RPG GILDEHUIS Sessie, Karma, Cali en Tijn.
RPG GILDEHUIS Sessie, Karma, Cali en Tijn.
@ Allen: Maak en post ajb vast characters voor deze sessie, en dan zoals Maartje, dat is makkelijk, kort en lekker overzichtelijk en zat. Wil heel graag meteen beginnen met spelen als we weer bij elkaar komen in plaats van pcs bouwen of iets dergelijks.
Neem allebei indien mogelijk 2 props mee voor jullie pc. (Geldbuildeltje, zakmes, potretje van geliefde, de Hamster/Rat van je zus, whatever, maar dan ook echt bij je hebben en mee RPG en!)
Mogelijke sessies: (laat ik aan jullie over, stem maar).
Alles is 2nd edition hoewel de regels bijzaak zijn.
Character level 5. Je kan er bijv. ook voor kiezen om je pc level 3 te maken maar een erg heftig magisch ding/wapen geven. Of level 7 en een slopende ziekte etc.
1. Een meer recht toe recht aan sessie, D N D, Forgotten Realms/Ethanion/Eigen meuk hybride. Weer bij Dore beginnen evt. Uiteraard doe ik me best om het geen voorspelbare/enkel dungeon crawl ding te maken.
2. Een soort in the name of the Rose sessie. DWZ een groot abdei of klooster waar (bijna) alles zich afspeeld, red. duister, jullie zijn allemei priesters, kruisvaarders of iets wat daar enige verwantschap mee heeft/bij past.
3. Feodaal Japan. Ronin, Samu's, Wijze mannen/filosofen, eer, ninja's.., mongolen, steppes en hun volkoren etc etc.
4. Sci Fi, sessie, jullie mogen de character wederom zelf invullen en hun technologie/wapens etc ook verzinnen. Zorg dat je veel doet in deze sferen want dan is zo'n sessie makkelijker in leven. Denk Fall Out!, Mad Max! Star Wars cyclus, Lawnmower man, Tron, Fight Club etc. Post apocalyptisch, overleven, scavenging.
Ik denk dat ze allemaal potentie hebben om erg tof te zijn maar hoe meer jullie me geven om mee te werken (in deze thread alsook tijdens de sessie zelf) hoe toffer ze zullen worden. Vooral diegenen waar we allen nagenoeg geen ervaring mee hebben.
Neem allebei indien mogelijk 2 props mee voor jullie pc. (Geldbuildeltje, zakmes, potretje van geliefde, de Hamster/Rat van je zus, whatever, maar dan ook echt bij je hebben en mee RPG en!)
Mogelijke sessies: (laat ik aan jullie over, stem maar).
Alles is 2nd edition hoewel de regels bijzaak zijn.
Character level 5. Je kan er bijv. ook voor kiezen om je pc level 3 te maken maar een erg heftig magisch ding/wapen geven. Of level 7 en een slopende ziekte etc.
1. Een meer recht toe recht aan sessie, D N D, Forgotten Realms/Ethanion/Eigen meuk hybride. Weer bij Dore beginnen evt. Uiteraard doe ik me best om het geen voorspelbare/enkel dungeon crawl ding te maken.
2. Een soort in the name of the Rose sessie. DWZ een groot abdei of klooster waar (bijna) alles zich afspeeld, red. duister, jullie zijn allemei priesters, kruisvaarders of iets wat daar enige verwantschap mee heeft/bij past.
3. Feodaal Japan. Ronin, Samu's, Wijze mannen/filosofen, eer, ninja's.., mongolen, steppes en hun volkoren etc etc.
4. Sci Fi, sessie, jullie mogen de character wederom zelf invullen en hun technologie/wapens etc ook verzinnen. Zorg dat je veel doet in deze sferen want dan is zo'n sessie makkelijker in leven. Denk Fall Out!, Mad Max! Star Wars cyclus, Lawnmower man, Tron, Fight Club etc. Post apocalyptisch, overleven, scavenging.
Ik denk dat ze allemaal potentie hebben om erg tof te zijn maar hoe meer jullie me geven om mee te werken (in deze thread alsook tijdens de sessie zelf) hoe toffer ze zullen worden. Vooral diegenen waar we allen nagenoeg geen ervaring mee hebben.
Laatst gewijzigd door v1nce op zondag 26 februari 2006, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha Vince,
goeie ideeen hoor, alleen moeten we wel even beslissen welke we gaan nemen natuurlijk.
1) gemakkelijk om mee te beginnen natuurlijk
2) name of the rose, erg goeie film en coole sfeer, word een soort detective role play?
3) Ik weet wel iets van japan en china, maar niet echt genoeg denk ik om daar een sessie te houden denk ik, wel een tof idee maar vergt iets meer research. Ben wel een beetje in manga (ninjascroll) maar is misschien niet echt wat je bedoelt.
4) Sf, heb ik nog niet gedaan, maar star wars of algemene sf setting heeft ook mogelijkheden. Zoals je aangaf is SF in het algemeen erg breed, ik denk wel dat we dan allemaal eenzelfde setting in ons hoofd moeten nemen: mad max of buckrogers bijvoorbeeld verschilt natuurlijk wel wat van elkaar
goeie ideeen hoor, alleen moeten we wel even beslissen welke we gaan nemen natuurlijk.
1) gemakkelijk om mee te beginnen natuurlijk
2) name of the rose, erg goeie film en coole sfeer, word een soort detective role play?
3) Ik weet wel iets van japan en china, maar niet echt genoeg denk ik om daar een sessie te houden denk ik, wel een tof idee maar vergt iets meer research. Ben wel een beetje in manga (ninjascroll) maar is misschien niet echt wat je bedoelt.
4) Sf, heb ik nog niet gedaan, maar star wars of algemene sf setting heeft ook mogelijkheden. Zoals je aangaf is SF in het algemeen erg breed, ik denk wel dat we dan allemaal eenzelfde setting in ons hoofd moeten nemen: mad max of buckrogers bijvoorbeeld verschilt natuurlijk wel wat van elkaar
leuk bedacht!Of level 7 en een slopende ziekte etc.
Ben ik allemaal wel mee eens. Bij nader inzien houden we het idd aanvankelijk beter bij iets meer vertrouwde dingen laten. Lijkt me dus wellicht een goed plan om een Forgot. Realms sessie met een 'Name of the Rose' uitstap te maken. Pc's kunnen dan verwantschap hebben met die sfeer of juist helemaal niet, zou misschien leuk zijn als een paar pc's die richting op gaan en andere niet.
Als we eenmaal ingespeeld zijn en we hebben er zin in wellicht kunnen we dan de tweede sessie Sci Fi ding doen. Ik zal dan vtv schetsen wat voor sfeer en dergelijke ik beoog. Zal zeer waarsch. de survival, Mad Max, Fall out kant op gaan. Zie internet voor inspiratie.
Als we eenmaal ingespeeld zijn en we hebben er zin in wellicht kunnen we dan de tweede sessie Sci Fi ding doen. Ik zal dan vtv schetsen wat voor sfeer en dergelijke ik beoog. Zal zeer waarsch. de survival, Mad Max, Fall out kant op gaan. Zie internet voor inspiratie.
Laatst gewijzigd door v1nce op vrijdag 30 april 2010, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Post apocalyptisch lijkt me ook gers. Ik had zitten denken; stel nou we spelen elke keer korte quests van een a twee sessies, en wisselen telkens van GM. Het is dan niet erg als iemand er een keer niet bij kan zijn, en je kan ook nog eens iemand anders uitnodigen. Een nadeel is dat je telkens weer een groep moet samenstellen, of nieuwe characters moet maken. Maar stel nou dat je een personage bouwt dat qua karater en speelwijze telkens hetzlefde blijft, en in details in een bepaalde setting geplaatst kan worden.
Ala blackadder. Voordeel; je personage kan wél groeien, en je raakt ook ingespeeld op de andere spelers, maar je kan wel elke keer een andere setting spelen!
Het lijkt mij wel een uitdaging zo'n personage te spelen! Natuurlijk heeft het spelen van een korte quest nog steeds als nadeel dat je geen hele lange storylines kunt ontwikkelen, maar dat is misschien niet eens zo erg. Het dwingt tenslotte ook om een grote quest op te delen in subquests met een helder begin en einde. Je krijgt dan een soort 'serie' waarbij het niet erg is als een personage er een sessie niet bij kan zijn of je tussendoor een aantal keer in een heel andere setting speelt.
Wat betreft speeltijden: maandag, donderdag en zaterdag kan ik nooit. Dinsdag speel ik met martin, dus woensdag, vrijdag of zondag komen mij het beste uit. Wanneer ik precies kan is erg onvoorspelbaar. 10 maart?
Ala blackadder. Voordeel; je personage kan wél groeien, en je raakt ook ingespeeld op de andere spelers, maar je kan wel elke keer een andere setting spelen!
Het lijkt mij wel een uitdaging zo'n personage te spelen! Natuurlijk heeft het spelen van een korte quest nog steeds als nadeel dat je geen hele lange storylines kunt ontwikkelen, maar dat is misschien niet eens zo erg. Het dwingt tenslotte ook om een grote quest op te delen in subquests met een helder begin en einde. Je krijgt dan een soort 'serie' waarbij het niet erg is als een personage er een sessie niet bij kan zijn of je tussendoor een aantal keer in een heel andere setting speelt.
Wat betreft speeltijden: maandag, donderdag en zaterdag kan ik nooit. Dinsdag speel ik met martin, dus woensdag, vrijdag of zondag komen mij het beste uit. Wanneer ik precies kan is erg onvoorspelbaar. 10 maart?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
woensdag zou kunnen, gelijk om 6 uur tot een uur of 10 s'avonds, weet dan niet of ik dit iedere week doe (2 keer in de maand moet wel lukken), vrijdag en donderdag blijft mij het beste uitkomen.
Ik denk nog even na over mijn character, achtergrondverhaal zou dan beetje tijdsloos moeten zijn. Algemeen in ieder geval als je springt van fantasy naar Science Fiction. Post apocalyptisch is ook wel leuk, misschien kunnen we een algeheel scenario daar voor opzetten.
Een apocalyptische fantasy wereld, waar iedere GM zijn verhaaltje in maakt. Kan je misschien zo doen dat we een lange campaign maakt, waarin je telkens afwisseld met GM
Character volgt..
Ik denk nog even na over mijn character, achtergrondverhaal zou dan beetje tijdsloos moeten zijn. Algemeen in ieder geval als je springt van fantasy naar Science Fiction. Post apocalyptisch is ook wel leuk, misschien kunnen we een algeheel scenario daar voor opzetten.
Een apocalyptische fantasy wereld, waar iedere GM zijn verhaaltje in maakt. Kan je misschien zo doen dat we een lange campaign maakt, waarin je telkens afwisseld met GM
Character volgt..
Cool! Blij dat je het ziet zitten Karma. Ook relaxt dat woensdag kan. Ik zou eventueel zelf ook wel Donderdag kunnen, maar omdat Thekkur dan absoluut niet kan...? Toch?
Ben erg benieuwd naar je PC. 2 * tot 3 * maand gemiddeld lijkt me prima, misschien zelfs iets beter dan wekelijks, soms kruipt de sleur er dan in. Af en toe een weekje 'vrij' hebben vind ik wel relaxt om weer inspiratie op te doen.
Ik heb wel aardig wat ideeen voor post apocalyptische sessie. Ik kan wellicht dingen recyclen die ik tof vond uit de Fallout spellen.. Maar ik was wel nieuwsgierig of jullie die spellen kennen? Ja dan wel nee maakt niet uit, maar het is wel handig voor mij om te weten vtv, zodat ik niet weinig of te veel omschrijving geef.
Wat betreft mijn plannen in het algemeen, ik ben al begonnen met brainstormen voor sessie. Heb aardig wat puntjes van dingen waarvan ik denk dat ze in potentie de sessie erg interesant kunnen maken. Wil niet te veel verklappen maar ik wil een klein experimentje (15 minuten) doen met iets wat de Larp kant opgaat. DWZ geen puntige oren of gekke pakjes maar wel heel even opstaan uit de bank en fysieke dingen doen en toch in game blijven. Jullie zullen me dan wel moeten vertrouwen.
Ook met een paar props ben ik mee bezig.
Verder zeg ik niks meer.
Beloof niet dat het retecool word, maar ik doe mijn best. Zal i.i.g. leerzaam zijn.
Ook als het RPG gildehuis niet blijft (waarvoor ik geen enkele reden heb omdat te denken momenteel) zou ik graag deze sessie door zetten, evt. bij mij thuis.
Ben erg benieuwd naar je PC. 2 * tot 3 * maand gemiddeld lijkt me prima, misschien zelfs iets beter dan wekelijks, soms kruipt de sleur er dan in. Af en toe een weekje 'vrij' hebben vind ik wel relaxt om weer inspiratie op te doen.
Ik heb wel aardig wat ideeen voor post apocalyptische sessie. Ik kan wellicht dingen recyclen die ik tof vond uit de Fallout spellen.. Maar ik was wel nieuwsgierig of jullie die spellen kennen? Ja dan wel nee maakt niet uit, maar het is wel handig voor mij om te weten vtv, zodat ik niet weinig of te veel omschrijving geef.
Wat betreft mijn plannen in het algemeen, ik ben al begonnen met brainstormen voor sessie. Heb aardig wat puntjes van dingen waarvan ik denk dat ze in potentie de sessie erg interesant kunnen maken. Wil niet te veel verklappen maar ik wil een klein experimentje (15 minuten) doen met iets wat de Larp kant opgaat. DWZ geen puntige oren of gekke pakjes maar wel heel even opstaan uit de bank en fysieke dingen doen en toch in game blijven. Jullie zullen me dan wel moeten vertrouwen.
Ook met een paar props ben ik mee bezig.
Verder zeg ik niks meer.
Beloof niet dat het retecool word, maar ik doe mijn best. Zal i.i.g. leerzaam zijn.
Ook als het RPG gildehuis niet blijft (waarvoor ik geen enkele reden heb omdat te denken momenteel) zou ik graag deze sessie door zetten, evt. bij mij thuis.
Liever posten jullie pcs hier en PM en jullie mij enkel de info waarvan je alleen wilt dat ik/de DM die weet.
Even over de setting: Vergelijkbaar met de 'Dark Ages'. Geen buskruit. Er heerst bij vlagen en in bepaalde streken paranoia, goddienstwaanzin, heksenvervolging, de inquisitie, de zwarte dood etc etc. Maar het is zeker niet zo dat de gehele wereld ziekelijk is, maar tussen elke 'hoeksteen van deze samenleving' zit wel wat verdorvenheid en narigheid. Juist in deze setting kan het interresant zijn om niet allemaal freaky of enigzins nare pcs te spelen. Het contrast en de RPG mogelijkheden worden er wl. nog beter op als sommige pc's enigzins verder van de dagelijkse wereld en onderstromen af staan.
Zeker niet alles en iedereen zal sinister of iets dergelijks zijn. Denk aan LOTR, balans van narigheid door het goede, hoop dat sommige van jullie pcs dit ook kunnen uitdragen enigzins ipv te een dimensionaal te zijn.
Armoede is troef, jullie hebben het beter dan de meesten maar zullen zeker niet rijk zijn.
Het Christendom in 2 of 3 vormen/afsplitsingen overheerst sterk, letterlijk en figuurlijk maar er zijn vele cultussen, oude religies etc actief, maar zelden in de openbaarheid.
Er zijn her en der vrijhavens en buitenposten of zelfs verborgen 'tribes' die in hun opvattingen en levenstijl nogal verschillen van de norm, maar hier word enkel over gefluisterd, moeilijk te vinden.
Het forgotten realms ding is er (monsters, magic etc, maar zal niet per se heel erg aan bod komen). Jullie zullen je een een vrij afgelegen gedeelte van de wereld bevinden, de meeste van jullie vrij ver van huis. Cultuur en taal zullen (enigzins) problematisch zijn.
De streek zal weinig bewoonde 'settlements' hebben en al helemaal weinig grotere urbanisaties. De wildernis tussen de bewoonde plekken kan en zal levengevaarlijk zijn.
Even over de setting: Vergelijkbaar met de 'Dark Ages'. Geen buskruit. Er heerst bij vlagen en in bepaalde streken paranoia, goddienstwaanzin, heksenvervolging, de inquisitie, de zwarte dood etc etc. Maar het is zeker niet zo dat de gehele wereld ziekelijk is, maar tussen elke 'hoeksteen van deze samenleving' zit wel wat verdorvenheid en narigheid. Juist in deze setting kan het interresant zijn om niet allemaal freaky of enigzins nare pcs te spelen. Het contrast en de RPG mogelijkheden worden er wl. nog beter op als sommige pc's enigzins verder van de dagelijkse wereld en onderstromen af staan.
Zeker niet alles en iedereen zal sinister of iets dergelijks zijn. Denk aan LOTR, balans van narigheid door het goede, hoop dat sommige van jullie pcs dit ook kunnen uitdragen enigzins ipv te een dimensionaal te zijn.
Armoede is troef, jullie hebben het beter dan de meesten maar zullen zeker niet rijk zijn.
Het Christendom in 2 of 3 vormen/afsplitsingen overheerst sterk, letterlijk en figuurlijk maar er zijn vele cultussen, oude religies etc actief, maar zelden in de openbaarheid.
Er zijn her en der vrijhavens en buitenposten of zelfs verborgen 'tribes' die in hun opvattingen en levenstijl nogal verschillen van de norm, maar hier word enkel over gefluisterd, moeilijk te vinden.
Het forgotten realms ding is er (monsters, magic etc, maar zal niet per se heel erg aan bod komen). Jullie zullen je een een vrij afgelegen gedeelte van de wereld bevinden, de meeste van jullie vrij ver van huis. Cultuur en taal zullen (enigzins) problematisch zijn.
De streek zal weinig bewoonde 'settlements' hebben en al helemaal weinig grotere urbanisaties. De wildernis tussen de bewoonde plekken kan en zal levengevaarlijk zijn.
Laatst gewijzigd door v1nce op vrijdag 30 april 2010, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Okay het is wat langer geworden dan half a 4tje, geeft niet als ie maar 1 keer gebruikt wordt, vond het wel leuk hem te bedenken.
Omdat het korte sessie worden en ik niet goed weet te filteren wat wel en wat niet te schrijven, komt hier maar de ongescensureerede. Misschien dat de jullie gelijk ideeen opdoen voor leuke aanvullende characters.
personage: Demetri Str: 15 Dex: 16 Con: 8 Int: 7 Wis: 13 Chr: 6
Uiterlijk:
gekleed in monnikshabijt die de rest verhuld en met een solide wandelstaf, reizende monnik/pelgrim stijl. Draagt handschoenen.
Sluik bruin haar, gemiddelde lengte, pezig gespierde bouw, bezit veel kracht en behendigheid welke begrenst worden door zijn slechte gezondheid.
Afgrijselijk litteken van een bijtwond op beide wangen, mist een stuk van zijn rechteroor. Chronische slepende cholera (lage con), ademd haperig en spreekt wat hees, na veel inspanning moet hij kuchen, hoesten en op adem komen.
Citaten uit de bijbel, en in zichzelf praten zijn kenmerk, ook ziet of denkt hij demonen (en engelen) te zien in mensen.
Speciale bezittingen: Symboliek in onderkleding, een leather armor met vrij metselaar-achtige handwerksymbolen. Handzweep voor zelfcastijding, een halflang zwaard met een keltisch kruis in het handvat. Set messen in kruis vorm. Favoriete wapens van hem is een halflang zwaard welke goed te verbergen is, maar hem toch het idee geeft ridder te zijn
Demetri is een huurmoordenaar van een kleinere of grote christelijke stroming (misschien het vaticaan). Het moorden doet hij uit in opdracht van en uit devotie voor zijn geloof (en uit irritatie aan ongelovigen goddeloze.) Onnodig te zeggen dat er heel wat steekjes bij hem los zitten.
Demetri ziet zichzelf als een ware paladijn, een riddermonnik van het geloof, hij zou zichzelf een pallasin kunnen vinden.
Omdat het doden van mensen eigenlijk ook niet mag, moet er wel aanleiding zijn dat het slachttoffer het geloof in de weg staat. Zijn classe kan zowel warrior, rogue(!) als aangepaste paladin zijn. (maar als jullie een speciale classe weten hoor ik dat graag)
Achtergrond:
Een zwarte magier (Melchior) heeft volgens hem zijn ouders vermoord, als wrake heeft hij zijn handlangers vermoord op 13 jarige leeftijd, maar kon de magier niet aan. Jeugdtrauma. Verschopte straatjongen/wees (zwarte pest ouders verloren), gebeten door troep wilde honden, cholera gedeeltelijk onderdrukt. In kerk opgenomen, priester is vader voor hem. Slechte educatie, religieuze leringen en citaten van preken geleerd.
Character:
Geweldadige trekken, snel geïrriteerd, MAAR schuldbewust. Zelfcastijding als boetedoening en wegwassen van zonden/zondige gedachten. Straatwijs. Hekel aan magiers. Close combat, brute wezenloze kracht alsook moordenaars taktieken. Sympathie voor straatarme en gelovige medemens.
Omdat het korte sessie worden en ik niet goed weet te filteren wat wel en wat niet te schrijven, komt hier maar de ongescensureerede. Misschien dat de jullie gelijk ideeen opdoen voor leuke aanvullende characters.
personage: Demetri Str: 15 Dex: 16 Con: 8 Int: 7 Wis: 13 Chr: 6
Uiterlijk:
gekleed in monnikshabijt die de rest verhuld en met een solide wandelstaf, reizende monnik/pelgrim stijl. Draagt handschoenen.
Sluik bruin haar, gemiddelde lengte, pezig gespierde bouw, bezit veel kracht en behendigheid welke begrenst worden door zijn slechte gezondheid.
Afgrijselijk litteken van een bijtwond op beide wangen, mist een stuk van zijn rechteroor. Chronische slepende cholera (lage con), ademd haperig en spreekt wat hees, na veel inspanning moet hij kuchen, hoesten en op adem komen.
Citaten uit de bijbel, en in zichzelf praten zijn kenmerk, ook ziet of denkt hij demonen (en engelen) te zien in mensen.
Speciale bezittingen: Symboliek in onderkleding, een leather armor met vrij metselaar-achtige handwerksymbolen. Handzweep voor zelfcastijding, een halflang zwaard met een keltisch kruis in het handvat. Set messen in kruis vorm. Favoriete wapens van hem is een halflang zwaard welke goed te verbergen is, maar hem toch het idee geeft ridder te zijn
Demetri is een huurmoordenaar van een kleinere of grote christelijke stroming (misschien het vaticaan). Het moorden doet hij uit in opdracht van en uit devotie voor zijn geloof (en uit irritatie aan ongelovigen goddeloze.) Onnodig te zeggen dat er heel wat steekjes bij hem los zitten.
Demetri ziet zichzelf als een ware paladijn, een riddermonnik van het geloof, hij zou zichzelf een pallasin kunnen vinden.
Omdat het doden van mensen eigenlijk ook niet mag, moet er wel aanleiding zijn dat het slachttoffer het geloof in de weg staat. Zijn classe kan zowel warrior, rogue(!) als aangepaste paladin zijn. (maar als jullie een speciale classe weten hoor ik dat graag)
Achtergrond:
Een zwarte magier (Melchior) heeft volgens hem zijn ouders vermoord, als wrake heeft hij zijn handlangers vermoord op 13 jarige leeftijd, maar kon de magier niet aan. Jeugdtrauma. Verschopte straatjongen/wees (zwarte pest ouders verloren), gebeten door troep wilde honden, cholera gedeeltelijk onderdrukt. In kerk opgenomen, priester is vader voor hem. Slechte educatie, religieuze leringen en citaten van preken geleerd.
Character:
Geweldadige trekken, snel geïrriteerd, MAAR schuldbewust. Zelfcastijding als boetedoening en wegwassen van zonden/zondige gedachten. Straatwijs. Hekel aan magiers. Close combat, brute wezenloze kracht alsook moordenaars taktieken. Sympathie voor straatarme en gelovige medemens.
ja is waar beetje cliche, maar dacht bouw gelijk een aardsvijand in als ook een haatpuntje, hoeft niet een echte magier te zijn geweest, nou ok dan dit:
een edelman 'Melchior' heeft het kleine erfpacht van mijn ouders overgenomen waarna mijn hele familie op straat kwam te leven en aan de zwarte pest (of cholera) gestorven is. Natuurlijk/waarschijnlijk is deze Melchior in het geheim een heidene (en misschien een zwarte magier, alchemist).
een edelman 'Melchior' heeft het kleine erfpacht van mijn ouders overgenomen waarna mijn hele familie op straat kwam te leven en aan de zwarte pest (of cholera) gestorven is. Natuurlijk/waarschijnlijk is deze Melchior in het geheim een heidene (en misschien een zwarte magier, alchemist).
Wel een tof personage op te spelen... maar bij mij rijst wel de vraag waarom je ooit met zo'n duister onderwereldfiguur zou willen samenwerekn/reizen!
Hij lijkt me een typische 'loner'... zo'n ranzig figuur moet een of andere binding hebben met de andere spelers, anders zetten ze hem bij het minste geringste aan de kant.
Overigens ben ik zelf niet bekend met het fenomeen 'in the name of the rose'. Ik moet hem nog een keer zien, maar ik heb geen idee wat voor personage ik zou moeten spelen. Een grijsharige charmante vaderfiguur met een schots accent?
Hij lijkt me een typische 'loner'... zo'n ranzig figuur moet een of andere binding hebben met de andere spelers, anders zetten ze hem bij het minste geringste aan de kant.
Overigens ben ik zelf niet bekend met het fenomeen 'in the name of the rose'. Ik moet hem nog een keer zien, maar ik heb geen idee wat voor personage ik zou moeten spelen. Een grijsharige charmante vaderfiguur met een schots accent?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Hmm ik denk altijd dat ik wel redelijk kan schetsen, maar in de praktijk valt het een beetje tegen.
Name of the rose is een soort middeleeuws detective verhaal in een duister klooster. De personage's zijn voornamelijk monniken eigenlijk, maar ik denk dat ieder middeleeuwse persoon er wel bij past, maar dat is natuurlijk niet aan mij.
Voor samenwerking, Demetri voert opdrachten voor de kerk uit dus dat is een optie. Zelfs als ie een ongelovige 'hond' absoluut niet mag, zal hij hem beschermen als dat zijn kerk en het geloof ten goede komt.
Verder klinkt hij natuurlijk ruig en psychopatisch, maar kijk niet over zijn goede kanten heen. Met ieder gelovig type kan hij opschieten. Ook heeft hij manieren om zijn aggresieve kanten te onderdrukken en zo dat niet in de weg van zijn missie te laten komen.
'De weg der goddelozen is den HEERE een gruwel; maar dien, die de gerechtigheid najaagt, zal Hij liefhebben.'
Name of the rose is een soort middeleeuws detective verhaal in een duister klooster. De personage's zijn voornamelijk monniken eigenlijk, maar ik denk dat ieder middeleeuwse persoon er wel bij past, maar dat is natuurlijk niet aan mij.
Voor samenwerking, Demetri voert opdrachten voor de kerk uit dus dat is een optie. Zelfs als ie een ongelovige 'hond' absoluut niet mag, zal hij hem beschermen als dat zijn kerk en het geloof ten goede komt.
Verder klinkt hij natuurlijk ruig en psychopatisch, maar kijk niet over zijn goede kanten heen. Met ieder gelovig type kan hij opschieten. Ook heeft hij manieren om zijn aggresieve kanten te onderdrukken en zo dat niet in de weg van zijn missie te laten komen.
'De weg der goddelozen is den HEERE een gruwel; maar dien, die de gerechtigheid najaagt, zal Hij liefhebben.'
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik juist een monnik ga spelen die in het klooster is opgegroeid. Een beetje een brave borst dus, die al zijn hele leven studeert in het klooster. Daarom voel ik me juist aangetrokken tot dit 'rapalje' dat uiteindelijk toch voor de weg van god heeft gekozen. Ik ga er nog eens wat meer over nadenken!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
-
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11
allignment; chaotic/neutral denk ik. niet zoals in phb beschreven staat als psychopaat, maar geen respect voor regels/wet en weinig intresse voor het welzijn voor anderen. Is er niet op uit om anderen pijn te doen/kwaad aan te richten, maar vooral op eigen gewin uit.
stats staan er! Als je nou eens een beetje beter leert lezen!
Str 14 Dex 8 Con 16 Int 12 Wis 13 Cha 7
stats staan er! Als je nou eens een beetje beter leert lezen!
Str 14 Dex 8 Con 16 Int 12 Wis 13 Cha 7
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
-
- Supreme Grandmaster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11