GM Tools

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

GM Tools

Bericht door Cleverbot »

Om maar even een onderwerp wat "soort van" begonnen is in een ander gedeelte van het forum op te pakken.

Wat voor tools gebruiken de Gm's hier tijdens de sessies?

Hieronder de mijne:

een hoge tafel groot genoeg voor 7/8 personen in een kamer die enkel en alleen ingericht is om te gamen. (bord games dan ,de pc staat in een andere kamer... hoewel met de laptop kun je daar ook prima gamen natuurlijk)

Laptop.
Voor mij onmisbaar, Ik print mijn avonturen tegenwoordig niet meer uit (goed voor het milieu, mijn portomonee, etc..) maar speel direkt van mijn 17" breedbeeld scherm laptop af. En het bevalt mij goed. Scenes, Encounters en stats komen allemaal daar vandaan, net als de achtergrond muziek die door een 5.1 prologic set van meerdere kanten van de kamer vandaan rond klinkt. natuurlijk staat hij op internet aangesloten en zijn er quick links naar verschijdene handige sites met allerlei info (zoals de Golarion wiki en de wookiepedia met alles over de SW universe) En een snelle regels website om een quick search voor een regel te doen als je hem even kwijt bent. Ook staat hij in mijn netwerk waarin een 1terabite Harddisk zit vol met muziek, afbeeldingen en alle adv's, pdf versies van boeken en nog meer.

A4 ruitjes blok.
hier worden de dungeons, gebouwen, etc.. tijdens voorbereidingen op getekend. Deze maps zijn in het algemeen alleen voor mij bestemd met ook vallen en notities er op.

A5 ruitjes blok.
Deze gebruik ik om tijdens de sessie alles op bij te houden zoals mob damage tijdens gevechten, geimproviseerde npc namen, notities over gebeurtenissen, uitgegeven treasure en zo voorts.

Tafel grote battlemat.
Word gebruikt voor dingen uit te tekenen om iets even snel duidelijk te maken aan de spelers en natuurlijk om kamers, gangen en ander terrein op te tekenen voor gevechten.

Kleine battlemat.
Gebruik ik om van te voren een belangrijke ruimte te tekenen met meer detail voor een groot gevecht zodat ik die tijdens de sessie in 1 keer kan neer leggen.

4 kleuren uitwisbare markers.
Ja... alleen gebruik ik bijna alleen maar zwart. Dit omdat de rode, blauwe en groene veel korter op de mat kunnen staan voordat het moeilijk word om ze te wissen.

Dobbelsteeeeeeenen.
Ik heb er ladingen. genoeg voor mij en voor spelers die hun dice vergeten.
Zelf heb ik er altijd genoeg op tafel liggen om van alles genoeg te hebben voor elk soort wezen met wat voor aanvallen dan ook allemaal in 1 keer te kunnen gooien. (20d6 bv dus)

Gm screen.
Verschillende schermen voor verschillende systemen. Soms gebruik ik de info in het scherm wel eens. maar voornamelijk staat het er om mijn dungeon maps achter te verbergen.

Handouts.
Ik gebruik ze eigenlijk niet eens zo heel erg veel. Meestal gaat het om een blaadje met iets er op, een afbeelding, een raadsel, een kaart. Vroeger heb ik voor world of darkness zelfs wel eens een diskette gebruikt die de spelers in een oude pc moesten proppen en het juiste pasword moesten intiepen om de info te bemachtigen daarop. Dat was erg cool.

Muziek.
Zoals al aangeven bij de laptop. Heb ik altijd muziek aan staan. Ik heb op m'n netwerk harddisk la-ding-en muziek staan in allerlei soorten en maten. Ik ben altijd op zoek naar meer muziek om mijn al zeer uitgebreide mp3 o' theek uit te breiden. En ik zet dus tijdens de sessies muziek op die de mood van de gebeurtenissen goed aanvullen.
Gebruikersavatar
Vincere
Supreme Grandmaster
Berichten: 2447
Lid geworden op: dinsdag 18 mei 2004, 19:30

Bericht door Vincere »

Wow, klinkt wel erg tof. Als je tijd en zin hebt, zou je dan misschien ook eens een foto kunnen posten? Van een sessie of gewoon van wat spullen.


Dulce et decorum est pro alea mori.
v1nce

Bericht door v1nce »

Klinkt idd zeker impressive! Ik neem dat jij er goed mee over weg kan! Maar heb je nooit momenten dat je:

Net met veel moeite over je Laptop en DM screen heen oogcontact makend, met moeite over de muziek heen je speler om een rol vraagt en dat die die vervolgens zich een ongeluk zoekt naar de juiste 4 dice tussen de 100 verschillende?

Ofwel dat alle randvoorwaarden, spullen en moeite die ze ook kosten juist afleidend werken ipv stimulerend..?

Ik bedoel is soms Less niet More...?

Ik heb wel een tijdje met wat props en zelfs physical GMing gewerkt maar merkte dat het niet altijd goed werkte. Het gekke is dat mijn allerbeste sessies ongeveer voor de helft sessies waren waarbij ALLES geimproviseerd was en dus 0,0 voorbereiding maar de andere helft sessies waren waar ik uren aan voorbereiding had gestoken en alles dus uitgewerkt was. Go figure.

Toch klinkt het wel aansprekend om veel van die dingen te hebben. Vooral een aparte speciaal ingerichtte kamer, alles wat combat of ruimtes makkelijker uit te beelden makt en meer!
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Zo, das een rij reacties. Laat ik ze maar even 1 voor 1 af gaan. :)

@Vincere, Ik zal eens kijken om een foto te regelen.

@DrCaligari, Ik ben ook heel minimalistisch begonnen hoor en dat werkt ook. Maar ik vond de tools toch wel erg handig. :) Dat neemt niet weg dat een goede Gm met een A4 velletje notities, een kladblok en dobbelstenen ook priam een avontuur kan maken.

@V1nce, Om je vragen 1 voor 1 te beantwoorden:

De spelers die geen eigen dice set bij zich hebben zoeken voor de sessie begint de door hen benodigd dice uit de stapel om onnodig gezoek tijdens de sessie te voorkomen.

Daarnaast staat mijn laptop niet zo hoog dat ik er met moeite overheen moet kijken en hij staat ook niet voor mij maar schuin naast me, zodat hij niet in de weg staat. Ik gebruik een laag dm scherm dat de maps net buiten zicht houd voor de spelers, maar er voor zorgt dat ik er ruim boven uit steek. Oog contact maar ook handen heb ik heel hard nodig bij het spelen dus die moeten wel zicht baar zijn als het nodig is. :)

Al die leuke tools moeten niet te onpas worden gebruikt maar alleen daar waar nodig en handig. Het moet gebruikt worden als hulpmiddel en dus niet op de voorgrond aanwezig zijn.

Less is more.... hmm nee persoonlijk vind ik dat bij tabletop rpg gaming niet echt op gaan. Het beter om te veel tools om je heen te hebben dan te weinig zodat je er naar kunt grijpen als je het nodig hebt.

Voor de rest, "Improvisatie" Is ook 1 van de Gm tools, en ik had hem eigenlijk aan het rijtje toe moeten voegen want het is 1 van de belangrijkste. Hoe goed je ook voorbereid je spelers zullen immers altijd dingen doen die je niet verwacht. En dan is het vervelend als je met een mond vol tanden staat. Ik heb hele sessies op improvisatie gespeeld, en voorbereiden betekent bij mij niet het hele adv tot 100% uitwerken.

Misschien ook wel grappig om op te sommen.

Ik maak een adv als volgt.

1. De campaign verzinnen, waar speeld het zich af en wat is het eind doel.
2. Met dat in gedachte maak je het eerste avontuur, hier bij rekening houdend met een hoop uitleg over de wereld, lokatie, introductie van belangrijke npc(s) en de villain(s)
3. In spelend op de player chars hun keuzes en akties bereid je de opvolgende avonturen voor op zo'n manier dat alles altijd de vrije keuze van de spelers lijkt, maar dat ze eigenlijk toch stiekum doen wat jij wilt. ;) (add in evil Gm smile here)

Zo'n avontuur deel ik in, in scenes. Die scenes geef ik namen en nummer ze niet. Ze volgen elkaar dan niet noodzakelijkerwijs op maar zijn dingen die ik in dit adv wil laten gebeuren. Hoe en wanneer ze gebeuren ligt aan de speler. Bij elke scene zet ik neer waar het gebeurt, wie er in mee doen, en wat er moet gebeuren. Ook zet ik eventuele treasure er bij. Als ik alle scenes heb gooi ik de stats er bij van alle encounters (niet bij de scenes maar in een 2de los document zodat ik ze naast elkaar kan openen en niet heel het adv door hoef te gaan)

Deze adventures maak ik nooit af :) Waarom niet? omdat ik een scene track maak genoeg voor 1 sessie en kijk wat er gebeurd. Tussen de sessies in maak ik dan vervolgens weer een stuk bij om het uit te breiden.

Het komt ook regelmatig voor dat de spelers voorbij de scenes komen die ik gemaakt heb, of dat ze dus iets doen waar ik niet op voorbereid ben. En daar komt de improvisatie tool dan weer bij kijken. Het adv draait door, ik maak notities spelend uit m'n hoofd van wat ik wil met dit adv. En na de sessie zet ik eht er ff bij het adv doc in zodat ik volgende keer weer op kan pakken waar we zijn geëindigd met een nieuw voorbereid stukje.

Ik zal wel eens een adv posten hier als jullie het leuk vinden. Kunnen jullie zien hoe vaag het opgebouwd is en wat voor rare gaten er in vallen doordat het half van "papier" en half uit m'n hoofd gespeeld word.

Zelfs dungeons of andere gebouwen worden dus soms wel eens on the fly gemaakt terwijl de spelers er doorheen lopen. En soms word een spontaan verzonnen npc opeens een belangrijk figuur voor de party voor de rest van de campaign. Go with the flow, so to speak.
v1nce

Bericht door v1nce »

Er is over nagedacht! Mag ik graag zien! Zeker ook dat je van alles heb liggen maar alleen gebruikt als het nodig is of iets toevoegt klinkt erg goed.

Foto zou erg leuk zijn en een adv. posten ook, lijkt me erg boeiend.

Leuk dat je er zo bewust mee bezig bent. Hoewel we een RPG forum zijn, zijn er toch niet veel mensen alhier die echt vast en vaak spelen en ook posten. En ik geloof (bijna) niemand die alle tools gebruikt die jij noemt..
Cali en ik hebben ooit een Pandje specifiek gekraakt om een RPG hol van te maken. Aardig wat experimenten gedaan met speelstijlen, settings, props, systems, muziek, GMs en groepen. Dat is toen best goed gelukt, aardig wat leuke sessies gespeeld en zo. Maar op een gegeven moment kregen wij het ook weer druk met andere dingen. Maar, op zich heeft Tim redelijk wat ruimte in zijn kamer. Wie weet kunnen we daar toch ooit een echte gameroom maken.

Als je je ooit een keer verveeld/tijd hebt zou ik graag een keer een losse sessie spelen. Dan kan ik meemaken hoe je GMed, mogelijk wel leerzaam en sowieso leuk. Wellicht dat Thekkur en Cali het ook zouden zien zitten?

Oh en om jou vraag te beantwoorden:

Zelf gebruik ik 1 kantje tot 3 kantjes A4 papier notes per sessie van rond de 3.5 uur. Werk wel op soortgelijke manier als jij. Ook stuk of 4 scenes (en vaak locaties) die op verschillende manieren en in verschillende volgordes aan elkaar gelinkt kunnen worden. Ik merk dat als ik ga zitten met blanco papier voor me neus het soms moeilijk is om leuke scenes en hooks te verzinnen. Beter werkt het om al pratende met Cali of in de Douche of bed (uitdrukkelijk zonder Cali! ;) ) dingen te gaan bedenken die passen bij wat er zich vorige sessie afspeelde. Als ik dan later ga schrijven vloeien de ideeen veel makkelijker voort.

2 tot 4 npcs die redelijk uitgewerkt zijn waar van sommige maar een half uurtje in game bestaan maar ook sommige die na 3 of 4 sessies nog of weer terug komen.

Daarnaast nog 2 a 3 tekeningen/maps op wit of blokjespapier. Tegenwoordig altijd met Dikke zwarte stift, anders zie je niets. Dunne zwarte stift. 4 kleuren pen. Werkt prima maar ik merk dat een 2 of 4 keer zo grote battlemap of vel idd beter zou werken dus dat wil ik gaan regelen.

Twee sets heel goed afleesbare en simpele dice. Ofwel dikke letters, hoog contrasterende kleuren. Express niet veel dice. Heb ze ook helemaal niet nodig want in second komt 6d6 of zo nog laaaang niet voor, als de PCs straks hoger level zijn regel ik eventueel meer dice. Ik gruw van stapels en stapels dice waarvan heel veel bijna onleesbaar zijn door gekke spikkels/doorzichtig/afgesleten en superdunne gouwe lettertjes.

Erg goede gum!

5 supercheape BIC vulpotloden van plastic met vullingen van 0.7 mm. Al die andere dure Rotring dingen of normale potloden waren eeuwig bot of stuk. Dit werkt altijd.

Multomap met veel ouwe adventures en tekeningen alsook Forgotten Realms kaarten die ik af ten toe recycle/gebruik.

Sta er op dat PCs hun sheets echt goed maken/bijhouden. Wat voor sheet boeit me niet eens zo als hun en ik alles maar in een keer kunnen terugvinden en lezen.

Een lijstje met houserules die Cali maakte en die erg handig is. Je mailt die gewoon naar een nieuwe spelersgroep en ze weten precies wat voor speelstijl je hebt en bijv. hoe veel Statpoints ze mogen verdelen. Onze gamegroep heeft zelfs omdat ze dat zelf wilden een snacklijst samengesteld zodat we altijd genoeg hebben en spul dat iedereen lekker vind. 1 persoon regelt altijd de snacks en de andere dokken 2,50. Lekker duidelijk.

De basisboeken (DMG, PHB, MM) en af en toe wat Handbooks en setting spul.

Wat ik nu momenteel voor mijn gevoel vooral mis is een battlemat en stuk of 10 minatures.
Laatst gewijzigd door v1nce op dinsdag 12 januari 2010, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
v1nce

Bericht door v1nce »

Klinkt als plan Cali. Misschien moeten we idd (over) morgen of zo langs gamewinkel gaan en samen zo een battlemat dokken en evt. zelf minatures (desnoods kindereieren kopen, hebben we ook nog choco voor sessie!). Kunnen we daarna kijken of PCs mee willen lappen.

Paar goede nieuwe stiften, verschillende soorten blokjespapier en zo zou ook wel erg fijn zijn.
v1nce

Bericht door v1nce »

No problem misschien ga ik zelf we effe. :)

Ja grappig wou vroeg gaan pitten/Salvatore audioboeken luisteren maar zie iedere keer nieuwe posts die wel boeiend zijn.
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Geen tijd voor een lange post nu dus ik houd het ff kort.

Ik (en m'n vriendin) hebben best wel een druk schema, maar ik kan eens kijken of een sessie een keer mogelijk is.

Ik heb zelf juist altijd liever gewoon houten potloden. Vulpotloden en ik zijn het nooit met elkaar eens geweest om 1 of andere rede... :P
oh ja, om 1 of andere vreemde rede is er nooit een gum op de game tafel aanwezig tijdsn sessies. Ik heb er meerdere maar ze verdwijnen altijd..... kan misshcien iets met harige beesies met lange staarten puntig oren en lichtgevende ogen te maken hebben.... hoe heten ze ook al weer?.. goblins, gremlins, imps.... oh ja Katten :lol:


house rules. Met Pathfinder heb ik geen houserules. Alles gaat voorlopig nog volgens het boekje. Bij Star Wars zijn er wel wat houserules.

Inderdaad is de battlemat eigenlijk wel 1 van de grootste en leukste toevoegingen en ook 1 van de meest gebruikte tools. Basically voor elke combat.
v1nce

Bericht door v1nce »

Vulpotloden: Ik had echt altijd hetzelfde probleem. Liepen altijd vast, vullingen braken af, schreven rot, noem maar op. Heb toen echt veel merken en types geprobeerd, ook van die hele dure die architecten gebruiken en zo. Bleek dus de goedkoopste (3 voor 3 piek) van Bic wel geniaal werken. Heeft alles te maken met simpel ontwerp en dat ze vullingen hebben van 0,7 ipv 0,5 mm.
Firavel
Schandknaap
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 2 september 2007, 10:14

Bericht door Firavel »

Ik ben een speler bij Cleverbot en zelf ook een DM en zo gek is het toch niet om een battle mat te hebben? Sinds 3de editie kan je eigenlijk niet meer zonder of wel?
Hehe vroeger met een leeg a4-tje proberen uit te leggen hoe de groep aangevallen wordt. Hoe deden jullie dat vroeger?

Zelf heb ik A4-ruitjes papier, berg dice, scherm en mijn DM map met alle zooi er in (daar naast soms een notebook voor als mijn printer het weer eens niet doet). Ohh ja en veel koffie ;)

Haha die kindereieren geven de beste mini's...ik heb een enorme collectie haha spongenbob en zo. Goed koop alternatief zijn monster tokens. Die kan je zeker wel ergens downloaden, printen en uitknippen.
v1nce

Bericht door v1nce »

Eigenlijk gaat het meestal heel goed omdat mijn "less is more" idee ook betekent dat ik voorkeur heb voor relatief weinig, korte en "simpele" combat. Ofwel niet heel veel tegenstanders of zwaar tactische terreinen en acties. Als we 4 uur spelen en daar van meer dan 2 uur combat doen vind ik dat meestal echt geen pre tenzij die combat erg onderhoudend is.
Toch waren de vele schetsjes die vaak ook vtv werden gemaakt soms broodnodig. En er waren heel af en toe ook Combats waarbij ze niet afdoende waren (te klein of niet gedetailleerd genoeg) dus vandaar nu een Battlemat! :)

Deze hopelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=l8UdnLIfKlQ
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik uberhaubt een game heb gespeelt waar het relevant was dat iedereen precies wist wie waar stond.
Toch vond ik mijn eigen systeem best goed werken.
Gebruik een kurkbord. Daarop gooi ik een snel schetsje van de lokatie waar de spelers zich in bevinden. Iedere speler heeft z'n eigen kleur pushpin, en tegenstanders en npc's ook. meestal volstaat in een battle met veel tegenstanders (de enige keer dat ik zo'n systeem nodig vind) rode pushpins te gebruiken voor de tegenstanders.
Het is simpel, leidt niet af van het avontuur en dwingt je goede omschrijvingen te maken. De kaartjes kun je makkelijk bijtekenen, 'gevvallenen' haal je gewoon weg en best of all: het kost geen drol.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
Gebruikersavatar
Cleverbot
Ridder
Berichten: 121
Lid geworden op: woensdag 6 januari 2010, 12:21

Bericht door Cleverbot »

Hmm tja, ik heb vroeger ook wel iets dergelijks gebruikt. Maar allemaal rode pionnetjes voor vijanden gebruiken is leuk als het allemaal de zelfde vijanden zijn. Als het verschillende personen/monsters zijn word het goed in de gaten houden en snel verwarrend. Spelers vallen een pionnetje aan denkend dat het de kobold sorcerer is en komen er dan achter dat het de oger warrior was, bijvoorbeeld.

Miniatures en battlemats kosten zeker allemaal geld, maar ze zijn het meer dan waard. Ik heb het geld uit al die mini's en de battlemat er 500% uit gehaald, dus daar heb ik zeker nooit spijt van gehad. Elke mini hoeft ook niet speciaal er zo uit te zien als het wezen wat het voor moet stellen. (hoewel dat wel leuk is) Maar het moet in iedergeval duidelijk van elkaar verschillen om zulk soort discussies en problemen te voorkomen.

Papier als battle mat gebruiken is leuk, totdat je er iets aan moet veranderen, uitgummen, weg krassen etc.. word voor mij te snel te rommelig. zeker op een klein blaadje. Daarom geef ik de voorkeur aan een battlemat, waar alles op grotere schaal (en 1 op 1 met die uit de regels) gebeurd en waar je makkelijker aanpassingen op kan maken.
Overigens probeer ik ook zo min mogelijk papier te verspillen, en daarom ook de battlemat en het spelen vanaf mijn laptop, ipv vanaf papier zo veel mogelijk.
"Disclosure: I am a versatile protocol and combat droid, fluent in verbal and cultural translation. Should your needs prove more... practical, I am also highly skilled in personal combat."
―HK-47 sells himself
v1nce

Bericht door v1nce »

Idd, je kan echt wel Dnd en met alleen dice en phb (en zelfs die zijn discutabel).. ook bij Thekkur en Cali zag ik dat een erg leuke game echt weinig behoeft kwa spul.
Nog een voordeel van weinig props, het dwingt je als GM om de ruimtes en omgeving goed te omschrijven.
Maar ik merkte soms wel dat je als GM soms dingen heel goed kon omschrijven maar het dan nog uiteindelijk onduidelijk werd voor PCs. Zelfs als deed je maar combat met 3 NPCs, als de battle langer dan een ronde of drie duurde onstond er altijd wel klein beetje of grote verwarring omtrent positie van iedereen en ook de ruimte zelf. Verwarring is nooit goed voor inleving of "suspension of disbelief". Er is ook een cut off point wat betreft omschrijving. De paradox is dat hoe leuker en gedetaillerder en complexer de omschrijving hoe meer kans dat de speler lang niet alles kunnen onthouden en visualiseren:

Bijv. : 1. Je bevind je in een stoffige kubusvormige kamer van 10 meter met een speer in de hoek en een deur tegenover die van jullie, 3 trollen heffen hun klauwen op.
2. De grote L stoffige vormige grot ligt vol met verotte tafels, stoelen, barrels en huisraad. In het midden zit een grote diepe scheur in de grond, er druipt water uit de verste hoek die een poel vormt waar omheen mos groeit en de stenen helemaal groen zijn. De drie trollen verschuilen zich achter een tafel elk en gooien een zware eikehouten stoel naar je hoofd. Achterin de ruimte zijn twee dichte deuren.

Niet alleen is 2. gametechnisch leuker hij is ook beter omschreven. Desondanks zal het de spelers echt niet lukken om te visualiseren waar iedereen staat en waar ze heen willen tenzij er een map is. En je kan er donder op zeggen dat na twee rondes een handgetekende map een zooitje is met alle (half/slecht/niet) uitgegumde of doorgestreepte gegooide stoelen, dooie trollen, critical mis gooiende spelers en hun zwaard die dan dus in een uithoek ligt en noem maar op.. Dan is dus een battlemat superhandig lijkt me. :)

Voor mij is dit wel een les in de zin van :

Als GM bedenk je alles van te voren en heb je veel in je hoofd zitten. Maar je arme PCs moeten real time alles voor zich zien en onthouden en dan ook nog beslissen hoe hun PC (op leven en dood) zich binnen de wereld beweegt... Omschrijving en duidelijkheid is dus van belang! :)

Dat het wat kost vind ik niet zo erg. Een battlemat en mini's moeten 5 tot 50 jaar mee kunnen gaan (kosten even veel als 1 a 2 boeken en worden in tegenstelling tot boeken wel elke sessie gebruikt) en van al die boeken hebben ik ook zo veel baat gehad/geen spijt gehad. Ben wel van plan om 6 mini's of zo te kopen en de rest met simpele dingen op te lossen. Idd kindereieren of magic tokens. Hmmmm:

Red token = normale enemy, bijv Orc
Paarse = Magic using enemy
Groen = Priest enemy
Geel = Groot of huge enemy...
v1nce

Bericht door v1nce »

Hebben dus die Grote battlemat gekocht vandaag. 35 euro. Veel poen maar nu is die door midden geknipt en dan heb je dus alsnog twee battlemats die groter zijn dan het kleine model en die je dus zo aan elkaar verbind. Nou nog mini's,...!
Gebruikersavatar
Mike74
Ridder
Berichten: 269
Lid geworden op: donderdag 7 mei 2009, 20:03

Bericht door Mike74 »

Hey Vince, waar heb je die battlemat gekocht? Ik ben nog op zoek naar een goede grote! :)
v1nce

Bericht door v1nce »

Spellenhuis.nl

Zit bij om de hoek en ook in Haarlem. Zou wel effe belle vtv want de kleine was op en de grote weet ik dus niet. Misschien hebben ze er nog 10 op voorraad misschien geen. Zelfde bedrijf maakt ook nog de Mondo mat, die is bizar groot en vrij duur.
Plaats reactie