Temple of Elemental Evil zoekt nog een/twee speler(s)

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de rest van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Temple of Elemental Evil zoekt nog een/twee speler(s)

Bericht door Ionanthe »

Hier een oproep voor één of twee mensen die willen gaan meespelen in de gestarte 3.5 DnD (Greyhawk) campaign: The Temple of Elemental Evil.

We spelen een zaterdag of zondag per maand, van 13.00 uur tot iets van 20.00 uur. Locatie is Delft. En eten dan nog even met elkaar.
We delen de kosten voor het eten, chips, cola etc. hetgeen neerkomt op een bijdrage van 5,-- euro pp.. Gezelligheid is ook belangrijk.

Speelstijl is een mix van RPG, puzzels, combat, uit je doppen kijken, humor en interactie met de omgeving. We spelen met 3.5 regels en als de situatie dat vereist dan wijken we ook hiervan af om snel een oplossing te verzinnen en het spel vlot te laten doorlopen.

Startlocatie voor de spelerts is het dorpje Hommlet met zijn rijke historie. Nieuwe spelers starten met een character op Level 4.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Oh, dat klinkt ook wel leuk Peter.
Als je zojuist gestart bent op level 4 dan lijkt het mij dat je Return to the Temple of Elemental Evil speelt. Helaas heb ik die al in mijn kast liggen... (Zonder de maps, zucht)
De videogame versie van ToEE heb ik ook al, alleen daar ben ik nooit zo ver mee gekomen.

Hmm, ik wil wel meespelen.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

:)
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 2 juni 2012, 2:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Alleen het PHB? Of bedoel je gewoon rollen?
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

Doel is om een 4e lvl character te maken met gebruik van het 3.5 PH.

Abilities STR, CON etc. waarden te gooien met 4d6 en dan 1 dobbelresultaat weg te laten. Is een resultaat lager dan 9, dan gooi je opnieuw 4d6.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik heb 16, 14, 14, 13, 10, 9 gerold.
Bedoelde je echt lager dan 9, of 9 en lager? Anyway, als je het laatste bedoeld heb ik de 2de keer een 17 gerold.

Met hoeveel goud mag ik beginnen?
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

Bedoel een waarde lager dan 9.
Dat is dus 8 en lager.

Bij 4e level kun je één ability een punt ophogen.

Ben benieuwd wat je class gaat zijn. Alles past in de campaign.

We hebben nu: een Paladin 6e, Bard 6th, Cleric 5th en een Cleric3/Ranger3.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Okay, dan heb ik een 9. Zit ik niet echt mee, hoewel ik mijn build dan moet aanpassen. Aan de andere kant moet ik dat hoe dan ook toch doen, want ik had een cleric (van Obad-Hai) in gedachte, en ik zie dat je al genoeg healers hebt.

Ik denk dat het dan een Rogue of een Wizard wordt. Hmm, nu moet ik een nieuw concept verzinnen voor een character.

Edit: En hoe zit het nou met Startingwealth? Volgens de DMG begin je op level 4 met 5400gp.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

die cleric past prima in de setting.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

wealth

Bericht door Ionanthe »

ja, klopt die 5400, neem maar iets minder 4000 gp en volg de regels mbt waarde van de magic items irt het totale aantal goud.

Overdrijf t niet qua magic, andere spelers zitten nu ook niet dik in de items op dit moment

Hgr,
Peter
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Ik denk dat het een Dwarven Wizard/Abjurist wordt.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

op naar 6 juni!
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

speelsessie 6 juni

Bericht door Ionanthe »

op naar 6 juni!
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

algemeen

Bericht door Ionanthe »

6 juni was leuke speelsessie.
de volgende is op 4 juli.
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 12 juni 2010, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Toejam
Ridder
Berichten: 138
Lid geworden op: maandag 19 juni 2006, 17:51

Bericht door Toejam »

Hey Peter,

Ik kan mischien wel wat spelers uit mijn groep meenemen. Nadeel is wel dat ze niet zoveel ervaring hebben, vaak alleen maar irritant zijn en op eentje na heeft niemand een PHB...

Ik heb nog geen mail van je ontvangen, ik kan hem dus nog verwachten?

Mijn Dwarven Abjurist is langzaam maar zeker in een (Neutral) Necromancer veranderd. Is dat goed? (Hij is niet het soort necromancer dat lijken laat rondlopen. Meer het soort dat ray of enfeeblement cast op grote monsters en undead haat.)
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

Bericht door Ionanthe »

achterhaald
Laatst gewijzigd door Ionanthe op zaterdag 2 juni 2012, 2:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ionanthe
Edelman
Berichten: 67
Lid geworden op: zondag 9 mei 2010, 12:14

pasado

Bericht door Ionanthe »

dit 3.5 avontuur is inmiddels gestopt.

4e Ed, opgestart en bijna 50 speelsessies verder

('8)')
Plaats reactie