Hoeveel RPG boeken heb je in bezit?

Voor het ruilen, vragen, aanbieden en kopen van spullen, al dan niet RPG gerelateerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Hoeveel RPG boeken heb je in bezit?

Bericht door v1nce »

3, 30, 300?

Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig omdat sommige forumleden al jaren langzaam verzamelen terwijl anderen juist af en toe best wat hebben verkocht al hier, en ook ivm minimalisme topic laatst.

In mijn geval: ik speel vals. Ik had er rond 40. Nu 0. Maar, aangezien Caligari ze nu allemaal heeft ben ik bijna gegarandeerd dat ik altijd ze nog een keer kan inzien of desnoods terug nemen. Maar zie beidde eigelijk echt niet snel gebeuren. Kan me hooguit voorstellen dat als ik een vaste groep heb die meer dan 15 keer per jaar vast speelt ik dan wel een MM, PHB en DMG wil hebben/printen/lenen. Verder kindle en netbook.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

135 volgens librarything, dus even er vanuit gaan dat we niet nog dingen zijn vergeten goed in de rpg groep te zetten.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Wow! Dat is echt wel een serieuze collectie! :) Maar bedoel je dan gedeeld met je RPG groep of puur echt jou prive bezit?
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Nee, in librarything kun je dingen in collecties groeperen, dus zo een groep bedoel ik met rpg groep. Maar dat aantal is voornamelijk dragonlance en spelljammer materiaal omdat ik die beide settings praktisch compleet heb.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Nice. Heb je dan nooit de neiging om de laaste paar missende dingen er bij te zoeken? Af is het restant echt niet de moeite waard/mindere kwaliteit?
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Dit lijkt me niet de juiste plaats, maar soit. Ik heb er denk ik vijftien à twintig: eentje van AD&D, een stuk of tien van 3E D&D en vier van 4E D&D.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

v1nce schreef:Nice. Heb je dan nooit de neiging om de laaste paar missende dingen er bij te zoeken? Af is het restant echt niet de moeite waard/mindere kwaliteit?
Uhm, er zijn wat dingen als *** dragon codex boeken die officieel als dl gelden maar verder heb ik eigenlijk het gewoon compleet. Pas toch maar even de young adventurer novels compleet gemaakt aangezien ik verwacht dat ze moeilijker te krijgen gaan worden als ik wacht tot ik ze nodig heb om de indoctrinatie te starten en ik ze eerst had laten zitten omdat het me minder boeide
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Vincere schreef:Dit lijkt me niet de juiste plaats, maar soit. Ik heb er denk ik vijftien à twintig: eentje van AD&D, een stuk of tien van 3E D&D en vier van 4E D&D.
Ja bedacht ik me later ook maar goed, dit subfora krijgt toch bijna 0 posts dus ik denk dat het niet zo veel uit maakt. Valt nogal mee jou collectie gezien je toch al langs speelt en met vlagen ook best wel actief.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

AD&D heb ik de Players Handbook voor een duppie op de rommelmarkt gekocht. Van 4E heb ik de PHB, Monster Manual en Dungeon Master Guide, en nog een ander boek van de boekenbeurs. Van 3E heb ik de drie bovenstaande, en nog wat losse boeken/settings die een keer van pas kwamen tijdens een campaign. Eigenlijk vind ik de Core Kit het belangrijkst, en zeker tegenwoordig met een D&D Insider account en toegang tot de online Compendium zijn andere boeken niet nodig voor regels (die worden online zelfs geupdate of errata'd), hooguit voor crunch.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Neanie
Koning
Berichten: 308
Lid geworden op: donderdag 8 november 2007, 13:06

Bericht door Neanie »

Als ik echt ga puzzelen heb ik graag alle bronnen om me heen liggen en vind ik mijn schermen te klein of heb ik de pdf's niet etc (Soms ook best lastig, de 15th anniversary edition van de wotl campaign zou ik graag ook de pdf van hebben)
michiel
Evil Lord
Berichten: 787
Lid geworden op: vrijdag 25 maart 2011, 11:40

Bericht door michiel »

Ik heb niet zo veel echte boeken meer.
Gezamenlijk met mijn broer het oog des meesters van jaren 80. Twee dozen (zo werd dat verkocht) basis en instrumenten van de meester. 3.5 D&D heb ik verkocht en DSA magie ook.
Wel heb ik veel pdf van andere systemen op mijn computer. Uitgeprinte versie van Amber Diceless, Zenobia (geinspireerd op Romeins-Persische tijd), Fate en Wayfarers song (noorse era).
Die varianten van systemen vind ik door de levendige wereld en/of simpele en sfeervol systeem erg inspirerend.
Oog des meesters is ook erg uitgewerkt qua wereld, maar dan weer een beetje te veel, wat soms nadelig werkt op eigen inbreng en inspiratie.
Plaats reactie