Bordspelers gezocht

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Rotterdam.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Ik ben wel in voor een bordspel! Mens erger je niet? of misschien toch de betoverde doolhof? ;)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Ik heb ook een bordspel dat Machiavelli heet.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Axis en Allies lijkt me wel tof, lang niet gespeeld, en bovendien kan ik dan ook mijn eigen spel eens spelen! Anders lijkt Shogun of Brittania, wat Paul al vaker heeft geopperd, me ook wel eens leuk.

Qua locatie: ik heb mijn kamer onderverhuurd dus in Delft kan het niet echt. Misschien bij mijn ouders in Barendrecht, maar dat is niet ideaal. Misschien weer bij Patrick, als hij mee wil doen? Hangt een beetje van zijn rooster en eht spel af, denk ik.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Kan ook wel bij mij, plek zat. Alleen woon ik een beetje decentraal (Schiedam).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

My place might be an option....
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Schiedam is voor mij ook goed te doen. Belangrijker lijkt me om eerst eens te beslissen wat we willen spelen en wie er mee willen doen. Ik denk dat er meer geinteresseerden zijn in een snel en simpel spel als War on Terror dan in een lastig en lang spel als Axis & Allies (relatief gezien).


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ja, denk ik ook. patrick had het ook alweer over war on terror :) maar eerlijk gezegd wil ik ook wel weer eens een ander spel proberen!
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Het is voor mij lastig om nu een rondbelrondje te doen. Sowieso spelen we pas over een maand, dus tegen dan moeten we de definitieve data even regelen. Paul, kun je ons wat meer vertellen over Shogun en Brittannia? Als we eerst beslissen welk spel wij drie willen doen (toch de meest frequente bordspelspelers op het forum) dan kunnen we daarna andere plekken vullen, zij het met Patrick of Martin (voor kortere spellen als WoT) of Ed en Peter (voor langere spellen als A&A). Afhankelijk daarvan kunnen we dan ook weer een locatie kiezen.

Overigens heb ik niet bepaald een voorkeur hoor, ik vind het allemaal leuk en het gaat om het gezelschap! Het enige wat voor mij van belang is wat betreft het spel dat we doen, is de speelduur, want ik moet op tijd weten of we er een dag voor uittrekken of niet. Overigens werk ik niet meer bij de Bas van der Heijden, dus ook zaterdagen zijn voor mij een optie.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Shogun (later Samurai Swords genoemd) is van Milton Bradley, een mooi uitgevoerd spel, qua "look and feel" vergelijkbaar met Axis&Allies. Ook voor (maximaal) vijf spelers, maar het is een heel ander spel, want het is "ieder voor zich" en er is geen vaste beginopstelling. Het speelt in het middeleeuwse Japan, waar iedereen een soort warlord is en beschikt over legers, die aangevoerd kunnen worden door een daimio (een generaal). Je probeert elkaar provincies afhandig te maken en, belangrijker nog, elkaars daimio's om het leven te brengen (daar heb je er drie van). Een goede strategie is belangrijk, maar het is ook een erg taktisch spel. Enerzijds is het vaak aantrekkelijk om een verzwakte tegenstander uit te schakelen, maar aan de andere kant moet je dan uitkijken dat je daardoor zelf niet te veel inlevert.
Grootste nadeel is, dat je uit het spel ligt als je al je daimio's kwijt bent – de rest kan dan gewoon verder spelen. Qua spelduur is het te vergelijken met Axis&Allies.
Meer info: http://www.boardgamegeek.com/game/221.

Britannia is van Avalon Hill en heeft gewoon kartonnen countertjes. Het is voor 3 tot 5 spelers, maar speelt het best met z'n vieren. Het spel volgt de geschiedenis van Groot-Britannië vanaf de Romeinse tot aan de Normandische invasie. Het land wordt bewoond door verschillende volkeren, die in de loop van de geschiedenis de ene na de andere invasie te verwerken krijgen. Iedere speler heeft een aantal volkeren tot z'n beschikking, dus je blijft altijd meedoen. De winnaar wordt bepaald aan de hand van een puntensysteem. Het duurt korter dan Shogun of A&A, maar je bent er ook best wel even mee bezig. Aardig spel, maar qua tactiek en strategie toch wat minder geavanceerd dan Shogun. Ik heb er wel veel van geleerd over de vroege geschiedenis van Groot-Britannië.
Meer info: http://www.boardgamegeek.com/game/240.

Ik heb trouwens nog wel meer spellen, maar dit zijn wel beproefde klassiekers.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

Even terzijde,hoop idd dat we na de verhuizing binnenkort idd nog puf hebben om te gamen, zou ok zijn!
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

DrCaligari schreef:ik vind britannia wel aardig klinken; ookal vind ik een korter spel (als machiavelli) wel een stuk aanlokkerlijker. Misschien daar binnenkort ook eens een avond voor prikken.
Machiavelli is best een leuk spel, maar ik vind het toch vooral iets om na afloop van iets anders te doen (zoals na jouw feest b.v.). Maar om het nou een hele avond te doen, och.....kan wel een keertje, maar hoeft ook niet per se van mij. Maar dat heb ik met alle kaartspelen.
Met een bordspel kan ik wel de hele avond vullen. Ik vind de strategie en taktiek van veel bordspelen interessant en zie graag hoe het zich ontwikkelt. Maar ja, dat is misschien niet zo verrassend voor iemand die zich aan 12 uur Civilization waagt.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald spel. War on Terror is leuk en beproefd, maar dat hebben we de laatste drie keer gespeeld dus wat afwisseling zou welkom zijn, maar ik zeg er absoluut geen nee tegen. De andere opties (A&A, Brittania of Shogun) wil ik allemaal wel spelen.

Verder heb ik de voorkeur om, ongeacht het spel eigenlijk, er een dagje van te maken, dus rond een uur of 11, 12 (of iets later) beginnen, de hele middag spelen, samen eten en dan verdergaan.

En het lijkt me ook wel leuk om bij Paul te spelen, hebben we dat ook weer eens gezien en bovendien hoeft de oude man dan niet zo ver te fietsen... ;)


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Lijkt me een goed idee, maar ik weet niet of we wel A&A of Shogun kunnen spelen. Zo'n lang spel houden die jongelui meestal niet vol......
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Als het goed is hebben Thekkur en Fandath elkaar dit weekend nog gesproken. Zijn er nog wat knopen doorgehakt?

Ik neig zelf naar Brittania of WoT.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nou ja, doorgehakt........het klonk op de een of andere manier vrij duidelijk toen we het er over hadden, maar een precieze datum hebben we nog niet geprikt.
We kunnen in ieder geval bij mij spelen. Als er veel belangstelling is, kunnen er ook parallel wat verschillende dingen gedaan worden, b.v. langere en kortere spellen, al naar gelang ieder zin heeft.

Britannia lijkt de eerste optie voor een middellang spel - duurt gemiddeld ongeveer net zo lang als War on Terror, maar heeft een ronden-systeem waardoor de spelduur veel constanter is. Goed te doen in een avond als je niet te laat begint.
Een paar kortere spellen die ik voor de liefhebbers nog heb staan zijn Kolonisten van de Prehistorie, Mystic Wood, Excalibur en Curse of the Mummy's Tomb. En er is nog meer, maar dat duurt meestal wel wat langer.

Wanneer? Wat mij betreft: 21/22/23/24 december de hele dag (met als voorbehoud dat ik de 22e misschien Rogier moet helpen verhuizen, maar dat zal niet zo heel lang duren denk ik). Daarna 1 januari 's avonds, 2 of 3 januari (een van beide - de andere dag spelen we ODM), en 4/5/6/7 de hele dag.

Dus, iedereen die mee wil doen aan een spellendag of -avond in Schiedam: post even wanneer het kan in de periode van 21/12 t/m 7/1.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik kan:

December
21 (kom uit Vaals dus waarschijnlijk pas 's avonds - niet ideaal)
22
23
27
28
29
30

Januari
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12

En vanaf 13 januari zit ik in Engeland. Liefst speel ik al zo snel mogelijk, en graag zelfs meerdere dagen, als er interesse in is. Ik heb toch weinig te doen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Brittania lijkt me bij nader bekijken een erg tof spel, en weer eens wat anders. Mocht het te lang duren dan kunnen we altijd nog de WoT bivakmuts uit de doos halen en de zwarte poppetjes over het bord gaan verdelen 8)

Zullen we de 23e gaan spelen? Komt mij goed uit. Hoeveel mensen kunnen er meedoen? Moeten we michiel nog inlichten? :)
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

OK, dat is duidelijk. Zondag 23 december Britannia, bij mij. Deelnemers nu alvast Vincere, Thekkur, Fandath. Om het te kunnen spelen hebben we eigenlijk alleen nog een vierde speler nodig (4 is optimaal, 5 kan ook nog).

Dus wie zich het eerst meldt, kan meedoen!
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ben er bij, en Patrick/Killerbee ook, dus dat maakt vier! Adres en tijden volgen nog?


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

We beginnen rond 13.00. Killerbee zou je komen ophalen, dus ik heb hem het adres gegeven (zag hem toch vandaag).
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Prima, ben er bij.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Nog eens een bordspel doen? 4/5/6/7/11/12/13 is OK voor mij.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Met mij erbij opgeteld houden we dan nog open:

4/5/6/11/12 jan.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Zullen we A&A spelen? En misschien kun je wat mensen bellen om mee te doen?
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Patrick kan helaas niet op deze dagen. Ik heb Tijn heel even op MSN gesproken en hij zou er nog naar kijken, maar ik heb tot dusverre geen reactie op het forum gezien.. We kunnen wat mij betreft nog steeds spelen. Misschien kun jij de mensen van de Moggester contacten?

Een ander bordspel vind ik ook prima trouwens.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie