Cthulhu proefkonijnen, deel 2: Laetitia's Spiegel

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Ik heb de evaluatie even hier geplaast:
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=582
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Laten we deze topic gebruiken voor het verdere plannen van de opvolgende sessie van mij.
Afbeelding
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

OK, ik kan vrijdag. Waar?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Mijne excuses, maar ik ga het verdere voorbereiden van de sessie niet halen.

Ander voorschtel: De week erop, dus vrijdagavond 23 juni
Afbeelding
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Voorstel volgende week vrijdag... mij best. Nog steeds Horror onder leiding van Lairnaedon ?

Ander puntje... Komende vrijdag toch wat doen ? (De meesten zullen er inmiddels wel rekening mee hebben gehouden de avond vrij te maken/houden?)
Wellicht Star Wars D20 proberen ? Andere suggesties waar ik me over kan/mag buigen ?
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik ben door bezigheden en stress op de vrijdag 's avonds niet erg helder. Bovendien ben ik zaterdag ook weer volop bezig, dus ben ik er niet.
Afbeelding
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Sorry jongens, ik zit even in een vriendjes-crisis. Een van de redenen dat ik de hele tijd zo laat reageer, het spijt me. Op dit moment gaat het even helemaal niet goed met me.

Als ik moet komen vanavond hoor ik het wel. Ik zal misschien een humeur als een donderwolk hebben overigens, ik zal proberen me eroverheen te zetten.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

@ Lord X, lijkt mij wel erg tof om eens te doen, maar vanavond gaat het niet lukken, te weinig mensen geloof ik misschien eens een andere datum pikken?
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

No problemo.

Houden we het even zo
Vrijdag 23 juni Horror onder Lairnaedon
Dan vrijdag 30 juni Star Wars onder mij ?
Nog wensen / vragen / opmerkingen / suggesties ? Met meer voorbereidingstijd kan ik namelijk veel meer dan een 'standaard' avontuur los van wensen en zo.



Groetsels,
Your Friendly Forum Lord.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Vriendjescrisis enigszins onder controle.

Ik weet niet zoveel over het Star Wars universum, en al helemaal niet over het spelsysteem. Enige hints?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Het systeem... Star Wars D20.
Op een paar verschillen na, zoals The Force en het gebruik van Wounds/Vitality, is dit identiek aan Dungeons & Dragons. Het heeft classes, die verschillende feats kunnen nemen en verschillende Class Skills hebben. Je gooit de bekende D20 voor attacks, skill checks, de drie types saving throw die er zijn, etc.

Het Star Wars Universum...

Als je deze:
Afbeelding

Kunt onderscheiden van deze:
Afbeelding

En je weet dat:
Afbeelding
de bad-ass baas is van die eerste (echt iemand om voor op de loop te gaan als hij eraan komt), dan kom je er wel.

In principe wil ik voor probeer avonden en zo de zaken altijd heel herkenbaar houden. In de vaste Star Wars groep die ik iets van drie jaar had, zaten trouwens nog een paar mensen die eerst nog maar heel weinig van Star Wars wisten. Komt vanzelf goed.

Trouwens en toegevoegd...
Zijn er nog dingen die men ook wel eens zou willen proberen ? Als ik toch meer tijd heb om me voor te bereiden, kan ik natuurlijk veel gedetailleerder te werk gaan met betrekking tot de characters, de setting, en alles.



Groetsels,
Your Friendly Forum Lord.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Ik ben best in voor Star Wars :D Vette shit, mate!

Ik heb alleen geen core rulebook, dus een character maken gaat mij niet lukken waarschijnlijk.

Jedi spelen is voor mietjes en StarWarsnerds en munchkins :D Ik ga voor de Wookie, class wordt denk ik die engineer class.. ben ff de naam ervan kwijt. Anders lijkt Scout me ook tof... met een sniperrifle op een berg zitten en dekking geven =)

EDIT: 23e gaat voor mij helaas OOK neit lukken om te horror-GMen :S er is iets tussengekomen wat prioriteit heeft boven RPGen...
Afbeelding
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Geen probleem, veel sterkte.

Verschuiven we de boel nu naar de 30e?

Ik weet echt niks van Star Wars dus ik laat me verrassen met een character :p Ik kan ook wel wat voorkeuren doorgeven.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Wat ik alvast in de aanbieding heb voor wanneer we een keer gaan Star Wars D20-en...

Garruda. Male Wookiee Scout.
Groot, sterk, harig. Weet veel van het buitenleven, overleven, en vindt nog wel de sporen van een dwergmier op een recent gepoetste glazen vloer.

Jennice Sunrunner. Female Human Soldier.
No-noncense type soldate. Blij dat er geen geslachtsdiscriminatie meer is. Of anders heeft ze wel een licht repeteergeweer dat een bovenmatige hoeveelheid blaster bolts kan sturen in de algemene richting van hij die daar nog wel aan denkt te doen.

Derreck Colrammis. Male Human Noble / Jedi Guardian.
Broer van Trevor. Voormalig diplomaat. Tijdens een recente missie kreeg hij een vreemd ongeluk waarbij hij een oud voorwerp vond en bloot stond aan een onbekende stralingsbron. Sindsdien heeft hij het object gebruilt om nieuwe gaven aan te boren.

Trevor Colrammis. Male Human Scoundrel.
Een onafhankelijk piloot van een oud vrachtscheepje. Gehaaid type. Snel ook. Mag nog wel eens een wedje leggen, maar de enige echte zekerheid die hij heeft, is dat hij zijn schip in vreemdere bochten kan wringen dan een slangemens zijn lichaam dat kan.

R2-C13
Een trouwe en dappere R2 eenheid. Behoorde toe aan Trevor, maar is langzaam meer een maatje geworden dan bezit. Helpt nog wel eens met wat kansberekeningen. Heeft nog wel eens verrassingen, ook voor zijn eigenaar/vriend.

Geslachtsveranderingen voor hen die eens iets anders willen spelen, of die een type zien dat hen bevalt, maar denken... goh, jammer van dat geslacht, mogelijk. Andere nu spontaan opkomende ideetjes ook welkom.



Groetsels,
Y.F.F.L.
Laatst gewijzigd door Lord Xcapobl op donderdag 29 juni 2006, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Morgen 30e dus rpg-en bij mij thuis Star Wars,

Lairnaedon, Maartje, Lord X en moi.
Tenzij er op de korte termijn nog mensen zin hebben?
Plaats reactie