Experimenteer/Oefen/Star Wars/Cthulhu groep?

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Experimenteer/Oefen/Star Wars/Cthulhu groep?

Bericht door Maartje »

Beste allemaal,

Ik heb me enorm vermaakt bij de vorige Star Wars sessie in Lombardijen en ik wil meer. Meer Star Wars, meer Cthulhu, maar ook misschien eens wat meer systemen proberen. Aan referentie ontbreekt het niet, ikzelf kan in elk geval boeken lenen over een behoorlijk aantal verschillende settings (en wie weet heeft de bieb ook nog wat).

Ik zou vooral voor de ontspanning komen, heel diep in character kruipen doe ik eigenlijk al bij mijn Vampire-groep (en soms wordt me dat ook net iets te spannend ;) ).

Mijn idee is om een los-vaste groep te beginnen waar afwisseling mogelijk is. Als een bepaald systeem of verhaal erg goed aanslaat kunnen we daarin altijd verder gaan, zo niet, dan doen we iets anders. Ik heb hier een aantal serieuze groepen gezien, maar dit is op dit moment wat ik graag zou willen.

Is er animo voor dit plan? Ik was eigenlijk erg tevreden over de samenstelling Lord X, Lairnaedon, Karma, Thekkur en ikzelf, jammer genoeg kan Karma ws. niet meer vanwege tijdgebrek (in elk geval nog hartelijk bedankt voor de gastvrijheid Karma!) Hoe kan ik dit het beste regelen? Ben ik een dwaas? ;)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Jo Maartje, graag gedaan hoor,
heel misschien kan je mijn woning zelfs overnemen heb je zelf alle ruimte gelijk :wink:

Ik heb me ook wel vermaakt hoor. Vooral je eerste Call of Cthullu was erg goed. Voor de rest neig ik de laatste tijd naar een 'erg serieuze' speelstijl.
Maar ik heb het jarenlang gewoon voor een leuke avond gedaan en denk ook dat de meerderheid daarvoor gaat, dus zal het geen probleem vormen een groep te vormen.

Ik kan ook een star wars sessie van Lord X aanbevelen, met zijn kaarten, miniaturen, film-intro en muziek, erg leuk vorige keer. En dat zonder een Jedi character.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Van den gegroettene,

Dwaas? Nee. Regelen? Via hier, om te beginnen.
Ik heb zelf twee mogelijk Star Wars rekruten. Misschien willen die ook ervaring opdoen in andere systemen. Ik wil zelf ook wel eens wat vaker spelen, en dan de kans om andere systemen uit te proberen, mij heb je. M hebben we waarschijnlijk ook. Gewoon een kwestie van oproep plaatsen, e-mail adressen verzamelen/gebruiken en afspreken.

Een spannende tijd zal volgen voor hen die nieuwe systemen zoeken.
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

Lord Xcapobl schreef:
Ik wil zelf ook wel eens wat vaker spelen, en dan de kans om andere systemen uit te proberen, mij heb je. M hebben we waarschijnlijk ook. Gewoon een kwestie van oproep plaatsen, e-mail adressen verzamelen/gebruiken en afspreken.

Een spannende tijd zal volgen voor hen die nieuwe systemen zoeken.

Correct ge-gokt, dit klinkt wel als iets waar ik voor zou gaan 8).
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Proberen we dat een keer. Meeste vrijdagen heb ik tijd, locatie moet even over her-onderhandeld worden. Mijn huis is vlakbij Karma, maar wel erg klein en onopgeruimd (en er staat een kooi in van een meter lang).
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Ik zit even met onregelmatige diensttijden. Vaak ben ik vrijdag 's avonds ook wel vrij (al heb ik in de weekenden wel dat mijn wekker beide dagen om 05:00 uur afgaat), maar dat is geen vast gegeven. En we komen wel uit een geschikte dag en tijd als we even heen en weer mailen en zo.
Er kan best bij mij thuis gespeeld worden, vlak bij Zuidplein. Ruim zat voor een speler of vier, vijf en een DM. Hebben we gelijk wat ondersteunend materiaal in de buurt. En anders ben ik zelf ook behoorlijk mobiel, en hoor ik wel waar er gespeeld wordt.
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

Vrijdag avond is voor mij altijd n vrije avond dus die zou goed uitkomen.

En wat betreft R-Zuid. well das goed aan te rije :).


(Ps. Niet te laat maken dan maar als je de dag daarna vroeg op moet :)
Tenzij je daar zelf niet zoveel moeite mee heb :wink: )
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Zuidplein is voor mij ws. te fietsen, anders is er altijd nog de bus. Ik woon een pietsie te klein om te hosten vrees ik.

Ik heb een klein plannetje voor een one-offje 'lol-playen', een grappig verhaal dus. Er zit een verhaal aan vast: ik wil het misschien later uitwerken als text adventure in Inform 7 (http://www.inform-fiction.org/I7/Welcome.html) en ik ben er zeker van dat er een paar hele leuke dingen uitkomen als ik het eerst met jullie zou spelen.

Het verhaal steunt niet op een speciaal systeem, ik kan BESM gebruiken, zoeken of ik iets over GURPS kan vinden of zelf een improvisorische regelset verzinnen. Het zou erg experimenteel zijn, je moet ervan houden.

De missie: uitbreken uit een zwaarbeveiligd instituut, de Cold Springs Beautyfarm waar je nog een maand lang martelingen te wachten staan...
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Met als karakter ideetjes...

Een groep Chinese vrouwtjes die allemaal willen verwesteren.
- Langere benen.
- Ooglid correcties.
- Borstvergrotingen.
- Huidkleur aanpassingen.
- Botox behandelingen voor lippen en wenkbrauwen.
- enz.

8) :D
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

en lol, mja is weer ns wat anders :wink: .


iemand trouwens al n datum gekozen? :)

of nog n spelers te kort? :(
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Tot en met 18 augustus kan ik in elk geval elke vrijdag, inclusief komende 14 juli.
En als er dan toch bij mij gespeeld wordt, maakt het niet uit welke dat is. Als ik dan vroeg op moet de zaterdag erna, dan trappen we gewoon wat mensen weg, ploffen op bank of bed, en het komt vanzelf goed.
:D
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Wat komt beter uit voor jullie: vr. 21, vr. 28 of iets anders?
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Ja, ja en ja.
:lol:

Ik hou ze er voor nu even voor vrij, namelijk.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

ik ben ook in voor een game

MAAR!

dan wil ik wel serieus aan roleplayen toekomen en niet constant vervallen in flauwe jokes. Ik wil avontuur beleven! Als ik wil lachen met gezellige mensen dan ga ik wel naar een kroeg of een soos. :)

vrijdag avond as. kan ik, en alle andere vrijdag avonden ook...
Afbeelding
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

kan elk van die datums :)

wel in voor Rp en/of flauwe jokes :P (mits ze niet al te flauw zijn :D )


ga waarschijnlijk wel eerst eff n kleine route beschrijving moeten vinden 8)
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

starwars cthulu ? "You have failed me for the last time, emperor! Ftagn!"
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

OK, wie stemt er voor vrijdag a.s.? Misschien wat kort dag om mijn originele avontuur voor te bereiden maar ik kan het proberen, of ik haal een Cthulhu van Internet bij gebrek aan beter. Of is er een andere DM die die avond graag wil schitteren?

Anders wordt het de week erop, ook geen punt denk ik. Roept u maar!
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

zoals ik al zij ik kan elk van die vele vrijdagen. Dus ook aanstaande :)
Met andere woorden ik stem: Voor.
Moet je me wel eff n adres mailen of iets :P anders weet ik niet waar :wink:

M.
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

OK, zelf denk ik dat we dit beter volgende week kunnen doen.
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Dan zeg ik: volgende week vrijdag.

Ik maak een sessie (komt het er dan eindelijk van?)

Max 4 spelers, liever 3

genre: horror, met actie, buitenaards,

systeem: geen / eigen. werkt makkelijk en snel
stel: je bent een schutter, je wilt iets schieten. je rolt vervolgens een d100, en omdat je een schutter bent (en dus enigzins goed in schieten) tellen we daar een x-waarde bij op. dit moet dan totaal genoeg zijn om het te halen.
damage: iedereen heeft 100 HP, sommige sterkere characters misschien 120... damage gaat dus met percentages (ook d100) en er is een kans om te sterven, want 0% is gewoon dood, niet "unconsious, so please h34l m3!"...

verdere details volgen spoedig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Kijk dat klinkt veelbelovend,
tis dat je waarschijnklijk nu wel genoeg spelers hebt (en weet niet of ik wel as vrijdag zou kunnen).

Leuke en gemakkelijke opzet ook voor regels. Heb je ook verschillende mogelijke characters in gedachten?

(Tip, volgens mij werkt horror en lol-play absoluut niet)
Maartje
Edelman
Berichten: 74
Lid geworden op: maandag 23 januari 2006, 23:21

Bericht door Maartje »

Het hoeft niet per se lolplay te zijn, dat was maar een idee. En gek genoeg, Karma, kan dat wel degelijk werken naar ik heb gehoord. :)
Als je bent wat je eet, laat mijn groenten dan maar zitten.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

een soort van scary movie ofzo?
M.
Schandknaap
Berichten: 16
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 14:24

Bericht door M. »

idd. Horror en Humor is wel vaker toegepast in films en ook boeken, waar dat inderdaad een goed voorbeeld van is, alhoewel er ook films/boeken zijn die echt lolig en echt eng zijn, en dat gewoon goed afwisselen.

Maar hoe dan ook daar om is t ook experimenteren :P
je weet wel nieuwe dingen proberen :)

M.


Edit: Evil dead (elk deel) is n goed voorbeeld, als de special effects iets better hadden geweest had t n geweldig humor/horror geweest. Hoe dan ook Het verhaal leent zich er op zich erg goed voor.

(in een andere maak stijl en licht had corpse bride er zich ook goed voor geleent met n beetje knippen en plakken in het verhaal) (En wat serieuzere en realistishere ondertoon)
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

ok... voorop gesteld: als ik GM is lol playing OUT OF THE QUESTION!

het werkt niet bij mijn sessie omdat ik niet een Evil Dead effect wil hebben. Da's geen horror, kom op zeg...

Ik ga er streng op letten. Grapje moet kunnen maar houd je in. Je kan zowaar de volgende zijn die aan een vreemde nieuwe ziekte spontaan komt te overlijden.
(Je loopt over de metalen loopplank en je word overmeesterd door pijn. Een wond trekt zich uit het niets open op je gezicht. Bloed vloeit gutsend over je voorhoofd. Nog een snee, langs je buik. Nog een, langs je dijbeen. Niemand lijkt je te kunnen helpen. Je breekt uit in paniek en angstzweed druppelt koud langs je wervelkolom. Overal op je lichaam scheuren wonden als vanzelf open. Je voelt de pijn al niet meer, als nu de stukjes huid loskomen van de laag eronder. Alles wordt zwart, je lichaam valt uit elkaar. -end of character, you may retire and go home-)

Zoals ik al eerder zei: lol playing bevordert niet je game in de RPGende zin. Het is soms wel grappig, maar je komt niet goed in de game op die manier.

You have been warned.
Afbeelding
Plaats reactie