Bordspelers gezocht

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Hmmm, of dat nog gaat lukken intussen........

Ik bel wel een rondje, en ga dan uit van:
1. 6, 11 of 12 januari;
2. bij mij;
3. A&A, Shogun of Britannia (het laatste alleen als we 4 spelers hebben).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Even rondgebeld, ziet er goed uit! Ik heb positieve reacties van Ed, Cor en Harmen - Peter kan ik momenteel niet bereiken. A.s. zaterdag (de 12e) is het beste. Punt is wel dat Ed tussen alleen tot 16.00 of na 19.30 kan.

Als we pas om 19.30 met een lang spel beginnen, zijn we te laat klaar. We kunnen A&A doen, dan kan Ed later invallen.

We hebben dus vijf spelers, en als ik Peter nog te pakken krijg, mogelijk zelfs zes. Maar in dat laatste geval kunnen we alleen War On Terror of Civilization spelen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Mja, kijk maar, ik moet alleen wel op tijd de (laatste) trein terug kunnen nemen naar Barendrecht want de volgende ochtend om 10u vertrek ik naar Engeland. Ik ben verder de hele dag vrij, dus ik zou ook al 's morgens kunnen komen, dat is geen probleem. Wat spellen betreft maakt het mij verder niet zo uit.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dan probeer ik toch midden op de dag te beginnen, ik denk aan 14.00, want dan kunnen we in ieder geval iets uitspelen. Ik zie dan wel hoe het met Ed loopt. Ik ga nog even bellen.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb Peter gebeld, maar die kon niet. De anderen heb ik ter bevestiging gemaild. Op dit moment ga ik dus uit van vijf personen.

Vincere, neem A&A maar mee, misschien wordt het dat, misschien ook iets anders.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Te wapen, te wapen! Het bordspel-subgilde zoekt (nieuwe) bordspelers!


Ik heb Fandath afgelopen maandag gesproken, en het leek ons wel weer eens leuk om een bordspel te doen. Ook van Patrick heb ik signalen hierover opgevangen. Is er voldoende animo? Misschien zouden we iets met Pasen kunnen doen bijvoorbeeld?

Wat?

Bordspellen dus! Opties zijn o.a.

- Britannia:

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=887
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=894

- Axis & Allies:

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=887
http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=526

- War on Terror:

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewto ... 7&start=18

- Shogun:
Shogun (later Samurai Swords genoemd) is van Milton Bradley, een mooi uitgevoerd spel, qua "look and feel" vergelijkbaar met Axis&Allies. Ook voor (maximaal) vijf spelers, maar het is een heel ander spel, want het is "ieder voor zich" en er is geen vaste beginopstelling. Het speelt in het middeleeuwse Japan, waar iedereen een soort warlord is en beschikt over legers, die aangevoerd kunnen worden door een daimio (een generaal). Je probeert elkaar provincies afhandig te maken en, belangrijker nog, elkaars daimio's om het leven te brengen (daar heb je er drie van). Een goede strategie is belangrijk, maar het is ook een erg taktisch spel. Enerzijds is het vaak aantrekkelijk om een verzwakte tegenstander uit te schakelen, maar aan de andere kant moet je dan uitkijken dat je daardoor zelf niet te veel inlevert.
Grootste nadeel is, dat je uit het spel ligt als je al je daimio's kwijt bent – de rest kan dan gewoon verder spelen. Qua spelduur is het te vergelijken met Axis&Allies.
Meer info: http://www.boardgamegeek.com/game/221.
- Civilization....?

http://www.roleplayers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=518

Wie?

Sowieso Fandath en ikzelf dus, en we proberen uiteraard Killerbee ook erbij te hebben. Verder zijn alle geïnteresseerden natuurlijk welkom! We zoeken, met deze drie spelers, nog één of twee spelers erbij, maar spel bepaalt groepsgrootte of andersom!

Wanneer?

Wanneer er tijd is en zoveel mogelijk geïnteresseerden kunnen. Volgend weekend is het Pasen, dus misschien is er dan tijd? Ik kan vrijwel elk weekend, doordeweeks alleen 's avonds (rond een uur of zes).

Waar?

Afhankelijk van groepsgrootte, maar ik vermoed dat we sowieso welkom zijn bij Fandath of Killerbee.

Hoe?

Geef je op met een reply'tje!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

dinsdag de 18e zou ideaal zijn voor mij, anders woensdag de 19e
het weekend van de 22/23ste ben ik werken, maar misschien ook niet (lekker duidelijk) anders is dinsdag de 29ste een optie?
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Killerbee schreef:het weekend van de 22/23ste ben ik werken
Misschien 2e paasdag, maandag de 24e?
Killerbee schreef:anders is dinsdag de 29ste een optie?
Bedoel je zaterdag de 29e? Dan zou ik ook wel kunnen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

eh ja, ff een foutje in de agenda gemaakt ja. ik bedoelde de 25ste.
24ste ben ik ook wel vrij maar dan komt familie langs.
vanaf de 25ste tot en met 5 april kan ik elke avond (5 april ook de hele dag voor een lang spel)

Mijn voorkeur gaat uit naar 5 april
en ik zou het best wel hier in mijn huis willen hosten als het nodig is.
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik ben zelf maandag t/m donderdag op excursie met de TU (verplicht helaas, want ik heb alle bedrijven al 3x gezien) dus de komende week zal het niet worden. Vrijdag de 21e (Goede Vrijdag) zou ook nog kunnen.

Zoals gezegd heb ik geen problemen met avonden maar de tijd zal beperkt zijn en we kunnen dan niet alles spelen. 5 april kan ik denk ik ook wel, maar is 29 of 30 maart geen optie?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

jawel maar dan zal ik het niet zo laat kunnen maken ivm werken de volgende ochtend.
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Op zich ben ik wel voorstander van een wat langer spel overdag, want ik ben meestal vrij laat thuis uit mijn werk (daar is wel wat mee te schuiven trouwens).
Zullen we dan 5 april doen? Dan hebben we ook nog wat meer tijd om andere spelers er bij te zoeken. Afhankelijk van de opkomst kunnen we kiezen wat we spelen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

5 april vind ik het beste, dan kan ik de hele dag?

zullen we afspreken 12 uur bij mij thuis? ik stem zelf voor een potje axis and allies, die 2 ronden die we gedaan hadden smaakte zeker naar meer!
War on terror ben ik ook altijd voor te porren naturlijk :D
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Axis and Allies is prima - zeker als we veel tijd hebben, heb ik daar wat meer zin in dan in War on Terror. We kunnen het zelfs met z'n drieën spelen, maar het zou leuk zijn als er nog twee mensen meedoen. Wie o wie?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

met 5 personen lijkt het mij ook leuker, anders een potje 2 VS 2 waarbij ieder een kant kiest (axis of allies) weet niet of dat kan?
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Killerbee schreef:met 5 personen lijkt het mij ook leuker, anders een potje 2 VS 2 waarbij ieder een kant kiest (axis of allies) weet niet of dat kan?
Dat kan. De regels voorzien in 2, 3, 4 of 5 spelers.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

DrCaligari schreef:ik wil wel mee doen als jullie tegen die tijd nog spelers zoeken, en mensen nodig hebben.
Welkom! Bedenk wel dat A&A best een uur of vijf duurt, ook al is het niet zo erg als Civilization.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Lairnaedon heeft me net gebeld en hij heeft er wel trek in, dus die komt ook zover ik weet.

dus wie komen er?
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

5 april:

Vincere
Fandath
Killerbee
Caligari
Lairnaedon (moet hij niet werken op zaterdag?)

Thekkur sprak ik gisteren en hij wilde ook wel een bordspel komen doen maar hij wist nog niet of hij kon en zou dus nog van zich laten horen. Als hij meedoet kunnen we altijd nog dit spelen:

Afbeelding


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

Martin zou er voor vrij nemen zei hij. Ook zou hij wat posten hier dus... :roll:
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Meer dan 5 beperkt de keuze wel wat. War on Terror gaat tot 6, Civilization tot 8. Ik nog wel een paar andere spellen voor 6 spelers, maar bij nog meer blijft alleen Civi over, en dat wil nog wel eens een tijdje duren, zoals bekend.....
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

pfff... alleen munchkins spelen met afrika..... ;) goede foto!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

op zich heb ik ook wel interesse om mee te doen! maar heb vooral wel weer n's zin in axis n allies oid. of monopoly :) misschien willen er nog wel meer mensen meedoen? Maken we er gewoon een bordspellen middag van!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik weet niet of Patrick daarop zit te wachten. En kan jij die dag nou of zit je in Engeland?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Killerbee
Ridder
Berichten: 293
Lid geworden op: dinsdag 22 juni 2004, 21:19

Bericht door Killerbee »

eh inderdaad, met zijn 5-en maximaal vind ik wel goed, maar voor een volledige boordspellen middag moet je op zoek naar een andere plek.
Ik ga bovendien ook voor Axis and allies
(Piercing Paladins Of The Edible Judgement Of Anything!)
Afbeelding
Plaats reactie