Games Master zoekt MURPG-spelers, omgeving Vlaardingen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Games Master zoekt MURPG-spelers, omgeving Vlaardingen

Bericht door Toejam »

Hey allemaal,
Ik speel al een ruime tijd het Marvel Universe RPG via een forum. Ook heb ik ooit in een kleine groep gespeeld/ge-game mastered maar na een tijd van onregelmatig wel/niet spelen zijn we uiteindelijk gestopd.
Ik ben daarom nu op zoek naar nieuwe spelers, wellicht met de nadruk op nieuw. Voor wie het MURPG systeem niet kent, het is uitgegeven door QED games in 2003, maar is na uitgave van de eerste 3 boeken stopgezet door Marvel comics.
In eerste instantie zal ik een tutorial geven over MURPG. Daarna wil ik een vaste groep opzetten.

Voor meer informatie over MURPG moet je bij deze site zijn:
http://murpg.proboards19.com
v1nce

Bericht door v1nce »

Hoi & Welkom.

Hmm, niet geschoten is altijd mis! Maar om eerlijk te zijn geef ik je niet zo heel veel kans, Vlaardingen is toch niet super dicht bij R'dam en ik heb bij mijn weten nog nooit een MURPG speler gezien op dit forum, maar wellicht 'nieuwe' spelers.

Ik was wel nieuwsgierig,.. hoezo speel je MURPG ipv van de meer gangbare RPG's? Vind je het leuker? En welke aspecten er van dan?

Misschien klopt er geen hout van wat ik zeg maar ik had altijd het idee dat bij spellen als MURPG het Munchkin (SuperHero's!) gehalte extreem hoog lag en dat er eigenlijk weinig echte RolePlaying was... dit dacht ik ook vanwege de vele combat en nadruk op game mechanics (stones, veel stats & abilities etc) Klopt dit of heb ik het helemaal fout?
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Mischien ben je in de war met Vlissingen, dat ligt in Zeeland. Vlaardingen ligt naast Schiedam.

Eigenlijk is MURPG mijn eerste RPG, ik heb een redelijke kennis en ervaring van het systeem door eerdergenoemde site. Ik heb D&D geprobeerd, maar ik vind MURPG goed omdat het geen dobbelstenen gebruikt.
Laatst gewijzigd door Toejam op maandag 21 augustus 2006, 21:15, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Vlaardingen is echt zo ver nog niet, hoor.

Ik vind het jammer dat veel mensen opgesloten zitten in het spelen van maar 1 enkel systeem omdat ze de anderen geen kans willen geven. Ik ben best in om iets nieuws te proberen. Ik vind D&D een leuk systeem en ik ken de regels, maar ik vind het niet het beste systeem of het leukste om te doen omdat het D&D is. Het gaat mij om het gevoel achter een campaign of sessie.

Ik ben best bereid een keer naar Vlaardingen te komen en het MURPG systeem te proberen. Ben ebnieuwd wat het inhoud en hoe je het speelt.

Heb je misschien meer info over wat voor campaign je gaat spelen oid ?
Afbeelding
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Het idee achter MURPG is dat je elk soort held kan maken dat je wilt (Zoals the Hero System). Het soort campaign ligt aan de spelers, maar de tutorial is een adventure in New York gemaakt voor X-men/Avengers etc.
v1nce

Bericht door v1nce »

Nee ik weet dat je vlaardingen bedoelde en ook waar dat ligt, maar zoals ik al zei, bijna alle forumgangers hebben moeite om tijd vrij te maken voor regelmatige sessies bij mensen in hun buurt, en dat ook nog met spelsystemen die ze kennen. Daarom dat ik dus zei dat Vlaardingen (relatief!) ver is en dat er daarnaast geen mensen zijn die MURPS spelen. Maar je hebt wellicht al een speler.

Wat betreft andere systemen, ik heb zelf vrij veel systemen wel eens geprobeerd maar vond geen enkele de moeite waard om over te stappen. Zoals wel eens eerder besproken heeft dit met veel factoren te maken:

De stijl, sfeer en game mechanics van D & D 2nd staan me erg aan (daarnaast speel ik dit spel meestal met juist erg weinig rolls/dobbelstenen/regels, de roleplaying is wat voor mij telt) en het feit dat bijna iedereen die ik ken het spel heeft, speelt, kent en tof vind.

Als laatste zijn de erg goedkope en veel voorhande boeken ook erg prettig.

Hoe dan ook, succes met campaign!
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Wellicht zijn Lord Xcapobl en Maartje ook wel te porren voor murpg ?
Afbeelding
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Hey!
Diceless rpg en munchkin gaan niet samen. Trouwens, de bekende superhero films van X-men laten in mijn ogen goed zien dat superhero zijn en emo-rpg zeker samen kunnen gaan.

Ik heb zelf jaren in vlaardingen gespeeld (Hell, ik heb rpg geleerd Dld, dus voor goed rpg ben ik bereid te reizen!) dus dat hoeft geen probs te zijn.

Maar ik ben het met V1nce eens als hij je vraagt wat jou aanspreekt in de achtergrond van een superhelden spel? Hoe speel jij het graag? Spelen de spelers eerst 'normale' mensen die door de sessie heen superhero worden? Zijn er in een dergelijke wereld veel andere superhero's?

Binnen het marvel universe hebben ze soms de neiging om teveel superhero's te combi-en. Dat vind ik zelf bij tijd en wijlen leuk, maar ook vaak bagger. X-men zouden die Spiderman gewoon echt niet moeten ontmoeten... (of zo is mijn mening)

Hoewel ook marvel wel goed omgaat met cross-over genre's Neem bijvoorbeeld Neil Gaiman's 1604 van marvel. Een van de beste strips in jaren.
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb eigenlijk altijd al iets gehad met superheroes, en Marvel heeft al jaren een plekje in mijn hart.
Ik speel het liefst campaigns met een achtergrond gebaseerd op Earth-616. Ik speel op het moment met een idee voor een Exiles campaign, al is het allen omdat je daar alle kanten mee op kunt.

En Spider-man schrijf je nog steeds met koppelteken.
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Toejam je bent een echte rot in het vak zo klinkt het (zeuren over een streepje). Spiderman vind ik de leukste superheld, maar mij persoonlijk spreekt het niet aan om die te gaan roleplayen.

Leg voor de leeken nog even verder uit wat het inhoudt exile en al die andere termen...
Is het powerplay, (wow ik heb supetrkrachten en kan alles) of juist rolplayen emo (ik heb al die krachten en moet er iets goed mee doen, blabla) ?
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Umm, okay. Het moest er toch maar eens van komen dus waarom niet. Ik ben bang dat dit allemaal heel vaag gaat klinken, maar je hebt er zelf om gevraagd.

Een structurele fout in de bouwstenen van het multiversum bedreigd het voortbestaan van talloze universa. 6 helden die door deze fout min of meer uit hun eigen realiteiten zijn gewist krijgen van de ''Timebroker'' de opdracht om het multiversum bij elkaar te houden.

De helden in kwestie komen elk uit een ander universum. Ze hebben (of hadden) bijna altijd een dubbelganger in het Marvel-universum (Earth-616). De andere optie is dat ze een kind zijn van 1 of 2 helden. Als een held dood gaat word hij onmiddelijk vervangen door een andere, zonder dat de andere helden afscheid kunnen nemen.

De taken die de helden moeten uitvoeren krijgen ze door via de Tallus, en zijn vaak nogal cryptisch omschreven. Door deze taken uit te voeren kunnen ze het multiversum repareren, maar ze kunnen het nooit compleet herstellen. Daarom moet elke actie die ze ondernemen goed doordacht zijn (Actie geeft reactie). Dit komt meestal neer op de morele kwestie of iemand wel of niet dood moet.

Ik zou een paar sites met informatie over de Exiles kunnen geven, maar die bevatten een paar spoilers. Het enige wat je mischien wilt lezen is Exiles #1 en #2 (of de eerste paperback).
v1nce

Bericht door v1nce »

Over Superhelden gesproken, ik heb altijd Batman leukste superheld gevonden.

Redenen daarvoor is dat 'Vleermuisman' weliswaar een superheld is maar dat hij nog het meest grenst aan het 'mogelijke'. D.w.z. hij heeft geen weirde mutaties, radioactieve spinnen, mythische/para krachtten of zeer Hi Tech gadgets (vooral in de anvankelijke strips en films) en zou dus in principe kunnen bestaan (in wat uitgeklede vorm) in tegenstelling tot meeste superhelden.

Eigenlijk is hij een zeer getrainde vechtmachine met zeer veel middelen (geld/equipment) en een 'massive chip on his shoulder'. Zijn duistere randje bevalt me ook wel. Ook zijn tegenstanders zijn soms niet veel meer dan erg geniepige evil mannen in rare pakken met meestal maar een gadget. Scarecrow bijvoorbeeld.

Ik vond ook de eerste 2 films van Batman grenzen aan ( erg) goed,.. maar sindsdien is het echt van ruk naar erger....

Ik bedoel, check IMDB

Batman 1 = 7.5
B 2 = 6.6
B 3 = 5.4
B 4 = 3.5 !!! Holy Cr**py Movie Batman!
-> Arnold Schwarzenegger as Mr. Freeze. Schwarz, not exactly known for his acting skill, is unrecognisable under his costume, so what's the point? He gets to call Batman "Batunbuuurg", refers to Robin as "Buuurd Bouy" and only has 100 lines in total. The fact that 26% of these lines are lame puns on the word "ice" that even a two-year-old would struggle to find funny is even more deplorable. And when you hear Freeze tell Batman "Yew arr not zending mee too da cooola" the urge to use the video's "stop" button is almost insurmountable."

"This is hands down the worst film ever made in the history of the existence of the universe. There have been some bad films made but this is a travesty. It is hard to believe that money was spent to make this. It could have been used on something else (charity I suppose). I was 12 when I went to see this and it broke my heart. Batman was my favorite comic book and character when I was a kid and this film broke my spirit."

Of vond iemand Batman Begins (B 5) ok? Daar schijnen meningen over verdeeld te zijn... Die kreeg nl. 8.4!!!?!

Ik vond hem stinken,.. goede sfeer, slecht script, domme gadgets, acteerprestaties soms erg slecht en Goddamn Ninja's?!! Yech...!

Verder vond ik vroeger de oude Spidey en X men comics (toen verhaal nog niet extreem complex was) erg tof.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vond Batman Begins erg leuk ten opzichte van deel 2 t/m 4, omdat de vijanden (zoals de Scarecrow) weliswaar op de stripboeken gebaseerd zijn, maar niet zoals Mr. Freeze een puur karikaturaal figuur zijn. Voor zover je er bij dit soort films nog van kan spreken, vond ik dit deel een stuk 'realistischer' overkomen, het is niet zo heel ver gezocht.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Dat is een beetje of topic mensen, maar vooruit maar weer.
V1nce, er zijn 6 batman movies. je vergeet er 1. En wat Spidey betreft heb je gelijk. De clone saga was al moeilijk te slikken, maar wat Stracynszki heeft geflikt is zo'n beetje duizend maal erger. De verhalen worden extremer, en dat gaat ten koste van de continuiteit.
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

Mijn fave is wolverine.. let wel.. neit die uit de films, maar die van de 90's tekenfilm serie. Dat is wolverine zoals ik hem het liefste zie. Grof, gemeen, bad-ass!
X-men kids suckt total ass. Evenals alle series waarvan de titel eindigt met "... kids", maar dat is geen mysterie!
Batman Forever is wel kick, met de Riddler en Two-Face. Robin was minder, maar de rest is wel oke.

Aaaaaaanyway, ontopic:

Stel anders even een sessie voor... Noem een datum en tijd, en dan kunnen mensen kijken of ze kunnen. Als er meer al van te voren is bepaald zijn mensen sneller geneigd om te komen kijken, me dunkt.
Afbeelding
Plaats reactie