Het 'echte' / Real Life RPG GILDEHUIS

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

dus het tapijt ligt nog niet?
v1nce

Bericht door v1nce »

Ha ha ha, DOOD moeten jullie! ;)

Nee tapijt ligt nog niet (Cali was weer eens lui/druk ;) )

Maar komt wel, ik heb trouwens die (werkende) sleutel voor je Karma,.. hint,.. hint...
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

hmm, misschien as vrijdag dat ik weer kan helpen, anders bel ik je wel even als ik eerder kan
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Moet er misschien nog wat gezaagd worden? Ik heb namelijk een cirkelzaag en dat schiet lekker op. Nadelen: alleen rechtdoor; veel stof; veel herrie.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Aha, dan redden jullie je wat dat betreft prima, da's duidelijk. Succes! :)
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

nee man tuurlijk niet! Dr. Caligari maakt maar een grapje, je kan best komen helpen en tapijt tegels op maat zagen, of schilderen of iets anders!

mompelt: "het is echt niet 12:06 het is al 1:06 hmm laat ik maar gaan slapen"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik geloof altijd iedereen (ben heel naief). Waarom zou DrCaligari's vader geen meubelmaker kunnen zijn?
En schilderen? Je bedoelt toch niet met een kwast of zo? Aiai, als ik die aanwijzingen van v1nce lees over blikken verf opwarmen, vrees ik dat mijn geklieder inderdaad "lelijk als de hel" wordt.
Tapijttegels of van die groene onderlegtegels (wel aan te raden) - dat zou me nog wel lukken denk ik. Alleen zaag ik die nooit, ik gebruik een stanleymes.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

(ik geloof ook dat zijn vader een meubelmaker is, maar je bent welkom om te helpen)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

het is wel een stuk heftiger om tapijttegels met een cirkelzaag te zagen natuurlijk ;) wat bedoel je met die groene ondertegels? naar mijn idee lagen die er niet bij... zijn die essentieel?

Welke kleur hebben jullie meegenomen? Blauwe of rode? of allebei? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Dat zie je woensdag wel dan!

(blauw :roll: , rood lag er niet genoeg, maar we hebben wel rood meegenomen, voor eventueel een loper naar de stoel van de DM, :twisted: )

Je kan die zware tapijttegels voor in een kantoor best snijden alleen niet snel snijden, ze zijn echt heftig dik en zwaar. Ik denk dat de groene isolatietegels niet nodig zijn, isolatie genoeg hiermee.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Het zijn van die groene isolatietegels van zo'n 50x100 cm, te koop bij bouwmarkten. Of je ze echt nodig hebt ligt een beetje aan de ondergrond. Ze zijn op zich erg pretig om tapijt op te leggen, of het nou tegels zijn of wat anders. Alles ligt meteen lekker plat en je hebt geen last van kleine oneffenheden in de vloer.

Ik wil wel een keer komen helpen hoor, komend weekend b.v.? Maar ik ben niet heel erg handig.........
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Hey Fandath, tof dat je wil komen helpen! Alle hulp is zeer welkom, ook al heb je 5 linkerhanden, er is echt nog wel genoeg te doen. Laat maar horen waneer je kan!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Es kijke.....zaterdag, uurtje of 12?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Lijkt me prima, misschien kan je het kortsluiten met Cali & Karma, ik weet nl. nog niet zeker of ik kan. Dank!

@ Karma, je sleutel ligt op de Tafel van gildehuis dus met Cali die even halen zou sowieso handig zijn.

Er is nog zeker genoeg te doen, zie daarvoor de voorgaande lijstjes.
Toevoegingen: Schoonmaken!!! (Keuken, plee, etc)
Stroomdraad kopen en stekker maken aan TL bak, Paar stukjes muur verfen (wel onwijs oppassen met "nieuwe" vloer tegels!!)
De buitengevel verfen (mits het warm is)
Balk wegzagen
De witleren (ja echt) stoelen grondig afnemen met ammonia, zijn mooi maar beetje ranzig.
Gordijn rails en gordijnen ophangen

Etc. Cali weet ook vast nog meer te verzinnen.


Sowieso over het Gildehuis:

Ik en Cali hebben vandaag de tegels gelegd (nog niet perfect) en de boel ingeruimd. Ziet er echt erg tof uit en hebben opeens best wat ruimte. Het pandje word nu behoorlijk mooi.
We zijn er ook achter dat de gaten in de Salamander een heel erg tof patroon op de meerdere plekken van de muur geven. De lantaarnpalen buiten zijn hier debet aan, is echt sfeervol, vooral met kaarsen denk ik.

Ieder kraakpandje verdient een naam, dat is traditie. Hebben jullie suggesties, een paar slechte denk ik of i.e.g. voor de hand liggend:

Salamander
Newt
RRPG
’T Gildehuis
New World (Roleplaying) Order
Lebensraum ;) (of niet ha ha ha)

Misschien kunnen we “leden” van het gildehuis ook ‘Dicemen’ noemen, ha ha. Maar ja is al een band he.

Misschien is het een plan om de “contributie” gewoon vast te gaan stellen. Wat voor bedrag lijkt jullie haalbaar/realistisch? Ik vraag het enkel omdat ik vooralsnog toch aardig wat kosten heb gemaakt en nog niet een huurder/etc heb. Ik denk dat de kans die we die huurder binnenkort hebben groot is maar kan nog wel paar weekjes duren. In de tussentijd neem ik al het financiële risico/eneco/onkosten op me,.. vandaar.. Kunnen we misschien gewoon een vast klein bedrag afspreken voor iedere keer dat iemand in het pand gamed. Iets van tussen de 1 tot 5 Euro. En natuurlijk daarnaast ook je eigen eten/drinken meenemen. Wat denken jullie er van.. zouden jullie dit trekken?

Bedenk wel, alle poen kom het gildehuis en dus ook jullie (de gebruikers) weer ten goede.
Misschien dat nu de contributie iets hoger zou kunnen zijn (vanwege opstartfase) en later als we huurder hebben laag.

Wat denken jullie er van?
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Kun je niet een bedrag per avond afspreken en dat delen door het aantal spelers? 10 euro bijvoorbeeld. met drie spelers en een GM komt dat neer op 2,50 pp.

Hoeveel kosten heb je nu gemaakt?

Namen 'De (te) kleine taveerne aan de haven' ;)
RPG hupsakee
TH3 L3WD D20 RPG 0S0
Rock 'n' roll rpg cafe
De Waardige Waard
Het Bachhus Bastion
De Tempel van Gygax <- haha, die vind ik zelf wel vet. voor insiders
bekend, voor outsides een beetje raar maar aansprekend.
Of anders 'Gygax Tavern'

Sowieso wel goed om iets met tavern/taveerne/inn te doen. iedereen weet dat alle avonturen uiteindelijk in een taveerne beginnen.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dat kunnen toch niet de kosten zijn...

uitgaande van piekuren; 2 tl buizen a 40 watt=40Joule per sec=144.000 joule per uur. x2, is 288.000
stel dat die dingen de hele maand aanstaan (7x24x4)=672 uur
totale verbruik per maand: 288.000 x 672 = 193.536.000

kosten per KWh(3,6 miljoen joule) incl BTW: €0,0809

193.536.000/3.600.000= 53,76 x 0,0809 = 4,35!!!
+2,50 vastrecht

komt neer op € 6,85. per maand.

of was er nou ook een boiler :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

volgens mij stellen ze voor een basisprijs samen met een grote duim. Eens per jaar gaan ze dan kijken of je geld terugkrijgt of een nog bij moet betalen. Tegenwoordig zit er ook ekotax of iets op (milieuheffing in ieder geval).

Ik zal eens kijken of ik zaterdag kan, denk het wel, is dan wel tof, kunnen we met een stelletje de bezem dor het hok halen.

Naam:
de blauwe draak,
herberg 'tGildehuis
de gelachkamer
RRPG huis
de Roleplay Temple
't kleine kamertje
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb in de kelder nog wel wat ouwe luxaflex.....niet zo sfeervol maar misschien beter dan niks.
Als ik een keer langs moet komen, zeg het maar - ik kan b.v. zondag ook wel. Stuur eventueel een forum-bericht.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Luxaflex en die zwart verven aan één kant is misschien ook wel tof!
Ik moet mijn schuurtje ook nog eens uitmesten, komen er misschien ook nog meer bruikbare dingen tevoorschijn. zondag zou ik ook wel kunnen, maar dan niet sávonds
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Tijn, Ha ha ha, leuk dat je opgelet hebt bij Natuurkunde maar zo werkt het dus niet echt. Was het maar zo! :) In de praktijk:

Je hebt te maken met vastrecht, reinigingsheffing en vooral erg hoge en veelvuldige aanslagen/heffingen en belastingen, verschillende tarieven voor dag/nachtstroom en hangen ook soms af van je installatie en soms heb je ook OZB
belasting. Het daadwerkelijk verbruikte Kilowatuur is vrij onbelangrijk en vormt meestal uiteindelijk maar tussen de 20% en 45% van de totale kosten.

Dit is mijn 4 de eneco contract dat ik op naam heb en de Eneco zijn echt totale wankers (maar je kan niet echt 100% voor een andere kiezen, hoe wel ik wel groene stroom ga nemen).

De maandelijkse kosten voor stroom zullen voor dit pand vermoed ik tussen de E 25 en E 65 gaan vallen.

Maar de donatie was zeker niet alleen daar voor bedoeld. Ook om samen en voor iedereen die er gebruik van wenst te maken het pand tof te maken.

De kosten die al gemaakt zijn en nog gemaakt gaan worden: Loodgietersspul, verf spul, wc pot, lampjes, lak, RPG tafel, later een 2ehand kacheltje etc etc.

Ik heb wel een visie voor dit pand en ik hoop dat jullie die ook zien zitten en de vruchtten er van kunnen plukken. Ik zelf vind het veel leuker/relaxter om in het pandje te gamen dan bij iemand thuis. Daarbij Cali opperde vandaag plannen voor die borrel maar ook voor een mini mini Filmfestival voor maten, lijkt me leuk man!

Alles bij elkaar heb ik denk ik tot nu toe E 50 uit eigen zak betaald. Om het pand echt mooi/af te maken is denk ik nog E 100 benodigd dat we misschien gezamenlijk gedurende enkele maanden kunnen dokken. Ik vind zelf per persoon wel handig. Stel: E 2,50 pp * 4 spelers * 3 sessies per maand = 4 maanden en het is betaald.

Daarbij, ik heb geloof ik vanaf morgen een gebruiker/atelier gast die erg in de AV zit en dat ook daar een paar dagdelen gaat doen! Hij zet er een Mac in en zo. Misschien erg tof om uitwisseling te bevorderen. Ik ga hem tussen wat tientjes per maand vragen en ook dat zal geinvesteerd worden in het pand. Zo gauw we genoeg geld hebben kan de "contributie" natuurlijk wel omlaag naar 1 Euro, of zelfs nix. Het is meer voor nu/de opstartkosten. Sowieso heb je mijn woord dat ik me zeker niet ga verrijken, de poen komt het pand en dus de RPG ers ten goede!

Goeie namen overigens!
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Tijn, Ha ha ha, leuk dat je opgelet hebt bij Natuurkunde maar zo werkt het dus niet echt. Was het maar zo! :) In de praktijk:

Je hebt te maken met vastrecht, reinigingsheffing en vooral erg hoge en veelvuldige aanslagen/heffingen en belastingen, verschillende tarieven voor dag/nachtstroom en hangen ook soms af van je installatie en soms heb je ook OZB
belasting. Het daadwerkelijk verbruikte Kilowatuur is vrij onbelangrijk en vormt meestal uiteindelijk maar tussen de 20% en 45% van de totale kosten.

Dit is mijn 4 de eneco contract dat ik op naam heb en de Eneco zijn echt totale wankers (maar je kan niet echt 100% voor een andere kiezen, hoe wel ik wel groene stroom ga nemen).

De maandelijkse kosten voor stroom zullen voor dit pand vermoed ik tussen de E 25 en E 65 gaan vallen.

Maar de donatie was zeker niet alleen daar voor bedoeld. Ook om samen en voor iedereen die er gebruik van wenst te maken het pand tof te maken.

De kosten die al gemaakt zijn en nog gemaakt gaan worden: Loodgietersspul, verf spul, wc pot, lampjes, lak, RPG tafel, later een 2ehand kacheltje etc etc.

Ik heb wel een visie voor dit pand en ik hoop dat jullie die ook zien zitten en de vruchtten er van kunnen plukken. Ik zelf vind het veel leuker/relaxter om in het pandje te gamen dan bij iemand thuis. Daarbij Cali opperde vandaag plannen voor die borrel maar ook voor een mini mini Filmfestival voor maten, lijkt me leuk man!

Alles bij elkaar heb ik denk ik tot nu toe E 50 uit eigen zak betaald. Om het pand echt mooi/af te maken is denk ik nog E 100 benodigd dat we misschien gezamenlijk gedurende enkele maanden kunnen dokken. Ik vind zelf per persoon wel handig. Stel: E 2,50 pp * 4 spelers * 3 sessies per maand = 4 maanden en het is betaald.

Daarbij, ik heb geloof ik vanaf morgen een gebruiker/atelier gast die erg in de AV zit en dat ook daar een paar dagdelen gaat doen! Hij zet er een Mac in en zo. Misschien erg tof om uitwisseling te bevorderen. Ik ga hem tussen wat tientjes per maand vragen en ook dat zal geinvesteerd worden in het pand. Zo gauw we genoeg geld hebben kan de "contributie" natuurlijk wel omlaag naar 1 Euro, of zelfs nix. Het is meer voor nu/de opstartkosten. Sowieso heb je mijn woord dat ik me zeker niet ga verrijken, de poen komt het pand en dus de RPG ers ten goede!

Goeie namen overigens!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Een AV gast! Das sowieso goed ;)
2,50 per keer lijkt me te doen. Die post over dat geld had er meer mee te maken dat ik geen flauw benul heb van wat zoiets kost.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Fandath, over die luxaflex, hmm misschien wel handig neem maar mee!

Kan je even je 06 hier zetten of PM en, ik denk dat het goed zou zijn als er van het weekend geklust word en zou sowieso tof zijn als je het pandje eens zag. We moet maar even contact houden.
v1nce

Bericht door v1nce »

@ Fandath, nog even over die Cirkelzaag, graag juist wel meenemen!! Ik heb weer nieuwe duistere plannen:

We hebben platen over, zagen zodat we planken hebben voor kast. Ik heb wel een lang recht stuk aluminium en lijmklemmen om alle planken netjes te zagen. Kunnen we tenminste onze RPG attributen en alle ander zooi in pand netjes kwijt, is wel zo relaxt en bespaard erg veel loopruimte.

Ook heb ik vandaag van mijn kraakmaat 3 schoppen, een riek, een hark en volop biologische zaden (vooral groenten maar ook bloemen gekregen.)

Ik wil graag de tuin doen. Dat houd in:

Met 3 lui twee dagen beulen (maar wel leuk). Ligt een beetje vuil wat weg moeten, dan de hele pleuriszooi omspitten (eRRREG MAnly!) en dan later zaadjes planten. De buren zullen aan onze voeten liggen, we annexeren een best grote tuin en hebben ook nog eens bio groenten.

Maar ook dit kan ik wel weer alleen maar hulp zou fijn zijn. Ben niet van plan om onwijs veel aan die tuin te doen, alleen even in de aanloop en na het zaaien af en toe water. Verder moeten plantjes het zelf maar uitzoeken, soort van wilde moestuin.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

tuin?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie