Human goblinoids?

Voor almachtige scheppers van werelden die ideeen uit willen wisselen.
Plaats reactie
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Human goblinoids?

Bericht door DrCaligari »

hoe leven goblinoids, hoeveel stellen ze prijs op luxe. Slaapt een goblin op een bed of slaat hij deze in stukken voor het brandhout en gaat op een hoopje stro liggen. Eten en dobbelen ze aan een tafel of doen ze dit gewoon op de grond. Eten ze rauw vlees of koken ze alles in een grote pot.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

euhhhm, waarom die vraag?

het is een beetje een vge vraag, omdat verschillende goblinoids op verschillende manieren leven
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

naar mijn idee slapen goblins het liefste in een tweepersoons hemelbed met schone lakens, en voor zover ik weet laten ze eten door hun bedienden bereiden...
;)

volgens mij kun je ze het beste zien als een soort apen. ze liggen liever in een bed dan op stro, maar of het opgemaakt is maakt ze niks uit. Het roosteren van vlees doen ze als tijdverdrijf, maar ik kan me niet voorstellen dat ze een potje koken met voldoende groenten. Ook denk ik dat ze zich niet aan de schijf van vijf houden :roll:

Wat betreft dat dobbelen; volgens mij laten ze de tafel in tact zolang er voldoende brandhout is, en dan kunnen ze best dobbelen op de tafel. Maar niet erg logisch als ze daarbij op een stoel zitten lijkt me. (tenzij het een kinderstoeltje is zodat ze over de rand van de tafel kunnen kijken). Dobbelen kan net zo goed op de tafel als eronder.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

en bijvoorbeeld orcs of ogres? hebben die bijpaalde levensstanddards. En half-orcs en ogres.

deze vraag stelde ik verband met dungeon design, om het logisch te houden. In veel boxed campaigns staan vak bedden stoelen en tafels afgebeeld in elke vieze goblin grot
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

dat staat allemaal in de MM
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

ja maar het gaat toch om de discussie!
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
luvidiel
Koning
Berichten: 302
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2004, 18:42

Bericht door luvidiel »

zucht!!!!!!
ejvandekaa
Schandknaap
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 18 augustus 2005, 11:23

Bericht door ejvandekaa »

Ik wil toch even reageren (ongeveer een jaar later).

Er spelen twee factoren een rol hier.

1. In hoevere kun je menselijke motieven toekennen aan een ander (goblinoid) ras? Misschien zijn tafels wel heilig voor ze of zien ze het als objecten gemaakt door de goden. Misschien durven ze het niet te gebruiken.

2. Hoe lang leven die organismen(goblins of andere) al in die dungeon?
Wie maakt een dungeon?, misschien maken mensen ze en hebben die het meubulair achter gelaten. Ook zou de eigenaar van de dungeon gezorgt kunnen hebben dat de bewoners (goblins?) van het meubulair afblijven (door te zorgen dat ze te bang zijn om er aan te komen, of ze te belonen).

mind, als de dungeon door andere inteligente wezens gemaakt is dan zijn er misschien nog spullen van hen te vinden, niet alleen in de gangen maar ook in geheime verbergplekken. deze plekken hoeven echt niet van de hudige eigenaar te zijn.

Ook kunnen de oorspronkelijke eigenaren best nog ergens in de grotten/dungeon aanwezig zijn (als dode/skelet of als levende)

Evertjan van de Kaa

ps ik heb weinig RPG speel ervaring. dit kan dus best allemaal al een keer gezegt zijn.
Gebruikersavatar
Thekkur
Forum Master
Berichten: 4140
Lid geworden op: maandag 17 mei 2004, 23:07

Bericht door Thekkur »

ejvandekaa schreef:Ik wil toch even reageren (ongeveer een jaar later).

1. In hoevere kun je menselijke motieven toekennen aan een ander (goblinoid) ras? Misschien zijn tafels wel heilig voor ze of zien ze het als objecten gemaakt door de goden. Misschien durven ze het niet te gebruiken.

2. Hoe lang leven die organismen(goblins of andere) al in die dungeon?
Wie maakt een dungeon?, misschien maken mensen ze en hebben die het meubulair achter gelaten. Ook zou de eigenaar van de dungeon gezorgd kunnen hebben dat de bewoners (goblins?) van het meubulair afblijven (door te zorgen dat ze te bang zijn om er aan te komen, of ze te belonen).
Die eerste is wel een leuk idee, een troep goblins die een kaptafel aanbidt en er offers aan brengt :) Als ik een dungeon maak (komt niet heel vaak voor) moet die er wel met een reden zijn. Dat maakt het maken van een leuke dungeon (en het verkennen ervan) ook een leukere aangelegenheid. Anders kun je net zo goed een ruitjesblad nemen en willekeurige hokjes tekenen.
"Stop! Jullie komen niet langs mij! Glupert heeft jullie snode plannen door!"
DrCaligari
Supreme Grandmaster
Berichten: 1512
Lid geworden op: woensdag 26 mei 2004, 19:11

Bericht door DrCaligari »

groot gelijk, en dat is wat AD&D onderscheidt van kamertje verhuur.

De goblin ridders van de ronde kaptafel.
I have seen things you people wouldn't believe, I've seen bots on fire of the edge of the interwebs...
Plaats reactie