Het 'echte' / Real Life RPG GILDEHUIS

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ja mee eens, ik vind grotere groepen bijna altijd ee verarming geen verrijking, maar daar heb ik in een andere posts al veel over gespuit.

Wel lache, ik had net gepost, liep naar het pandje en vond onderweg een klein tl bakje zoals je ook in gangen ziet! Echt ok. Weet niet of die werkt maar meestal kan er maar weinig mismet die dingen.

Zal mij benieuwen hoe pimp ons hol/paleis over een maand of hooguit 2 is.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ja mee eens, ik vind grotere groepen bijna altijd een verarming geen verrijking, maar daar heb ik in een andere posts al veel over geschreven.

Wel lache, ik had net gepost, liep naar het pandje en vond onderweg een klein tl bakje zoals je ook in gangen ziet! Echt ok. Weet niet of die werkt maar meestal kan er maar weinig mis met die dingen.

Zal mij benieuwen hoe pimp ons hol/paleis over een maand of hooguit 2 is.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik kan me een site herinneren van nerdige persoon die en extreem uitgebreide rpg table had geknutseld. ik zou het vooral eenvoudig houden. ik ben nog steeds van mening dat rond het allerbeste zou zijn, met comfortabele rechte stoelen. maar wie ben ik :)

nog een diee: een wand van de ruimte gedeeltelijk spiegel maken maakt de ruimte groter. zoals je dat vaak in cafe's ziet.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Die spiegels lijken me idd tof, maar vooralsnog hebben we maar twee kleine, mochtten jullie er meer vinden..

We hadden ook bedacht dat een muur 'fantasy' blijft (posters, frutsels, cali heeft al poster gedoneerd) en de andere 'kraak' politieke posters etc.

Wat tafel betreft rond heeft voor en nadelen. Ik denk dat het uiteindelijk een bijna vierkante word maar wel met afgeronde hoeken. Op die manier kan iedereen er echt bij aanschuiven maar stoot je je ook aan nare hoeken, plus een evt. extra speler kan ook op de hoek spelen indien nodig. Verder is echt rond ook lastig met huidige materiaal, de platen zijn er eigenlijk te klein voor plus het is meer werk.

Heeft iemand nog een link naar die pimp ad & d tafel, misschien handig om alleen de echt simpele en goede dingen van te pikken.

Ja hij moet simpel maar goed worden wat mij betreft:

2 lagen, wielen, lak, lampjes, vilt en dat is het ongeveer wel.

Hmm, had net nog een idee, als we hem gaan lakken kan het gers zijn om onder de lak direct op het hout ontwerpen aan te brengen. Dit kan met Oostindische inkt of zelfs een soldeerbout. Dan pas lak er op. Goede dikke lak is nogal duur, heeft iemand toevallig nog een rest staan thuis.. Cali, jou pa wellicht? Veel hebben we niet nodig.

Dat idee van dikkere blakjes onder aan de randen van de tafel bevestigen lijk me ook wel ok. Ziet er veel mooier uit en blad word ook stijfer en sterker. Dan moeten we wel even aan je pa vragen hoe we multiplex half rond buigen voor de hoeken...

Wellicht nog beter dan lak (maar minder mooi?) is een keiharde laag epoxy dat echt alles kan hebben en super makkelijk schoon is te houden.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ik bedenk me net dat ik nog een hele zooi lotr posters heb waar ik niks mee doe. hebben we iig opvullin van de muur!

wat betreft die tafel: ga je nog zo'n uitschuifbodem maken? misschien kun je hem het beste demontabel maken. mocht er dan ooit verhuist moeten worden... is het inmiddels al gelukt met de vloerbedekking?
hebben ze bij de elf/yendor geen posters die ze gratis krijgen bij boeken?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Overigens heeft iemand van jullie nog voor de sessie tijd om te helpen klussen? Ik denk dat ik zelf wel een beetje tijd kan maken en Cali misschien ook. Maar hoe meer mensen hoe beter!

Demontabel: Ja waarschijnlijk wel, mits het relatief simpel/weinig extra werk behelst. Hangt natuurlijk ook van uiteindelijke grote en gewicht af. Als die makkelijk te verslepen is, is demontabel minder belangrijk. Die een keer per jaar? dat die verhuist moet worden kunnen we vast aanhanger of busje lenen of desnoods hem uit elkaar schroeven.

Uitschuif, nee waarschijnlijk niet. Is meer materiaal, meer werk en moeilijker. Tenzij jij een genial idee hebt? Bevestiging van uitschuif? Groote van die plaat, etc. Roept u maar.

Het idee tot nu toe is dat die wielen er voor zorgen dat je als het ware de tafel (en natuurlijk ook de stoelen enigzins) kan aanschuiven. Door dat de stoelen draaien kan je daarna de tafel laten zoals die is maar nog wel steeds vrij makkelijk opstaan zonder weer je stoel te moeten verschuiven. Maar ik ben er nog niet over uit, er moet wel genoeg ruimte zijn voor een en ander. We moeten nog wat tests doen met stoelen en zo.

Cali heeft wel wat stukken tapijt geregeld die tof zullen zijn als karpetten op het vynil. Het vynil ga ik denk ik toch maar kopen. Zal wel betekenen dat ik snel bron van inkomen voor gildehuis moet zoeken of anders meer donaties vragen....

Maar het zou zo veel verschil maken kwa gezicht, comfoor en schoonmaak dat ik die E 60 tot E 90 er echt wel graag in wil investeren. voordeel is wel dat het evt. meekan als het pand ophoud.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

uitschuif: als je aan de twee korte zijden onder de tafel een balkje maakt, kun je daar zo'n uitschuifla-bevestiging op maken. die dingen zijn overal te vinden, want bij iedere grofvuilberk staat wel een ladenkastje. het moet natuurlijk wel functioneel zijn.

wat meer donatie vragen moet kunnen toch? nadeel van vinyl is wel dat het niet echt geluiddempend is. voordeel is dat het niet zo'n zooi geeft als er cola over de vloer gaat :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Erggg indrukwekkende (en nerd as hell) tafel met een paar super goede ideeen. Maar het is wel erg veel werk en in vind ontwerp niet echt goed. De spelers hebben hun eigen hoekje en zitten door de uitstulpsels vrij ver van elkaar onddanks dat de tafel niet super groot is. Daarbij is die wel erg hoog, zou het zelf niet inspirerend vinden om enkel met mijn en 3 andere hoofdjes te RPG en.

Maar ziet er supertof uit, mooie lampjes, message system is beetje onzin maar ook gers en dit zijn echt serieuze gamers! Chk die kasteel minaturen en die overvolle minatureskast!! Dat is toch nog eens wat anders dan de mensen alhier.

Wel inspirerend allemaal, thx 4 link.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

hahaha ja dat message systeem, ik maakt hier eerder daar een grapje over in een post, maar deze gasten hebben het gewoon gemaakt, grappig. :lol:

Tja verder naast vele goeie ideeen vind ik de bovenkant lelijk, maken ze een mooie tafel en dan leggen ze zo'n cheapy venyl laag erbovenop. Computer heeft wel voordelen, maar ook nadelen, denk ik, een authentieke sfeer rond een ouderwetse tafel is gewoonook wel cool, zo'n beeldscherm en een zoemende pc leidt denk ik toch af. Voordelen, plaatjes, muziek en info (maar een dm die de helft van de game naar zijn beeldscherm kijkt is ook weineig inspirerend)

Tekens enzo in hetv hout zetten is gaaf! Je hebt wel site's waar je het elfenschrift van meneer Tolkien kan downloaden als word script, zoiets lijkt mij wel erg mooi staan. Verder een donkere oudere sfeer aan zoi'n tafel geven door het in de beits te zetten is ook cool.

Idee, voor message systeem, verzamel van die surprise eieren, stop je boodscahp in zo'n geel ei en gooi het naar het hoofd van de ontvanger :wink:

verlichting hebben ze wel grappig gedaan.
misschien is zo'n 'schaal op een paal' lamp ook wel sfeervol.

soms zie je wel eens hele rollen vinyl bij het grof vuil staan, maar dat is meestal zomers
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ook te hoge tafel is inderdaad Niet inspirerend.

Wielen.. weet niet waarom, maar klinkt mij een beetje nep.. Oook als je de tafel van je afduwt duw je het iemand richting op, dus hoe dan ook 2 mensen moeten hun stoel aanschuiven..

Thekkur volgens mij krijg je nog geld voor de Chow van vorige keer....
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

owja... nou ja, ik had ook niks te drinken/eten meegenomen. dat doe ik dan gewoon de komende paar weken weer niet :)

waar we wel voor op moeten passen is dat het geen cheesy fantasy sfeer wordt. het gaat er juist om dat er verschillende soorten rpg's gespeeld kunnen worden! Mr. Tolkiens elfenscrift word dus al snel nerdy. Een paar coole keltische patronen zou beter zijn. maar niet te overdone!
bij een ronde tafel kun je hele coole motiefjes bedenken. Rond in twee delen ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het klinkt allemaal wel erg vet inmiddels, ik ben erg nieuwsgierig. Jammer dat het voor mij zo ver is, en dat ik erg krap in m'n tijd zit ivm het Jaarboek. Kunnen er niet eens wat fotootjesvan het interieur geplaatst worden? Dan kan ik me er wat meer bij voorstellen en misschien ook nog wat suggesties doen! :P


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Tof dat je Enthousiast bent Vincere, vooralsnog is het verre van af of indrukwekkend maar met 1 tot 2 weken denk ik wel en dan kunnen we wel wat fotos posten. Nu is het nog rommelig omdat we nog wat moeten verven en doordat we nog geen zeil hebben spullen eigenlijk schots en scheef door elkaar staan.

Maar komt goed.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

v1nce schreef:Tof dat je Enthousiast bent Vincere

Ik blijf natuurlijk wel rechts stemmen hè. ;)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Vincere schreef: Ik blijf natuurlijk wel rechts stemmen hè. ;)
In het kader van 'vrijheid van meningsuiting' zou vincere eigenlijk ook een pamfletje op de axiemuur mogen ophangen... een democratisch appél zegmaar ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

Ach ja, laat de losers van deze verkiezingen ook maar hun woordje doen in het pand ha ha. ;)

Maareh, ik geloof dat 't jullie ontgaan is dat ik het pandje geheel ondemocratisch bestuur en wel met 'Iron Fist' (beetje rechtse stijl zeg maar ha ha). Ik ben nl. "Anarchist, Most Excellent Overlord 'El Supremo' for life" van het pand. Tenminste dat had ik gisteren besloten maar ja.

Van mij mag je best VVD posters ophangen. We hebben nl. de officiele VVD posters zelfs nog liggen ha ha!. Ik heb nl. samen met mijn vriendin ze weggesneden omdat ze heel Kralingen vervuilden. Die gasten hadden echt te veel geld en geen fatsoen. Ze hadden ze op allerlei plekken geplaatst waar het niet mag (mag enkel op vrije plakplaatsen) en zelfs aan bomen gespijkerd! A holes.

Maareh als je die VVD posters serieus in het pandje ophangt zou ik maar zorgen dat je er niet bent als mijn kraakmatties er zijn ha ha! Ik zelf probeer om altijd redelijk 'fair and balanced' (lukt zeker niet altijd) te zijn maar ik kan niet voor hun evt. (re)acties instaan. ;)

Maar serieus Vincere, als je een keer tijd/zin hebt om te komen kijken, je bent zeker welkom.
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey omdat sommige mensen toch nog willen helpen en omdat dat niet altijd lukt waar andere mensen bij zijn, hier nog even wat info.

Als Tijn/Karma een sleutel willen, bel me gewoon en dan regelen we dat! Zelfs als je maar af en toe een half uur of meer iets voor het pand kan doen en dan in je eentje is dat al heel handig en scheelt het echt.

Wat er nog moet gebeuren:

Schilderen: Kan makkelijk alleen mits ik je even uitleg wat er moet gebeuren/welke kleur etc.

Heel simpel eigenlijk: we hebben nog een beetje paars, alleen gebruiken om even over de donkere plekjes op de paarse wanden heen te gaan en misschien die gele afscheiding recht te trekken maar dat doe ik wel met Cali denk ik.

Beige latext verf voor alle overige wanden (keukenhoek en waar de LOTR poster hangt) aanwenden.

Alle kwasten en rollers gelijk a afloop in water (latex) of Terpentine (lak) anders gaan ze naar de klote.

Vynil leggen, ik hoop dit uiterlijk volgende week in huis te hebben. Om dit goed te kunnen doen moet je wel enige ervaring hebben of anders je echt goed verdiepen in onlin tutorials.

Schoonmaken:. Bijvoorbeeld plee gebied... is ranzig maar zeer nodig, iedereen kan dit. Handschoenen heb ik nog wel voor je.

Verlichting maken en checken, dat tl bakje daar moet een stekker op en hij moet schoongemaakt en getest worden. Kan ook iedereen denk ik.

Tafel naar Cali's huis verslepen met hulp van Cali/Pa.

Een stuk van de voorgevel schilderen in die blauwe kleur. In principe al het hout (alleen platen, niet kozijnen) wat buiten de muurschildering valt. Heel belangrijk hierbij is dat het een warme dag is en dat je warm water kookt, waterkoker afkoppeld en vervolgens het blik verf goed op laat warmen in de waterkoker. Als je schildert bij lage temperatuur word het dus heel veel druipers en lelijk als de hel.

Voordeur afmaken, schuren, tweede laag, zelfde verhaal voor de verf.

Leemsculptuur afmaken. Misschien kan ik beter dit zelf doen.

Elektrische Kachel regelen! Tis maar voor een week of 4 maar toch!

Kijken naar een pleepot.

Beidde sloten pimpen, waarschijnlijk moet ik dit zelf doen.

Al die planken die in de hoek staan ditchen (+ boodschappenkarretje in het hok ernaast, wil ok toch graag houden) minimaal 70 meter van het pand en ergens onopvallend. Koperen buizen niet ditchen!

Zwarte 2 zits bank ditchen of beter nog bellen voor grofvuil, beter vandaag dan morgen.

Die houten paal bij plee wegzagen met beleid.

Nou ja, ik ga zelf zo maar wat doen in het pand ipv van schrijven. Wellicht kunnen anderen weer op andere tijdstippen wat doen. Het is een cirkelredenering:

Pand af, dan hebben we "huurders" hebben we huurders dan hebben we geld (ook voor sessie denk ik niet alleen voor pand!) maar om pand af te krijgen hebben we geld nodig. Dus, als jullie iets kunnen voorschieten of liever nog doneren voor bijv Vynil...heel graag!
v1nce

Bericht door v1nce »

3 of 4 uur verder, heb nog wat zooi versleepd naar opslaghok, opslaghok beter ingeruimd, de wand achter de deur en die waar de LOTR poster hing geverfd. Ze zijn voor 70 % af of zo , moet nog een tweede (snelle) laag overheen en een paar details.

Vanavond om 18:00 ga ik verder.

@ Karma, Nog erg bedankt voor die latex en handschoenen! Kwamen erg van pas!

@ Martin jou leren handschoenen liggen er ook nog..
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

ha, V1nce, ik bewn een beetje aan het relaxen, heb een drukke werkweek gehad, maar morgen kan ik wel komen overdag, bel je nog wel daarover..

ja die handschoenen zijn goed, je pakt gewoon alles beet ermee.
v1nce

Bericht door v1nce »

Cali heeft ook weer geholpen en ook die maat die goed kan tekenen:

Het rommelhok is een stuk netter nu, veel zooi is weg en de overige is nuttig en staat netje behalve dan die zwarte bank misschien, die kan nog pleite.

De "outline" van de Salamander staat op de platen. Morgen kan in principe de salamander zwart ingekleurd worden, vervolgens kunnen de gaten geboord worden (mits ik gatenzaag van Cali krijgt) en daarna nog en laag zwart.

Ga proberen of morgen vynil kopen lukt.. jij had geen auto he Karma.. Kan lopend met karretje maar is wel beetje whack, half uur lopen of zo.

'The plan is Coming together'.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

nee ik heb geen auto,

maar met de fiets ging ook wel zo, alleen een eindje lopen met al die tapijttegels. Goeie tip Tijn, het was alleen graven naar de mooie tegels maar het is gelukt.

V1nce, ik ben er wel lekker moe van geworden, bijna 30 idd en dan lekker modern schatgraven in een container... :wink:
v1nce

Bericht door v1nce »

Ja Tijn, zeer bedankt voor die Tip!

En Karma jij ook nog eens super bedankt, was echt een productieve dag. Ik ben ook erg moe maar wel op een erg prettige/voldane manier.

Toffe mensen, iets samen opbouwen, RPG en bevorderen, van niets iets maken, dat is wat gildehuis (en het forum) ook is en moet zijn wat mij betreft!

Echt blij mee!

En als nog iemand zegt dat het gildehuis er nu nog crappy uit ziet krijgt die 6 beuken en mag die zelf gaan beulen.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ok, ik heb dus vandaag (met een uurtje of twee hulp van Cali) een uur of 3 aan pand gewerkt. Voornamelijk aan de salamander. Hoe is die geworden vraag je? Laat ik het zo zeggen:

Rembrand en Van Gogh zullen nimmer meer bekend staan als de grootste kunstenaars die werden voortgebracht door de lage landen. Kunsthistorici zullen zich de komende eeuwen vergapen aan dit werk en verbluft staan door de aangewende kennis, vaardigheid en sublieme executie. En dan druk ik het nog bedaard uit.

En oh ja, ik heb ook nog even een nieuw beter winkelwagentje gejat voor 'beer/Coke runs' of andere verhuisprojecten.
Laatst gewijzigd door v1nce op zondag 26 maart 2006, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ik denk dat mijn commentaar op dat plaatje met die vogel direct gecopy paste kan worden naar jouwnwn kunstwerk.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie