Star Wars

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Star Wars

Bericht door Karma »

Lord X gaat een spel Star Wars Hosten vanavond (19:30) bij mij (r'dam zuid), mensen die op deze korte termijn nog kunnen en zin hebben, geef me een PM (of bellletje)

Lord X says:
Wat ik alvast in de aanbieding heb voor wanneer we een keer gaan Star Wars D20-en...

Garruda. Male Wookiee Scout.
Groot, sterk, harig. Weet veel van het buitenleven, overleven, en vindt nog wel de sporen van een dwergmier op een recent gepoetste glazen vloer.

Jennice Sunrunner. Female Human Soldier.
No-noncense type soldate. Blij dat er geen geslachtsdiscriminatie meer is. Of anders heeft ze wel een licht repeteergeweer dat een bovenmatige hoeveelheid blaster bolts kan sturen in de algemene richting van hij die daar nog wel aan denkt te doen.

Derreck Colrammis. Male Human Noble / Jedi Guardian.
Broer van Trevor. Voormalig diplomaat. Tijdens een recente missie kreeg hij een vreemd ongeluk waarbij hij een oud voorwerp vond en bloot stond aan een onbekende stralingsbron. Sindsdien heeft hij het object gebruilt om nieuwe gaven aan te boren.

Trevor Colrammis. Male Human Scoundrel.
Een onafhankelijk piloot van een oud vrachtscheepje. Gehaaid type. Snel ook. Mag nog wel eens een wedje leggen, maar de enige echte zekerheid die hij heeft, is dat hij zijn schip in vreemdere bochten kan wringen dan een slangemens zijn lichaam dat kan.

R2-C13
Een trouwe en dappere R2 eenheid. Behoorde toe aan Trevor, maar is langzaam meer een maatje geworden dan bezit. Helpt nog wel eens met wat kansberekeningen. Heeft nog wel eens verrassingen, ook voor zijn eigenaar/vriend.

Geslachtsveranderingen voor hen die eens iets anders willen spelen, of die een type zien dat hen bevalt, maar denken... goh, jammer van dat geslacht, mogelijk. Andere nu spontaan opkomende ideetjes ook welkom.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Hey Lord X,
goede voorbereiding hoor, misschien dat je veel al had, maar die geplastificeerde kaarten van NPC's en skills waren echt netjes.
Ook de miniaturen en plattegrond waren duidelijk en stijlvol.

Vooral het begin met de filmnasticshe tekst en inleiding waren erg sfeervol.
In het begin moesten we een beetje zoeken wat we meosten doen,
maar het verhaal vond ik ook wel cool en had de plotwending echt niet aan zien komen.

Wel jammer vind ik dat er veel out of character gepraat werd. Misschien onvermijdelijk ook als je vooor het eerst een star wars rpg houdt. Het was gewoon teveel out of game.
Ik heb wel een leuke avond gehad, maar ik ergerde me anderzijds hier wel aan. Misschien ook dat het aan mij lag want geen van julllie stoorde je er veel aan, heb ik het idee.
De laatste tijd speel ik in een andere groepen intensere roleplay waar diep ingame gespeeld wordt, dit is het soort spel dat me trekt.

Dus zeker leuk geweest om star wars te rpg-en, maar ik twijfel of ik in de toekomst nog wel mee moet doen in deze groep. Mijn speelvoorkeur is gewoon anders. Dan is het wellicht beter een oproepje te plaatsen voor één of twee andere spelers.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Karma schreef: Dus zeker leuk geweest om star wars te rpg-en, maar ik twijfel of ik in de toekomst nog wel mee moet doen in deze groep. Mijn speelvoorkeur is gewoon anders. Dan is het wellicht beter een oproepje te plaatsen voor één of twee andere spelers.
haha, v1nce 2 ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Tja zo klinkt het misschien wel, behalve dat dit geen vaste rpg avond avond is.

Ik heb me dus ook echt wel vermaakt, maar de laatste tijd speel ik gewoon net wat serieuzer in game. En wil ik voor het spel zelf gaan. Kwestie van smaak (op het laatst van de avond zat de rpg er trouwens wel wat beter in en vond ik het ook wel lekkerder gaan).
OOC lullen voor een sessie in een pauze en na ed. maakt mij niets uit, we hebben ook nog even een half uur gezellig nagepraat, maar voor mij was het gewoon teveel tijdens het spel.

Maakt niet uit denk ik er zijn hier genoeg mensen op het forum die graag weer eens een spel spelen. En niet zo spoiled en 'serieus' als mij zijn.

(Ik klink inderdaad wat als v1nce en DrC :wink: :roll: )
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Tja, ik kwam voor de ontspanning, en ook door de af en toe wat flauwe geintjes is daaraan ruim voldaan. Ik had graag verder gespeeld. Misschien voortaan voor de sessie even 'uit-lachen' of korte pauzes (want we hebben niet echt gepauzeerd, alleen onderbroken als het al te melig werd).

Ik vond het heel leuk en zou het graag nog eens doen, zeker met dit karakter dat zo anders is van wat ik normaal speel.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Misschien dat ik ook wat moe was, hoor. Ik heb me wel vermaakt en de sessie zelf was ook wel tof voorbereid. Alleen miste ik de vaart erin.

Er is ook iets anders, binnenkort een maand of twee ga ik verhuizen en heb ik niet zo veel tijd meer voor rpg, ik moet zowiezo minderen en blijf dan bij mijn vaste groep verder gaan, voorzover dat gaat lukken.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Persoonlijk heb ik me prima vermaakt. Ik heb het naar mijn zin gehad, ondanks dat er veel buiten karakter werd gepraat. Het was voor mij een ontspannen sfeer. Lol gemaakt, spel gespeeld op een van de vele manieren die mogelijk zijn, mensen kunnen helpen een nieuw/ander systeem te zien.`

Blij te zien dat de voorbereiding gewaardeerd werd. Dit deed ik nou elke keer voor de Star Wars sessies die normaal elke twee weken in onze groep werden gespeeld. En die kaarten had ik al, ja. makkelijk om bij de hand te hebben voor snelle NPC's. Scheelt bladerwerk en het plastificeren maakt ze behoorlijk permanent en schade bestendig. Deze zijn ook beter dan de NPC's in het boek. Daar zijn nog wel wat foutjes in geslopen, ben ik bang, omdat ik ze eerst echt vanaf lvl 1 heb opgebouwd, en dus geen feats of skill points mis, geen te hoge scores heb toegewezen, etc. Sommige, zoals de Stormtroopers, zijn er wel wat gevaarlijker door geworden. Betere defense en damage en zo.

@Karma
Dat het niet aansluit bij persoonlijke speelstijl is niet erg, wel jammer. Het is goed dat je je toch vermaakt hebt. Ik hoop dat je er wel iets van op hebt gestoken met betrekking tot hoe je een bestaand systeem (D20) makkelijk in andere settings (Star Wars) kunt gebruiken, en wat dan belangrijke verschillen zijn. Bijvoorbeeld het Wounds & Vitality system is voor moderne D20 settings heerlijk naar mijn mening. Deze groep vind ik juist leuk om eens wat anders te proberen dan gewoon. Zoals Cthulhu (non-D20), voor jullie Star Wars dan. Wie weet wat er de volgende keer wordt gespeeld?
Je had gelijk dat het qua in het spel blijven later op de avond beter ging. Ook het gevecht liep behoorlijk. Daar werd lekker gekeken naar opties, geanticipeerd op de gebeurtenissen.
Plaats reactie