Pathfinder Society Groningen

Als je op zoek bent naar een groep, spelers of een GM in de rest van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Pathfinder Society Groningen

Bericht door klaasel »

Ik weet dat er niet heel veel forum gebruikers uit het noorden op dit forum zitten, maar toch even ter kennisgeving:

Vanaf dinsdag 7 juli zijn er 2 sessies gepland als aftrap voor Pathfinder Society in De Purperen Draak in Groningen, te weten 7 juli en 21 juli. Zie http://www.purperendraak.nl/activiteite ... y-07-07-15
Voor wie niet precies weet hoe de Pathfinder Society in elkaar steekt: http://www.pfsnl.nl . Momenteel zijn er nog plaatsen beschikbaar.

Overigens organiseren ze daar ook D&D Encounters (D&D 5th edition) elke week, en dat loopt al erg goed maak ik op uit de wekelijkse inschrijvingen op de site.

Na lange tijd ga ik dus weer bezig met RPG'en en daar heb ik enorm veel zin in.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Tof dat het zo leeft in Noorden! :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Ja, ik ben daar ook blij mee. D&D Encounters was al wat langer aan de gang. Ook in de Spellekijn in Leeuwarden zijn ze aardig actief, maar dan meer met Warhammer, dacht ik.

Ik houd jullie wel op de hoogte van hoe het in het Noorden gaat :)
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Ik vind het oprecht jammer dat er in Rotterdam niet zoiets is.


Dulce et decorum est pro alea mori.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Inmiddels hebben we de eerste sessie gehad, het eerste deel van de Silverhex Chronicles. Heel gave sessie. We speelden met pre-fab PF characters. Ik was fighter ipv de geplande wizard omdat we met 3 spelers waren, maar dat was toch wel behoorlijk episch :).

21 juli is de volgende sessie. Wederom in de Purperen Draak te Groningen. Daarna gaan we evalueren en kijken hoe het verder zal gaan. Ik houd jullie op de hoogte.

Blijkbaar is er al heel lang een rollenspelvereniging in Groningen (ik ben de naam kwijt) die momenteel nu gelieerd is aan de Purperen Draak. Het verbaasde mij dan ook dat ik daar nog niet van had gehoord.

@Vincere, in Rotterdam heb je toch Gamers of the West? Maar dat is zeker meer op Magic: the Gathering gericht.
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Toen ik meerdere keren bij Gamers of the West (Weliswaar jaaaaren) geleden) actief op zoek ging naar RPG spelers ging, was het aantal actieve RPG games, groepen, avonden en events daar letterlijk: 0.

Wie weet is dat veranderd, maar, doubt it. Wel volop CCG en bord en warhammer achtige spellen.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Het gaat goed met PFS Groningen! We hebben nu 5 spelers en 1 DM. Ook gaan er waarschijnlijk nog sessies georganiseerd worden in het weekend. Het gaat dus de goede kant op :)!
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Na een rustperiode vanwege vakanties etc gaan we 19 januari weer verder in de nieuwe locatie van de Purperen Draak te Groningen.
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

Inmiddels zijn we weer volop bezig en hadden we gisteren (16 feb) een sessie met maar liefst 5 spelers exclusief DM, inmiddels is 1 speler overgestapt naar D&D encounters wat daar ook gespeeld wordt. Volle bak dus, maar erg leuk.

Daardoor was het beter dat de spelers die al wat langer speelden een 2e level 1 character maakten. Erg vervelend, een nieuw character maken :)
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Klinkt super! Mocht je ooit zin en tijd hebben om wat fotos van het geheel te plaatsen, ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Nooit in Groniningen geweest laat staan De Purperen Draak of met gamers daar aan een tafel gezeten. Wel leuk om te zien hoet het daar er aan toe gaat. :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Bericht door klaasel »

ja, goed! Ik probeer er aan te denken :). Kan ik die hier ergens uploaden of zo? Of moet ik ze ergens online zetten en met de img tag refereren?
Gebruikersavatar
v1nce
Hero
Berichten: 1487
Lid geworden op: zondag 2 mei 2010, 22:07

Bericht door v1nce »

Ik geloof dat laatste, met tag, tijd geleden dat ik image linkte. Maar denk dat het met imgur of zo prima moet werken. :)
Gebruikersavatar
klaasel
Ridder
Berichten: 130
Lid geworden op: maandag 13 februari 2012, 16:51

Re: Pathfinder Society Groningen

Bericht door klaasel »

Zo dan, terug van weggeweest. Ik zag het RRPG forum nog in mijn bookmarks. Inmiddels is er wel wat veranderd de laatste tijd. PFS Groningen was al eerder gestopt, denk zomer 2019 zoiets, wel hebben we een tijdje nog bij mensen thuis gespeeld. Daarnaast heb ik zelf nog 2 sessies D&D 5e geDMd in Leeuwarden en hier in Dokkum, maar toen sloeg corona toe en het was sowieso al moeilijk deze groep bij elkaar te krijgen door complementaire werkschema's.

En nu? Ik denk niet dat de Purperen Draak in Groningen momenteel D&D Encounters host. Zelf ben ik met vrouw en goede vriend Descent 2nd edition aan het spelen met de Road of Legend app en met onze voormalige D&D groep dus Gloomhaven. Daarbij zijn we verwend geraakt dat er geen DM nodig is, die een quest moet voorbereiden. Maar de laatste 2 sessies met de groep uit Leeuwarden/Dokkum waren wel episch. Hoe je het ook wendt of keert, het "digitale" van bordspellen zal niet snel het "analoge" van roleplaying evenaren. Dus wellicht starten we het na alle lockdown geneuzel weer op. Maar dat zal nog wel even duren.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Re: Pathfinder Society Groningen

Bericht door Vincere »

Welkom terug!


Dulce et decorum est pro alea mori.
Plaats reactie