[TT] Groep gezocht voor D&D/Pathfinder in Den Haag/Rijsw

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de omgeving van Den Haag.
Plaats reactie
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

[TT] Groep gezocht voor D&D/Pathfinder in Den Haag/Rijsw

Bericht door Wanderer »

Afgaande op de reacties (of het gebrek daaraan ;)) ik ontving op de nWoD oproep denk ik dat dat spelsysteem niet zo geliefd is.

Gelukkig ben ik (M28) óók geïnteresseerd in Pathfinder (staat ook wel bekend als "D&D 3.75" of "D&D 3.5 maar nóg leuker"). Een ideale party grootte van vier-vijf spelers wordt nagestreeft maar vanaf drie kunnen we al losbarsten.

Het idee is dat we doordeweeks spelen, bij voorkeur eens per twee weken. Kennis van het systeem is geen vereiste (als je 3.5 kent, dan ken je Pathfinder bijna automatisch ook trouwens) maar als je al ooit eens van D&D gehoord hebt is dat wel een plus.

Nadruk ligt gewoon op leuke, gezellige sessies en dan moeten we onderling overleggen of we het low fantasy of high fantasy maken. Beiden kunnen awesome zijn. In het begin géén Evil personages/groep, trouwens. Eerst wat schik en fun met elkaar hebben en wat gevoel voor elkaars speelstijl ontwikkelen. Evil werkt vaak toch het best bij meer ervaren groepen.
Maaike
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: woensdag 19 juni 2013, 13:49

Bericht door Maaike »

Nog nooit van Pathfinder gehoord (ja, ik heb onder een steen geleefd de afgelopen jaren. Sinds 2009 niet meer in de spellenwinkel geweest of D&D gespeeld), maar als het op 3.5 lijkt wil ik (V29) het wel proberen.

Ben wel afhankelijk van het OV, dus het liefst in Den Haag. Ik heb een PHB 3.5.
If all else fails, go for the eyes!
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

*double post*
Laatst gewijzigd door Wanderer op woensdag 26 juni 2013, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

Stenen zijn de beste plek om te leven. Waarom hebben we anders stenen huizen gemaakt? ;)

En ik ben zelf ook super-OV afhankelijk dus Den Haag of Rijswijk, bereikbaarheid is ook belangrijk voor mij. (Ik ben zelf supergemakkelijk te bereiken met tram 1 (Den Haag HS) of 15 (Den Haag CS).

Maar Pathfinder lijkt echt zo erg op 3.5 dat het moeilijk is de verschillen te noemen. Het is vooral allemaal nét iets gemakkelijker en simpeler gemaakt.

Zo hebben ze bijvoorbeeld "Hide" en "Move Silently" gecombineerd in één skill genaamd "Stealth". Dat soort leukigheden. Verder hebben ze alle klassen wat sterker gemaakt en de balans wat beter gemaakt tussen de klassen.
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

We hebben nu twee spelers en één 'maybe'. Nog één speler zou zeker geen kwaad kunnen!
Gryzewolf
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 juli 2013, 15:33

Bericht door Gryzewolf »

Hey Wanderer. Is het plan om in eerste instantie een avontuurtje te doen of wil je gelijk voor een campaign gaan?
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

Hey Gryzewolf, in eerste instantie een meet 'n greet, kort avontuur en als mensen verder willen gaat het avontuur ook verder (en wordt dan een campaign).

Ik ben zelf een groot fan van een paar obvious quests en dan de spelers vrije ruimte geven om hun eigen ding te doen (OOC overleg naar wat men wil en zoekt en dan komt het er gewoon in!).
Gryzewolf
Horige
Berichten: 6
Lid geworden op: maandag 8 juli 2013, 15:33

Bericht door Gryzewolf »

Klinkt goed
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

Ik heb nu twee mensen die misschien willen meedoen (nog onbekend met D&D/Pathfinder) en drie die het sowieso wel willen.

Tijd om af te spreken voor een eerste ontmoeting, lijkt mij!
Ik zal de mensen deze week even een mailtje sturen voor een afspraak en te inventariseren wie wat voor voorkeuren en speelstijlen heeft.

Een van de spelers komt pas in augustus terug van vakantie dus spelen kan ergens begin-medio augustus, wat mij betreft.
Dobla
Schandknaap
Berichten: 12
Lid geworden op: zaterdag 18 februari 2012, 16:01

Twee spelers

Bericht door Dobla »

Hallo Wanderer,

Mijn broer en ik zoeken ook nog een groep om te spelen. Wij hebben alleen ervaring met D&D 3.5 maar kan je met Pathfinder ook deze boeken gebruiken? Als dat zo is willen we graag mee doen.

Met vriendelijke groeten,

Eelco
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

De boeken van 3.5 zijn niet voor spelmechaniek te gebruiken (allemaal kleine verschillen met classes en feats, enzovoorts). Maar kennis van D&D 3.5 is wel superhandig omdat het gaat om echt kleine verschillen.

Combat werkt bijvoorbeeld nog hetzelfde, je hebt nog steeds dezelfde classes en races, etc.

Kijk hier maar naar de kleine verschillen die ze gemaakt hebben:
http://www.d20pfsrd.com/

Als jullie geïnteresseerd zijn dan graag ASAP mij jullie emailadressen mailen want ik wilde deze week eigenlijk een datum prikken voor volgende week.
discuss
Secreetknecht
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 25 november 2013, 12:28

Bericht door discuss »

Beste Wanderer,

Ik weet niet of je nog spelers zoekt?
Maar ik (25M), heb al jaren ervaring met DnD 3.5.
Ik heb de meeste boeken ook op de computer, en begrijp de regels erg goed.
Ik woon zelf in den haag, en ben afhankelijk van het openbaar vervoer.
Als je nog zoekt zou ik graag willen meedoen.

Groet Bauke
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

UPDATE:

De Pathfinder groep loopt nog steeds braaf en staat momenteel nog open voor 1-2 extra spelers.

Ik ben ook bezig een World of Darkness (nWoD) game op te zetten voor eens in de vier weken in het weekend.
Gebruikersavatar
Boelbok
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:43

Bericht door Boelbok »

Hallo,

spelen jullie ook op maandagavond, zaterdagavond of zondagmiddag ? Ik heb wel interesse in een potje Pathfinder. Lijkt me weer leuk na al het DM-werk.

Groeten,

Lennaert
Met vriendelijke groeten,

Lennaert Wong
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

Hallo Lennaert, het moment waarop we spelen wisselt tussen de dinsdag-, woensdag- en donderdagavonden. Dus ik vrees dat dat niet echt aansluit.
Gebruikersavatar
Boelbok
Burger
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 5 januari 2010, 14:43

Bericht door Boelbok »

Jammer. Dank voor de snelle reactie !
Met vriendelijke groeten,

Lennaert Wong
Tuk
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 6 november 2014, 18:02

Bericht door Tuk »

Wanderer,
Staat de groep nog open voor een extra speler? ikzelf (M28) ben goed bekend met 3.5, maar Pathfinder is voor mij nog nieuw (had begrepen dat het niet zo'n groot verschil is). Ik ben op vrijwel alle doordeweekse avonden wel beschikbaar, zeker gezien deD&D groepen waar ik in speel of bijna nooit bij elkaar komen, of exclusief weekenden spelen.
Woon zelf in Den Haag en afhankelijk van Ov, maar had al gelezen dat dat geen probleem was.

p.s.
Ja, m'n eerste post hier :shock: Hallo!
Wanderer
Vrije Boer
Berichten: 27
Lid geworden op: zondag 17 maart 2013, 16:51

Bericht door Wanderer »

Hey Tuk,

Volgens mij kan er nog wel eentje bij, ja. ;)
Als je mij even je mailadres PM'd dan geef ik je door aan de DM.

En je hebt gelijk hoor. Als je 3.5 kan dan kan je Pathfinder ook.
Pathfinder word wel eens D&D 3.75 genoemd en is vooral gestroomlijnder.
Minder regels ipv meer met hier en daar een kleine tweak (skills samengevoegd, etc.).
Tuk
Secreetknecht
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 6 november 2014, 18:02

Bericht door Tuk »

Ik had online al wel wat zitten neuzen. Als doorgewinterde 3.5 speler zullen er vast een paar obvious dingen zijn waar ik aan moet wennen. Wat ik tot nu toe heb gelezen valt het allemaal wel mee.
Plaats reactie