The Return of the storyteller

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

The Return of the storyteller

Bericht door Storyteller »

Hey,

In de vage herinneringen van Dr Caligari komt mijn naam misschien bekend voor. Naa een communication black-out van 8 maanden ben ik weer back to roleplay and back to stay.

Ik ben op zoek naar een groepje spelers, (4 of 5) die zin hebben in een reguliere (wekelijks of twee-wekelijks) roleplay extravaganza.

Ik heb nog niet geheel bepaald welke setting het gaat worden, maar daar hebben de spelers ook iets over de zeggen, ik heb ruim veel ervaring (hmm, 15 jaar ofzow) met DnD (AD2e en 3.5) Maar ook zeker met White Wolf games, Mechwarrior, Alternity, Cyberpunk 2020, Shadowrun en vele andere (zoals Talislanta, Earthdawn, The End, and more)

Mijn focus gaat uit naar het rollen spelen, avontuur, epic style, mystery, horror adn shock therapy Bushwacking!

Laat een berichtje achter op als je deze zaken je aanspreken en je tijd hebt.

Greetz,

Menno aka The storyteller
Laatst gewijzigd door Storyteller op donderdag 4 mei 2006, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Welkom terug! Zo'n ervaren speler kunnen we goed gebruiken op het forum :) Had DrCaligari niet een tijdje met jou meegespeeld? In welke wijk van rotterdam woon je? Heb je al spelers, of moet je een groep vanaf scratch opbouwen?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

yup

Bericht door Storyteller »

Hey,

Ja, "ze good zdoctor" heeft een tijdje bij mij gespeeld, hoewel hij toen niet de cream-dela-creme heeft meegemaakt, was hij een goede speler om aan tafel te hebben, vooral met het Bernard Cahal Character!

Ik zoek een groep van scratch, ik heb nog echt helemaal niemand, vandaar dat ik het bouwen van mijn chronicle ook nog open hou voor de wensen van spelers.

Interesse?
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

oh en

Bericht door Storyteller »

Ow en...

Ik woon nu in Kralingen, maar vanaf 31 mei in Noord.
Ik ben overigens super mobiel, dus kan overal heen komen.

groet,
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Mij lijkt een aantal keren WOD , vampire of werewolf wel tof!
Voor de rest ben ik nu bijna 2 keer per week onder de pannen dus een langdurige campaign word wat lastig denk ik.

(Tenzij je de woensdagsessie aansluit bij ons in het RPG huis. Echter we zijn met zijn vieren en we hebben afgesproken deze groep klein te houden, dus waarschijnlijk gaat dit niet lukken.)
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Karma

Bericht door Storyteller »

Hey Karma,

Jullie hebben een rpg huis? Je bedoelt een Kr@@kpand ;-]

Voor een aantal sessies Vampire ben ik misschien wel te vangen, alhoewel ik liever zoek naar iets gestructureerdere roleplay, of in ieder geval frequenter...

Maar wie weet: wat doe je dit weekend? voor geïnteresseerden wil ik best wat beginnen, een paar sessies Vampire of Mage om een beetje het contact te beginnen/ maakt het makkelijker voor de liefhebbers om straks een langerlopend stuk roleplay te gaan doen.

Gr,

M
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dit weekend ben ik helaas al bezet, dus dat gaat hem denk ik niet worden. Zo te horen ben je wel een GM die in ons straatje zou passen. V1nce is alleen een fan van een groep van 3 spelers, maar wie weet als jij nou een GM blijkt die zelfs aan al zijn eisen voldoet... Dan heb je in één keer 4 spelers!

Ik begreep wel van Herr DrCaligari dat je een beetje een horror setting speelt. zelf ben ik daar niet zo heel erg gecharmeerd van (tenzij het met mate voorkomt) Uiteraard wil ik het wel een keer proberen!

Het RRPG gildehuis zit óók in kralingen (west) dus das echt om de hoek. Aanstaande woensdag hadden we nog niks geplanned staan...
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Hmm, ik ben vereerd!

Jouw luxe condo spreekt mij aan, volgende week? welke dag?
En wat is de voorkeur voor game?

Groet,
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik wil graag meedoen! Wat we kunnen doen (is al eerder voorgesteld) is dat je volgende week woensdag (17 mei) een keer komt GM-en. We zouden dan in de samenstelling v1nce, drC, Karma en ikzelf spelen. Wij zijn behoorlijk op elkaar ingespeeld, dus volgens mij moet dat wel werken.

Enige drawback is dat v1nce te kennen heeft gegeven liever niet met 5 spelers te spelen. maar (na wat ik van drC heb gehoord over jouw gm kwaliteiten ;)) denk ik dat we daar wel een uitzondering voor kunnen maken!

Wat jij V1nce?!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Klinkt als een goede deal, woensdag 17 ben ik erbij!
Laten we het proberen met 4 spelers + ST/DM Dat lijkt me prima.

Is Vampire the game of choice, of willen jullie iets anders proberen.
Caliagri is voor Fantasy...
We kunnen ook een combi doen... Bijvoorbeeld Mage in een fantasy setting... is erg cool!

Geef aub even wat meningen over wat jullie graag spelen...

Let me know!
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

V1nce ging akkoord,
ik wil wel een keer WOD gaan doen lijkt mij wel leuk, maar voor Tijn hoeft dat niet zo geloof ik,

Dus gewoon fantasy is voor mij ook wel ok.

Eén verzoek als het voor iedereen kan kunnen we toch donderdag 18e doen?!!!
komt mij gewoon 3 keer beter uit ivm mijn werk.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Hey Karma,

Gewoon fantasy is er niet bij natuurlijk :-)
Owkee, dan gaan we misschien wel met DnD aan de slag... of AD&D... regels maakt niet uit, zolang het verhaal en de chars maar lekker gaan.

Ik heb wel ideeën genoeg... hehehe *evil DM grin*

Donderdag of woensdag... tja woensdag heeft mijn lichte voorkeur, maar beiden kan in principe.

Groet,
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

WOW!!!!

Dark Sun, nu hebt je het magische woord gezegd: Dark Sun RULEZ!!!

gr,
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

donderdag heb ik al een afspraak en is dus voor mij niet handig. mijn voorkeur gaat dan ook uit naar woensdag. Als we een beetje vroeg beginnen (zeg 19:00) en vroeg eindigen (zeg 22:30/23:00) kan het dan op de woensdag?

storyteller: zou je kans zien een soort 'teaser' te schrijven voor je game? en welk level moeten de characters zijn? we spelen nu met lvl 7 characters, het is denk ik wel handig als we die aan kunnen houden.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

woendag kan wel zoals gewoonlijk, maar inderdaad niet te laat svp.
v1nce

Bericht door v1nce »

Ik heb zeer positieve dingen gehoord over de DM kwaliteiten van storyteller via Cali. Ik wil dus wel graag (in ieder geval een keer) meespelen. Wat betreft mijn kleine groep voorkeur, ik vermoed dat een zeer goede DM er voor kan zorgen dat dat voor mij minder of zelfs geen echt bezwaar word. Maar ik weet dit niet zeker (zelfs de beste DM ter wereld kan niet zorgen dat 5 of 4 spelers in dezelfde sessie even veel speel/spreek/spotlight tijd krijgen als een groep van 3. Maar nogmaals ik wil het graag een keer proberen.

Welke dag/tijd werd het nou? Ik kan niet beloven dat ik kan maar ik ga mijn best doen.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

woensdag om 1900
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Beste Mensen,
Woensdag 19:00 uur! mail of post aub het adres, dan ga ik het vinden!

Dark sun begint gemid. met 3de level. Het zal zeker Dark Sun worden, en maak jullie geen zorgen, met 4 spelers, blijft die spotlight en interactie echt wel bestaan! hehehe...

Ik zal voor deze keer premade characters mee nemen. Dat scheelt char creatie. Dat duurt toch altijd lang en we willen denk ik, zeker voor een eerste ervaring gewoon lekker spelen en eens zien waar het eindigt. Al bestaande chars naar Dark Sun zou eventueel kunnen, maar heeft niet mijn voorkeur, post aub meer info over een betreffende char als je deze zou willen meenemen... Maar ik zou zeggen vertrouw in The storyteller en heb lol met een character wat je normaal misschien niet zo spelen. Zie dit ook als een uitdaging voor jou als speler! Naast dat jullie een goede DM aan het werk willen zien, wil ik natuurlijk ook het beste zien van de spelers! ;-]

Toch hou ik graag interactie, dus post ik graag wat meer info en geef jullie een paar keuzes voor je uiteindelijke char.

Ik neem aan dat de volgende mensen meedoen:

Thekkur
DrCaligari
V1nce
Karma

Ik stel drie keuzes voor: Post aub spoedig mogelijk jullie antwoorden! (of mail ze/pb ze...)

question 1:
Dark Sun is een woestijn wereld. Overleven is belangrijk, voor zij die uit de wildernis willen komen. Natuurlijk zijn er ook grote steden, waar een ander soort overleven belangrijk is. Geef aub voorkeur aan:

a. Mijn char is een survivor uit de woestijn. Hij/Zij weet alles van overleven, de verschillende waterbewarende technieken en kan makkelijk weken lang door de woestijn trekken om naar een andere stad te komen.

b. Mijn char is een stadmens. Daar de steden in Dark Sun ongeveer net zo gevaarlijk zijn als de woestijn, heeft ook mijn char de beschikking over veel overlevingskracht, echter liggen de vaardigheden en kennis tot overleven heel anders. Mijn char heeft veel contacten binnen de stad en bekleed misschien zelfs een officiële functie. Hij/Zij kan perfect overleven binnen één der grote steden van Athas.

Question 2:
Leven is enorm belangrijk in Dark Sun, tja, klinkt logisch, maar in een levenloze woestijn is elk plantje, elk bloempje een overlevingskans.

Wat is jouw devies:
a. Leven staat op nummer 1, ik zal nooit een levend wezen doden, zelfs niet als het mij aanvalt. Ik zal het mogelijk verzwakken om mezelf te beschermen, maar ik geloof niet in het doden van leven. Leven en laten leven!

b. Leven bestaat om mij te voeden, ik jaag en drain het leven uit alles om mij heen omdat ik dat kan. Het recht van de sterkste is een natuurwet en alles is daarop afgesteld. Ik ga het doden van leven niet uit de weg om zelf sterker te worden of te overleven. Ik ben geen slecht mens, maar wel een sterk mens.

c. Ik kan nog wel een paar dwergen schedels gebruiken voor mijn troon...


Question 3:
Concreet: Ik zal een point-building systeem gaan toepassen op jullie premade chars. Kennen jullie dit systeem (staat ook in de DMG 3.5)?
Laten we zeggen dat je een gemiddeld een char maakt met scores (8,10,10,12,14,16) - 24 points.

Voor Dark Sun geef ik jullie de volgende keuze ;-]

Je krijgt 24 points in je char, en begint in vrijheid, je hebt basis equipment en wat geld, je kan doen wat je wilt en hebt altijd wel wat contacten.

Je krijgt 36 points (10,12,14,14,15,16), maar begint als Slaaf. slaven zijn vaak veel sterker dan de vrijgeborenen, omdat ze een tough friggin life hebben gehad,maar, ja, je bent dus wel geketend en je hebt een meester. Je kan een gladiator zijn, een huisslaaf of een persoonlijk bodyguard. Hoe je wordt behandeld door je meester hangt af van je meester, en van jouw persoonlijkheid. (hehehe)

Geef aub als je wilt ook een richting voor je char. maar post niet meer dan twee regels... het moet voor iedereen een uitdaging blijven :-]

Greetz,
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

ow en een teaser volgt!

hehehe

Greetz
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

1 a
2 b
3 vrij
Str 10 Dex 14 Con 16 Int 10 Wis 12 Chr 8

Wil wraak nemen op slavenhandelaar.

bijv: Nomade, handelaar. Uitgebreidde kennis van woestijn en bekend met kleine dorpjes en enkele mensen uit handelsposities in steden.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Wow, quick reply Karma, ik las elders op het forum dat jij de tabel al gepost had, erg handig!

Thanks voor het snel beantwoorden... Your char is in the making!

Greetz,
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

:lol: ja ik keek er net op, oke mooi ik ben benieuwd, zie ik woensdag wel dan.
Hier de tabel nog:

8 = 0
9 = 1
10= 2
11 = 3
12 = 4
13 = 5
14 = 6
15 = 8
16 = 10
17 = 13
18 = 16
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Lijkt me geen probleem, vraag haar even te reageren op mijn vragen.

Groet,

PS je hoeft je geen zorgen te maken dat door het aantal spelers het spotlight gevoel minder wordt... Just trust me...
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Introduction to DS03 – Fall of Freedom - © by storyteller

Part one
So, Siddi, you wish to know more about the World of Athas do you now. By the shimmering suns high above us, did you get hit over the head by a Mul?

Let me treat you as if this where true, Siddi. By the way of the sands blowing in the wind, call me Malas, I am a free trader, unaligned to any merchant house. I hail from the Great City state of Balik. My home lies many, many miles through the rough sand and silk deserts away. But, fortunate for you, I have a special threat for you, Siddi. Here, have a Balikite Fig. Yes, the soft fruit is sweet indeed isn’t it, Siddi…

Well, the world of Athas is signed during it’s days by the three soaring suns you see in the sky. The largest one, the red globe there in the north is called Ikth. The small black sphere from the east is known as Thith, and the third, yellow brightly shining sun, is called Soll.

The three suns are the reason for the terrible heat on our world Siddi, but not to worry, no, I will provide you with shelter on my wagon, and with plenty of fresh Balikite Figs, as much as you can eat, at a friends price of course. The coins in your pouch? Well, those small and soft coins are ceramic pieces, baked in any one of the City-States. Whose face is on yours? Ah that is the bearded face of Kallak, Sorcerer King and thus ruling god of Tyr. You must come from there Siddi, think!

Anyway, one ceramic piece is a general trading good, it breaks down into 6 bits. One bit buys a man a glass of fresh Broj, or some Kank meat stew. 100 ceramic pieces are worth 1 copper coin, see you have none, Siddi, but let me show you one.

Some traders, more rich and successful then me could possibly show you silver, or even golden coins. However, on Athas there is one thing more rare than gold, and that is steel. As you may have noticed ,on my boots I have blackish stone daggers, made from the sharp stone known as Obsidian. This particular brand of Obsidian is from Nibenay. Do you know that name? No, I was afraid you would not remember… One night I will tell you about a love I knew in that city-state, but not now, Siddi!
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Part two
Well, Siddi, slowly ey, drink your Broj slowly, the sweet liquor goes down like a sledgehammer. Yes, yes, see, your eyes are already turning green! Ha!, Where do you think Broj was made? Do you see that large insect in front of my wagon, she is as large as two horses in all directions. Yes, indeed, she is like a great ant. Did you see she has black swollen skin flaps on her chest, close to her hind legs. Well every morning I milk her, and Broj is the successful milking of this here Kank. Come Siddi, do not be such a childish Bhora! If you can’t hold your liquor, perhaps you should not walk the sands, ey?

Anyway, me, Malas, I am free. No slave! I have my own Kank, and wagon, and on selling these here Balikite Figs I can make enough money to feed my wife and 3 children back in Balik.
The Sorcerer Kings? They are godlike ones, power in all city-states. They need fear nothing, and their religious orders, one in each city-state, is made real by their templars. Priests and warriors loyal and worshipping their Sorcerer King. The desert is dangerous, Siddi, but ruled by the Sorcerer Kings, the cities are even more dangerous in Athas. It is best to align oneself with those in power or free, like the traders, to gain access to the cities and desert alike. All in Athas speak the trade language for a reason.

The desert is as extreme a land as you will ever see, Siddi. If the bloody tres’kel do not sting you, and their poison drives you raving mad, the Thri-Kreen, live-size Mantis warriors, will fill their bellies with your flesh. I have heard of traders calling these creatures intelligent. Yeah, right, Siddi, that is like calling a Kank a wife!

More beings fill the desert, the insidious Elves, runners of the Silt wastes, are as illusive as mysterious. The Halfling, cannibal tribes that live throughout the silk wastes are surely a threat, their slim bodies and beautifull young women are highly prized by the templars of Draj, or so I hear.

In the cities, not more safety is to be had. One can always be sold a slave at the markets, or in the Arena you can see Mul’s fight each other. What is a Mul? Well, imagine a man but less tall, and, in fact, broader and stronger, in fact, as strong as two Kank’s and never tired. Yes, you can see why Mul’s are eagerly wanted slaves, no?

Ha ha, I see you are still green… Not from the Kank juice I hope? Well, let us go about eating another Balikite Fig, if you can spare some more bits, that is…
Plaats reactie