpg cafe in het gildehuis.

het gildehuis, vince's huis en die va mij liggen vrij dicht bij elkaar

nogmaals natuurlijk alleen als vince het wil. En natuurlijk is het leuker alles in een groter pand te doen.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
richard leeuw
Leenheer
Berichten: 83
Lid geworden op: maandag 31 mei 2004, 12:05

Bericht door richard leeuw »

is het pand al gekraakt? zo niet wil ik wel meehelpen. waar is het pand? ik heb een vriend bij de stedenbouwkundige afdeling op het gemeente huis, die kan wel even info opzoeken over het pand. maar dan heb ik het adress nodig van het pand.
ervaring: 2 mislukte pogingen.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

wij zitten er al lang een breed in, no sweat. (klopt kleren vol misplaats zelfgenoegen af)
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie