Bordspel? Wie? Wat? Wanneer? War On Terror!

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bordspel? Wie? Wat? Wanneer? War On Terror!

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Vaak heb ik het met sommige forumgangers over plannen om een bordspel te spelen (War on Terror, Axis&Allies, en wat mij betreft ook Britannia en Shogun). Om niet alleen in goede voornemens te blijven steken probeer ik maar eens tot een datum te komen. De komende weken heb ik veel tijd (eindelijk vakantie). Ik kan op:

Januari:
do 25
vr 26
za 27
zo 28
ma 29
di 30
wo 31

Februari:
do 1
vr 2
za 3
zo 4
ma 5
di 6
di 13
wo 14
do 15
vr 16
za 17
zo 18
ma 19
di 20
wo 21
do 22
vr 23
za 24
zo 25

Ik pas deze post wel aan naarmate dat verandert. En lees wel wat de anderen er van vinden.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Karma
Supreme Grandmaster
Berichten: 1818
Lid geworden op: zondag 11 september 2005, 23:45

Bericht door Karma »

Have you got your Fandath today?

Hail Fandath.

Natuurlijk heb ik er zin in, helaas heb ik de komende 2 a 3 weken totaal geen zicht op mijn tijden, en vrees ik dat ik geen tijd heb. Zo gauw als ik wel een gat in mijn agenda zie, ga ik zelf ook eens een opzetje maken of hier reageren.

Dat terroristen spel lijkt me nog steeds een leuke trouwens, maar ook een potje 2e wereld oorlog is leuk. Daarnaast is er al half een plan geopperd om een roleplay dag te houden met een oude club,
allemaal goede plannen, nu nog tijd :cry: :D
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

dinsdag 13 februari lijkt me een goeie?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Prima - nou nog zien wie er verder kunnen / willen. Vincere?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik optioneer voor War On Terror trouwens. Overigens wil ik mijn nedelige woning wel ter beschikking stellen!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

niemand?
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
mdniet
Schandknaap
Berichten: 15
Lid geworden op: vrijdag 19 januari 2007, 10:54

Bericht door mdniet »

Ik kan bordspellen erg leuk vinden, maar diegene die hier genoemd worden zeggen mij weinig. Daarnaast ben ik ook geen fan van die hele langdurige bordspelen (bij rpg ligt dat heel anders voor mij) en volgens mij is in ieder geval axis en allies een spel waar je zo weer een paar uur mee zoet bent.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Klopt, A&A duurt wel even. War on Terror hebben we nog nooit gespeeld, maar als ik het zo zie geldt dat daarvoor ook wel - evenals trouwens voor Britannia en Shogun (Britannia duurt meestal wel wat korter dan A&A of Shogun, maar een uur of 3-4 ben je toch wel bezig).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Interesse in allerlei spellen. Datum nog even roosterafhankelijk, maar komt nog.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Voorlopig heb ik die dinsdag tot 12.30 college, dus kan rond half twee bij Tijn zijn. Enige onzekerheid hangt af van het opstarten van mijn BSc. thesis.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dat is goed, ik kan die dag ook 's middags maar ik weet niet of Tijn 's middags of 's avonds bedoelde. Als wij alledrie kunnen, kan War on Terror in ieder geval gespeeld worden, want het is voor 2-6 spelers. We kunnen dan altijd nog proberen om er iemand bij te krijgen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
arma
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 0:26

.

Bericht door arma »

Bordspellen vind ik ook wel aardig, ik wil alleen voorkomen dat ik bijvoorbeeld in een axis and allies game terechtkom met spelers die dat bij wijze van spreken al jaren spelen (en ik het maar een keer of 2 a 3 keer heb gespeeld). Mijn favo games zijn koehandel, puerto rico (although ik dat ook maar 2 keer heb gespeeld), age of renaissance en munchkin.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Het kan inderdaad frustrerend zijn om te moeten opboksen tegen oude rotten. Zo heb ik mezelf wel eens aan Diplomacy gewaagd met een stel spelers die dat zo ongeveer iedere maand deden. Ik had geen schijn van kans.
Axis&Allies is juist een heel geschikt spel om te spelen met mensen die het vaker gedaan hebben, omdat er twee partijen zijn. Duitsland en Rusland kun je dan bijvoorbeeld door ervaren spelers laten spelen, en er zijn nog drie landen over voor de rest.
Wat betreft War on Terror is iedereen precies even ervaren, want niemand heeft het ooit gespeeld!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
arma
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 0:26

Bericht door arma »

War on terror, is dat een Pro-Bush spel? Nouja ik wil wel spelen in ieder geval als het scenario dat ik hierboven beschreef maar niet het geval is.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

arma schreef:War on terror, is dat een Pro-Bush spel?
Nou nee, ik heb eerder de indruk van het tegenovergestelde. Kijk hier maar eens:
http://www.waronterrortheboardgame.com/
arma schreef: Nouja ik wil wel spelen in ieder geval als het scenario dat ik hierboven beschreef maar niet het geval is.
Da's mooi - wat betreft War on Terror kan dat zeker geen probleem zijn zoals ik al schreef. Ik heb het spel, maar moet het nog helemaal uitzoeken. Wel denk ik dat het een paar uurtjes kan duren, maar dat is puur een indruk op basis van de inhoud van de doos - en dat we het niet kennen werkt natuurlijk ook vertragend.

We hebben nu 13 februari afgesproken, kun je dan?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
arma
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 0:26

Bericht door arma »

Ik werk fulltime dus ik zou alleen s'avonds kunnen.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

We moeten maar even kijken......Thekkur, Vincere, kunnen we tot een definitieve afspraak komen? Is dinsdagavond ook wat voor jullie, als arma dan mee wil doen? Het zal dan wel de hele avond duren denk ik zo, want we kennen het natuurlijk niet meteen erg goed.

En dinsdag is Rome op TV....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Kan sowieso 's avonds, heb 's middags om half twee nog een bespreking ivm mijn BSc. thesis, dus kan dan rond half drie, drie uur bij Tijn zijn; misschien kunnen we Martin of Patrick mailen om te kijken of ze interesse hebben?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Lijkt me prima, zijn Martin en Patrick bordspel-liefhebbers? Maar als we 's avonds spelen, kan arma misschien meedoen.
Ik kan ook Peter of Cor vragen, of Ed, maar die werkt ook overdag (net als ik trouwens maar ik heb net vakantie).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Drie uur bij mij? ok. tim en kaz nog vragen? Ik stuur wel ff een mailtje. :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Lairnaedon
Evil Overlord
Berichten: 983
Lid geworden op: dinsdag 28 september 2004, 0:34

Bericht door Lairnaedon »

toevallig lees ik mijn naam hier.

Lijkt me best gezelli, alleen zit mijn vriendin de aankomende week in Nederland, dus heb ik andere dingen aan mijn hoofd dan bordspellen spelen :D

Maar vanaf 18 feb ben ik weer beschikbaar als er suggesties zijn. Ben ook zelf eigenaar van het befaamde Machiavelli btw.

Overigens is Patrick niet zo van de bordspellen. Maar goed, je kunt hem op zijn minst vragen! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Hij had nachtdienst.


Dulce et decorum est pro alea mori.
arma
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 22 januari 2007, 0:26

Bericht door arma »

ik kom misschien in de knoei te zitten voor mij werk.. ik moet misschien naar het buitenland, maar als dat niet doorgaat, en het is s'avonds wil ik graag komen..
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nee, helaas....het wordt 3 uur 's middags. Maar we gaan vast ook nog wel eens 's avonds of in het weekend wat doen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Een tof spel, waarbij gezelligheid en lol voorop staat boven winnen. Dat zijn de soort spellen waar ik nog wel 3 uur of meer aan wil besteden! Het was een beetje uitzoeken van de regels, wat soms leidde tot de nodige eigenaardige zetten simpelweg om 'eens iets uit te proberen'. Laten we hopen dat échte terroristen dat niet proberen :D

Grote voordeel van het spel: lig je er al vroeg uit, dan kun je tóch gewoon mee blijven doen! Ideaal dus voor een gezellig avondje met vrienden. Waar iemand die bij risk snel de ondergang in wordt geholpen de rest van de avond kan gaan voetballen wordt je bij WOT gewoon terrorist op het moment dat je aan het verliezen bent :)

Gelukkig kwam aan het einde van het spel tóch de Balaklava of Evil nog op tafel. MWUHAHAH! Een ronde later was de halve wereld in handen van de evil Terri's. Gelukkig had vincere echter vlak voor die beurt zijn empire al gevestigd.

Gelijk een nieuwe datum prikken? :D

PS: benieuwd naar de foto's!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Plaats reactie