Marktkratten... en meer

Voor het ruilen, vragen, aanbieden en kopen van spullen, al dan niet RPG gerelateerd.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Beetje vreemd om dit topic misschien weer boven te halen... maar ik was via google op zoek naar van die stevige markt kratten. Blijkt dat ik hier uitkom :)

V1nce: hoe ben jij aan die blauwe kratten gekomen? ik kan ze alleen nieuw vinden, en dan zijn ze belachelijk duur.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

xxxx
Laatst gewijzigd door DrCaligari op maandag 6 september 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Moet zeggen dat ik toch beter van jullie had verwacht dan "lenen", als je het zo tussen aanhalingstekens zet. :?


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Dus omdat je vrijwilligerswerk deed word het stelen van andermans spullen maar gezien als iets wat dan mag?

Ik ga ook maar wat vrijwilligerswerk doen, kan nog wel wat spullen gebruiken waar ik toch echt geen geld voor heb.
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

Wacht dus we gaan het moreel verantwoorden omdat de "GROTE MACHTIGE VERVUILENDE BEDRIJVEN" het wel kunnen missen?

Je steelt spullen die niet van jou zijn!
En of het nu van Mcdonals of Greenpeace of de bakker om de hoek is maakt niet uit. Je moet van andermans spullen afblijven. Of je het nu linksom of rechtsom bekijkt het blijft stelen en het maakt niet uit hoeveel uren je als vrijwilliger per dag maakt om het moreel te verantwoorden of hoe zwaar je aan de grond zit qua geld.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Dit wordt opeens een heel ander topic! FF splitsen :)

Overigens wel een interessante discussie... is het meer moreel verantwoord om te stelen van een grote corporatie dan van een individu?
Omdat ergens een prijskaartje aan is gehangen door iemand, is het geen stelen meer, want dat betekent dat iemand het kwijt wil? er zijn een hoop dingen die niemand mist, maar waar geen kaartje aan hangt.

Ik respecteer mensen hun eigendommen, en zal niet snel iets meenemen dat niet van mij is. Hoogstens een keer uit baldadigheid, hoewel dat ook al een tijd niet meer is voorgekomen. En dan natuurlijk geen persoonlijke spullen. Als je het idee hebt dat iets niet meer gebruikt wordt, en jij het goed zou kunnen gebruiken kun je het beter vragen dan aan te nemen dat je het wel zou mogen meenemen.

Ik heb ook jarenlang vrijwilligerswerk gedaan, maar kan dat niet zien als een reden waarom ik iets van iemand anders zou mogen meenemen...
Wel kan ik me voorstellen dat je vanuit een diepere overtuiging mensen iets afhandig maakt, maar dan niet voor jezelf. Robin Hood is ok :D
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

Het stelen van een brood mag van de bisschop... als je honger hebt.
Stelen is dacht ik zo een onderdeel van bepaalde mensen, er zijn er mensen rijk van geworden, en dan bedoel ik banken, verzekeringsmaatschappijen en aandeelhouders om er een paar te noemen, wat 'legaal' stelen is.
Als je het één afkeurt moet je het ander ook afkeuren, want in werkelijkheid? Stelen van een bank is minder erg want de bank steel ook van zijn cliënt (en veroorzaakt een crisis met belabberde investeringen ect ect ect) waar wij allen via onze zuur verdiende centjes via de belastingen (ook al een vorm van diefstal) mag ophoesten.

Wat weer niet alles goed praat, een overval op een bank leverd weer trauma's bij de medewerker op, wat ook weer ons alle geld kost.

Kern is de economie draait op stelen en graaien, en momenteel betalen we er de hoge prijs voor, waar andere zich verrijkt hebben, moet ik me dan werkelijk druk maken op het stelen van een paar blauwe kratjes?

(en ik pakte mijn tweehands zwaard weer op, en begon spontaan naar een paar orcs nekken te zoeken die afgehakt kunnen worden... terug naar de orde van de dag)
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:25, 2 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

in het gevolg, ik download MP3's van Queen.
ze zijn niet te koop en toch, volgens de wet (de letter dan) steel ik.
Ander ietsa, ODM, van de Nederlandse edities niets meer te krijgen, toch © op alles dus steel ik volgens de letter van de wet... want ik download de avonturen en de regelboeken, en heb daarmee lak aan de © en ® die het heeft.
En om het hele verhaal nog een beetje erger te maken heb ik vorige week de bijna complete MECCG op een site zitten uploaden... gossie me is mega crimineel (en een echte Nederlander.... IK STEEL.... in de traditie M.A. De Ruijter, P.Heijn.... en verdien mijn zilvervloot)

Stelen is een relatief begrip, ik heb honger en steel een brood, de bakker, die dat helemaal niet leuk vind zal er toch geen boterham minder om hoeven eten, da's ingedekt in een verzekering... die weer stelen door verzekeringen te vaak om welke redenen ook niet willen uitbetalen en wel jaren lang van die mensen vangen... zo is dan zo'n circel rond....

Natuurlijk mag ik geen MP3 via welk medium rippen, echter de gitarist (die momenteel een verzamelwerk samensteld met niet uitgebrachten songs) komt mede door dat weer bij mij vragen om geluidsopnames die ze zelf niet meer hebben... oja... nu we het over MP3's hebben... iemand per ongeluk MP3's van BLT? dat mis ik nu werkelijk in mijn collectie :P
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Moraliteit....... ai, lastig onderwerp, veel moeilijker dan wetenschap en religie (om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen :wink: )

Hier ben ik het wel mee eens:
v1nce schreef:Ik vind het zelf zeeeeer veel uitmaken van wie en waarom je iets neemt.
Maar daar kan ik nog leuk op voortborduren. Bijvoorbeeld: als jij 22 kratten mag stelen van lui die er naar jouw oordeel genoeg hebben, mag ik er dan daarna weer één van jou stelen? Want ik vind dat jij er dan ook wel genoeg hebt.
Ik vrees dat ik hier nog op moet terugkomen.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Grappig voorbeeld. Goed en kwaad verschuiven inderdaad ook door de tijd, en zijn anders in verschillende culturen. De meeste mensen (zoals die interviewer) conformeren zich als makke schapen aan wat in hun tijd en omgeving gebruikelijk is, en spreken met heilige verontwaardiging schande van wat gisteren nog normaal was. Anderen (zoals Rooie Pietje) blijven nostalgisch in hun glorietijd hangen. Sommige onderwerpen - daar praat je gewoon niet over..... of je wacht een paar decennia, dan kan het ineens wel. En omgekeerd: in mijn studententijd liepen er best wel een paar rond die vonden dat de Rote Armee Fraktion goed bezig was.

Tja, er zijn allemaal geen eenduidige regels voor op te stellen, geen waterdichte redeneringen en scherpe analyses..... de vraag blijft uiteindelijk toch wat je er van vindt.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

v1nce schreef:Maareh ik vind het helemaal prima, je mag van mij uiteraard een marktkrat stelen of hebben (wat je liever hebt) als je hier weer bent.
Het gaat mij natuurlijk om het voorbeeld. In mijn voorbeeld-redenering kan het mij helemaal niks schelen of jij dat prima vindt - dat is juist het punt.





PS Ik heb geen marktkrat nodig. :D
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tarmba
Ridder
Berichten: 168
Lid geworden op: dinsdag 6 januari 2009, 11:34

Bericht door Tarmba »

en we pakken zwaard toverstaf en mantel....
en gingen weer op avontuur.... :lol:

Over die gitarist, mmmm geloof niet dat ik medelijden met hem hoeft te hebben, zijn kleinkinderen zullen zijn verdiende geld nooit meer op krijgen... laat staan hij of zijn kinderen... hoewel, je weet het natuurlijk niet met die beursterroristen ;)
Only the Gods Die Old, And two by two my human zoo..... zongen ze "Wij zijn de trollen"
Arumin
Koning
Berichten: 478
Lid geworden op: vrijdag 19 september 2008, 9:31

Bericht door Arumin »

v1nce schreef:Ha, idd goede voorbeelden... er zal er maar van uitgaan dat Arumin geen enkele Mp3 of film heeft waar die niet voor betaald heeft,...

Wat?! Toch wel?! Je moet met je jatte van anderman's (intellectuele) eigendom blijve! Stelen is stelen! Je maakt de entertainmentindustrie kapot! En de economie dan?! Door mensen als jou hebben we een recessie. Wat nou als jou vriend in de entertainmentindustrie werkt en dus ontslagen word he, wat dan? En die bloedjes van artiesten en acteurs dan?! ;)

*insert fart sound here*

Jat miljoenen en je bent een geslaagd, rijke bank of verzekerings directeur, zelfs als je een wanprestatie levert en door jou worden duizenden ontslagen, moet je ook weg maar wel met een zak geld.

Jat wat gebruikte plastic kratten en je bent immoreel en crimineel....[/list]
Om precies te zijn, ja ik download wel eens muziek, maar tegenwoordig met youtube ga ik eigenlijk daar naartoe om de muziek van een band te luisteren voordat ik hun cd KOOP
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:26, 1 keer totaal gewijzigd.
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

xxx
Laatst gewijzigd door DrCaligari op maandag 6 september 2010, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Gebruikersavatar
Wijlen Fandath Ryne
Supreme Grandmaster
Berichten: 3081
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2004, 18:23

Bericht door Wijlen Fandath Ryne »

Dit onderwerp is te moeilijk voor mij.
"Fulminictus...Fulminictus....gauw! Geef me het toverboek!" riep de magier, alert als immer

Afbeelding
v1nce

Bericht door v1nce »

aaa
Laatst gewijzigd door v1nce op maandag 19 april 2010, 1:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie