RPG Beginner zoekt leuke party in omg. dordrecht (rotterdam)

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Plaats reactie
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

RPG Beginner zoekt leuke party in omg. dordrecht (rotterdam)

Bericht door mdniet »

He allemaal, Mike is de naam.

Uiteraard ben ik op zoek naar een leuke groep om een RPG mee te spelen. D&D heb ik al een keer of twee gespeeld en dat beviel mij wel.
Daarom zoek ik nu een groep in de omgeving van dordrecht (rotterdam) die het leukt vindt om mij verder in te lijven in de wondere wereld van RPG. Ik ben trouwens 26 jaar.
Mijn grootste pluspunten zijn mijn enthousiasme en leergierigheid.
Mijn nadeel is mijn werk. Omdat ik voor me werk nogal eens 's avonds vergaderingen bij moet wonen heb ik een zeer onregelmatig avondschema. Er zijn weken dat ik niks heb, maar ook weken dat ik drie avonden wat gepland heb staan.
Als we een doordeweekse avond afspreken, dan zal ik er dus 3 van de 4 keer zijn. Zondag heb ik wel altijd vrij :).

Nou als iemand nu denkt, dat ik een leuke toevoeging aan zijn/haar RPG groep kan zijn, dan hoor ik dat heel erg graag.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Hey Mike! Welkom op het forum. Ik weet niet of je a.s. zondag iets te doen hebt, anders zou je kunnen overwegen bij de rrpg dag langs te komen. Wellicht dat je daar nieuwe spelers voor je groep vindt!

www.roleplayers.nl/meeting.htm
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

Bericht door mdniet »

Thekkur, dank voor het warme welkom. Helaas heb ik deze site en daarmee ook de meeting te laat ontdekt, want ik heb nu al plannen voor zondag. Maar nu ik de site kan zal ik zeker proberen de volgende meeting wel te komen :). Ondertussen ben ik uiteraard nog steeds op zoek naar een leuk groep!
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ok! volgende keer beter dan... vergeet je niet in te schrijven voor de nieuwsbrief, dan wordt je automatisch op de hoogte gesteld van nieuwe meetings.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

Bericht door mdniet »

goed dat je het nog even zegt, dacht dat ik de nieuwsbrief zou ontvangen doordat ik me op dit forum heb aangemeld. Heb me nu ook voor de nieuwsbrief aangemeld, ik ben benieuwd.
Storyteller
Ridder
Berichten: 178
Lid geworden op: maandag 7 februari 2005, 18:55

Bericht door Storyteller »

Hey Mike,

Ik ben met wat ideetjes aan het spelen om in de Sci-Fi omgeving een groep op te bouwen, mogelijk met hulp of medewerking van Lord Xcapobl. Lijkt dat je wat?
“If once there would come one to release us,
he shall bear the mark of the winds”
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

Bericht door mdniet »

Hoi stroyteller,

Ik ben wel een scifi fan (starwars en startek),maar kan me niet helemaal voorstellen hoe dat zich in een RPG omgeving vertaald. Graag wil ik hier wel wat meer met jou over praten, over hoe je dit voor je ziet en hoe de groepsverdeling eruit komt te zien (mannen/vrouwen, ouder/jonger, ervaren/onervaren RPG'er ).
Ik heb er zeker oren naar en stuur je nog wel een PM met mijn email adres :).
Lord Xcapobl
Ridder
Berichten: 225
Lid geworden op: dinsdag 23 mei 2006, 22:49

Bericht door Lord Xcapobl »

Hoi Mike,

RPG en een Sci-fi setting gaan heel goed samen. Qua idee is het niet anders dan een D&D sessie, of andere fantasy rollenspellen. Groep spelers aan de tafel en de spelleid(st)er die het plot uiteenzet waar de spelers hun characters binnen laten reageren, hun initiatieven nemen, etc.

Alleen hebben we nu geen Elven en Dwergen, maar Klingons en Romulans, of Wookiees en Mon Calamari, of Vorlons en Centauri, of welke andere rassen er ook in de setting zijn.
De kruisboog wordt vaak vervangen door het laser geweer, en ook voor de sci-fi variant van het bekende zwaard is wel een lichtend voorbeeld te geven. Het magische vliegende tapijt wordt vanzelf vervangen door het glinsterende ruimteschip.

De groep samenstelling is in het algemeen maar van een ding afhankelijk. Een voorliefde voor de combinatie tussen RPG en Sci-Fi. Zelf die verhalen willen uitspelen. Zoals je misschien in de andere onderwerpen hebt kunnen lezen is er pas een RRPG Meeting geweest. Ik heb dar zelf Star Wars RPG geleid, met als onderliggend systeem het D20 modern. Dat had net zo goed een ander spelregel systeem kunnen wezen. De essentie is alleen dat ik daar zat met een tafel met volstrekt verschillende mensen. Een vrouw met haar zoon, ikzelf de gevangenisbewaarder, een fransman, een ambulancebroeder, een oud klaslid van de basisschool waar ik nog les heb gegeven toen ik nog in het onderwijs zat, nog iemand die ik nog net de middag ervoor voor het eerst in mijn leven heb gezien. Wat hen op dat moment allemaal bindt is een bekende sci-fi setting, Star Wars, in een RPG element.

Hoe de samenstelling van een nieuwe groep eruit komt te zien... Wie zal het zeggen. Momenteel heb ik het te druk met werk, spelgroepen, en andere zaken om er nog een groep bij te hebben. Ik zal zelf niet in die nieuw samen te stellen groep zitten. Maar wie weet wat de toekomst nog brengt.
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

Bericht door mdniet »

Lord Xcapobl, bedankt voor de uitleg. En door jou uitleg ben ik nog steeds wel benieuwd naar deze RPG vorm en hopelijk lukt het storyteller om een groep samen te stellen waar ik deel uit van kan maken.
Plaats reactie